Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Golf die omgetoverd werd tot GTi-repro :D (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15419)

KiRRetje 20-08-2006 22:48

Eej Jeroen, wanneer kom je het betere geweld weer even showen? ben erg benieuwd naar de vooruitgang.

RubenD 20-08-2006 23:13

Gefeliciteerd nog met het behalen van je rijbewijs! Zal hem 17 september eens bewonderen! Heb er ook zin aan.

Moroder 04-09-2006 19:56

Nou, net toch nog maar even het autotje gewassen en even een mooi plekje opgezocht. Waar ik hem dus even mooi kon fotograferen :).
Moest namelijk ook een foto van onze auto's in de map komen die mijn opa en oma op hun 50ste trouwdag krijgen, zodoende :).

Dat wast weer :)

Lieuwe 04-09-2006 20:09

Auto ziet er goed uit .. alleen moet je je fotokunsten nog wel wat beter ontwikkelen ;)

Moroder 04-09-2006 21:40

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Auto ziet er goed uit .. alleen moet je je fotokunsten nog wel wat beter ontwikkelen ;)

Stel je aan ;). Auto staat op de foto, das et belangrijkste :D! Dat jij je auto in een dalletje zet en zo de auto lager laat lijken van de voorkant fotograferen noemt heb ik niks mee te maken ;)

chris 04-09-2006 23:13

Net Golfje zo...zou alleen of andere wielen....of andere kleur op die wielen doen....

Gijs 04-09-2006 23:34

Netjes! Alleen blijf je poetsen met die witte wielen ;)

Moroder 05-09-2006 12:18

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Netjes! Alleen blijf je poetsen met die witte wielen ;)

Dat is een feit :tongue:

breadfan83 05-09-2006 12:44

Quote:
Originally Posted by Moroder
Dat is een feit :tongue:

Of 'n keuze. :tongue:

Moroder 05-09-2006 14:50

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Of 'n keuze. :tongue:

Of een feitelijke keuze :rolleyes:

Moroder 30-11-2006 23:17

Tis alweer bijna 3 maand stil geweest op dit topic :(!!

Maarja ondertussen wel wat dingetjes veranderd hoor :).
Heb laatst in de 8 klepper een 'tamme snelle' nokkenas gemonteerd samen met een verstelbaar nokkenastandwiel. Rijd op zich wel leuk nu :). En behoorlijk zuinig bij fatsoenlijk gebruik ;).

Maar sinds ik bij Schadenet in Assen heb stage gelopen, en nu bij Van Diest in Groningen mis ik toch de snelheid in de Golf :(. Constant in vrij dikke auto's rijden bij mijn stage, dus het begint steeds erger ;).

Dusssssss....

Heb ik een 16v KR gekocht!!
met een 7G Versnellingsbak (zelfde verhoudingen als FM bak) :).

Ik heb al een soort van plannen, en we zien wel wat we er van waar maken :).

*K-jettronic van een Audi 200 2,1 10v Turbo
*Uitlaatspruitstuk aangepast van Audi 200 2,3 20v Turbo + voorpijp
*KKK K24 Turbo water- en oliegekoeld.
*Externe wastegate Audi S2/200 Turbo
*Tussenplaat of S2 zuigers+drijfstangen
*Audi 200 2,3 20v Turbo drijfstang + hoofdlagers

Tuurlijk er is nog veel meer nodig, intercooler, dumpvalve, slangen enz. Moet dat nog uitzoeken wat het beste uitkomt.
Ik ga absoluut niet voor serieus boven de 200 pk. Das is me momenteel nog even wat te veel van het goede :).

Tot de volgende update!!!

René 30-11-2006 23:23

en waar gaat die tweetraps carb heen die er nu op zit?????? :rolleyes:
zou echt super zijn als zo`n turbo motor je zou lukken.....ben benieuwd!

Moroder 30-11-2006 23:46

Quote:
Originally Posted by René
en waar gaat die tweetraps carb heen die er nu op zit?????? :rolleyes:
zou echt super zijn als zo`n turbo motor je zou lukken.....ben benieuwd!

Nou je weet et wel ja :P.
Ligt eraan wanneer et spul 'klaar' is, dan ligt de complete motor er natuurlijk naast. Met hagelnieuwe koppeling e.d. :D

RubenD 30-11-2006 23:57

Quote:
met een 7G Versnellingsbak (zelfde verhoudingen als FM bak)

Interessant, het diff heeft wel een hogere overbrengwaarde. Dan krijgen je wielen dus een grote hoeksnelheid bij hetzelfde toerental, als je die 7G bak vergelijkt met de 2Y bak!

Moroder 01-12-2006 00:14

Quote:
Originally Posted by RubenD
Interessant, het diff heeft wel een hogere overbrengwaarde. Dan krijgen je wielen dus een grote hoeksnelheid bij hetzelfde toerental, als je die 7G bak vergelijkt met de 2Y bak!

Jaah, maar ben bang dat de 7G bak niet tegen een heel hoog koppel/vermogen bestand is...

RubenD 01-12-2006 00:26

How ik ben niet bij, een diff is een vertaging. Je hebt juist meer toeren nodig als een 2Y bak om dezelfde snelheid te rijden!

Je zou 2 stukke bakken moeten kopen. 2 020 bakken met een zelfde diff verhouding als de 2Y/ACD of nog lager! En dan van 2 differentielen eentje maken. Oftwel eentje versterken! Dus dubbele satelieten plaatsen. Word het koppel door de helft gedaan. Maar de rest van de bak, dat tijd zal het uitwijzen! Maar langere bakverhoudingen is ook niet weg -> brandstofverbruik!

Moroder 11-12-2006 21:42

Nou ff weer een update!

Zijn inmiddels weer wat dagen/weken verstreken en aardig wat geld over de balk gesmeten :D!

Wat ik al heb/onderweg is:

* 2x K24 +1x K26 turbo (1 goede, andere zijn onderdelen, altijd handig) + leidingen
* Koppakkingset + onderblokset
* Compressie reduceerplaat
* Spruitstuk omgelast Audi S2
* Injectiegedeelte Audi 200 Turbo (k-jettronic)
* Wastegate Audi S2
* Injectorkoeler
* "Sputter"-drijfstanglagers, hoofdlagers en zuigerveren

Wat ik nu nog nodig ben:

* Dumpvalve
* Elektropompje voor recirculatie van Kvs na stoppen motor
* Intercooler Sprinter
* Buizenstelsel
* Alu cartepan of 1.6td cartepan (met olieretour) + anti-schuimplaat
* Voorpijp

Blok en kop staan er nog beetje haveloos bij. Kop gaat nog verder uit elkaar voor volledige revisie.

KiRRetje 11-12-2006 21:49

Puike shit Jeroen :W

RubenD 11-12-2006 23:34

Ziet er al heel goed uit!

Moroder 13-12-2006 23:42

Jee wat was de postbode weer gretig vandaag en gisteren.

Binnen gekregen:

*2 turbo's voor onderdelen, tevens om te passen.
*Wastegate
*Tussenplaat
*Turbo leidingen
*Injectiegedeelte Audi.

Och en dan ga je gelijk een beetje passen en meten natuurlijk :).

Verschil luchtweger Kr en 1b

Probe sitzen van de BEUN Turbo. Duitser heb em lelijk gespoten

Ow ja en ook nog een setje turboleidingen binnen :). Had ook nog een turbo gekocht waar ze al bij zaten, dus heb straks 2 setjes. Iemand belang ;)?

Mja kom altijd weer dingen tegen. Golf 2 spruitstuk past dus niet i.c.m. de wastegate. Nu kan ik wel weer opzoek gaan naar een Scirocco spruitstuk, maar daar worden ook hoofdprijzen voor gevraagd. Ben nu van plan om het bovenste deel een cm of 3-4 in te gaan korten. En hopelijk zo ruimte te creeren voor de wastegate en een eventueel hitteschild.
Mja dat zien we wel weer!!

René 14-12-2006 00:00

dat gaat hard met jou! blijft er nog wat van je spaarrekening over? ;)
blokje ziet er echt gruwelijk uit zo met die turbo erachter...super!

RubenD 14-12-2006 00:06

Als het ff kan: Inlaatlucht circuit zo kort mogelijk houden. Voor optimale gaspedaalresponsie. Dus jah, nog korter maken dat inlaatspruitstuk!

René 14-12-2006 00:26

trouwens....als je dan toch een kort inlaatspruitstuk nodig bent...waarom dan niet een S2 inlaatspruitstuk verzagen/lassen naar dit:

en van een andere golf1

tip: neus es een btje rond op het forum van www.golf1.info . hier lopen ook een aantal 16VT projectjes... je komt er om op "community" te klikken en dan naar "umbauberichte"

Moroder 14-12-2006 22:05

Audi S2 spruitstuk heb ik al aan gedacht. Maar dan zit ik waarschijnlijk met mijn koudstart injector. Dit is voor mij wel een must als ik later misschien naar digifant of een ander injectiesysteem overstap.

Ik kan het spruistuk misschien door een kennis laten lassen, dus dat komt mooi uit. Motor moet natuurlijk wel herkenbaar blijven als DOHC 16V ;).

Ow ja, en vandaag even een carterpan opgehaald hier vlakbij.

Moroder 30-12-2006 20:30

Weer een aantal dagen/weken verstreken en maar weer even een update.
Onderdelen komen nu niet zo hard meer aan, moet ook aan andere dingen denken die betaald moeten worden :).

Heb de zuigers aan een kennis meegegeven. Die gaat even regelen dat deze met cnc aangepast worden. Dus er word een klein kommetje ingefreesd.
Hierdoor vervallen de plannen met de tussenplaat :).

Heb vandaag ook het inlaatspruistuk binnen gekregen, met g60 gasklep. Dankje Gringo!!
Daarnaast heb ik nog een revisieset voor de turbo binnen, een complete K24 turbo, een voorpijp (voornamelijk voor de flensen), en wat ander klein spul.

Het is idd nog veel vies en vettig spul :). Hoop er heel binnenkort mee te kunnen beginnen om het schoon te maken. En een beetje aan de wederopbouw beginnen.

KiRRetje 31-12-2006 19:47

Broem Tsssss,

Mooi mooi weer Jeroen, gaat mooi hard zo. Succes....en veel plzier vanaaf+voorzichtig:P

Moiiiehhh

ps komende week/volgend weekend moet ik dan toch maar een de mi16 showen 8P

Moroder 21-02-2007 22:26

Maar weer even een kleine update :).
Heb in de laatste weken niet veel verricht mja ;).

Vorige week nog wat spulletjes binnen gekregen :), Brandstofpompjes van 6 bar, andere wastegate en flexibel pijpje hiervoor.

Aangezien ik nog niet zoveel zin had in het schoonmaken van het blok, heb ik de straalkast maar even uit de doos gepakt. En ben maar even wat onderdelen gaan stralen

Hopelijk kan ik deze week ook mijn afgedraaide zuigers ophalen, tenminste als diegene die dat gedaan heeft thuis is :).

Lieuwe 22-02-2007 12:18

Gestraalde spulletjes zien er goed uit :thumbup:

Mooie benzinepomp trouwens .. doe mij er ook maar 1 :tongue:

Moroder 01-03-2007 18:19

Zo weer een beetje ge-investeerd in spulletjes voor de motor :). Me eigen pompje, en anti-schuim plaat moet ik nog even bestellen. Deze zijn voor Lieuwe :)

Moroder 06-04-2007 21:23

aantal weken verstreken zonder internet. Dus ga je et spul maar beetje in elkaar zetten wat je hebt :).
Heb gelukkig het hele verhaal met reductieplaat en afdraaien 16v zuigers aan de kant gegooid. En heb toen een setje S6 (of S2) zuigers + drijfstangen gekocht. Met olieboring door de drijfstang heen.

Toen maar beetje spul wezen spuiten enzo :). En voor de grap een beetje in elkaar gezet.

Stefan2 07-04-2007 07:35

waarom heb je die keeringen gestraald? bv krukkas keering
die koop je zo nieuw en nu heb je kans dat hij daarop lekt.
zonde van je werk lijkt me als strax alles terug in elkaar zit dat je opnieuw moet beginnen

Lieuwe 07-04-2007 09:28

Je vervangt alleen de keerringen en niet het deel wat erom zit (ik had iig losse keerringen).

Gespoten blokje ziet er lekker uit Jeroen :thumbup: Zwarte kleppendeksel staat ook leuk.

Moroder 07-04-2007 21:33

Quote:
Originally Posted by Stefan2

waarom heb je die keeringen gestraald? bv krukkas keering
die koop je zo nieuw en nu heb je kans dat hij daarop lekt.
zonde van je werk lijkt me als strax alles terug in elkaar zit dat je opnieuw moet beginnen

Waarom ik ze gestraald heb? Nou, die keerringhouders (zo noem ik ze ff) heb ik gestraald met de oude keerringen erin. Zo zit ik iig niet in de pasgat te stralen zodat deze ruw en in weze ook groter wordt. Na et stralen heb ik ze in de blanke lak gezet en heb toen pas de keerringen vervangen. Passingen zijn dan niet voorzien van lak, en ook nog steeds superglad. Zodat ik de keerringen er mooi in krijg.

Corrado_G60 12-04-2007 18:11

Super project, jij bent goed bezig :thumbup:

RubenD 12-04-2007 18:39

Zo tijdje niet gekeken, ziet er goed uit! Kun je ook delen stralen voor anderen (lees mijzelf, stuur ze wel op) wat zou dat kosten?

Moroder 12-04-2007 20:58

Quote:
Originally Posted by RubenD
Zo tijdje niet gekeken, ziet er goed uit! Kun je ook delen stralen voor anderen (lees mijzelf, stuur ze wel op) wat zou dat kosten?

Pm maar ff wat je gestraald wil hebben, ivm grootte en hoeveelheid :)

Erik 13-04-2007 10:20

Zoow Zoow Jeroen,
Vriend van me vertelde gister dat je met een 16V turbo bezig was (ja het nieuws spreid zich al tot in Limburg :eek: )
Denk moet ik toch maar eens even je topic grondig door gaan lezen en moet zeggen dat je het zeer netjes aanpakt !!
Vooruitzichten zien er goed uit, en zal dit topic ZEKER blijven volgen :redface:
Succes

Moroder 13-04-2007 12:20

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Zoow Zoow Jeroen,
Vriend van me vertelde gister dat je met een 16V turbo bezig was (ja het nieuws spreid zich al tot in Limburg :eek: )
Denk moet ik toch maar eens even je topic grondig door gaan lezen en moet zeggen dat je het zeer netjes aanpakt !!
Vooruitzichten zien er goed uit, en zal dit topic ZEKER blijven volgen :redface:
Succes

Dankjewel voor de reactie :).
Toch als ik mijn motorprojectje vergelijk met Gti-g60-girl, is mijn project toch vrij low-budget :redface: . Maar dat laat de pret niet verdrijven. We gaan gewoon mooi rustig verder :).

Pedaalemmer 29-04-2007 15:02

Blijft een leuk project om te volgen, alles ziet er strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Moroder 29-04-2007 16:32

Zo, Lieuw van het forum was hier net nog even :). Zijn spulletjes ophalen. Dus denk zal ook vandaag maar even update doen.

Motor is nu zo goed als afgebouwt. Heb de nokkenassen gister definitief gemonteerd en nieuwe tapeindjes voor de lagerschaaltjes gemonteerd. Ook is er een nieuw setje klepstoters gemonteerd, gehaald uit Duitsland :).
Kleppendeksel en distributie is ook gemonteerd.

(even alle gaten afgeplakt ivm rommel, ligt normaal wel een kleed over)

Wat momenteel nog via de post moet komen:

*Intercooler nieuw MB Sprinter
*Blow-off
*Traploze versteller voor turbodruk (Greddy Boostcontrol leek me leuk, maar was ff te duur :)).

Verder heb ik van me broer een Weitec schroefset overgekocht :). Eindelijk kan ie echt lager!

All times are GMT +1. The time now is 17:26.