|
Kleine tip van mijn kant toen ik een raam moest doen.
Een touw van 6-8 mm dik werkt veel beter als een stroomdraadje. |
Oke.. Dus rubbers goed inzepen. Touw in de holte leggen.
Ik buiten duwen op de raam, en mijn vriendin trekt het touw binnenin er rustig uit en mijn voor en achterruit zitten er in ? :wow: Thx, ik moet toch nog een moeite doen dan, ik heb er gewoon bang van. Ik was wel begonnen met de zijruiten, en dan lijkt echt onmogelijk om die er in te krijgen. |
Quote:
Inderdaad, dan gaat het redelijk makkelijk! met een hoekje beginnen en langzaam aan het touw trekken. Wel een goed touw nemen dan ni brand/snijd da ge u rubber niet beschadigd! |
Ik trok de zijruit van mij. Polo steilheck er in 10 seconden in.
Dreft in de rubbers en touw erin. Vriendin laten duwen op de plek waar jij aan het touw trekt. |
Met bandenvet werkt het ook super goed trouwrns
|
Dicht nog eens af ook haha :D
|
mooi werk! Mooi die eigen gemaakte zekeringenkast. Ecutje lekker binnen zie ik, knappe werken!
Alleen de voorruit kan lastig zijn. De touw methode is de way to go. Bij mij is er ooit een nieuwe paravan plaat ingezet en daardoor zat de ruit nog wat strakker. Op een gegeven moment zat de ruit erin en mijn schoonvader gaf nog een paar klopjes en toen knalde zijn trouwring op het glas en krak, scheur. Vervolgens maar een nieuwe raam gekocht en montage het probleem gemaakt van autototaalglas, ook deze was nog aardig aan zweten :) |
Respect voor de electra werkzaamheden. Ziet er heel netjes uit.
zoals iedereen al zegt de touw-sop/vet methode is de oplossing. Ik heb destijds voor de ramen van mijn golf 2 speciaal touw gebruikt wat uit de watersport kwam, ze gebruiken dit voor het afwerken van uiteindes van touwen en zeilen. Ik vond dit erg makkelijk werken omdat dit touw "van nature" al een vettig laagje had. Volgens mij te verkrijgen in de betere watersport winkel. Aan elk uiteinde had ik een klosje gedaan wat in je hand past zodat je kracht kan zetten zonder dat het touw wegglipt of gaat snijden... |
Poeh, netjes hoor!
|
Ziet er echt netjes uit zeg :thumbup:
|
Als ik jullie zo hoor is het een klus van niets.
Dan zal ik nog maar eens een poging doen om de ramen er zelf in te krijgen. Bedankt voor de tips allemaal :thumbup: Gisteren wou ik nog snel uittesten of de motor weer wil starten met de nieuwe zekeringkast. Natuurlijk dikke tegenslag, alles klonk goed; pomp draaid, relais klikken en de starter gaat rond. Maar de motor slaat niet aan. Weinig tijd en het werd al laat dus mega slecht humeur, F*ck :( Vandaag de tijd gehad om even verder te kijken. Wat blijkt, geen ontsteking. Na nog een uurtje krabben in het haar-> PING een losse bruine draad, hmm massa? FF aansluiten en woppah :D ff een filmpje geschoten: https://www.youtube.com/watch?v=EpV...eature=youtu.be |
Hopelijk heb je hele stevige motorsteunen, anders gaat je intercooler het niet overleven ben ik bang(bij het kantelen van het blok zal de G-lader di kapot gaan drukken)
Verder ziet ie er echt al mooi uit!!! |
Quote:
Daar heb je echt gelijk in, ik moet er echt nog iets aan doen. Dat is nog een serieus werkje dat me staat te wachten :mad: De intercooler hangt vast op 2 L - beugels. Ik heb de beugels in een hoek van 90° geplooid maar zit dus niet recht in de front. Er is nog veel dat beter kan :tongue: Thx !! |
Zit inderdaad wel heel dicht. Intercooler kan veel verder in het front en naar beneden. Achterste motorrubber shore 80 bestellen bij clausje es. Dat maakt al bijzonder verschil en is zo vervangen. Die ronde rubbers dicht kitten met ruitenkit is makkelijker dan inserts steken.
Die voorste is het minste van je zorgen. Mooi filmpje loopt mooi |
Zo die slaat vlot aan
|
Quote:
In de steunen links en rechts zitten PU inserts. Alleen de kantelsteunen zijn nog de oude rubbers. Dus de rubbers onderaan toch ook maar vervangen, kan nooit geen kwaad. Dat is dan die shore 80 ? Zal het eens opzoeken thx. |
Goed bezig Shon.
En die elektriciteit werken das om duimen en vingers van af te likken Daar ben ik echt jaloers op, hoop dat ik die van mij ook zo proper gemaakt krijg. Ook super om de G60 te horen draaien. Greetz DC |
Quote:
Thx :D Dat gaat bij u ook wel goed komen. Er kruipt wat tijd in maar ik ben blij dat het geen rattenhol van draden meer is. |
Intercooler zit niet goed gemonteerd in de front. Om het onderhoudsvriendelijker te houden.. Korte pijn, aftekenen die lijn, ennn de slijpschijf er in :O
Veel makkelijker om aan de motor te werken, nu moet ik de Glader niet uitbouwen om aan de intercooler en leidingen te kunnen werken. Bev. beugels voor de intercooler aan het aanpassen, als alles meezit dan win ik een 4 a 5cm. |
En motorkap sluiting?
Voor de rest sjiek bezig! :thumbup: |
Quote:
Heb misschien iets te weinig uitleg gegeven, op de 2e foto zie je dat ik ook gaten heb gemaakt. Het middenstuk komt er terug tussen ( voor de stevigheid van chassis) , maar dan wel demonteerbaar. Ik ga trouwens hoodpins gebruiken voor de motorkap, dus het slot vervalt zowiezo. Ik maak het later wel duidelijker. Thx ! Hoe is het met jouw turbo-machien trouwens :D ? |
aaah dan ist idd duidelijker! nice!
met mijn machien is alles goed, turbo staat terug vast, nieuw velgen, en nog wa klein dingen veranderd zoals a-stijl spoilerkes en smoked koplampen :) |
slim zo'n demontabel front!
|
Quote:
Tijd voor een update in je topic dan ? :tongue: |
It is Rabbit time :)
Golf goed verstopt onder een groot zeil, als ik hem niet zie kan ik er al eens een maand of 2 afblijven mss. Maar vandaag mooi weer en vriendin het huis uit dus.. Rabbit time :D Laats nog een Glader gescoord op het net. Deze zou een revisie hebben gehad in 2012 en daarna niet, of toch bijna niet meer hebben gelopen. Het zag er proper uit en het verhaal leek te kloppen. Duszzz.. ik ben benieuwd of het echt een goeie is. Nu eerste intercooler beter monteren in de front; Heel de boel er weer uit natuurlijk: En jawel ! Eindelijk, de zijruiten zitten er in. Echt een r*tklus.Mijn broer had het er echt mee gehad en voor de achterruit en de voorruit mocht ik iemand anders zoeken.. waren zijn woorden. Toch al een stapken dichter bij. |
Even je topic doorgelezen :thumbup:
Mooie mk 1 :) |
Lekker bezig zie ik !!! vond de zijruitjes bij mij wel makkelijk gaan t.o.v de voor en achteraan :D
|
Goed bezig, mooi project :thumbup:
|
Het is weer ven geleden ondertussen.
De gereviseerde G-lader zit ondertussen op zijn plaats, natuurlijk ging het niet zonder problemen.. zo gaat het ook altijd wat had je gedacht :screwy: :tongue: Bij het starten ging alles even goed, tot er een grote plas benzine onder de Golf kwam te staan. Iets mis met de injectoren zou men denken ? Dus.. de inlaat er uit om bij de injectoren te komen, benzinerail eruit, injectoren eruit. Terug spanning op de injectoren gezet als deze gedemonteerd waren .. En ineens geen problemen meer :confused: Het enige wat ik kon vinden was een stekker van de injectoren met slechte bekabeling. Zou dit voor een sluiting hebben kunnen zorgen zodat de injector heeft blijven voeden ?? Dus dat maar vervangen en alles terug opgebouwd.. Toen begon de O-ring van de bezinedrukregelaar te lekken :mad: Iets te ruw geweest bij het monteren waarschijnlijk. O-ring heb ik ondertussen binnen, die ga ik één van de dagen vervangen en dan maar weer testen :rolleyes: Verder heb ik mij nog eens beziggehouden met alles foto's in het topic hier terug te herstellen. Leuk om zelf nog ééns alles te overlopen nu ik wat minder tijd heb om er aan te werken :D |
Mooi project! De injectoren krijgen een massasturing, dus moest de massa per toeval tegen een stuk metaal aanliggen, gaat de injector inderdaad blijven inspuiten.
|
Shon beste is om de bekabeling van de injectoren volledig te vervangen. Zijn vaak helemaal hard en gescheurd.
|
Quote:
Dat gaat dat het geval zijn geweest waarschijnlijk :) een geluk dat ik er bij uit kwam. |
Quote:
Ik heb alles eens nagekeken en de andere draden waren nog echt soepel. Ik heb er draadjes tussen gesoldeerd. Alles getest. Pff Ik kon het echt niet opbrengen om 170 euro te betalen voor een stukje kabelboom dat van fabriek af al heel slecht is gemaakt :tongue: . Hoe hebben ze die draadjes daar nu in geplet en afgetakt dan kan ik het even goed zelf opknappen. Vergeten een foto te maken van het eindresultaat :rolleyes: |
|
sterk bezig Shon
Hoe zit het met de zekeringen en sturingskast ? En de ramen er al in gekregen ? Greetz DC |
Zeer sterk bezig ! strakke golf !
|
Quote:
Eigenlijk heb ik nergens meer aan verder gedaan buiten wat ik heb gepost :) Ik wil de Golf kunnen starten af en toe en dat maakt me dan weer blij :D Maar meer tijd of geld heb ik momenteel niet voor de Golf hoe erg het ook is. |
Quote:
Jammer om te horen kerel ik zit in hetzelfde straatje , lig al 4 weken in het gips en kan dus niets doen. Hopelijk ben ik er binnen 2 weken vanaf en kan ik ook opnieuw beginnen. En komt wel in orde met die van jou ;) Greetz DC |
All times are GMT +1. The time now is 15:02. |