Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voor iedereen die een vroeg-1987'er heeft (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64197)

Fasterd 23-06-2011 10:01

Bron?

Gertjan 23-06-2011 11:31

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Let op!

Het is inmiddels bevestigd door de Belastingdienst dat je een 1987'er (tenaamstelling/kentekendatum) wel door een bewijs van de constructiedatum vóór 31-12-1986 belastingvrij kunt krijgen. Het is echter helaas ook zo dat je vervolgens ná 1-1-2012 door de wetswijziging opnieuw belastingplichtig wordt. De gegeven vrijstelling is daarmee dus niet everlasting... :screwy:

Ik vat hem nog niet helemaal, dus niet belastingvrij of wat?

Gerard Polo MK2 23-06-2011 14:39

Heb even gebeld met de Belastingtelefoon Auto, de mevrouw die me aan de lijn had hier nog niets over gehoord.
Of na een wetswijziging de vrijstelling voor deze categorie (87'er kenteken met 86'er bouwdatum) ingetrokken kan worden, kon mevrouw geen antwoord op geven.

Edit: Bewijs gezien op ander forum, feestje gaat niet door...

Pieter1f 30-06-2011 06:19

Vandaag debatteren ze over het 25 jaar en ouder gebeuren!

hajee 30-06-2011 06:31

precies,
de PVV vind dat auto's die na 1986 ook 25 jaar en ouder worden, tevens belastingvrij moeten worden, dus dat die datum wel gaat opschuiven..
ben benieuwd..

Spierings 20-08-2011 21:23

Is hier een update over ? ?,
ga morgen eventueel naar een vroege '87er kijken welke naar mijn gegevens een productie datum heeft van 21-08-1986.

Oudelut 20-08-2011 22:53

Debat/stemming heeft nog niet plaatsgevonden, dacht ik...

Fasterd 20-08-2011 23:52

Vind je de auto mooi? KOPEN!

Spierings 21-08-2011 07:38

Quote:
Originally Posted by Fasterd
Vind je de auto mooi? KOPEN!

Vind hem er op de foto's niet slecht uit zien en hoeft maar 300 te kosten :D
Nadeel is dat ik 2x vanaf den bosch naar groningen moet omdat ik hem niet meteen kan overschrijven en de kans is groot dat als ik een week wacht dat deze weg is :(

Area51 21-08-2011 07:56

Bij de invoer van de kilomterheffing zou iedere auto wegenbelastingvrij worden en zouden alle auto's (jong én oud) een kastje krijgen om af te rekenen per gereden km.
De VVD en PVV vinden dat nu dat nu de kilometerheffing niet doorgaat men terug moet keren naar de oude regeling.

ronnie_v 21-08-2011 08:28

Quote:
Originally Posted by hajee
precies,
de PVV vind dat auto's die na 1986 ook 25 jaar en ouder worden, tevens belastingvrij moeten worden, dus dat die datum wel gaat opschuiven..
ben benieuwd..

Als dat zo is, haal ik me gelijk weer een corrado!! :D

stn1 25-08-2011 20:58

Quote:
Originally Posted by Area51
Bij de invoer van de kilomterheffing zou iedere auto wegenbelastingvrij worden en zouden alle auto's (jong én oud) een kastje krijgen om af te rekenen per gereden km.
De VVD en PVV vinden dat nu dat nu de kilometerheffing niet doorgaat men terug moet keren naar de oude regeling.

alle auto's behalve van 25 jaar en ouder idd..

#willem 27-08-2011 17:05

de link van het formulier dat je mee moet sturen samen met de bouwverklaring bestaat niet meer kan ik ook dit formulier mee sturen ?

http://download.belastingdienst.nl/...22z6plfo l.pdf

Area51 27-08-2011 17:28

Quote:
Originally Posted by stn1
alle auto's behalve van 25 jaar en ouder idd..

Nee, dat was nou juist het 'mooie' van de kilometerheffing .. ALLE auto's (dus ook de wegenbelastingvrije) zouden -als rekeningrijden daadwerkelijk door was gegaan- een kastje krijgen voor de kilometerheffing.
Nu rekeningrijden van de baan is -en alles wat op 31-12-2011 wegenbelastinvrij is belastingvrij blijft- vinden een aantal partijen nu dat moet worden teruggekeerd naar het oude systeem, dwz auto's ouder dan 25 jaar moeten ook in de toekomst wegenbelastingvrij worden.

Tis maar goed dat we een VVD-CDA-(gedoog)PVV regering hebben .. bij een PvdA of een paars+ kabinet zou rekingrijden -ook voor wegenbelastingvrije auto's- juist versneld worden ingevoerd !!

#willem 27-08-2011 17:50

Btw als je een snelle aanvraag van een bouwverklaring wilt doen kun je gewoon mailen naar : kundenbetreuung@volkswagen.de

Oudelut 27-08-2011 23:47

Quote:
Originally Posted by Area51
Nee, dat was nou juist het 'mooie' van de kilometerheffing .. ALLE auto's (dus ook de wegenbelastingvrije) zouden -als rekeningrijden daadwerkelijk door was gegaan- een kastje krijgen voor de kilometerheffing.
Nu rekeningrijden van de baan is -en alles wat op 31-12-2011 wegenbelastinvrij is belastingvrij blijft- vinden een aantal partijen nu dat moet worden teruggekeerd naar het oude systeem, dwz auto's ouder dan 25 jaar moeten ook in de toekomst wegenbelastingvrij worden.

Tis maar goed dat we een VVD-CDA-(gedoog)PVV regering hebben .. bij een PvdA of een paars+ kabinet zou rekingrijden -ook voor wegenbelastingvrije auto's- juist versneld worden ingevoerd !!

Ik weet niet waar je dit op baseert, maar in het wetsvoorstel van destijds waren de 25+-jarige auto's vrijgesteld, ook van rekeningrijden, ook van het kastje in de auto...

Tjaap 28-08-2011 00:01

idd, dat was het hele idee van dat stilzetten van de datum na 1986

Tjaap 28-08-2011 00:08

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Debat/stemming heeft nog niet plaatsgevonden, dacht ik...

nee maar je kan het wel raden... "ondanks dat het rekeningrijden niet doorgaat is het een mooie manier om het wagenpark te vergroenen/inkomsten te genereren". Ik zie het niet meer goedkomen.

Area51 05-09-2011 10:17

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Ik zie het niet meer goedkomen.

Nee, ik ook niet ...

Quote:
Tegen alle verwachtingen in kreeg Wouter van Embden van Autobelangen het voor elkaar die nieuwe regeling terug te draaien. Een terugkeer van de belastingvrijstelling van klassiekers ziet hij echter niet zitten.

“Autobelangen is er voorstander van dat iedereen betaalt voor de infrastructuur. De import van een auto uit 1986, die voorzien van een gastank en inzetten voor dagelijks gebruik, heeft natuurlijk niets met klassieker-rijden te maken.”

Van Embden vindt wel dat verzamelaars en liefhebbers een kans moeten hebben om belastingvrij in een auto van na 1986 te rijden. “Denk daarbij bijvoorbeeld aan een bepaald jaarkilometrage of een regeling waarbij een auto een aantal dagen per jaar op de weg mag zijn. Natuurlijk dat er na 1986 ook nog auto's zijn gebouwd met klassieke waarde.”

bron; http://www.autoweek.nl/autonieuws/1...assiekers-terug

Zeend 12-10-2011 17:26

Hoe lang duurt het normaal gesproken tot je bericht terug hebt van de belastingdienst?

Jens

All times are GMT +1. The time now is 05:17.