![]() |
haha ben ik een weekje op vakantie en niet actief opt forum, kom ik terug en wil ik benieuwd even kijken hoe het metmijn cole shirts zijn die ik besteld heb. Komen die eikels weer geld uit de mensen hun broek slaan. :screwy:
Er komt zeker geen 2e aankoop met al dit gezeik :p :tongue: |
Als blijkt dat dit niet meer dan een foutje is geweest doe ik binnenkort gewoon weer 'n tweede ronde. En met die prijsschatting voor die paar shirts ga ik er van uit dat dit wel 'n "foutje" moet zijn.
|
Bloedzuigers zijn het... :mad:
Het beste is om iemand daar te kennen, die de pakketjes in een blanco doos opstuurt. Wat ook een optie is; vragen aan het betreffende bedrijf of ze factuur apart willen sturen, dus los van het pakket. Zo kreeg ik dat destijds geregeld met onderdelen voor m'n RX7 vanuit Amerika, die mannen deden niet zo moeilijk gelukkig. Heb een aantal jaren ook een verrassing van de douane gehad. Toen zag ik op salesco.com een set van twee dikke subwoofers voor nog geen 200 dollar, dus ik die gelijk besteld en betaald met m'n cc. Uiteindelijk kwam ze aan, met een begeleide brief van de douane; mocht nog even 400 gulden bijlappen :screwy: Ben benieuwd hoe dit afloopt Chris! |
:screwy: Geen commentaar verder :D
Nou ik zie wel of en wanneer een shirtje deze kant op komt.. |
Hoe dan ook, we gaan ze hier krijgen. ;)
De verkoopprijs van de shirts staat op de site, dus daar kunnen ze niet echt omheen. Totale waarde van het pakket zou dus op zo'n 1600 dollar komen met 'n 35% aan belasting, dus 'n dikke 500 euro maximaal. |
En chris, al een reactie van de douane terug?
|
Nog niks Joost, maar morgen begint de werkweek weer, dus dan ga ik weer lekker beginnen met m'n dagelijkse telefoontjes. :D
|
Chris, wist je niet dat ze bij de douane een speciale wisselkoers hebben om de dollar om te kunnen rekenen naar euro's?
Daar zit hem nu net het probleem ;) Succes in ieder geval met die klojo's. Als het ze uitkomt moet je ook gewoon importkosten dokken over de verzendkosten (heb ik zelf ook al een paar keer gehad). Een DVD uit Amerika voor 20 dollar moet je dan dus toch import voor gaan dokken... :S |
Al meer nieuws hier?
Ik ben nou toch eigenlijk wel eens benieuwd of er nog iets van komt?! |
Sorry, heb een paar dagen niet op dit en andere fora kunnen komen, maar er is weer 'n update.
Vandaag is thuis gebeld toen ik er zelf niet was, dus morgen bel ik ze even terug als dat lukt, anders wordt het maandag. Kort samengevat: TNT vindt het niet netjes dat ik door andermans fout dalijk weer 'n eeuwigheid op de spullen moet wachten, dus in plaats van alles terug te sturen houden ze de boel vast tot er een nieuwe berekening is gemaakt. Daarnaast waren ze ook 'n beetje verbaasd over de hoogte van het nog te betalen bedrag, dus daar werd nog een nieuwe berekening op losgelaten. Ik heb nu een vast contactpersoon bij TNT, en een referentienummer, dus ik ga er van uit dat het snel opgelost is. Hopelijk kan ik komende week dus al het pakket afhalen en de shirts op de post doen naar degenen die iets besteld hebben. @Ruben: je moet altijd belasting betalen over de transportkosten. Dit hoort bij de waarde van het ingevoerde goed, en wordt dus ook automatisch meebelast. ;) Is de eerste keer niet dat ik 't doe, wel de eerste keer dat zoiets gebeurd. Voor 'n DVD van 20 euro hoef je echter geen belasting te betalen! Tot een bedrag van volgens mij 140 of 150 euro wordt er door de douane niks mee gedaan. |
Net effe opgebellofoneerd, en ze zijn maandag pas weer te bereiken.
Dus, maandag hopelijk een wat leukere update. ;) |
nou, das in elk geval al iets broodkruimel :) we wachten gewoon rustig af :)
|
Het was een leuk initiatief, Broodtrommel. Jammer dat er uiteindelijk zoveel rompslomp achteraan komt.
Maar we wachten gewoon geduldig af :). |
Quote:
Ja, nja, zolang het een foutje is, en niet de normale gang van zaken, ga ik gewoon dalijk weer 'n tweede ronde doen. Vond het wel leuk dat er zoveel animo voor was, en ik verzamel zelf als 'n gek t-shirts, dus zo wint iedereen er lekker mee. Zolang de zooi maar binnen is voor het echte ECHTE meetingseizoen goed en wel begint. :D |
En weer 'n update:
Postbode staat net aan de deur met het pakje. :D Snel opgelost dus... Niet dus... of ik nog effe 1524,69 wilde betalen. :tongue: Gelijk effe m'n contactpersoon Margriet bij de TNT gebeld, en ze ging het regelen. Ze had vrijdag blijkbaar opdracht gegeven dat het pakje retour inklaring moest gaan zodat ze de belasting nieuw konden berekenen, en het postkantoor heeft het pakje vervolgende braaf retour naar mij gedaan. Maar nu gaat ze dus weer (proberen te) regelen dat het vandaag alsnog naar de douane terug gaat zodat het deze week geregeld is. Klein beetje dom zijn ze daar wel. |
respect voor het geduld dat je blijft hebben :thumbup: :D
|
Ik weet niet hoeveel shirts je besteld hebt, maar €1500 bij betalen :P
|
Quote:
In totaal zo'n 80 shirts, die volgens de douane een waarde van 4500 euro exclusief, en 6000 euro inclusief belasting hebben... :screwy: Ja, dat dacht ik ook al. :tongue: Nja, vandaag de brief binnen gekregen dat de doos naar de inklaring terug is, wat dus niet zo was, gezien 't feit postbode Ger vanochtend voor de deur stond met het pakje. Maar nu zijn ze als het goed is dus wel op weg naar de inklaring... voor 'n herberekening op basis van de aangegeven waarde op de pakbon... eindelijk! :D Tegen de tijd dat ze binnenkomen zijn ze in waarde verveelvuldigd omdat het een gewild collectors item van vroeger is geworden. :D |
Ach het is toch nog geen T-shirt weer, dus ik heb nog wel effe de tijd. :D
|
Quote:
Waar leef jij dan, hier schined de zon en zondag op assen ben ik gewoon verbrand. |
All times are GMT +1. The time now is 07:33. |