pracht auto ...
|
ja,heel mooi ding.nog nooit zien rijden,maar zal vast wel komen.
en ik zou de bbs-en mooi houden,staan super!winterwielen ook niks mis mee. :thumbup: |
Bedankt voor de reacties :thumbup:
Zit nu te denken om de BBS te houden en dan voorop 1,5" randen te zetten ipv 1" brede randen, maar dit idee kan ook zo weer veranderen dus hecht er maar niet teveel waarde aan :D Gisteravond hebben we de motor uitgebouwd en nu kan ik mooi beginnen om de motorruimte strak te maken, zodat deze weer mooi in de kleur kan. Verder ben ik nog aan het twijfelen wat ik met de motor ga doen .. iemand nog leuke/originele ideeën ? Motorfiets carburateurs vind ik ook wel interessant, maar eens kijken hoeveel info Cabrio16v/Bauke hierover los wil laten :tongue: |
Zou persoonlijk de BBS eronder houden, staan super eronder met het zwarte hart icm de zwarte elementen op de auto. Passen bovendien qua leeftijd ook prima bij de auto!
Dus deze winter de motorruimte alweer in kleur! Plannen worden enigzins versneld doorgevoerd? :) |
doet mij zo'n setje winterwielen kwijl!
|
Wielen zullen weinig winter zien, omdat de auto nu toch stil staat :tongue:
@ Arnaud .. ik weet niet wat de plannen waren toen ik met jou sprak, maar die veranderen nogal vaak bij mij :D Kan nu trouwens van een member hier op het forum een set 38mm motorcarburateurs kopen. Toch maar eens wat mee gaan expirimenteren denk ik :) |
mooie winter wielen ja
maar geef mij de bbsjes maar veel mooier dan die kleine wieletjes. |
Ik zal maar weer eens wat posten. Auto staat nu dus zonder motor en interieur is ook bijna compleet gestript :rolleyes: Wil gewoon alles even netjes doen (bekabeling etc) en nog bepaalde dingen vervangen. Verder ga ik wat onnodige gaten dichtlassen in de motorruimte en die vervolgens weer in kleur laten spuiten. Had eerst plannen om motorcarbs of nog mooier itb`s te gaan plaatsen, maar daar wacht ik nog maar even mee (wil zometeen weer kunnen rijden in de lente/zomer). Motorische projecten verschuif ik naar komende winter.
Ben net gestopt met mijn opleiding dus heb nu genoeg tijd om te sleutelen. Heb de onderstellen van mijn stoelen aangepast, zodat de stoelen er nu normaal in kunnen. Verder heb ik ogen gelast aan de achterste veerpootbrug voor de gordels. Heb vandaag nog op de planning om eindelijk eens de rolkooi af te maken zodat die eindelijk eens gecoat kan worden :D Zet je je auto voor het eerst in maanden buiten .. gaat het sneeuwen :chair: Stoelen en gordels op de goeie plaats. Had de ogen achteraf gezien beter een halve slag kunnen draaien zodat de gordels recht hangen. Helaas kom je altijd pas later achter zulke dingen :rolleyes: Ik lig er niet wakker van .. ze doen het zo ook wel goed :D |
Zou je de gordels niet beter goed vast kunnen zetten in plaats van aan een buis die vast zit met 4 M8 boutjes (lijkt me M8) ;)
Het is per slot van rekening voor je eigen veiligheid en je kan nog zo voorzichtig zijn, maar er zijn altijd van die klojo's bij de weg. |
Lijkt me dat die buis ook wel redelijk vast zit...
Verder ken ik het wel, m'n auto staat ook altijd binnen, moet hij noodgedwongen 2 dagen buiten staan : klote weer :( |
Lijkt mij dat het wel heel erg tegen gaat vallen.
Waarschijnlijk ook nog eens sterkte klasse 8.8 bouten. Als je die op afschuiving belast dan hoef je niet zo heel veel kracht te zetten... (klap maar eens flink in de gordels dan heb je zo een paar G te pakken) Trouwens aan die buis is ook nog eens gelast wat de sterkte niet ten goede komt. Daarnaast mag het volgens mij niet eens voor de APK. Maar goed ik gaf het als tip mee omdat die constructie niet deugelijk is. Wat de eigenaar er mee doet moet hij zelf weten. |
Mooie wagen lieuwe !!
|
Er zijn wel meer mensen die het zo bevestigen toch ? Anders boor ik het wel naar M10 en haal ik sterkere bouten+moeren. Er is natuurlijk aan de buis gelast .. anders krijg je die bevestigingspunten er wat moeilijk op :rolleyes: Heeft dit veel invloed op de sterkte van het materiaal dan ? Staalsoort waar die buis van gemaakt is is sowieso niet 1 van de beste volgens mij. Zou de gordels ook nog kunnen bevestigen aan de rolkooi, want er loopt achter de stoelen ook een stang langs. Deze bevestigingsmethode zie je ook wel vaker.
Voorbeeldfoto: |
Ik heb het alleen gezegd om je te waarschuwen.
Is het misschien handiger om het te doen zoals ze in de autosport doen? Aan de bodemplaat een oog maken die met een bout onder de auto vast zit / Of een stevige ring aan de koets lassen op een plek waar je meerdere lagen plaatstaal hebt? |
#61 19-07-2006, 11:58
RubenD Forum junkie Join Date: Feb 2006 Location / Country: Raalte / Arnhem Posts: 1,848 -------------------------------------------------------------------------------- Als je me eens de specificaties van die achterveren pbt dan kan ik hier eens ff in wat bakken kijken. Liggen hier nog zo'n 500 (minimaal) schroefsetveren. Kan vast wel wat lagere veren voor je vinden. hoi ik zoek nog 1 x nieuwe schroefset veer, de mijne is lek, kun je daar iets mee? |
Afhankelijk van de voorspankracht in de bouten en het contact tussen die buis en de wielkas waar hij in zit (waarin hij volgens mij ook nog klemt) staat het nog helemaal niet vast dat de bouten ook daadwerkelijk op afschuiving belast worden...
hiermee wil ik niet zeggen of het deugdelijk is of niet, maar een en ander is niet zo eenvoudig te zeggen... |
Ik neem aan dat je weet dat DÁ-BRT ook de HTS heeft gedaan? Als je het kijkt is het niet veel wat die gordels vast houd. En als je een klapper maakt moet het blik het wel houden, zodat je niet met je hoofd tegen het stuur aan klapt. Dus het blik moet genoeg weerstand geven en de bouten moeten sterk genoeg zijn om tegen de op zo'n moment optredende afschuiving te kunnen.
Stel je rijd op het circuit schiet van de baan af de banden is met 100 km/u dan moeten je gordels niet losknappen. Fabrieksaf ziet de gordel met dikker spul vast. |
Had al een vermoeden dat DaBart de HTS oid gedaan had ;)
Het zou dus waarschijnlijk verstandiger zijn om de gordels met een lus te bevestigen aan de stang achter de stoelen ? De rolkooi is wel van hoogwaardig staal gemaakt en die stang zit met 2 M10 bouten vast. Wil liever niet nog meer gaten in mijn bodem boren voor extra bevestigingspunten :tongue: |
De buis wordt niet op de eindstukken belast, maar in het midden doordat de gordels verder naar binnen bevestigd worden.
Resultaat is dat de koker korter wordt waardoor hij in de bouten gaat hangen en vervolgens de bouten eruit trekt. |
Je kan ze goed ergens anders aan monteren, maar hou rekening met de hoek van de gordels vanaf de stoel naar achteren.
Als ze te snel naar beneden lopen zal bij een aanrijding de stoel stuk getrokken worden. (Trouwens HTS-Autotechniek gedaan en ben werkzaam in de ontwikkeling en styling van auto's en trucks) |
All times are GMT +1. The time now is 07:18. |