Gisteren weer lekker aan het meten, slijpen, lassen en passen geweest, met het volgende resultaat.
De onderkant is op maat en kan afgelast worden. Buitenkant passen. Slechte foto, maar hier is de buitenkant voor 90% passend. Paul. |
Weer een update-je.
Omdat ik weinig tijd heb, duurt het restaureren van de deur langer dan gehoopt. Een Ovaal heeft een trekklink, dus er moest een gaatje gedicht worden. Na het passen van de deur kwam ik er achter dat hij te breed was en dat de naad niet evenwijdig liep. Op deze (slechte) foto is te zien dat ik de slijptol in het nieuwe plaatwerk heb gezet om het smaller te maken. Hier loopt het al redelijk evenwijdig. Eindelijk past de deur en kan hij afgelast worden. |
Vandaag ook nog even mijn originele shocks (achter) vervangen voor korte gasgevulde.
Of het iets is weet ik niet, ik moest korte hebben en wilde niet teveel betalen. |
Quote:
KYB's! :rock: zijn fijne dempers hoor, wordt ook veel gebruikt op lage spijlbussen.. |
goeie dempers en best stug. die koni's zijn inderdaad wel prijzig.
|
Nog even bezig geweest met het zware laadste deurloodje
De naad van de onderste scharnier is ietje groot. Dit lijkt er al meer op, afwerken met tin en jeziet er niets meer van. Ook hier is weer licht aan het eind van de deur, nog een paar lasjes en strakzetten met tin. Paul. |
Gisteren eindelijk lekker opgeschoten.
Daar waar de deur strakgezet moest worden heb ik hem voorzien van een flinke laag tin. En het (tijdelijke) eindresultaat. Paul. |
Na een weekend goed nagedacht te hebben, is het plan van aanpak behoorlijk aangepast. omdat hetgeen ik aan de auto verander/repareer altijd dusdanig uitgevoerd moet worden dat het nooit meer overnieuw hoeft, heb ik besloten om een andere daily te kopen en de ovaal goed aan te pakken.
Nadat ik 2 dagen met de rechter dorpel heb gestoeid kwam ik erachter dat dit NIET gerepareerd kan worden met een resultaat dat mijn goedkeuring kan dragen. Dus het volgende (ik hoop laatste) plan is; geheel uit elkaar en opbouwen als callook 1/4 mile killer die ook op straat kan en mag. Ook dit plan zal hier te volgen zijn Gr, Paul. |
hele goeie beslissing !!
gr. Martijn |
Quote:
:thumbup: goed bezig!! |
De start van het project "Ovaal" zal nu niet meer lang duren.
De nieuwe daily staat voor de deur. Paul. |
Gisteren begonnen met het plaats maken voor de ovaal helaas stond er een '66er in de weg, dus de slijptol maar even gehanteerd. :screwy:
Deze zal zoveel mogelijk plaatwerk aan de ovaal doneren. Paul. |
Gaat lekker Paul :), bevalt de plo een beetje?
|
Quote:
Hey Evil, Het ging gisteren idd. lekker. De Polo bevalt tot op heden prima, hij moet nog even door de APK maar ik verwacht geen problemen. Paul. |
zozo wel aardig tekeer gegaan met die slijptol :screwy:
|
Vandaag weer lekker met de slijptol bezig geweest.
Ik heb wat delen (groot uitgeslepen) die ik waarschijnlijk voor de ovaal kan gebruiken bewaart, en de rest zit in de oud-ijzer bak. Dit ligt klaar voor de oud-ijzer bak. De voor schermen incl. felsrand heb ik bewaart. De achter panelen heb ik bewaart (links in de hoek), en natuurlijk heb ik de ragtop ook niet weggedaan. |
Vandaag begonnen met démonteren.
Als het meezit gaat hij Dinsdag van hey chassis af. Paul. |
Plannen klinken goed! Al was je toch goed begonnen met je deur... Ben benieuwd naar het resultaat, maar de projecten bij de Boxer kennende zal dat best goedkomen! :thumbup:
Grz Niels |
Quote:
Gaat zeker goedkomen, bedankt. Paul. |
Quote:
Het komt altijd goed, behalve je uit Chaam komt . . . :D Succes Paul! Grtz the curse of chaam! |
All times are GMT +1. The time now is 07:33. |