Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Edition One overspuiten... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9570)

johangolf1 21-04-2005 15:43

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Mooi project dit ziet er super uit allemaal!

Even een vraagje, ik zie dat je het schuifdak eruit hebt gehaald. Hoe heb je deze er ZONDER krassen weer ingekregen? Op welke manier? De dakplaat voor of achter op de rails? Ik zoek een manier om mijn dak er namelijk uit te krijgen en er weer in te doen zonder krassen.

Eerst het dak open doen, alle schroefjes enzo losdraaien waarmee het schuifdak aan het dak vast zit. Daarna weer dicht draaien. Dan kan je van binnen uit voorzichtig het schuifdak naar buiten duwen en van buiten daarna oplichten en heel voorzichtig eruit schuiven. Terug plaatsen gaat ongeveer hetzelfde. Het schuifdak op dichte stand voorzichtig het dak inschuiven, daarna opendraaien en de schroefjes enzo vast zetten.
Een tip: DOE HET NIET!

Wij zijn zowat twee dagen bezig geweest om hem weer netjes sluitend te krijgen! Echt een drama zo een ding eruit halen en erin zetten.

Groetjes Robert

OakgreenVR6 21-04-2005 16:10

Ik denk dat het probleem meer was dat jullie zowat het hele dakje uit elkaar hebben gehaald. Als je het complete dak eruit hijst en daarna weer op dezelfde manier er terug in dan moet het geen probs opleveren.

johangolf1 21-04-2005 20:20

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Ik denk dat het probleem meer was dat jullie zowat het hele dakje uit elkaar hebben gehaald. Als je het complete dak eruit hijst en daarna weer op dezelfde manier er terug in dan moet het geen probs opleveren.

Dat zou heel goed kunnen... Wij hebben hem inderdaad helemaal uit elkaar geschroefd om het dakje te kunnen spuiten.

Groetjes Robert

Tjaap 21-04-2005 20:27

nooit geweten dat een laklaag er zo slecht uitziet voordat het blank eroverheen gaat.
Daarna is het echt een spiegeltje, mooi werk.
vraagje. word de lak nog behandeld tussen het spuiten van kleur en blank?
opschuren of opnieuw ontvetten of iets anders nog?
(kga binnenkort met de spuitbus aan de gang, (jaja ik weet het) maar op de een of andere manier word blank uit een bus noooooit mooi. wat doe ik fout.

Sponze® 21-04-2005 20:51

:eek: :cool: :wink: :o :biggrin: :eek:

Jurgen Santana 21-04-2005 22:05

[QUOTE=Tjaapwat doe ik fout.[/QUOTE]

1. Je spuit je Jetta zelf :p
2. Je spuit je Jetta met een spuitbus :biggrin:

Tjaap 21-04-2005 22:23

ja grapjas.. ik moet het achterpaneel fixen.. rijd nu in de primer. en heb als het goed is een nieuw huisje, dus het geld gaat tijdelijk ergens anders heen (wat zou een achterpaneeltje spuiten kosten eigenlijk? heb het zelf voorbewerkt dus ik verwacht geen garantie of zo)

vwleusden 21-04-2005 22:25

Gaat heel rap ! volgens mij rijd ie al weer !

Alleen nog steeds geen mailadres ontvangen !

johangolf1 21-04-2005 22:38

@tjaap:nee tussen de kleur en de blank word niet geschuurd of ontvet alleen even 3 minuutjes tussen stoken (warmte geven)...
en als je wilt weten wat het kost rijd even langs op de zaak dan kunnen we effe kijken en zeggen wat het kost ;)...
Transportweg 3 delfgauw...

@vwleusden: sorry ben heel druk bezig geweest...
mail adres is jopie@jjsteiger.demon.nl

zo nu even de update van vandaag...
hij is op het schoonmaken na helemaal klaar...

na de hele ochtend aan het stoeien te zijn geweest met het schuifdak is ie toch nog afgekomen vandaag...
is wel 22:00 geworden maar ja wat geeft dat...

hier de foto's...

hier staat de achterkant in elkaar alleen nog zonder corrado onderlip op de bumper...
maar zoals je ziet hangt de uitlaat 1,5 cm te laag...
er is 14 mei een afspraak gemaakt bij EPS om de uitlaat op de goede plek te hangen en daarna rijden we naar de zaak en maken we de cor lip opmaat...

aan de voorzijde hebben we even een klein beschermingkje gemonteerd want dat was wel een soort van nodig...

nieuwe wielranden en dorpels gemonteerd...

nieuwe voorruit er in...

en weer effe een foto geschoten samen met broertje zijn auto...

morgen de foto's als hij gewassen is en buiten staat...

Tjaap 21-04-2005 22:43

Quote:
Originally Posted by johangolf1
@tjaap:nee tussen de kleur en de blank word niet geschuurd of ontvet alleen even 3 minuutjes tussen stoken (warmte geven)...
en als je wilt weten wat het kost rijd even langs op de zaak dan kunnen we effe kijken en zeggen wat het kost ;)...
Transportweg 3 delfgauw...

kom ik binnenkort eens doen, moet ook nog eerst een dorpel vervangen dus dat eerst even (denk eigenlijk dat het dan beter is hem helemaal over te blazen, maar dat zit echt nog ff niet in het budget)

johangolf1 21-04-2005 22:44

passan we de prijs van ons gewoon aan naar jou budget :p
zie je wel verschijnen dan...

Tjaap 21-04-2005 22:48

das de goden verzoeken natuurlijk, "special price for meeeeee" en dan ook nog eens in delfgauw zitten (ik ga in de delfgauwstraat wonen) dus het geld gaat zowieso naar delfgauw. welke moet ik nog ff uitrekenen :p

vwleusden 21-04-2005 23:21

johangolf1 22-04-2005 06:32

hahaha ok dan... dan zit je helemaal om de hoek...
dankjewel dennis...

Rocco 22-04-2005 09:20

Ben benieuwd naar de foto's van vandaag... ik zie hem zaterdag iig:):)

johangolf1 22-04-2005 11:25

We zijn hard aan het schoonmaken!

Net even de binnenkant en buitenkant van de ruiten gedaan want die zaten helemaal onder de vette vingers van het inzetten.

Ook het dashboard de eerste maal schoongemaakt. Dalijk nog een keer nadoen.

Ook al de binnenkant gestofzuigd. Alleen nog met interieurreiniger doen dalijk om de stoelen en bekleding vlek-vrij te krijgen.

Na de eetpauze eventjes de buitenkant wassen en dan is hij """""KLAAR"""""

Groetjes

Rocco 22-04-2005 12:07

gaat echt snelllllllllllllllll..

steven16v 22-04-2005 13:01

In 1 woord SUPER!!

Big_Mac_Mark 22-04-2005 13:03

Leuk project met een errug leuek auto! Ziet er goed uit, en schiet ook netjes op, zeg!

Pedaalemmer 22-04-2005 13:34

heb je misschien meer foto`s van de uitlaat?

ben benieuwd watvoor systeem het is

All times are GMT +1. The time now is 16:45.