Hoezo te klein? met 280cc kan je makkelijk 220/230 pk doen. Wat ben je allemaal van plan?
|
Genoeg Mel, eind deze maand weer rijden hopelijk.
Ik had heb de injectoren besteld via een adres in de US wat ik van René heb gekregen en die adviseerden mij ook deze nieuwe injectoren. |
325cc bij 3 bar is goed voor ongeveer 225 a 230 pk.
waar zit jij zon beetje dennis? |
185 minimaal tot 200pk, het is nog even wachten tot ie terug komt van de bank.
|
zal mij benieuwen.. :D
maarjah directe inlaat en goede uitlaat levert al lekker wat nm'ers |
Er zit een 4-1 spaghetti uitlaat op, uitlaatnokkenas als inlaat, bewerkte cilinderkop, 45mm itb's met 325cc injectoren, DTA E48. Nu nog ff sparen voor een mooie radiateur die laag is en die erin hangen en dat is het echt af. Hopelijk deze week of volgende week de motor terug... dan rijd ie eind Augustus weer.
|
leuke set up.. moet zo rond de 200 toch wel haalbaar zijn.
heb je nog wat gedaan met de uitlaat nokkenas ketting wiel? die je nu als inlaat heb |
Nokkenas is gewoon afgeslepen (bewerken en revisie van de kop laten doen), verder is de motor nu ook gereviseerd, alle pakkingen en keeringen vervangen, nieuwe zuigerveren, gehoond, nieuwe lagerschalen, afgedraaid vliegwiel (weegt nu 4kg).
|
over die radiateur.
kun je niet een mooi aluminium plaatje maken die je aan je slotplaat zet die net voor bij je inlaat van je kelk loopt. en die je beetje schuinlaat aflopen zodat de warme radiateur lucht onder het plaatje blijft en niet direct je inlaten instroomt maar bijv aan de zijkanten van de plaat pas omhoog gaan. en dan vervliegen. is maar een idee |
hoe staat het er nu voor met de golf?
|
Aardig goed, motor is klaar.... alleen slechts 175pk, koppel komt later hier wel te staan :) daar valt wel over naar huis te schrijven ;)
|
om en nabij de 225nm
|
net geen 250nm :rock:
|
nice ,nu nog een setje 272 stokjes
|
welk gebied ligt het grootste koppel een beetje?
|
extreem bovenin.
|
ja dat is vaker bij de 16v's net een beetje hoe de motor gebouwt is enzo, maar het rijd verder wel prima ??
|
rijd nog niet, vandaag afspraak gemaakt met WilliamF om de bak te verstevigen. Standaard bak trek ik denk ik volledig aan gort :rock:
|
wat een BEEST ben je toch Hoogglans
|
Quote:
BEESTje... :D |
hij is wel klein ja, dat klopt
|
2.03m is niet klein toch ? :D
|
adhd gehalte zeker??
|
Motor heeft ADHD ;)
http://home.tiscali.nl/dennish/Film/ Je heb hier wel Quick time voor nodig of de software van Nokia, als iemand hem kan converteren naar wmv ofzo... graag ! :) |
het hij heeft echt een geil geluidje Dennis, als je hem wat door trekt klinkt het best mooi (weet niet of het zo moet, kan ook aan de geluidskwaliteit liggen :D).
er zit weer leven in het beestje. succes ermee :) |
Stationair klinkt ie gewoon niet... je hoort vrijwel niets maar als het gas erop gaat heb je echt geen radio meer nodig :rock:
|
en bij 8000 pas schakelen ?
|
Bij 8000 is de luchtsnelheid te traag, oftewel.... er zit nog potentie in :rock:
|
Quote:
snelheid opvoeren of erin persen dus :D |
Klinkt goed :D
|
Hehe, dat werd ook eens tijd :)
Klinkt goed dennis ! |
ben je al op de testbank geweest? ik nog niet.....
|
Motor is op de bank geweest, net geen 250nm koppel. Ze hadden een hoofdrekensommetje gedaan mbv het toerental en ik zou op ca. 175pk á 180pk uitkomen dus ik hou het op 175.
|
zo, das niet niks pikkepijp....en dat alleen met die throttlebodies en software?
Of heb je 2 liter? |
Mooi stukje vermogen kerel :cool:
Als je de throttle bodies nog es kwijt moet weet je me te vinden :D |
Het is een 1.8 gebleven Ed... zal even de setup geven:
- uitlaatnokkenas als inlaat - volledig bewerkte cilinderkop (kleppen etc standaard maten) - 325cc injectoren bij 3 bar.. ik rijd met 3,5 geloof ik (weet het verdomme niet eens meer) - 4-1 uitlaatspruitstuk - DTA E48 - 45mm Gasklephuizen Hier een klein foto overzicht: |
fraai geheel Bennie!
-x- |
ziet er super strak uit...rijd het al?
|
Ziet er echt netjes uit :) Komt er nog iets van koudelucht toevoer naar inlaat, ivm de warme luchtstroom van de radiateur?
|
Daar moet gewoon een andere radiateur komen, heb mogelijk een oplossing. De Audi S2 heeft onderin de bumper standaard 2 radiateurs liggen, denk dat ik daar naar ga zoeken.
|
All times are GMT +1. The time now is 17:15. |