Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Luuk's Golf 2 GTI 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52373)

vw roadwarrior 25-11-2009 07:13

Eindresultaat mag er zijn. :thumbup:

LuukGTI 01-12-2009 14:08

Gisteren ochtend de golf weer even de garage ingereden zodat deze onder het genot van een lekker warm kacheltje wat kon drogen.
's middags het achterpaneeltje in de tectyl gezet (dikke zwarte). Zegmaar het gedeelte aan de onderkant van de auto.. bij het reservewiel.

Toen wilde ik gaan beginnen met het tectyleren van de dorpels e.d. met Tectyl ML (dun vloeibaar) Maar toen bleek dat bij de compressor de drukschakelaar kapot was, waardoor deze meteen weer leeg begon te lopen zodra die vol was. Hoop gekloot, toch maar losgehaald.. Zat er een of andere vage gele troep in. Alles eruit gehaald... Teruggezet, slaat ie niet meer af zodra die op druk is :D Dus handmatig maar uitgezet, tectylspuit eropgezet. DOET IE T NIET :mad:
Hele zooi dus maar opgeborgen en vanmorgen een spuitbusje tectyl ML gehaald. En godzijdank ging dat goed. ;)

Linkerdorpel staat nu uit te druppen, vanavond of morgen die andere even doen. Ook moet ik die rubber doppen voor die gaten bestellen bij VW. Bestel dan ook meteen een pookbal revisiesetje.

Weet iemand of dit dan het gezeur met de achteruit versnelling oplost? Of moet ik dan busjes e.d. onder de kap gaan vervangen?

To be continued... :cowboy:

bugs 01-12-2009 18:00

wat is er met de achteruit versnelling? kun je deze zonder te duwen in de achteruit zetten, of gaat ie er moeilijk in?

als je zonder de pook in te drukken in de achteruit kunt schakelen, moet je idd de pookbal reviseren.
als het allemaal gammel aanvoelt, bestel dan maar meteen een revisiesetje voor het schakelmechanisme :)

LuukGTI 01-12-2009 18:07

Achteruit gaat inderdaad zonder in te drukken, voor de rest is het volgens mij nog wel aardig.. Maar dat kan ik denk ik pas goed merken als ik de pookbal heb gehad. Maarja. Dan ga ik die dus even bestellen! Hoe is het trouwens met jou project?

B-ram 01-12-2009 18:40

ik heb dat ook met mijn achteruit...iemand enig idee wat zo'n pookbalrevisie kost?

jeroenmk1 01-12-2009 20:20

super gedaan mooi spuitwerk ongeloofelijk :thumbup: :thumbup:

LuukGTI 02-12-2009 12:39

Quote:
Originally Posted by B-ram
ik heb dat ook met mijn achteruit...iemand enig idee wat zo'n pookbalrevisie kost?

Ik geloof iets van 20 tot 30 euro als je alleen je pook aanpakt. Als je ook die rubbers en busjes bij je bak wilt vervangen kost volgens mij nog een keer 20.. (ongeveer) :thumbup:

toth75 02-12-2009 12:57

nou je spuitwerk mag er wezen, complimenten. zeer indrukwekkend allemaal wat je bereikt hebt. blijf je projekt volgen.

LuukGTI 02-12-2009 13:09

Tnx man! ;)

Sethenor 02-12-2009 13:16

Wat betreft de schakelpook.
Is dit niet iets?
http://www.dmhparts.nl/?menu=articl...ticleID=8512244

bugs 02-12-2009 20:15

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Achteruit gaat inderdaad zonder in te drukken, voor de rest is het volgens mij nog wel aardig.. Maar dat kan ik denk ik pas goed merken als ik de pookbal heb gehad. Maarja. Dan ga ik die dus even bestellen! Hoe is het trouwens met jou project?

de ontbrekende plaatdelen heb ik! :jacks:
Ze gaan er a.s zaterdag in, dan in de RX5, volgende week in de coating en RX10.
en het motorblok is klaar :thumbup:

Losha 07-12-2009 20:21

net je topic doorgelezen .. kan niks anders zeggen dan RESPECT :thumbup:
echt heel goed bezig :)

MONDY 08-12-2009 10:16

nou jij mag mijn aankomende golf 2 wel gaan spuiten :D

LuukGTI 08-12-2009 12:05

Haha grapjas, als deze golf af is ga ik in een schommelstoel zitten achter de geraniums met een kleedje over mijn knieƫn en een sigaar in m'n mond :nana:

MONDY 08-12-2009 12:48

hahaha je lijkt dan wel een oude bok van 80 achter de geraniums :D

LuukGTI 08-12-2009 12:50

Je bent zo jong (of oud) als je je voelt zeggen ze... :thumbup:
Het valt mee hoor haha, maar zo'n klus als deze GTI opknappen zal ik me niet zo snel meer op de hals halen...

MONDY 08-12-2009 13:00

das waar :D
moet zelf nog een keer gaan beginnen aan de wagen maja geen tijd geen zin etc etc :D

LuukGTI 08-12-2009 13:02

Ben je de golf 3 al kwijt dan? En wat voor een Golf 2 ga je nu aanpakken? Kom ik wel een keertje langs!

MONDY 08-12-2009 13:05

golf 3 word deze week nog opgehaald om de pers in te gaan.
halverwege januari gaat ik een golf 2 1.8 ophalen met wat werk.
beetje opknappen en dan rijden me da ding :D
je bent altijd welkom kerel, kan wel hulp gebruiken soms hahaha

LuukGTI 08-12-2009 13:29

Zo, na een hoop gekloot gisteren de kachelradiateur eruit gehaald en een nieuwe besteld. Toen bood het tweede probleem zich aan. De kleppen tussen de slangen van de kachelrad. na een lekker stukkie Searchen tot de conclusie gekomen dat deze kleppen er later in werden gezet door de dealer. Bij Golfjes waarvan het kachel radiateurtje te warm zou worden.. Hedendaagse radiateurs zijn veel steviger, dus de klep is hierbij niet nodig.

Aldus Erik:

Quote:
Originally Posted by Erik
Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Erik,
Ik zag dat je een topic had over modificatie van de kachelradiateur. Wellicht kun je me helpen :D

Weet je misschien het doel van die modificatie (2 kleppen), waarom zitten ze er dus in?

En hoort dit origineel in een GTI 8V te zitten van 89?

bij voorbaat dank! :thumbup:
Beste Luuk,

De reden van die modificatie was dat de druk in het koelvloeistofsysteem dermate kon oplopen dat de oudere radiators hier niet tegen konden en gingen dan lekken. De klep diende als aflaat.

Bij de kachelradiators die heden ten dage te koop zijn is deze modificatie niet meer nodig omdat deze veel steviger zijn als de originele.

Gr,
Erik

Ik ga er dus vanuit dat die kleppen er bij mij niet tussen horen en laat ze weg.
Vanmiddag voor 5 pleurie op de sloop nieuwe slangen gescoord:

Deze gaan er dus tussenuit:

En vanmiddag ga ik deze er maar eens in zetten:

Houdoe,

All times are GMT +1. The time now is 19:45.