Ja goed idee, als t mag, kan ik weer met de Golf naar t werk ;) Wanneer heb je tijd...
|
Zo de kop van de 16V is er af. Er zit zoals verwacht wel wat olie in de cilinders en op de zuigers, maar ik denk dat het meevalt. De hoongroeven zijn nog duidelijk te zien in de cilinder dus daar ga ik maar niks aan doen. Volgende week de kop eens verder uit elkaar gaan halen om te zien wat daar allemaal aan moet gebeuren om die weer in orde te maken, de klepsteelrubbers schijnen namelijk stuk te zijn door de hogere lift van de nokkenas die er na een paar duizend km in is gezet. Vandaar dus ook de verbrande olie in de rest van het blok waarschijnlijk.
Ik zal volgende keer foto's maken, ik was gisteren mijn camera vergeten. |
Zo als vorige keer aangegeven bij deze wat fototjes van hoe het er nu bij staat
een beetje drek in de cilinders :screwy: (was al bekend bij aankoop hoor). de cilinderkop los met alles er verder nog in. met de nokkenassen er uit. het effect van rotte klepsteelrubbers waarschijnlijk :rolleyes: en de grote vergaarbak ;) Nu de rest van de kop uit elkaar en eens kijken wat ik nog moet bestellen om het allemaal weer netjes te krijgen. Iemand nog tips (buiten naar een revisiebedrijf brengen) om het goed aan te pakken? bijvoorbeeld om de boel weer snel goed schoon te krijgen.. Word vervolgd :tongue: edit: ja ik weet dat de stift er van af gaat maar nu staat het op de foto's dus dat is wel weer terug te vinden. |
kijk hier zit ook weer vooruitgang in :thumbup:
had jij bij ons kopbouten gehaald? zag er zaterdag namelijk een paar binnenkomen voor de voorraad ;) en het blokje ligt lekker warm binnen bij thieu zie ik, zal binnenkort weer es komen kijken. |
Nope, heb nog niks besteld, eerst ff kijken wat ik allemaal moet hebben en dan alles in een keer bestellen. Ik weet ook nog niet waar ik dat doe, zal eerst eens kijken wat de prijzen zijn ;)
|
Schoonmaken heb ik gedaan met dasty van de wibra :thumbup:
|
vind het nog hard meevallen met de vervuiling hoor,zou het onderblok idd vooreerst maar dicht laten....
|
Ja, was ik ook van plan. Gewoon wat los "vuil" verwijderen en dan zo eerst maar eens proberen. Onderblok moet de carterpan nog van af, want die er nu op zit gaat niet passen op het sub-frame denk ik en misschien ook de oliepomp nog..
|
Zo net toch maar een ander setje carburateurs gekocht. 42mm van een fireblade is het geworden, thnx GJ007.
Dus als iemand nog een setje 40 solexen zoekt, doe eens een gooi. Maak binnenkort wel een advertentie met wat meer gegevens en foto's. |
he,
leuk project! veel suc6, ga het volgen :thumbup: |
Carburateurs zijn binnen sinds vanavond. Op naar de rest van de onderdelen.
|
Zo, het was weet even geleden maar ik ben weer ietsje verder, mijn cilinder-kop is helemaal uit elkaar en in bad geweest. Maar de klep geleiders zitten er nog in. Weet iemand misschien hoeveel speling de klep stelen mogen hebben in de geleiders? Met name omdat het blok nogal wat olie verbruik scheen te hebben voordat ik het kocht (1,5 ltr op 15km...ongeveer)....Zou dat volledig aan de klep steel rubbers kunnen liggen, die zagen er niet extreem beschadigd uit ofzo verder eigenlijk?
|
weinig,dat is een redelijk strakken passing.
|
Kwam van de week nog ergens achter, ik had er nog niet op gelet eerder maar nu ik van alles aan het checken ben.. Ik zag dat de inlaat nokkenas is ingelopen in de cilinderkop... Weet iemand of daar nog wat aan te doen is of is dit dan een gevalletje kliko?
|
Quote:
de lagerpassingen hebben gevreten door te weinig smering? als dat zo is zit er idd niets anders op dan de oudijzerboer... |
shit, maar dan weet ik iig waar ik aan toe ben. want het ziet er wel uit of er aan die kant te weinig olie is geweest..
Ik had al een vermoeden want de inloopsporen zijn nog best diep ook. Is het een mooie kop om open te zagen om te be kijken hoe ver je kan met bewerken...maar ik had de hoop dat er nog wat aan te doen was :redface: |
Zo weer eens wat goed nieuws. Nou ja, heb net mijn houten stuur eindelijk eens gemonteerd.
|
foto's :D ?
hoe staat het motorisch ervoor ? |
oh dat waren die uitgesleten stukken die je mij laatst liet zien? zag er idd niet best uit.
je kon toch nog ergens een kopje ophalen? zou ik maar gauw doen dan. dan kan hij weer snel in elkaar! en :postpics: |
en hoe staat het ermee maus? al een kopje gevonden?
|
All times are GMT +1. The time now is 00:20. |