Begonnen met de restauratie
Begonnen met de restauratie..... ik ben al ff bezig maar nu is de buitenkant aan de beurt.
vandaag begonnen bij een paar plekjes achter de schuifdeur, ik schrok wat ik daar tegenkwam. zeer veel lagen plamuur en.... je kan duidelijk zien dat er twee reparatiestukken zijn. het middelste stuk is gaan roesten. Wat moet ik doen? behandelen, dichtplamuren/lassen en lakken of deze stukker er uithalen en er en nieuw stuk inzetten. dat laatste is meer werk maar is het ook beter? meer foto's op De T2a van Rico fotopagina 2 |
Ik zou de stukken eruit halen en nieuwe stukken erin lassen, t'is meer werk maar ik denk dat je er ook wel langer plezier van hebt op die manier!
suc6 rico! |
gewoon uithuilen nieuwe stukken kopen er er netjes inlassen heb je erhet meetste plezier van en zit je niet over iemand anders zijn vuil heen te klooien...
|
Hm, ik hoor het al, ik moet gaan lassen.
andere vraag, waar kan ik het beste plaatmateriaal vandaan halen? gewoon een stuk staal zelf buigen of zijn er voorgevormde stukken verkrijgbaar. Ik heb een catalogus van JustKampers, daar staat het een en ander in, maar die zitten in engeland. |
eh... durf het bijna niet te zeggen.....
stond bovenaan de pagina: Clasic VW Resto hebben heel veel. of heeft iemand een ander idee? |
beste adres !!
Sponsor van het luchtgekoelde gedeelte op het forum !! Quote:
Bij sjef moet je wezen ... stond zaterdag nog in Helden op de busclubmeeting. Heeft nagenoeg al het plaatwerk voor de pano op voorraad. |
Quote:
Quote:
Ik heb hem net een mailtje gestuurd met een verlanglijstje. wordt vervolgd! |
Gewoon netjes d'r in lassen rico.
Is best te doen hoor! Dit is mijn bak- en braadwerk op dezelfde plek bij mijn bus :biggrin: Tijdens Na |
Jongens schei eens uit mijn ego word gestreeld nog even en dan moet de meid het ontgelden. :wink:
Stuur je lijstje maar Rico dan kan ik eens zien wat je wilt. Sjef |
Knap werk....Ziet er strak uit, Keverpech
|
Quote:
Sjef, lijstje is op de e-mail mijn vraag is nu wel, moet ik alleen het gedeelte voor en het gedeelte achter de wielkast vervangen of de hele plaat. Ik kon op de tekening niet goed zien hoe groot het reparatiestuk is (nr 23 en 23a) Dus, kan ik beter nr 20 en nr 24 nemen? Denk ff niet alleen aan de prijs, die is natuurlijk veel hoger dan voor de kleine stukjes, het gaat mij er om dat ik geen zin heb om volgend jaar weer een stuk te moeten vervangen. heb je aan de foto's genoeg? ik zet dit ook ff op de mail, weet ik zeker dat het aankomt Groet Rico |
het begint altijd met een beetje..
Rico,
je schreef het al: begon een beetje te trekken en toen kwam dit te voorschijn.. Weet waar je aan begint, als het daar zit zijn vast meer plekjes ge[infecte]ert:( Wegslijpen en nieuwe stukken is echt het beste, en na een aantal van die plekken krijg je vanzelf de smaak te pakken :) Tjeck mijn site www.indeachteruit.tk Denk dat ik de rest van mijn plaatwerk (voornamelijk achterkant) ook maar bij Sjef ga bestellen.. Ge[roestaure[ert www.indeachteruit.tk | plak ook s een sticker opdeachterruit |
Zou ook graag wat willen bestellen bij sjef. Heb echter al drie e-mails gestuurd en nooit iets op terug gehoord.
Misschien gebruik ik het verkeerde e-mail adres. Kan iemand mij het juiste nog een keer geven. Alvast bedankt |
Stuur het anders eens naar ginnekenverhuur@planet.nl mogelijk gaat er iets mis van Rico komen ze wel binnen.
Sjef |
Ja, ik had ff gebeld naar Sjef en na mijn mailtje gelijk antwoord terug.
ga die lijst bestellen op de wieldoppen na, heeft iemand goeie wieldoppen voor mij? voor een redelijke prijs? |
Ik zal eens kijken, heb er ergens nog liggen, maar weet niet of het er 4 of 5 zijn en in welke staat ze zijn, anders mag je ze wel gratis hebben!!!
|
heb je het plaatwerk er al af gehaald? zou best wel eens kunnen dat er achter nog meer ellende zit. ik wil je niet ontmoedigen, maar als het zo is dan kan je in 1 keer alles bestellen en er in zetten
|
Quote:
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik ga niet met kleine stukje werken en ik koop geijk iets meer dan dat ik nu op het eerste oog nodig zou kunnen hebben. het probleem is dat het onze enige auto is. dus wij moeten er ook nog gewoon mee kunnen rijden, sterker nog, met deze bus rij ik naar Sjef om daar het plaatwerk op te halen. Kan hij gelijk ff kijeken of het misschien nog erger is. (ik hoop het niet) Maar bedankt voor je medeleven! |
FF tussendoor:
De T2 van mij en de T4 van mijn Pa: |
Vandaag langs geweest bij Sjef.
Geweldig wat hij allemaal heeft staan en waar hij mee bezig is! Als je plaatwerk of andere onderdelen nodig hetbt, is dit HET adres! ff een paar fototjes. |
Damn hele topic valt me nu pas op :redface: . Heel erg veel suc6 ermee Rico!! :wink:
|
Quote:
Ja bedankt, heb ik wel nodig, ben zojuist weer een hele rotte plek, die met stopverf is dichtgemaakt tegegekomen. Alles achter en onder de richtingaanwijzers voor is aangetast. Gelukkig kan ik bij Sjef nog het een en ander vandaanhalen, maar het is harder nodig dan ik had gehoopt. |
Er zullen (helaas) nog wel meer verassingen volgen!!!
|
Quote:
Oei, dat is minder! Veel succes met de resto! :) |
eej sjef, trek eens een zeil over die steeds zeldzamer wordende busjes!
@ rico: suc6 man! ga je nu alles zelf doen? |
De busjes die je op een rij zag staan zijn donor busjes.
Het is wel een leuke wisselende collectie telkens komen er een paar bij en gaan er een paar uit elkaar. Ze eindigen allemaal in delen maar komen goed terecht om anderen weer op de weg te houden. Sorry :D Sjef |
Net mijn carburateur binnengekregen waar ik al een tijdje naar op zoek was.
Maurice uit Venlo, Bedankt! |
Zo moet hij worden! (ongeveer)
|
Gisteravond heb ik een compressor gehaald met een ass set.
vloeistofspuit, bandendrukmeter/vuller, en een verfspuit. nu heb ik wel eens vaker gespoten maar zou niet meer weten hoe hoog je de druk moet instellen bij het spuiten. Heeft iemand daar ervaring mee? of is het gewoon een kwestie van wat zelf het lekkerste aanvoelt. |
Quote:
Zo is tie ook niet onaardig !! |
@VA: Je kan het gewoon niet laten, he? :D
|
Quote:
Helemaal mee eens! Zakken met die hap :D |
Quote:
Sorry!! :redface: :o :rolleyes: :p :biggrin: |
Quote:
Quote:
Nee, nee nee, wat doen jullie nou???? dat wil ik niet hoor :mad: :mad: :mad: ;) |
Quote:
okee, ff weer ontopic :) Ligt er puur aan WAT je wil gaan spuiten........... Compressor is denk ik te klein om grote vlakken mee te spuiten, omdat daar de opbrengst van het vat te laag voor is. Zelf spuit ik met 100 L. compressor op 2,5 bar, en zelfs dan heeft compressor nog moeite om het bij te benen :) Om kleine vlakken in de primer te zetten kan je er best goed mee overweg. Gewoon een beetje uitproberen, maar begin rond de 2,5 bar....... |
Quote:
ja grote vlakken kan ik toch niet gelijk doen, zeker omdat ik met twee kleuren ga werken. het grootste vlak zal bijvoorbeeld een schuifdeur of het paneel aan de andre kant zijn. ik moet te veel vervangen om alles in 1 keer te spuiten. ik wil nog kijken of ik er een 2e tank bij kan zetten, moet mogelijk zijn. toen ik in een technische groothandel werkte, verkochten we ze apart voor dit soort zaken. |
Quote:
Een maat van me doet dat ook wel regelmatig (2 kleine compressors aan elkaar koppelen), kzal wel eens vragen hoe hij dat doet! |
Quote:
ja graag, ben benieuwd! eventueel met een foto als het kan. |
Quote:
Foto zal niet lukken denk ik, maar uitleg hoop ik na het weekend te hebben. |
Quote:
Ik wacht het af, alvast Bedankt! :biggrin: |
All times are GMT +1. The time now is 16:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.