holy crap,dat is ruig!
:thumbup: :thumbup: |
Wat blijft het toch mooi he die blauw/rode verlichting :rolleyes:
Respect voor al het aanpas werk dat je hebt gedaan :eek: Ik zit op het moment ook volop in een TDI ombouw, maar dan een asz uit een Bora in een mk2. In een mk2 is alles nog redelijk passend te maken met originele vw delen, maar in een mk1 is het een heel ander verhaal. Als ik alleen al zie wat je hebt moeten aanpassen om de pedalen erin te krijgen, niet normaal :eek: Succes verder en ik blijf hem volgen :thumbup: ps. Leuke hobbyruimte :cheers: |
Daar kan je mooi paar plaatjes draaien in dat cafe
hasjeeeeeeee |
Kheb je auto zien staan in Emmen...
Is dat een kennis van je ofzo? Dennis |
Quote:
Goh toevallig dat je dat hebt gezien. Het is geen kennis van mij ben er gewoon via een website achter gekomen. En het leek me wel goed voor elkaar daar. Ik heb wat dingen gezien van hun en dat zag er goed uit. Ben jij daar binnen geweest dan? |
Quote:
Een 130 pk tdi in een mk2 :rock: Foto's of een link? |
Quote:
Het is dat de bekeuringen zo hoog zijn anders had ik al wel een zender gehad ;) |
Quote:
Natuurlijk ;) Moet wel nog behoorlijk wat kleine dingen aan gebeuren maar hoop naar mivw ermee te kunnen gaan. linkje: Golf 2 tdi pd En een paar foto's: Motor net erin: [/quote] Zoals die er nu bij staat En van binnen |
Pb
|
Dat is ook een leuk project, wat zal die straks hard gaan.
Ik hou je project ook zeker in de gaten. Succes er mee :thumbup: |
Quote:
Danke :thumbup: Ja ik ben zelf ook heel benieuwd hoe die gaat rijden, verwacht dat die inderdaad best vooruit zal gaan. Ik ga de jouwe ook volgen, ben benieuwd hoe die zal zijn als die van de spuiter terug komt. Gr. Roger :thumbup: |
Iemand nog een idee of wat tips voor mij voor het volgende:
Ik wil de tieten teller straks aan gaan sluiten op de golf 4 elektronica. Kan ik de temperatuur meter gewoon aansluiten op de temperatuur sensor van de MK4? De benzine meter sluit ik gewoon op de oude manier aan dus dat moet geen probleem worden. De toeren teller moet aangesloten worden op de W van de Dynamo dus dat moet ook wel gaan lukken. De km teller word echter ook een probleem gezien hij met een kabel word aangedreven en ik die nergens kwijt kan op de mk 4 techniek. Het mooiste zou zijn dat ik een kleine elektromotor kan aansluiten op de mk 1 teller en dat die harder gaat draaien als je harder gaat rijden. Dit door een signaal van de snelheidssensor in de versnellingsbak die er standaard al in zit. De auto komt 6 augustus weer dus heb nog genoeg te doen. Als iemand tips heeft hoor ik ze graag zodat ik er nog eens goed over na kan denken. :screwy: |
mooi project !
terug nen swallow op baan :thumbup: |
Electronica is niet mijn ding dus daar kan ik je helaas niet mee helpen, misschien erg simpel door me gedacht maar is het geen idee om de mk4 tacho achter de mk1 tacho te plaatsen, zo heb je de looks van de tietentacho maar toch de functie's van de mk4 :rolleyes:
|
Quote:
Dat is geen slechte gedachte en die heb ik zelf ook wel gehad maar dan zit je met het volgende. De Mk 4 teller heeft grotere tellerplaten, en de toeren en snelheidsmeter staan verder uit elkaar dan die van de tietenteller. Daarbij krijg je ook nog eens dat de benzinemeter en temperatuurmeter van de tietenteller bij de toerenteller in zitten. Bij de mk4 teller zitten deze tussen de toeren en snelheidsmeter in! Je krijgt het dus gewoon niet mooi passend achter het glas van de tietenteller. Anders had ik dit vast wel gedaan want dan kies je wel voor de simpele weg. En nu heb je me daar een gekloot van heb ik jou daar :screwy: Ik zie bij jou project ook dat je het kachelhuis van een mk4 gebruikt. Ik wou dat ie bij mij paste want dan was het voor mij ook weer een stuk simpeler. Als ik dat kachelhuis monteer in mijn mk1 moet de bijrijder met ingetrokken benen in de auto zitten. En je ziet dan een lelijk kachelhuis onder het dashbord hangen. Ik moet alle elektronica en kleppen in een mk1 kachelhuis met airco inbouwen. Paste hij maar dat scheelde me enorm veel werk. Maar ja het houd je wel van de straat :tongue: |
Daarom zei ik ook:
Quote:
Ik kom nog redelijk uit met de ruimte, maar jij hebt echt serieus behoorlijk minder plaats. En anders zelf een tacho maken ? Wel de mk4 tacho als basis nemen maar op een zelf gemaakte plaat (of iets) de losse componenten monteren ? zodat het toch netjes achter de tietentacho komt :wow: |
Quote:
Dan kom ik nog niet helemaal uit want de schaalverdeling op de tellerplaten klopt dan niet helemaal. En hoe moet ik dan de kmstand werkend krijgen (digitaal naar analoog). Ik moet dan ook alle motoren die de wijzers aansturen van de print van de mk4 af solderen. Als er iemand nu zelf op een goede manier tellerplaten kan maken dan kom ik denk ik al een stukje verder. |
|
woohoo wat een project ,dit vind ik nou de betere projecten veel plezier en suc6 ermee ik ga dit zeker volgen. :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 21:48. |