grille was eerst geel ofniet?
|
Klopt. Daar heb ik hem gekocht en al heel veel sindsdien aan veranderd. Ow ja en er al 12dkm mee gereden.
Grille is nog identiek, heb hem alleen zwart gespoten omdat het gele er werkelijk niet uitzag. Binnenkort de voorbumper aanpassen zodat de intercooler er achter kan. Dan het nummerbord nog verplaatsen naar het midden (onderin) |
Ook maar direct een nieuwe stuurhuis gekocht, voor het geld hoef je het niet te laten vind ik. Ik was nog geen 150 euro kwijt.
Ik moest al 2 nieuwe stuurarmen en die kosten bij elkaar ook al 80 euro.. Dan koop ik liever direct een nieuwe. Voor de achteras heb ik 2 nieuwe 38mm remklauwen (passat 32b) gekocht, nieuwe blokken, schijven lagers, handremkabels. De overige achteras onderdelen worden morgen weg gebracht om te poedercoaten. Rondom heb ik nieuwe koni geel schokbrekers liggen met Intrax veren, Voor zitten er Bonrath domelagers op. Ik wil alleen nog hardere rubbers voor in de achter schokbrekers kopen. (de voor schokbrekers en veren ga na het omkeuren de verkoop in) Uitlaat heb ik nieuw gekocht uit een magazijn opruiming in duitsland. Lag er al ruim 20 jaar. ;) De komende week (of weken) ga ik bezig met het interieur en de kabelboom afbouwen. Ik moet de schakeltoren van de G60 bak die van Ries afkomt nog pas maken en ook de gaten in de firewall maken voor de schakelkabels. Dan de Recaro's uit de Golf in de Jetta zetten, mijn sportstuurtje overhangen en naar de RDW voor het omkeuren. Ik hou jullie wel op de hoogte met foto's en tekst. |
Nog een kleine toevoeging. Naar de RDW gaat de Jetta met een nieuwwaardige Rocco 16v ophanging en remsysteem.
Daarna gaat de motor eruit en komt de M-TDI er weer in. Ook de gemodificeerde VR6 plus ophanging en de 2.5" rvs uitlaat komen er dan onder. |
Worden laatste tijd wel veel golfjes gemold van achter :(
|
komt omdat je ze niet zo veel meer ziet, dan wil iedereen nog eens van dichtbij kijken ;)
nou ff zonder gekheid, t is zonde, maar succes met de jet |
Thx.
De resterende delen zijn zaterdag richting poedercoater gegaan. Overige onderdelen besteld. Vanavond maar eens verder met de kabelboom en het interieur. |
Het 1600D motorblok is redelijk ver klaar.
Nu moet eerst de tomaat gelakt, afgebouwd en gemonteerd worden. Anders kan ik het bovenste dode punt niet (gemakkelijk) bepalen. Dan kan de distributie op de motor en de rest afgebouwd worden. Inmiddels is ook de automaat klaar en gemonteerd. Ik heb alvast de bevestiging voor de IC en de radiateur aangepast. Ook het gat voor de bediening van de automaat zat er al in (onder een stuk tape) De bevestiging voor een ronde koelvloeistof reservoir is gemaakt. Nu nog een keer met een lamellenschijf door de motorruimte. Behandelen met RX-5, Nadenkit erop en dan kan de motorruimte gelakt worden. |
En hoe staat het ondertussen met dit project? Alle foto's zijn rode kruisjes. Misschien kun je daar wat aan doen!?
|
Ik ben vandaag en gisteren druk bezig geweest met de achterschermen om die weer netjes te maken en zo dat er lekkere brede banden onder passen.
MAar goed.... foto's. Mijn site ligt eruit en dus ook alle foto's pleite. Moet alles weer uploaden en overal de links repareren. (gelukkig hebben de foto's dezelfde namen gehouden) |
Hey Bert,
jammer dat je weg bent bij het caddyforum :( maar ik blijf je topic hier wel in de gaten houden. Binnenkort kom ik wel ff buurten grtzzzz |
Ach Sander ik had geen zin meer om me te ergeren. Het is beter zo. En het scheelt me een hoop tijd ;)
Kom maar weer eens gezellig langs! |
Ik heb inmiddels aardig wat gedaan aan de Jetta. Mijn project topic stond al op de 6e pagina. :(
Ik heb de motor en bak klaar staan om ingebouwd te worden. Ik had een klein plekje op het achterscherm gevonden die ik eigenlijk nog wou lassen en daarna zou ik hem achter af kunnen bouwen. Maar toen ik was begonnen met slijpen ben ik maar door gegaan. Nu heb ik inplaats van de omgevouwen rand in de achterscherm een 8mm as erin gelast waar ik de buitenhuid en binnen beplating mooi op aan heb laten sluiten. Een gat dankzij de kunststof steenslagkap. Direct nog ff wat andere plekjes aangepakt. Eerst de as de bolling van het scherm gegeven. Vast gepikt op het buitenscherm. De 8mm as op z'n plek. Nu nog iets verder vast zetten en alle naden vertinnen. FF een beetje afleiding tussendoor. Gekeken hoe de 15" cookiecutters staan. Binnen zijde voorkant gelast, vertint en in de zink gezet. De achterzijde ook netjes en in de zink. In de tussentijd ook weer de onderdelen die nog bij de poedercoater lagen terug gekregen. Mijn 13" winterwielen klaar gemaakt en nieuwe Vredestein Snowtrac banden erom gelegd. Nu ben ik bezig met de rechter achterscherm. Ik schrok toen ik de tank en vulhals had verwijderd. Bovenin boven de vulhals zat een behoorlijk gat. Deze heb ik inmiddels dicht gelast en ook het plaatwerk rond de vul opening netjes gemaakt. Volgende stap is het aflassen van de schermrand zoals ik het gedaan heb aan de linkerzijde. Dan kan de tank, vulhals, achteras, ophanging terug gebouwd worden en kan ik aan de voorzijde beginnen. De eerdere foto's aan het begin van de topic zal ik proberen te repareren. (crash oude site en foto's allemaal weg) |
Goed bezig!
Ik moet mijn wielkastranden ook maar eens aanpakken. Vette winterwielen :rock: :tongue: |
Ziet er allemaal goed uit Bert, je hebt het er maar druk mee...
|
Ja, heel druk maar dat doe ik zelf.
Afgelopen weekend nog aan de Jetta gewerkt. Ik heb de rechter achterscherm nu ook bijna klaar. Nog een paar kleine dingen lassen en dan kunnen de nieuwe delen eronder. |
Ik heb de Jetta afgelopen weekend verkocht vanwege persoonlijke omstandigheden.
Wel wordt de andere Jetta komende vrijdag (13-april) omgekeurd naar diesel en daar zal uiteindelijk ook de M-TDI motor (die al klaar ligt) in gebouwd worden en op kenteken gezet worden. |
Jammer dat je het niet verder kon afmaken, maar je zult er wel een goede rede voor hebben. Heeft de auto niet een tijdje op mp gestaan? Want anders dacht ik hem al te herkenen...
|
Ik weet het, baal er ook van en we zien wel wat de toekomst voor Jetta's brengt!
Eerst de daily maar eens naar de RDW brengen morgen |
All times are GMT +1. The time now is 06:13. |