Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: '76er Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34672)

Zweiter 15-01-2009 10:07

ja, die mocht alleen tegen een echt goed bod weg (>10.000 euro).
ding had geloof ik origineel iets van 48.000 km op de klok. Aantoonbaar dmv de boekjes.

Zweiter 23-01-2009 15:22

ben zelf het dash met leer aan het bekleden aangezien die al vol met lijm was gesmeerd en er wat scheurtjes in zaten. Is ook het leuke aan de hobby, om veel zelf te doen. resultaat is nog best netjes, al zeg ik het zelf. Verprutst was het dash toch al door de lijm dus er was niet veel te verliezen. Voor de zekerheid haal ik vanavond nog een partij onderdelen waar ook een originele bruine dash en deurpanelen bij zitten (als de staat een beetje knap is).

de e30's inmiddels in elkaar met bandjes erom. Nu nog even lucht erin, balanceren en lange wielbouten halen, dan kunnen ze er onder!! (en de auto naar beneden schroeven) eindelijk!

JP-VW 23-01-2009 15:32

Echt super dit project en de velgen vind ik geweldig.. :thumbup:

jetta mk1 '82 23-01-2009 15:51

hey sander,

het heeft ff geduurd maar het is echt een heel geil setje hoepels geworden ;) !!

gr. Martijn

loco-vr6 23-01-2009 16:12

Quote:
Originally Posted by Zweiter
even een update. Na bijna een jaar wachten en aan het lijntje te zijn gehouden heb ik gister mijn interieur opgehaald bij de bekleder. De zaak blijkt nagenoeg failliet en de kwaliteit ben ik niet zo over te spreken. Gisteren heb ik mijn spullen bij elkaar gezocht en er blijken een aantal kleine onderdelen te missen en gesloopt. Zo zijn bijvoorbeeld de deurpanelen gesloopt en niet bekleed.
Een jaar geleden had ik een compleet bekleed interieur (weliswaar geen leer) en anno 2009 heb ik een half leer interieur en een half gesloopt interieur. Van kwaad tot erger dus. Zoals te begrijpen valt heb ik geen cent betaald, maar ik schiet er geen zak mee op. Eerst maar een zoektocht naar kwijtgeraakt of gesloopte onderdelen. BALEN... schiet voor geen meter op zo...

He kerel :thumbup: helemaal ruk het verhaal hierboven, maar weet je nog dat ik een schuur vol heb liggen ;)
mail even wat je nodig hebt, ik doe graag een donatie aan je project :D

ciao! :thumbup:

Richard 23-01-2009 16:26

wel straks ff showen he sander.. koffie staat wel klaar

loco-vr6 23-01-2009 16:31

Zou je BTW eens kunnen informeren hou hij aan de bergcup ombouw is gekomen, ben ik al tijden naar opzoek!

Zweiter 25-01-2009 11:53

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
Zou je BTW eens kunnen informeren hou hij aan de bergcup ombouw is gekomen, ben ik al tijden naar opzoek!

je hebt pm!

vrijdagavond een '76er geplunderd: (inclusief bruin vloerkleed en redelijke chromen bumpers, ontbreken op de foto's). Interieur is erg netjes op de bestuurdersstoel na. Misschien laat ik deze ook wel repareren, eerst maar even op zolder met het spul. De bumpers zit wat roest op. Aangezien ik al een redelijk nette set chrome bumpers heb schuur ik deze kaal en maak ze matzwart (de oude gti stijl). Leuk om af te wisselen.

schade op de bestuurdersstoel, de rest is zgan. Iemand een idee wat schadeherstel hiervan zou kosten?

lucht in de 175-50/13 om 8,5j

175-50/13 om de 7,5j

marcmk1 25-01-2009 12:04

ziet er weer dik uit sander!
de banden om de 8.5 staat zeer geslaagd vind ik!

LRR 25-01-2009 12:28

Heb je toevallig nog meer foto's van het dashboard-project ?? Ziet er allemaal zeer goed uit hoor !!!!

Groeten,

LRR

Der Ghopmeister 25-01-2009 13:22

damn net ff het hele topic door gespit maar wat een gaaf project! :rock: Keep up the good work!!!

boivin 25-01-2009 14:41

damn waar vindt je het allemaal man, ziet er weer dik in orde uit :thumbup:

Gertjan 25-01-2009 15:33

Lekker bezig :)

loco-vr6 26-01-2009 22:39

ben je eigenlijk al verhuisd kerel? en zat die mooie cypers ook bij de scirocco inventaris??? ;)

BTW, ik ben niet nieuwsgierig/ongeduldig maareh, al wat gehoord over die bergcup set? :D

Zweiter 27-01-2009 08:22

nee zoals het nu lijkt krijgen we 16 februari de sleutel en dan nog zeker een half jaar klussen (bouwval gezocht :D). Niet echt handig om zo'n partij spullen te verkopen vlak voor de verhuizing maar ik kon het ook niet laten liggen. Die cypers? nee haha dat is onze eigen kat (we hebben er 3).

Die bergcup kit heeft hij niet meer los liggen, hij heeft alleen de mallen nog. De race scirocco is misschien wel te koop. Er zit voor minstens 23.000 euro materialen aan, dan heb je een prijsindicatie! :D

loco-vr6 27-01-2009 11:19

:D HA, wij zitten echt in het zelfde schuitje!

heel veel willen, nu de tijd en het geld nog hahaha, ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht met mn meisje, en 2 rode katers :thumbup: ook type ´bouwval gezocht ´ en ben al 2 jaar bezig nu :redface: maja, wil alles zelf doen, en dan gaat het niet zo rap als je alleen de weekenden hebt en de vakanties :rolleyes: en inderdaad de autohobby gaat ook gewoon door, je moet je wel kunnen blijven ontspannen he :D Overmoedig? hoezo, ik hou gewoon van een uitdaging :D

en 23.000 eurie heb ik ook niet effe liggen zeg maar, al het kapitaal zit in de woning hihihi, dus vraag maar eens of hij alleen de mallen weg wil doen, of nog een set wil maken en verkopen of iets, mn vingers jeuke om de set op mn rocco te schroeven :D

maar ff ontopic, heb je nu je hele interieur weer compleet?

Edition-Blue 27-01-2009 11:24

Ziet er al goed uit sander !
Word een dikke scirocco !

loco-vr6 27-01-2009 11:25

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
:D HA, wij zitten echt in het zelfde schuitje!

heel veel willen, nu de tijd en het geld nog hahaha, ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht met mn meisje, en 2 rode katers :thumbup: ook type ´bouwval gezocht ´ en ben al 2 jaar bezig nu :redface: maja, wil alles zelf doen, en dan gaat het niet zo rap als je alleen de weekenden hebt en de vakanties :rolleyes: en inderdaad de autohobby gaat ook gewoon door, je moet je wel kunnen blijven ontspannen he :D Overmoedig? hoezo, ik hou gewoon van een uitdaging :D

en 23.000 eurie heb ik ook niet effe liggen zeg maar, al het kapitaal zit in de woning hihihi, dus vraag maar eens of hij alleen de mallen weg wil doen, of nog een set wil maken en verkopen of iets, mn vingers jeuke om de set op mn rocco te schroeven :D

maar ff ontopic, heb je nu je hele interieur weer compleet?

EDIT: met type bouwval bedoel ik het huis natuurlijk, niet mn meisje :screwy:

The Skinnmeister 28-01-2009 19:52

Dat interieur, waar vind je het toch allemaal :confused: Maar dat komt wel goed denk ik.....

6n2boy 29-01-2009 22:29

Interieur stond op mp, mooie wagen!

T-bo 29-01-2009 23:14

Heerlijke wagen :cool:

Zweiter 30-01-2009 11:06

nog even wat plaatjes sinds de aankoop die (dacht ik) nog niet in dit topic staan:

muizen/ratten bij aankoop:

en de schuilplaats van een eekhoorntje?

originele instructie sticker op de binnenkant van de voorruit:

interieurtje bij aankoop:

Beetlefreak 30-01-2009 12:20

Die TH's in het zwart staan goed dik zeg :cool:
Gele koplampen geeft ook wel een aparte uitstraling, moai wurk Durk!

toth75 30-01-2009 12:34

zelf heb ik een grijze scirocco gehad met verrotte schermen voor. wat is de staat van de schermen van die van jouw?

jeroen doli 30-01-2009 13:03

ziet er goed uit ! ben benieuwt hoe die er uit ziet als die helemaal klaar is maar gaat er nog wat motorisch aan gebeuren ? :thumbup:

Zweiter 30-01-2009 13:10

Quote:
Originally Posted by toth75
zelf heb ik een grijze scirocco gehad met verrotte schermen voor. wat is de staat van de schermen van die van jouw?

briljant, de hele auto heeft (bijna) nergens roest. ik zag alleen laatst een klein rot plekje in de binnenkant links achter, daar moet tzt even een nieuw plaatje in.

motorisch vind ik het eerst wel prima met de 1100. Die ziet er eerst ook wel prima uit, al zullen de prestaties wel wat te wensen over laten. Wilde plannen zijn er altijd, maar eerst maar eens in het huis beginnen.

de TH's zijn inmiddels verkocht. Ik heb nu alleen nog de e30's en de Speedlines.

martiepartie 30-01-2009 13:12

Ooit een jankende 1300 er in:) Vind een smallblockje erg goed staan onder de kap.

Ben heel erg benieuwd naar de rocco als deze 'af' is!

jeroen doli 30-01-2009 13:15

Quote:
Originally Posted by Zweiter
motorisch vind ik het eerst wel prima met de 1100. Die ziet er eerst ook wel prima uit, al zullen de prestaties wel wat te wensen over laten. Wilde plannen zijn er altijd, maar eerst maar eens in het huis beginnen.

Oke dan ja dat is ook zo en meestal loopt een ander motor toch anders dan verwacht met de kosten :D

P.s op ze tijd een mooie 1.8T 20V er in :lmao:

Richard 30-01-2009 13:16

oettinger 16s...
maar als ie klaar is maar eens een fotoshoot met de bmw

EelcoB 30-01-2009 13:27

Net je hele topic doorgelezen! :screwy: :D ! Maar het is echt een vette bak aan het worden! :cool: ! Zo doorgaan!

Stijn 30-01-2009 13:35

Blijft een geweldig apparaat!!

Gertjan 31-01-2009 00:46

Oef...dat stond toch wel erg vet :thumbup:

levis 31-01-2009 19:42

de e30 gaan natuurlijk dik staan mar die th's zijn ook über. dik project!

De Limburger 31-01-2009 20:13

Echt zo`n ontzettende dikke auto man..
Heel vet..
Die wielen waren mooi..maar de E30`s zullen denk ik mooier zijn zeker met dat goud..
Veel plezier en succes verder met de auto..

toth75 31-01-2009 21:11

je zal je over de wegligging nog zeer positief verbazen, deze auto's gaan als een kart de bocht om

Vossie 01-02-2009 16:01

Je doet veel dingen met de scirocco waar ik ook aan heb gedacht
(beter gezegd over getwijfeld heb) oals de verlaging, velgen interieur
overtrekken. Ik heb er zelf toen alleen een schoefset onder gezet die
er inmiddels alweer onderweg is.

Maar het resultaat mag er wezen, misschien kunnen we ze aankomend
seizoen wel eens naast elkaar zetten, modified en orgineel :)

Zweiter 01-02-2009 19:48

lijkt me erg leuk vossie!! origineel blijft ook supermooi, maar ik wilde me nu eens helemaal uitleven op een auto :D

wegligging zal inderdaad wel goedkomen. Zal sturen als een kart met brede 13", superlaag en veerpootbruggen voor, achter, onder en boven.

corrado-usa 01-02-2009 19:51

komt zeker goed met deze dikke scirocco.
doe je best sander.

Zweiter 01-02-2009 20:04

vanmiddag weer liggen verrekken in de kou

voor:

na: (hier ontbreekt het lichtbruine tapijt nog, die moet nog even onder de hoge druk)

op de e30's passen: (loopt voor nog aan tegen de schroefset)

op de speedlines:

De Limburger 01-02-2009 20:27

hou het toch maar op de E30`s hoor..die speedlines vindt ik echt niet eronder passen..
Sorry mijn smaak..
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 01:45.