het blokje had amper 80k gedraait, maar was wel aan revisie toe want:
- 1 inlaatklep was verbrand; - koppakking bijna erdoor; - de oliepomp had te veel speling, zie hieronder: |
alle kopbouten zijn vervangen.
één van de ouden was al afgeknapt: alle kleprubbers zijn vervangen (rechts boven op foto hieronder). 1 verbrande inlaatklep is vervangen (links boven op foto hieronder). alle klepgeleiders zijn vervangen (boven de koppakking op de foto hieronder). koppakking is vervangen, en deze was al bijna lek (op de tweede foto hieronder rechtsboven). |
in het onderstaande bericht kan het zijn dat ik de benamingen bij de dunne ringen door elkaar heb gehaald.
het zijn in ieder geval zuigerveren, compressieveren en olieschraapveren. en ze zijn allemaal vervangen. doosje op de zuigerveren (onderstaande foto): alle krukaslagers vervangen (links op onderstaande foto) alle drijfstanglager vervangen samen met alle olieschraapveren (rechts op onderstaande foto) drijfstanglagers samen de olieschraapveren(boven op onderstaande foto) krukaslagers (onder op onderstaande foto) alle olieschraapveren vervangen (gecentreerrd op onderstaande foto) alle compressieveren vervangen (rechts boven op onderstaande foto) alle zuigerveren vervangen (middelste twee rijen op onderstaande foto) tot slot waarom de auto zoveel rookte: wij dachten dat het aan de carburateur lag, omdat die al niet meer zo fris was. maar het lag aan een olieschraapring die het niet van de zuigerwand af schraapte. waardoor het olie aan de zuigerwand bleef kleven, niet in het karter werd geveegd en dus werd verbrand. |
Hallo, heb je foto's van je zuigers? Ben ook bezig met een blokje te reviseren.
Ben nu nog aan het twijfelen of ik nieuwe zuigers zal monteren of niet. Zijn namelijk nogal prijzig. :screwy: (motorcode gk) Mag ik even vragen met wat je je uitlaatcollector gespoten hebt? Zeer mooi project hoor! |
Quote:
zal mn broer vragen waarmee het gespoten is. foto's van de revisie zelf krijg ik nog van de jongens van omr. |
vandaag het nieuwe hemeltje binnen gekregen:
heb voor de aardigheid een lapje van het nieuwe en het oude op elkaar gelegt. er is nauwelijks verschil in structuur (nieuwe bovenop, oude onder): |
Je houd hem toch wel orgineel he.
|
Quote:
komt er weer net zo bij te staan als hier. alleen dan zal hij op ats classics staan en met wat meer chrome accenten |
ik zou gek worden als ge na al die tijd werken en alles trug monteren te weten komt da je alles terug uitelkaar moet halen omdag de spuiter ijn werk nie goed gedaan heeft
|
Quote:
waren we ook! echter konden wij niks anders. we willen graag blauwe platen voeren, echter weet je nooit wanneer de nieuwe kentekenserie eraan zit te komen. maar goed, aan de ene kant ook een gelukje, nu nemen we de binnenzijde en motorruimte erbij mee :) |
ja das juist ik moet mijn golfje ook nog late spuiten maar da zal alleen binnen en buitenkant zijn want motor zit er pas in van vandaag
maar het spijtige is ik wou er ook een projectje van maken ma ben foto's vergete te trekken:s maja swoit ik bij blij dat hij bijna af is mijne ;) en succes met uwe ziet er touwens netjes uit met die verbreed stalen heel de wagen ik knap |
oude en nieuwe hemel nog eens op elkaar gelegt.
naden waar de stalen stangen in zitten komen perfect overeen. deze hemel laten we in de auto maken door een bedrijfje in enschede. wel een knap wit hemeltje :)(nog thans) |
de bak na 3 lagen ertsende primer:
|
de bak na een spuitbeurtje (nog zonder blanke lak):
|
jij was toch nog opzoek naar een leuk setje ATSjes check:
http://www.marktplaats.nl/index.php...wieldopjes.html en volgens mij is dit ook nog eens de zeldzame 6j 15" uitvoering!! als het wel de 6j uitvoering is zou ik ze zekers niet laten liggen voor dat geld!! |
Quote:
bedankt voor je tip! maar heb vandaag net 2 7j en 2 8j nieuwe ats classics plus banden besteld. deze komen straks meer tot hun recht op het koekblikje. :D |
okay geen dank.
maar 8j is wel erg breed(als hij verlaagd wordt)! ik weet niet of je de kasten ook gaat aanpassen anders kon je nog wel eens problemen gaan krijgen met aanlopen. iig veel succes met de verdere verbouwing, ben benieuwd. |
Quote:
zal wel loslopen :thumbup: |
Gewoon wielranden laten rollen, voor gaat het wel uitsteken met 7j. Maar dat ligt ook weer aan de et waarde van de ats classics. (heb ze ook gehad)!
Mooi mooi project, geen half werk in ieder geval. Leuk om je topic te volgen! |
ooo je hebt classic's gekocht ,13"?! moet idd wel loslopen
|
Quote:
ja ats classics 2x 7j, 2x 8j. jij begreep dat ik cups gebesteld had, dan ging 8j 15inch niet passen. |
voor fun een jaarplaatje besteld en gisteren aangeleverd gekregen:
|
vandaag setje bandjes binnen gekregen.
betreft wederom de dunlop sp sport 2000 175/50 r13, zitten ook op de verbrede stalenvelgjes. over 2 weken komen de 2x 7j en 2x 8j ats classics binnen :D. |
zo is de bak geworden na 'm eerst flink gereinigd, opgeschuurd en ontvet te hebben, na 3 lagen ertsende primer, een lak laagje en een laagje blanke lak.
nog een klein detailtje :D |
strak hoor!!
|
Dat heb je mooi opgeknapt, hoe staat het ervoor met de carroserie??
|
mooi gedaan
|
Quote:
duurt allemaal wat langer, maarja. het zit ook niet op een week of 2 vast. mn broer heeft de laatste twee weekenden de spuiter een handje geholpen door de auto aan de binnenzijde zelf te schuren, incl. motorruimte. ten slotte kun je iets beter zelf schuren, dan weet je dat je niks gemist hebt en goed gedaan hebt. de binnenzijde en motorruimte is geschuurd en wordt deze week in de primer gezet en later gespoten. later schuurt de spuiter zelf de buitenzijde, want dat is de zichtkant. ben zelf niet bij de spuiter terug geweest, want ik moet in het weekend de financien van het project op peil houden. |
hier nog een linkje voor de stickers, als je er belang bij hebt ff contact opnemen met de topic starter :thumbup: :
http://www.vwforum.nl/modules.php?n...p=862911#862911 |
Quote:
Helemaal super dat je nog aan mij gedacht hebt! Ik heb de topicstarter, die hier op het forum ook rondzwerft erover benadert. :thumbup: |
geen dank :thumbup:
|
ben even een tijdje non-actief geweest.
dus nu volgen wat updates sinds 8 april j.l. bakje is buitenom voorzien van een lakje, en binnenin zijn de keringen, lagers en dergelijke vervangen: de bak is tijdens het spuiten van de werkbank gevallen waardoor de draadeinden krom waren. deze zijn vervangen door nieuwe van de vw-dealer: |
op 11 april jl. kreeg ik eindelijk het laatste deeltje van mn bestelling bij volkswarenhaus binnen, namelijk de stootlijst voor in de chromen voorbumper, waar ik sinds jul. vorig jaar op heb gewacht.
eveneens zat er een chromensierlijst op voor onder op de achterklep: handremhevel opnieuw gespoten (met nieuw flexibelstukje en naast de rembooster): |
op de onderstaande foto's is de auto te zien zoals hij op 16 april jl. bij de spuiter stond.
jammer genoeg zijn de foto's niet van een dermate kwaliteit wat jullie gewend waren :tongue:. tot toen is de motorruimte geheel dood geschuurd met scotch brite, evenals de portieren en de motorkap aan de binnenzijde en de binnenzijde van de auto gedeeltelijk. tot die tijd heeft mn broer er al heel wat avonden, zaterdagen en zondagen gelopen, om het werkje alleen te schuren. |
ziet er netjes uit, volgens mij hebben jullie aardig wat uurtjes geschuurd!
|
op de hiervolgende fotos is te zien hoe de auto op 17 april jl. bij de spuiter erbij stond.
de motorruimte is dan geheel doodgeschuurd. motorruimte op 17 april jl.: |
Paravaan op 17 april jl.:
bitumenmatje in paravaan: paravaan: links naast linker voorkoker in de motorruimte: |
binnenzijde auto op 17 april jl.:
|
portieren en motorkap op 17 april jl.:
nog een klein detailtje vergeten bij de motorruimte: |
buitenzijde (niet geschuurd) op 17 april jl.:
ponspuntje in het voorscherm geplamuurd, was bij de vorige keer door 'm over het gezien: hier ook het ponspuntje geplamuurd: |
All times are GMT +1. The time now is 05:32. |