![]() |
nog nieuwe pics
erg mooie kleu :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: r trwnss |
Quote:
Naar mijn weten bestaan er geen motorsteunen om een golf 4 tdi motor met versnellingsbak ik een golf 1 te lepelen. Ik heb hier wel enig onderzoek naar gedaan maar kwam niet heel veel verder. Toen heb ik besloten om de golf 4 motorsteunen weer te gebruiken. Nu weet ik ook zeker dat de motor de juiste steunen heeft omdat die er gewoonweg bij horen. Het was een beetje bakken en braden maar het is gelukt :thumbup: De rem setup heeft ook veel tijd gekost, maar ik moest er perse die rembekrachtiger in hebben. Ik weet omdat ik zelf 6 jaar geleden ook golf 4 tdi heb gehad, dat de remmen van een golf 4 wel in orde zijn. En dat heeft ook mede te maken met de grote rembekrachtiger die er in zit. Ik moest zoals eerder hier te zien een heel stuk uit de parafaan halen, maar daar krijg je ook wat voor terug. :D |
Helaas nog even geen foto's.
Ik ben wel druk geweest om de radiator voor de motor en de airco radiator te passen. Ik moest hiervoor een motor radiator van een golf 3 gaan gebruiken. Dit ivm de beperkte ruimte, ik kan de intercooler ook niet plaatsen. Ik moet hier dus ook nog iets voor verzinnen. Ik krijg als het goed is deze week, 10 meter nieuwe remleiding binnen en die moet ook nog gemonteerd worden. Ik ga zaterdag foto's maken en zal ze dan posten. |
net dit topic eens helemaal doorgelezen. maar dik respect voor al het werk en super gedaan met die pedalenbox :thumbup: veel succes verder met dit projekt ik ga het verder volgen :thumbup:
|
Super project dit :thumbup:
|
motorsteunen voor een tdi in mk1 zijn gewoon leverbaar, ik maak ze onderandere ook.
maar dit is ook zekers net zo mooi! intercooler van een sprinter, en een radiateur van het oude type cupra 2liter 16v. intercooler past precies, en dan past precies de radiateur er nog bij voor, de hoogte is precies goed en breder past er ook niet in, enkel je aansluitingen van de intercooler is nog bij te komen. |
Quote:
Deze zijn er zeker, ik ga ze zelf ook gebruiken. De steunen komen op de normale golf 1 punten. Zal eens kijken of ik een foto'tje kan uppen. |
Quote:
En waar moet ik de airco radiator dan laten :shake: Ik zit namelijk daar ook nog mee en die slokt ook aardig wat ruimte op. Heb al diverse dingen overdacht maar het word moeilijk. |
Quote:
Ik zou graag de foto's even bekijken. Heb ook wel steunen gezien die een 1.8 20vt blokje op zijn plaats zetten in een golf 1. Deze waren bijna 200 euro, dit vind ik toch wel een beetje veel geld voor een paar stukkies ijzer :screwy: |
Goed bezig,
Alleen snap ik niet waarom je de remleiding binnendoor hebt gelegt. Orgineel zat deze namelijk aan de onderkant van de auto. Erik. |
Inderdaad, leuk je gesproken te hebben, en het is altijd mooi eens zo'n project in het echt te zien. Kerel 2 woorden, vakwerk en respect.
|
Quote:
Dan ken je blijkbaar de swallowtail niet want daar hoort ie toch echt binnen door de auto :) |
wij hebben een 79 er en daar loop die ook binnen door ????
|
Quote:
Thanx voor het compliment. Bedenk me nu ineens dat ik niet eens wat koffie heb gezet :redface: Mocht de ruil door gaan kom dan een keer bij me thuis in Almelo dan maak ik het goed! |
Quote:
Naar mijn weten hoort het alleen maar bij de swallowtail. |
Quote:
Oh dat wist ik weer niet, Weer wat geleerd. Bij mijn '80er loopt het onderdoor, DennieMeisters '79er (modeljaar 80) ook onderdoor Thijs. '79er loopt het ook onderdoor. Dus had het eigenlijk nog nooit binnendoor gezien, maarja hoe vaak zie je een swallow? Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar zal wel goed komen. Erik |
Quote:
Ik weet ook niet alles hoor, als je alles zou weten dan krijg je vanzelf een cone head :D |
mhmm oke nou ja er onder of binnen door
bij ons gaat die binnen door ...... al dan niet orgineel misschien wel mindr slijtage gevoelig groet uit apeldoorn |
Bij mijn 77-er lopen de remleiding ook binnen door de auto, dus zeker niet alleen bij de swallow.
|
jep, mijn 77'gti ook.
|
pff hele topic door gelezen...
super bezig, en allemaal in rap tempo zeg. Laat die foto's maar komen, altijd mooi om te zien. |
Quote:
Is inderdaad misschien niet eens zo'n gek idee om ze binnendoor te leggen. |
Die remleidingen liggen er netjes in! Bij mij liggen ze ook binnendoor inderdaad (ook 77'er). Verder lekker bezig ben benieuwd naar de andere foto's waar je het over had. Volgens mij staan die flexibele leidingen bij mij ook wel een beetje onder spanning als je het stuur helemaal omgooit.
|
Even een vraagje voor iedereen:
Ben afgelopen weekend met de remleidingen bezig geweest. Maar stuit toch op een probleem. De flexibele leiding van de carrosserie naar de remklauwen aan de voorkant is volgens mij te kort. Ik vind hem toch aardig strak staan als ik het stuur helemaal om gooi. Als ik de leiding vast aan de schroefset monteer is dat het geval. Ik doel dan op die vork aan de schroefset waar je het rubber die om de leiding zit in schuift. Laat ik hem gewoon los hangen dan gaat het redelijk maar ja dan hangt ie los, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik heb al bij de lokale automaterialen zaak gevraagd of hun iets wisten. Ze zeiden me dat ze allemaal de zelfde lengte hebben dus hebben jullie misschien een oplossing voor mij? Het is gewoon een originele leiding dus weet even niet hoe dit kan! |
Zijn de klauwen nog origineel of heb je klauwen van een andere wagen gebruikt, waardoor de aansluitingen op een ander plaats zitten?
Die slangetjes moeten wel in die vork zitten voor de keuring. Hebben ze mijn auto een keer op afgekeurd. |
komt dat mis door dat jij golf 4 remklauwen heb gebruik of heb ik dat mis
|
Oke even antwoord op jullie vragen.
Ik heb fusee's gemonteerd van een MK1 GTI dus met originele klauwen. Omdat er trommelrem op heeft gezeten zou het misschien kunnen dat de plek waar de slang word aangesloten op de carrosserie op een iets andere plek zit. Ik heb hier geen voorbeeld van maar het lijkt me dat ze gewoon op de zelfde plek zitten dan de latere mk1's. Iemand een foto van de plek waar de slang aan de carrosserie word bevestigd? |
zo zit ie bij mijn 77er. Hier is de slang uit de poot zelf gehaald omdat ik ermee bezig was. Je ziet wel waar hij moet komen. Heb je hier wat aan?
![]() |
Quote:
Jazeker dat ik hier iets aan heb. Het zit op de exact de zelfde plek als die van mij. Dus nu loop ik weer vast op die leiding. Ik wil zaterdag de remmen klaar hebben dus hoop ik nog op een oplossing. Ik wil zaterdag de boel ontluchten maar als ik later weer die leiding moet demonteren krijg ik extra werk dus dat wil ik ook niet. Zal zelf nog eens op internet zoeken misschien vind ik nog wel een oplossing. Bedankt voor de foto :thumbup: |
|
het zit hem in de remklauw denk ik
|
mmm ze zijn inderdaad aan de korte kant, idee om een setje langere te halen, setje remslangen van een golf3 gti moet wel gaan passen denk ik.
|
Quote:
Ik denk niet dat ie gaat passen want ik moet aan de ene kant uitwendige schroefdraad hebben. En aan de andere kant inwendige schroefdraad. Ik heb gezocht bij een online auto onderdelen bedrijf en kwam op deze pagina: http://www.autopartsonline.nl/nl/ao...0Li/Re%20gelijk Hier zie je op de afbeelding aan de ene kant geen schroefdraad en dan past ie niet. Deze is van een golf 3 2.0 16v gti. De lokale auto materialen zaak hier zei me ook dat van een golf 3 langer was maar niet ging passen. Of er moet hier iemand zijn die het tegendeel kan bewijzen? |
ik kan het verkeerd hebben, maar bij de gti of vr6 zijn de remslangen 1 kant inwendig en de andere kant uitwendig dat weet ik zeker! ik heb namelijk ooit eens een golf2 omgebouwd naar vr6, en daar heb ik toen gti of vr6 remmery op gemonteerd en ik weet zeker dat de kant aan de klauw uitwendig was. heb toen setje remslangen bij de brezan opgehaald, er zijn wel degelijk meerdere types in.
|
ene kant zit schroefdraad in de andere kant zit het er op ?? zo te zien
|
Zal zaterdag voordat ik ga ontluchten eens met de leiding naar de sloop toe gaan.
Eens een vergelijk maken en dan maar eens kijken naar een nieuwe. Ik hou jullie op de hoogte zaterdag weer een nieuwe dag. Heb de hele dag dan hulp dus zal beslist wat verder komen. |
je kan ook gewoon gelijk een setje RVS remleidingen halen.
die kun je "custom" laten maken voor rond de 80 euri per set. kost dus geen drol en je kan zelf aangeven hoe lang je ze wil en welke aansluitngen eraan moeten zitten (mannelijk of vrouwelijk bijv.) ook kan je zelf een kleur kiezen voor de kunststof laag die eroverheen komt.of transparant natuurlijk. misschien is dat wat voor je? goodridge als het goed is kan de Brezan bij jou in de buurt ze wel bestellen. |
Quote:
Op zich geen slecht idee maar wil nu eens verder. De remmen zorgen nu al 3 weken voor vertraging. Dus wil het dit weekend toch voor elkaar hebben. Als ik die remleidingen bestel heb ik het zaterdag niet meer in huis. Dus ik ga denk ik toch maar op zoek naar wat anders ook al kost het me het me wat meer. Toch bedankt dat je voor me meedacht :thumbup: |
ik weet niet hoe behulpzaam ze zijn bij de brezan in almelo?! maar haal je oude leiding er af en ga er heen dan hebben ze vast wel een vervanger voor je die langer is!
golf3 weet bijna wel zeker ben namelijk net nog aan het zoeken geweest op het net. kan zo alleen niet zien of de schroefdraad goed is aan klauw zijde. als ik met zulke problemen naar zwolle of raalte ga word ik altijd goed geholpen. of ze laten me zelf zoeken in het magazijn. |
All times are GMT +1. The time now is 17:54. |