Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 Bieber cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38773)

ArjenE 25-03-2010 12:03

en? is hij al klaar? :D

Matheo 25-03-2010 12:28

Haha, het zonnetje schijnt weer, dus het begint alweer te kriebelen. Ik heb mijn topic niet super bijgehouden zie ik. De 1.3 motor is er ondertussen al een hele tijd uit, ik was al het geklooi beu. Tevens heb ik viavia een schijnbaar goedlopende 1.6 uit een caddy gekregen. Die is nu bijna klaar om erin te hangen (denk ik). Binnekort de motorsteun omlassen en dan kunnen we weer verder. Mocht die 1.6 nu niet goed lopen dan zitten iig de motorsteunen op de goede plek voor wat anders leuks (lees: bigblock). Dus.. zal snel eens foto's maken.

Pedaalemmer 25-03-2010 13:12

gewoon gelijk een 1.8 g60 erin...mooi weer + kap open + g60 = uber!

Matheo 25-03-2010 13:15

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
gewoon gelijk een 1.8 g60 erin...mooi weer + kap open + g60 = uber!

Eerst maar weer eens terug de weg op zien te krijgen voor relatief weinig geld, als dat eenmaal geregeld is wil ik er best serieus in gaan investeren ;) dus wie weet.

joostvw 31-03-2010 01:00

en, al wat opgeschoten?

vdWal. 31-03-2010 06:22

net even wat terug zitten bladeren, appart ding zeg benieuwd wat je er van maakt :)

luukx20 03-04-2011 09:41

Ik weet dat het nogal een oud topic is, maar topics over een 'bieber' zijn moeilijk te vinden. Ik heb 2 weken geleden een Golf 1 bieber uit '80 gekocht, super mooi ding.
Maar ik heb problemen met het dak, krijg ik er niet op. Heeft iemand misschien foto's van hoe een dak bevestigd word, en dan vooral bij de voorruit, want achter lijkt het wel te lukken.

Rick 03-04-2011 09:57

Stond een paar maanden geleden een rode bij BVA Auctions :)

Matheo 07-04-2011 09:37

Quote:
Originally Posted by luukx20
Ik weet dat het nogal een oud topic is, maar topics over een 'bieber' zijn moeilijk te vinden. Ik heb 2 weken geleden een Golf 1 bieber uit '80 gekocht, super mooi ding.
Maar ik heb problemen met het dak, krijg ik er niet op. Heeft iemand misschien foto's van hoe een dak bevestigd word, en dan vooral bij de voorruit, want achter lijkt het wel te lukken.

Oud topic, maar het ligt niet helemaal stil. Het wordt weer eens tijd voor een update. Ik heb een tijdje terug een frisse motor opgehaald die in de Bieber zal moeten komen. Ik hoop dat daarna de vaart er weer een beetje in gaat.

Heb je toevallig foto's van je Bieber? Altijd leuk om te zien.

Wat betreft de bevestiging van het dak kan ik je niet verder helpen, ik heb een nieuw dak bij de mijne gekregen maar dit is destijds gelijk op zolder gegaan. Ik heb het nog nooit echt goed bekeken.

luukx20 22-04-2011 21:33

Hmm okey, ik heb nu een frame in elkaar gelast, bijgeleverde dak is iets tekort (vraag me niet hoe dit komt) dus die laat ik iets verlengen.

Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto'tjes kan maken :)

t3freak 23-04-2011 21:16

Bij mijn Bieber zit er een harde plastic reep aan het eind van het skai-dak gestikt, en boven de voorruit zit een afwerkstrip op de auto geschroeft waar je die harde plastic reep achter kan haken. Dan zit er bij mij achter de achterbank een losse rand waar het skai-dak in geschoven zit en dit kan ik opspannen om het dak mooi strak te zetten, ik kan dit evt. verduidelijken door er foto's van te maken.

luukx20 08-05-2011 21:46

Quote:
Originally Posted by t3freak
Bij mijn Bieber zit er een harde plastic reep aan het eind van het skai-dak gestikt, en boven de voorruit zit een afwerkstrip op de auto geschroeft waar je die harde plastic reep achter kan haken. Dan zit er bij mij achter de achterbank een losse rand waar het skai-dak in geschoven zit en dit kan ik opspannen om het dak mooi strak te zetten, ik kan dit evt. verduidelijken door er foto's van te maken.

Ja zo zag het bij er inderdaad ook uit, alleen is mijn dak een goeie 10 centimeter te kort (vraag me niet waarom, ik heb het zo gekregen van de verkoper).
Ik heb een origineel golf 1 cabrio dak gekocht en daar het voorste deel van het frame vanaf gehaald (het deel met de haken die aan de A-stijlen vast klemmen).
Ik laat bij een cabrioboer nu mijn skai dak wat verlengen en aan het voorste deel van het originele frame vastmaken, ik kan nu geen foto's maken omdat de auto bij de cabrioboer staat, als het allemaal erop zit zal ik een paar foto'tjes maken.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

joostvw 08-05-2011 23:43

@Matheo:
Hoe staat het nu met de jouwe?
Is hij al naar z'n nieuwe plekje verhuisd en is de motorsteun al gefixed?
zodra dat gedaan is kun je er misschien deze zomer nog mee toeren?

Matheo 09-05-2011 07:17

Hij staat nog hier in de schuur, het nieuwe plekkie is nog niet af ;) Duurt ook nog wel even. Het huis gaat de goeie kant op, als dat af is verhuizen en dan ga ik de garage pas echt aanpakken.

Jel Golf 2 GTI 18-01-2012 22:18

Ik heb hem net zien staan :thumbup:

Staat nog steeds netjes in de schuur. :D

Spijtig dat het niet de goede nokken-as was maar wel een goei klapke gedaan :thumbup:

Matheo 20-01-2012 17:26

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Ik heb hem net zien staan :thumbup:

Staat nog steeds netjes in de schuur. :D

Spijtig dat het niet de goede nokken-as was maar wel een goei klapke gedaan :thumbup:

Daar staat 'ie goed ;) Hoop er over een tijdje toch weer aan door te kunnen gaan, 'nieuwe' motor ligt nu ook al een tijdje klaar.

Maar inderdaad weer wat leuke contacten opgedaan uit de regio :D

JeroenXCMK1 21-01-2012 11:21

Ben wel benieuwd naar de Bieber.
Zie je volgens mij wel eens rijden in Oudenbosch in een super lage Variant?

Matheo 21-01-2012 11:50

Quote:
Originally Posted by JeroenXCMK1
Ben wel benieuwd naar de Bieber.
Zie je volgens mij wel eens rijden in Oudenbosch in een super lage Variant?

Dat kan, maar nu niet meer ;) De Passat is er een tijdje terug uitgegaan, rij nu in een standaard beige Golf 2. Daar moet ik dus ook nog mee aan de knutsel.

evilnyntje 21-01-2012 12:31

Quote:
Originally Posted by Matheo
Dat kan, maar nu niet meer ;) De Passat is er een tijdje terug uitgegaan, rij nu in een standaard beige Golf 2. Daar moet ik dus ook nog mee aan de knutsel.

Topic :)

wizardnl 22-01-2012 00:34

leuk project. de firma bieber heeft toch nog redelijk wat ombouwsets verkocht. zelf heb ik 3 d kadett cabrio's staan.

wellicht leuk de nederlandse folder van destijds :

All times are GMT +1. The time now is 15:45.