En nu mag je er ook één voor mij maken :D
|
Jongens er zit sinds vandaag leven in. :)
Vorige week zaterdag tot 4 uur s'nachts bezig geweest maar uiteindelijk opgegeven. We hadden geen plus op de computer, vervolgens wel stappenmotor maar geen vonk en pomp. Daarna wel vonk maar geen pomp. Deze week ultieme voorbereiding en alle registers en contacten aangesproken. Spullen opgehaald bij Rob in Zoetermeer, bij Bernard in Waddinxveen en nog een extra ecu'tje bij Ruud. Nog wat pb's heen en weer met Shon. Samen met Pyledriver vanochtend om 11 uur begonnen nog wat problemen opgespoord, verholpen en alles nagemeten. We waren op een bepaald moment allebei zeer overtuig dat alles goed was maar de pomp ging maar niet aan op contact. Vervolgens ecu'tje gewisseld en BAM lopen. Toch mogelijk een massa spoor kapot door vorige week te snel "proberen" Vervolgens onstekingsvolgorde goed gezet eerst water goed ontlucht en later met strobo afgesteld met de juiste procedure. Hierbij de eerste run. Ontsteking stond hier nog 9 graden verkeerd, beetje rook hoort bij de eerste start :) Eerste run |
Zo blij als een klein kind :thumbup:
|
goed computertje he :thumbup:
|
Ja, Ruud bedankt maar weer. :thumbup:
Nu rustig dashboard afbouwen. Daarna nog aan de CO kast, wielen nog laten balanceren en uitlijnen. Ook nog naar de schadehersteller voor een paar puntjes. |
Top, nu snel afbouwen zeker en genieten :D
|
Prachtig ! Ik ken het gevoel :D
|
mooi man!
|
Mooi moment hoor. Goed bezig.
|
Is het bekend dat een 8v SuperSprint spaghetti voor de golf 1 (gti) de luchtinlaat net aanraakt in de G60 opstelling?
Zal ik nu weining aan kunnen veranderen maar lijkt me niet optimaal. |
Gisteren nog wat kleine dingetjes gedaan.
Kentekenhouder voor de voorbumper weer netjes; Aanzuigdiameter van de luchtfilterhuis vergroot. Tevens voorzien van een laag vloeibaarrubber daarmee is de onderkant wat stroever en lekker zacht. Setje orginele A-stijl kappen bemachtigd voor de GTI. Ik heb deze fijn opgeschuurd en voorzien van een laklaagje. Verder ben ik wat bezig om een werkende MFA te krijgen zodat ik het dashboard kan afbouwen maar tot op heden nog geen succes; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125807 |
Vorige week vrijdag is de auto uitgelijnt en de wielen opnieuw gebalanceerd. De loodjes zaten bij mij in het midden van het velgbed en daardoor schuurde ze tegen de remklauw. Met het opnieuw balanceren zijn ze op een gunstigere plek gezet.
Uitlijnrapport; Gisteren is de auto aan de kast geweest. O.a. om te weten of de CO goed is.Wat ik heb gezien bij afstellen is dat het RVS uitlaatspruitsuk gaat gloeien over alle 4 de pijpen bij 2000 toeren. Dit lijkt mij niet goed! Hierbij wat resultaten van de kast en wat bevindingen; idle CO 0.4 CO2 13.62 H2 55 O2 1.97 Lam 1.085 Part CO 0.5 CO2 13.9 H2 55 O2 1.28 Lam 1.03 Brandstofdruk 3 bar zonder vacuum, met vacuum 3,2. (is dit niet wat te hoog?) Onsteking 6 graden op 2500 rpm, blauwe sensor los Nokkenas lijkt qua pully op tijd, verdeler stand klopt dan ook Onstekingsvolgorde klopt 34 graden bij 2000 toeren met stekker vast (is ok) toch wordt pijp rood. lambda los, erg rijk, pijp heel licht rood De betreffende monteur zei dat het mogelijk toch nog in de nok timing zou kunnen zitten. Hij had het over dat als je de kleppendeksel eraf hebt dan kijken naar het dooie punt m.b.t de kleppenstand (open / dicht). Wat denken jullie? |
Na wat overleg met de experts hier op het volksforum toch besloten om a.s. zaterdag nog eens goed naar alle timing punten te kijken. Daarnaast staat de distributie een tikkeltje te strak wat resulteert in (soms) wat riem geluid bij stationair.
Verder heb ik ook de trillingsdemper op de krukas gemonteerd. Met nieuwe orginele bouten en loctite. Er rijden legio mensen zonder en het hoeft niet nadelig te zijn maar met zit je ok. Ook besloten om de RVS uitlaat alsnog te wrappen en daarvoor spullen besteld. Niet zo zeer uit performance oogpunt maar meer om die stralingshitte Daarnaast kans gezien om mijn dashboard en interieur af te bouwen. Er zit een nieuwe tellerframe in met nieuwe blindplaatjes (orgineel VW). Tellerunit gereviseerd (MFA). Dashboard is een mooi schade vrij exemplaar. De foto's had ik wat last van reflecterend TL licht van de motorkap die openstond :cool: Leuke Corrado schakelaar ingebouwd :) |
Netjes kerel, corrado schakelaar is ook subtiel ingebouwd :tu: heel wat verder dan de laatste keer dat ik kwam en t blok nog in opbouwfase was :D
|
Rustig aan door met aanbrengen van verbeteringen. Uitlaatspruitstuk is nu gewrapped. Ik heb DEI titanium wrap gebruikt. Eerst de drie pijpen afzonderlijk en dan de collector en laatste pijp in 1 keer volgens de instructie;
Nieuwe kopperen uitlaatpakkingen bestelt. Deze zijn wat groter qua diameter 42x32mm en kunnen meerdere keren gebruikt worden; Verder een nieuwe veerpootbrug besteld bij Theo. Het exemplaar wat ik heb zit de gaskabel afstelling in de weg. |
top spul zo te zien
|
fijn spul he, heb je het natgemaakt voor montage?
vingers vol met splintertjes zitten? |
Valt mee in deze zit geen glasvezel in. Dacht eerst doen wel ff met de blote handjes, toch maar handschoenen aangedaan :) Deze hoeft gelukkig niet nat gemaakt te worden voor montage, ook mag je het niet inspuiten.
|
Ziet er goed uit. Ik weet nog dat ik die klus zwaar onderschat had.
ff snel die hitteband rond men spruitstuk doen dacht ik toen :D |
Nog een tip die ik vergeten ben te melden, maak een handmatige ventilator inschakeling. Dan kun je preventief koelen! Voor als je in een file komt te staan of open brug.
Voor koelen is beter dan proberen terug te koelen, wat eigenlijk niet lukt in een Golfje 1. |
All times are GMT +1. The time now is 16:47. |