Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MK1 Diesel '81 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29731)

Beetlefreak 17-08-2007 17:44

Kleren maken de man, wielen maken de auto :D
Wat een set wielen met een auto doen! Super :thumbup:

Gijs 17-08-2007 17:57

Wauw, ineens een hele andere auto! Erg netjes, velgen passen goed bij een witte auto :D

Klaar! :cool:

levis 17-08-2007 21:04

super!! wit is idd heel mooi en ook ik ben gek van dieseltjes. rijd heerlijk.

had zelf ook al naar deze velgen gekeken, ben benieuwd wat je van de kwaliteit vind. wat kost nog zo'n setje?

Melvin 17-08-2007 21:52

Voor de prijzen van zo'n setje moet je me maar even pb'en of even op marktplaats zoeken!

De kwaliteit is volgens de mensen die ik gesproken heb (onafhankelijke mensen die veel met wielen doen) waarschijnlijk erg goed... Lenso wielen zijn gewoon goed, dus dit zal ook goed zijn!

Thx voor de complimenten :) is toch altijd wel erg leuk om te horen... maar om nou te zeggen dat ie af is ;) een project is nooooit af...

- achterruitenwisser nog eraf en cv in de achterklep
- us standlichten
- mss blauwe platen
- etc etc etc :D

Stijn 17-08-2007 23:04

Tering, da's mooi!

DeNB3rt 18-08-2007 14:51

khad eerst de 'wielen' thread gelezen, dus nu pas de pics gezien.

super melvin!!!

Tommy 22-08-2007 12:16

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Na een flinke tocht naar Frankrijk, Andorra en Spanje is het golfje weer veilig thuis :) Geen problemen en 1 druppel olie :) heerlijk toch, zo'n oude auto's!!

Maargoed, ik heb natuurlijk niet helemaal stilgezeten, ik heb namelijk Lenso's gekocht, en dit is het resultaat met Nankangs 165/50 erom!

Layin' around

Layin' around 2

Rollin' shot!

en?

ZO! das vet!

Toch es wat meer forum bijhouden....

MAareh, hoe zit het nu met de laagste stand, en de wielen? plaats je dan bumpstops? Kan me voorstellen dat je anders de velgen in je kas drukt door andere ET waarde en breedte, tegenover die ori staaltjes?

PJVL_G60 22-08-2007 13:46

Toch jammer dat het van die Immatie BBS zijn :( Lenso !

Staat niet verkeerd daar niet van hoor, maar heb het niet zo op die immitatiewielen...

Jazzblue 22-08-2007 13:53

Is inderdaad jammer, maar als je het die manier bekijkt zijn er heel veel wielen immitaties.

Erik 22-08-2007 16:49

Vind de velgen echt super. Is net wat de wagen nodig had. :thumbup:
Vind alleen dat hij achter iets te ver overheld. Als je goed naar de voorbanden kijkt zie je nog een klein stuk zwart tussen velg en wielkast. Dit is achter niet of zeer weinig.

variant110 22-08-2007 19:19

meschien niet de echt maar wel 3 keer zo goedkoop hahaahha

en je moet ook nog eens 2 keer kijken voordat je het ziet

dikke prima kerel

levis 22-08-2007 21:18

wielen staan echt gaaf. oke, het is niet the real deal. maar heb ze van dichtbij gezien en ze zijn echt mooi en dat voor een heeeeleee leuke prijs.

Melvin 22-08-2007 21:55

Ach, ik vind de wielen mooi en daar gaat het om, echte RS had ik nooit gekocht, zo is het goed genoeg... en je zal mijn nooit horen zeggen dat het echte zijn of whatever, het zijn gewoon Lenso's, klaar!

Nee Tommy, dit is gewoon de laagste stand, dan is de balg helemaal leeg en zit de zuigerstang van de schokdemper tegen de bodem van de schokdemper... op toevallige wijze komt het precies zo uit dat ik dan nog kan rijden (na aanpassing van aandrijfasruime) en dat het dan NET niet op de grond ligt!

Het komt dus ook toevallig zo uit dat achter NET ietsje lager ligt/lijkt (je moet daarbij ook rekening houden dat achter de wielen IETSJE verder naar binnen staan... Hoewel het zo met de originele wielranden voor en achter maar net (lees: 1mm) past!

Jazzblue 22-08-2007 21:57

Het zijn inderdaad gewoon hele mooie velgen, en ze staan ook gewoon super mooi moet ik zeggen.

Het is zo gewoon een super mooie golf:D!

Tommy 22-08-2007 22:16

heb je nu ook een ideale rijhoogte? (stand van de ophanging aandrijfassen en stuurstangen?) je kunt gewoon halverwege zetten en rijden? voor en achter afzonderlijk in te stellen? hoe werkt dat trouwens met de hoeveelheden van voor en achter en dan rechts en links tegenover elkaar? links voor en rechtsvoor, hoe krijg je het zo dat ie niet scheef staat, in een "halverwege" stand?

Melvin 22-08-2007 22:20

Nou, ik heb er express niet voor gekozen om de 4 balgen apart te besturen, want dan zit je idd met scheefrijden en 4 drukken die je goed moet zetten...

Nu is voor en achter apart te regelen, en ik heb hem op een stand laten uitlijnen (laagst mogelijk dat ik nog gewoon kan sturen en fatsoenlijk rijden!)

Tommy 22-08-2007 22:34

ah oke... maar met 1 knop doe je 2 kanten voor dus... en dan pompt ie er een bepaalde druk of een bepaald aantal liter in ofzo, per balg?(naja, aantal liter... :P je begrijpt wel)

Melvin 23-08-2007 08:07

Nee tommy, je moet het anders zien...

Een compressor houd een luchttank op druk, en vanuit die tank gaan er leidingen naar twee kleppen (1 voor, 1 achter). Als je zo'n klep bedient (elektrisch) stroomt die lucht onder druk dus door de betreffende klep (voor/achter) en zo gaat het omhoog, je kunt de klep ook bedienen dat ie de lucht eruit gooit, dus dan wordt de druk in het circuit voor/achter minder, en gaat ie omlaag... Dat proces kan je dan leuk volgen via 2 drukmeters. (om het even erg simpel te zeggen allemaal ;))

Mister Cool 23-08-2007 08:30

Man man wat een dikke einser is dit geworden :thumbup: ! En diesel roeleert ook, nu nog een turbootje erop melvin! Gaat ie net zo snel als ie eruit ziet :D . Ik wil deze echt eens in real live aanschouwen! 9 september in Assen te bewonder?

Edition-Blue 23-08-2007 08:34

Hele mooie golf 1, helemaal af !!
Velgen staan hem ook goed !!

All times are GMT +1. The time now is 10:25.