Quote:
het is idd een mechaniche brandstof-pomp..!! dus op de foto is de bobine goed aangesloten..?? ik ga zo een nieuwe contact puntje en condensator ophalen.. en dan weer verder proberen.. iig bedankt zover.. Quote:
ooh kijk aan.. nou ga het contact puntje zo toch vervangen.. is dat ook goed.. Thanks |
Heb je al gemeten als je je wagen op kontakt heb staan dat je spanning heb op de pluskant van de bobine?
|
loopt ie al weer ? :)
|
Quote:
jah daar ik heb ik spanning.. +aansluiting zit een zwarte+paars/wit kabel op..Zoals de vorige foto. Quote:
NEUH.. :( |
als je de groende draad ff loshaalt van de bobine en daar 1 kant van de multiemeter opzet, en de condensator even los.... zodat dus alleen het kontakt van de contactpunten via de massa gaat en daar dus de andere punt van je multiemeter op... en dan de wagen een stukkie vooruittrekken in een hogere versnelling zetten....... krijg je dan een 0 ohm weerstand (of een piep op je multiemeter) op de groenedraad ten opzichte van je carresorie? Want telkens als je contactpunten dicht gaan moet je een contact via massa hebben........
massa probleem kan ook zeker nog een oorzaak zijn !! |
Quote:
vanmiddag ben ik nog ff bezig geweest met een ex-automonteur.. (uit de contact-punten tijd) en we hebben nu een klein vonkje bij de contactpunten. nu dit werkt komt er nog steeds geen hoogspanning door de bobine-kabel.. we hebben zelfs 12v direct op de bobine gezet en dan gebeurt er nog niks. dus bobine heeft 12v aansluiting en krijgt een signaal van contactpunt. weet iemand waar de zwarte kabel heen gaat? die zit samen met wit-paars in 1 stekker. we hebben maar 1 keer een knal in de uitlaat gehad.. :D sooo close :eek: zou de keuze schakelaar van de automaat of contactslot er dan echt mee te maken hebben..?? |
zwarte kabel komt van het kontaktslot !! die wit/paars is een weerstandsdraad.
Als je dus 12v op je (+) van de bobine zet en dan pulst op de (-) naar massa dan krijg je geen vonk? Heb je wel de goede bobine? Als je die weerstandsdraad heb dan moet je die er tussenweg halen als je een nieuwere type bobine plaatst, de nieuwere werken gewoon op 12v ipv via die weerstand op 8 tot 9v.......... dit kan verklaren dat je een kleine vonk heb. Je keuzehandel vergrendeling zit bij mijn weten alleen op je startmotor....... en als je startmotor werkt dan is je schakelaar ook goed. om je contactslot ff te omzeilen: een 12v draad van de (+) pool naar je bobine leggen (de andere stekkers op de (+) pool eraf) dan de wagen starten........ je moet dan vonk hebben 100% ...... er is op sommige modellen ook een sturing via de dynamo.... maar die zat volgens mij op diesels....... en daar weet ik niets van :) ps: heb jij het goede merkteken op je nokkenastandwiel gebruikt???????? |
Quote:
dit hebben we ook al geprobeerd..! directe plus op de bobine. dynamo is aan gesloten.. en we hebben ook al een keer geprobeerd zoder kabels. nokkenas staat met 2 nokken in de lucht als ik de 1 cilinder in het BDP zet.. kun je anders niet een keer langs komen..?? |
ontstekingsvolgorde ook al nagekeken? 1-3-4-2 gezien vanaf de distributieriem en dan met de klok MEE !!
op de nokkenas poeli zitten 2 merktekens, je moet de binnenste gelijk zetten met de voorkant van het kleppendeksel..... dan ff kieken of ie nog vrij ronddraait dmv de krukas een paar keer draaien.......... dan de eerste cylinder in BDP zetten en je ontsteking zo verdraaien dat je rotor naar de eerste cylinder wijst..... en over dat langskomen.... dat had gekund maar ben net terug van het uitlaten van de mk1 gti :) ........ en ga nu barbeknoeien |
zeg maar wanneer jij een keer kunt langs komen.. want ik heb dit echt allemaal goed staan..
anders moet ik de auto helaas weg brengen.. :redface: eetsmakelijk.. ;) edit:KLIK zal dit er iets mee te maken hebben?? |
Massa kan zeker voor problemen zorgen !!....
Ik zou morgenavond wel kunnen...... ff brainstormen :P |
Ik voel een minimeet aankomen bij wildeknak :D
|
Welkom allen..!! Welkom..!!
Koffie met gevulde koeken..!! :thumbup: |
en waar woont uw huis?...... ff pm
|
Vertel het goede nieuws maar :D
|
loopt ie weer ?????? Tell us !!
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH HH..!!
Hij loopt weer...!! :D :D :D :D Eindelijk..!! Het is de jongens uit Enschede gelukt om weer een ouwe golf aan de praat te krijgen..!! Helemaal Top jongens.. :thumbup: Thanks, Thanks, Thanks..!! Kan ik eindelijk beginnen met het afbouwen van de auto..(nu de baas vragen of ik nog vrij kan krijgen haha :D) |
Ah mooizo, ik zie je mail wel weer :D :tongue:
|
Fototje van gisteravond:
|
Witte Golf meet dus...
|
Gefeliciteerd jongens!!
Altijd jammer om ergens zo hard vast te lopen, maar ook altijd mooi om er weer uit te komen. :thumbup: |
Quote:
Geweldige foto..!! :thumbup: D Kun je die mij op de mail zetten..? Quote:
Jah, het is een hele behulpzame familie..!! :thumbup: |
lekker man die golfjes 1 :thumbup:
|
wat is 't nou geweest dan??
Leuke foto idd!! |
Quote:
precies , we willen weten wat er aan de hand was :D |
Laten we het erop houden dat er een storing naar massa zit ergens in de toerenteller aansturing, zonder de toerentellerkabel was er opeens vonk (er was een overgangsweerstand naar massa waardoor de bobine geen spanning af kon geven)......... toen uitgevogeld of de timing goed was...... leek niet goed te zijn, maar na het verdraaien van de ontsteking kwam er leven in.
Of de wagen nu wel wil lopen MET de toerentellerkabel weet ik niet (niet meer getest, moest thuiskomen eten :) ), het belangrijkste is dat het blok kan lopen en dat hij de wagen kan afbouwen. |
Quote:
Goed uitgelegd, meneer Sjeesbeest.. :D Idd nu rustig verder afbouwen en dan de golf een keer weg brengen en laten nakijken.. |
mooi dat ie weer loopt!
|
Kwam gister bij de auto.. kijk eronder door,en zag olie lekkage.. :eek:
Rustig ff kijken waar het vandaan kwam en dat was achterop het kleppendeksel.. daar had ik nog maar 2 moertjes op zitten :rolleyes: het had er langs gelekt tijdens het lopen van de motor.. Dit is nu weer aangedraaid met een nieuwe pakking eronder :thumbup: Daarna rest van de motor weer opgebouwd.. Er schuurde nog iets aan tijdens het lopen, en dit is nu ook weer opgelost. Op het luchtfilter-huis en motorkap na is de auto weer compleet.. En loopt nog steeds!! :thumbup: |
Quote:
helemaal goed toch :thumbup: |
Tot nu toe alles onder controle..!!
Na voorzichtig de eerste km`s weer gereden, ook ff tijd gehad om een paar nieuwe foto`s te maken.. Hopelijk snel weer op een meeting te spotten :D Maar wie heeft nog een goed adres, om de motor af te laten stellen?? Of wie wil het doen? Gaat voornamelijk om de ontsteking en carburateur.. Beetje fijn-tuning heeft hij nog wel nodig :D :thumbup: |
Ziet er weer lekker uit dat wagentje !!
|
erg netjes inderdaad!!
kan je niet aan een adresje helpen maar kunnen ze dat niet gewoon bij de lokale dealer? en vroeg me ook nog af hoe je dat zo mooi hebt gekregen met de roller? zag al welke verf je had gebruikt maar heb je de auto eerst helemaal kaal gemaakt? of zit het rood er nog steeds onder? |
even op de hoogte stellen!
dinsdag 20 juli heeft de auto een afspraak bij Herman Bosch, die gaan de ontsteking en carburateur nong ff fine-tunen. als dat klaar is, gaan we km's maken.. :thumbup: en eindelijk weer eens naar een meeting :redface: oohjah en mijn g60 staal staat te koop :D Verkoop topic zijn jullie weer op de hoogte :thumbup: grtzzz |
dan had ik m liever naar Vortkamp gebracht (vw stealer net over de grens)
|
heel netjes geworden:thumbup:
|
Quote:
die zijn idd erg goed. Veel kennis van oude auto's :thumbup: |
Quote:
idd 1 van de weinigen die nog oude vw-tjes lekker kunnen laten lopen. maar goed tis zijn keuze........ hopelijk krijgt ie m zoals ie m wil.... :thumbup: |
Quote:
komt tie nu mee.. :D sja, had hier een tijdje geleden gevraagd en kreeg geen reactie's.. dus beetje rond gebeld en uiteindelijk zei TMR dat ik het beste naar HermanBosch kon gaan :rolleyes: K.W.W(kiekenwatword) :D iig, nog bedankt voor de reactie's :thumbup: |
als dit geen uitkomst bied kan je altijd nog naar Vortkamp. Succes !
|
All times are GMT +1. The time now is 00:03. |