Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   Rollen ipv spuiten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357)

Gijs 24-07-2008 09:12

Ik heb nu 3 auto's gerold waarvan ik er eentje (kever) ook in de grondlak heb gezet. Het resultaal vond ik beter, maar dat is niet helemaal te vergelijken omdat ik waterbasis lak heb gebruikt (deze was wel mat leverbaar, geen zijdeglans zoals alkydlak altijd te koop is).
Overigens schildert waterbasis super goed. Dekt en vloeit mooi uit en is na 30min al stofdroog (zeker bij warm weer) waardoor er minder stof ik kan gaan zitten. ik ben alleen benieuwd wat de lak op langer termijn gaat doen. Het betreft hier trouwens Flexa lak die op kleur gemaakt is.

Mijn ervaring is trouwens ook dat je een soort mini vachtroller moet gebruiken en géén schuimroller. Met de laatste roller vloeit het veel minder mooi uit. Met een vachtroller krijg je een super resultaat, zeker icm waterbasis verf.

Binnenkort zal ik eens foto's posten van het resultaat bij de Kevert. :)

JurjenV 29-07-2008 18:48

Vandaag de eerste roldag gehouden bij de Vento. Valt me niet echt tegen. Maar hoe wordt dat gedaan met "uitpoetsen"? Hoe gaat dat in zijn werk?

Tjaap 29-07-2008 22:20

schuren schuren en nog eens schuren,.. dus eerst goed lakdikte aanbrengen..

mischatdi 29-07-2008 22:39

ik heb de auto alleen gemateerd met scotch brite, en idd gerold met zo'n kleine vacht roller resutaat mooi egaal...en blijft goed op lak zitten op kunststof geen ervaring....mijn auto had ik alleen het lakwerk ermee gedaan ik heb een maand werk ervan gehad!!
oa : alle ramen eruit , deurpanelen verwijderd,kortom zo kaal mogelijk
is nu te spotten in kerkrade...

Gijs 30-07-2008 01:15

Even ter aanvulling een foto van mijn gerolde kever (op waterbasis met mini-vacht-roller)

Benji 30-07-2008 14:19

Quote:
Originally Posted by Gijs
Even ter aanvulling een foto van mijn gerolde kever (op waterbasis met mini-vacht-roller)

Waterbasis werkt ook mooi, hebben we ook op deze 35i gezet :D

En mijn andere rolprojecten:

Voor tips&tricks maar even de zoekfunctie gebruiken :rolleyes:

PoloCoupeGT 30-07-2008 14:47

Ik heb toen op mijn Corsa ook de bumpers mee gerold met Karwei verf. En dat werkte gewoon goed wel voorbereiden met Plastic primer.

JurjenV 30-07-2008 21:04

Quote:
Originally Posted by Tjaap
schuren schuren en nog eens schuren,.. dus eerst goed lakdikte aanbrengen..

Maar als ik de verf er mooi op heb ga ik niet nog eens schuren. :confused:

Tjaap 31-07-2008 01:32

wel als je het echt spiegelglad wilt hebben. wetsanden. in het poetsforum staat er een erg goede beschrijving van.

scarface 21-08-2008 22:26

Hoe zit dat dan met de wet :confused:, aangezien in de papieren de orginele kleur staat??

mischatdi 21-08-2008 22:39

zolang je ergens de originele kleur hebt is er niks aan de hand ,bv je reserve wielbak

Marcski 22-08-2008 08:59

en anders is het een kwestie van kentekenpapieren aan laten passen bij de rdw, is niet zo veel werk en kost een paar tientjes

Arne 22-08-2008 09:27

Is zelfs gratis...

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigena...urwijziging.htm

defxs 22-08-2008 13:02

kijk even

hallo

kijk even hier
ik ben op dit moment bezig met een rol project. ik moet zeggen dat het aardig lukt en het een strak resultaat opleverd.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45034

ik heb histor schoolbordverf gebruikt. daarnaast een lakviltroller heel belangrijk is namelijk het type roller dat je gebruikt. schuimrollers zorgen voor veel strepen.

verder ben ik de auto gewoon classic aan het maken met hier en daar wat chrome details :thumbup:

PoloCoupeGT 22-08-2008 14:36

Van te voren goed schuren en dan verven!

scarface 24-08-2008 16:48

Heb best wel interesse in het rollen,kan iemand mij vertellen hoeveel het in totaal kost om een golf mk2 te doen?? met bootlak denk ik
en zijn er nog kleuren die moeilijk zijn, wil eigenlijk zwart maar hoorde dat die kleur moeilijk is

En de struktuur wegschuren is dat nog moeilijk aangezien het een erg stuggelak is

defxs 24-08-2008 16:57

@ scarface
ikzelf gebruikt schoolbordverf. waarom? omdat dit erg mat is en een lekkere oldie look geeft. Wil je wat meer glans dan kun je het beste botenlak gebruiken.
Zwart is inderdaad een moeilijke kleur maar als je netjes werkt en veel aandacht aan alles besteed en natuurlijk de juiste materialen gebruikt moet het wel lukken.

ik ben ongeveer tussen de 2 a 3 liter kwijt voor mijn mk2 helemaal rollen incl. binnenwerk. wat de kosten zijn weet ik zo niet voor botenlak. een liter schoolbordverf kost € 35,- a € 40,-

succes!

scarface 24-08-2008 17:03

dank voor je reactie
maar welke roller kanik voor een strak resultaat het best gebruiken??
sommige zeggen minivacht andere schuim?
en een grondlaag is dat nog belangrijk? Ben niet vanplan hem geheel kaal te schuren

defxs 24-08-2008 17:57

@ scarface
als je hem niet helemaal kaal schuurt hoef je geen grondlak te gebruiken. wel goed mat schuren is heel belangrijk voor de hechting.

voor de schoolbordverf gebruik ik een lakviltroller (vacht roller) dit om strepen te voorkomen.

kijk ook eens op www.vw4u.nl hier staan foto's van mijn project. ben er op dit moment nog volop mee bezig.

scarface 10-09-2008 18:31

Heb uit eindelijk toch besloten om te gaan rollen omdat me huidige laklaag hopeloos is
maar nog ff een vraag alvorens ik begin
de lak welke raden jullie aan bootlak of toch gewone kwaliteits lak (histor,sikkens)

All times are GMT +1. The time now is 18:58.