Eveneens hebben we de beschermkap rondom de distributieriem en de deksel bovenop het blok opnieuw in mat zwarte gespoten. Hetzelfde gebeurt ook met het voetje van de linker buitenspiegel en de twee wisserarmen. Ook hebben de carburateur gereinigd en pakkingen en membramen vervangen, hij loopt weer als een trein. :cool: Gisteren volkswarenhaus nog opgebeld waar of de stootlijst voor in de chromenvoorbumper bleef, en gelijk nog een kleine bestelling erbij gedaan;
|
Chroom zal hem ckr goed doen, en het motortje ziet er gelijk een stukje netter uit:D
|
Quote:
Ik ben eveneens zeer benieuwd hoe de volledige chromensierlijsten en verbreedstaal zullen staan. Maar voordat wij dat mogen meemaken zijn we alweer in het winterseizoen aanbeland, want de sierlijsten brengen we nog niet aan omdat de spuiter de auto toch nog moet bijwerken. :mad: |
Quote:
Wat voor achterlichten ga je erin zetten? Die rode die ik je nog geleverd heb? :confused: |
Quote:
Ik heb ze eerlijk gezegt nog niet gekeken of ze staan. Dus weet dus niet of ze staan ja/nee. Mijn voornaamste zorg op dit moment, is dat ik de auto door de kentekenkeuring krijg. |
kerel daar ben je toch niet bang voor?
hij is in betere staat dan toen ie uit de fabriek kwam!! :woowoo: |
Quote:
Nou! de auto ziet er zeker mooi uit. Mooie kleur ook vooral. Ik hield de auto zoveel mogelijk origineel, dus géén rode achterlichten bv, het lijkt dan een heel andere auto, minder authentiek. Maar goed, over smaak valt niet te twisten. :thumbup: |
super gedaan, en toffe kleur idd. Ik heb net dezelfde wagen, ook van '82, al ziet de uwe er nu wel iets beter uit ;). chique!
|
mooi project. wordt ook echt een super auto. ben gek van de smalle chromen bumpers en moet zeggen dat het toch ook wel erg gaaf staat bij de grote achterlichten ondanks dat het niet hoort.
|
Het opnieuw spuiten van enkele motordelen doet al heel wat.
Motor ziet er niet echt meer fris uit, maar daar komt volgend jaar verandering in. Dan zijn we namelijk van plan de motor eruit te takelen en 'm te reviseren. Dan het motorcompartiment gelijk worden gespoten. Morgen (woensdag 12 sept.) zijn de velgen klaar om af te halen. Aanstaande zaterdag (15 sept.) kunnen we de rvs uitlaat ophalen, met schuinopstaande pijp. Eveneens wordt de complete remmerij voor en achter vervangen: - remtrommels achter; - remklauwen voor; - remblokken voor; - remschijven voor; - remleidingen; Kortom er ligt nog wat werk in het verschiet :rolleyes: |
Afgelopen dinsdag zouden de velgen gereed zijn.
Maar zoals te verwachten was, belde de spuiter op met de mededeling dat hij ze nog niet klaar had: er moest nog blanke lak opgespoten worden. Het werd wel zaterdag voordat we ze op konden halen. Kom je er zaterdag, heeft hij nog helemaal niks aan de velgen gedaan. Dus ze lagen er nog net zo bij als we ze er voor een maand of wat geleden heen hadden gebracht. De velgen hebben we maar meegenomen, en gisteren naar een andere spuiter gebracht met focwa garantie. Ze waren aanstaande vrijdag al klaar om opgehaald te worden, alleen worden ze niet meer in blackchrome gespoten, want 1 blikje kostte al 200 euro. |
Afgelopen vrijdag de uitlaat opgehaald, van supersprint.
Alleen pas deze niet omdat de verkeerde geleverd is, namelijk voor een gti. Maar goed toch even gepast (foto's volgen). De goede is onderweg :) |
Vandaag naar de RDW in Almelo geweest om de auto te laten kenteken keuring.
Zonder problemen passed, al stelde de keuring niks voor: 1 keer binnen 5 sec onder de auto doorlopen, controleren of het chasisnummer overeenkomt en dan maar lang wachten :rolleyes: en een BMP formulier invullen. Zelfs medewerkers aldaar waren over de auto te spreken. :) |
Dan heb je alleen kenteken-keuring en geen APK gehad dus? Dat stelt niks voor idd, auto mag compleet verrot zijn zolang de papieren maar met het chassisnr overeen komen!
Owja, kleine bumpers en grote achterlichten? Not diggin' that! En nog iets, is IEDER RDW gebouw hetzelfde of hoe moet ik dat zien? Ik dacht op de foto's DenBosch te herkennen, het gebouw is hetzelfde opgebouwd iig! |
Quote:
Ik heb ´m bewust niet APK laten keuren, want hij gaat toch weer deels uit elkaar. En dit jaar rijdt ik er toch niet meer mee, volgend voorjaar/ zomer wel. Ik vindt zelf kleine achterlichten niet mooi staan. Maarja, ik ben blij met de chromenbumpers i.c.m. brede achterlichten. Breed straalt naar mijn idee meer uit, maarja wie ben ik :tongue: |
mooi ding is het geworden. ik heb het al gezegd, die brede achterlichten staan ook goed, maar das mijn mening. ik hoop hem eens te zien in oldenzaal als het weer lente is.
|
Het kentekenbewijs is inmiddels binnen, gaik-platen gedrukt en blauwe besteld :).
Alle benodigdheden om de remmerij rondom te kunnen vervangen zijn eveneens binnen. Ook is de verkeerde uitlaat van supersprint afgelopen vrijdag geretouneerd voor de goede. De velgen waren waren afgelopen vrijdag wel gespoten, alleen was er een reactie ontstaan waardoor het verf begon te zakken. De velgen zou hij diezelfde dag nog schuren en zullen vandaag gereed zijn. We zullen zien :) De komende tijd zal er niet veel meer aan de auto gebeuren, wegens het gereed maken van een woning. |
[QUOTE=golfr32]Het kentekenbewijs is inmiddels binnen, gaik-platen gedrukt en blauwe besteld :).QUOTE]
Heb jij geen nieuw kenteken gekregen? Of zijn deze blauwe platen voor meetings e.d.? Ik heb namelijk ook een 82'er die binnenkort langs de RDW moet en zou ook liever blauwe platen erop hebben, maar dacht dat dit niet kon/ mocht. Wat was jij trouwens in totaal kwijt voor de kentekenkeuring en de platen e.d.? Verder vind ik het een leuk bakje geworden :thumbup: ! |
Quote:
Ik heb gelukkig de nieuwe kentekenserie niet. Ik heb bij de rdw tijdens de keuring gevraagd of het nog mogelijk was een kenteken te krijgen van '82. Maar dit was echter niet mogelijk. De nieuwe serie zit eraan te komen, want het kenteken dat ik heb luid 11-xs-xg. Totaal was ik rond de 96 euro kwijt, voor de kentekenkeuring zonder apk incl. kentekenbewijzen. De gaik-platen heb ik met korting laten drukken, voor ong 8-9 euro. normalieter 17 euro ofzo. Hoeveel de blauwe platen mij gaan kosten weet ik nog niet, want die zijn georderd. |
Zoals beloofd hieronder de foto's van de gepaste verkeerd geleverde powersprint uitlaat:
Het was een uitlaat voor een gti. Inmiddels is deze omgeruild voor de goede: Die is gisteren gemonteerd: |
All times are GMT +1. The time now is 15:53. |