Hee Yoan!
Gefeliciteerd met de kans om mee te doen met de Shell-race! Ik hoop/denk dat je een eind gaat komen! Succes morgen! Groeten, Jan-Jelle P.s. Als je die golf wint wil ik wel een rondje meerijden..:D |
Quote:
Hmm, dat lukt me niet... Laatst naar Zwolle overal aan de snelheid gehouden (dus ook 120) en toen heb ik 1:20 gereden.. Toch niet slecht voor een amateur met een 1340kg wegende familiehut :) Lache, die Shell/TV toestanden :) Maarem, kan die dude niet gewoon een broek zonder scheuren aan doen? Zoiets heb ik niet eens als klusbroek.. Oh nee, is mode toch..!? :tongue: ;) |
Even een snelle update tussendoor. Ik ben gisterenavond op Schiphol geland en ga nu weer richting Oostenrijk. Heb snel een verslagje kunnen schrijven van de Shell 1L Challenge: http://www.mijnbluemotion.nl/versla...1l-challenge-58
Helaas niet gewonnen, 6e geworden van de 10. Ik hoop snel een uitgebreider verslag te kunnen schrijven met meer foto's, video's (Top Gear film crew was er!) en uitslagen. Het was in ieder geval heel leuk om mee te maken en heb veel leuke mensen ontmoet. |
Omdat ik in Duitsland en Oostenrijk geen internet had, lieten de updates even op zich wachten. Van het weekend uit Oostenrijk teruggekomen en heb op de heenweg een verbruik van 1 op 28,6 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/naar-oostenrijk-1-op-28-59
Geïnspireerd door de wereldkampioenen John en Helen Taylor ben ik tot het maximale gegaan. Dit betekent zoveel mogelijk op de rechterbaan, meerijden met vrachtwagens. Uiteraard heb ik tussendoor overnacht. Ik had nog ruim 15 liter over toen ik arriveerde. Ik ben er nog (lang) niet. Nu wordt het zaak dat de auto een stuk lichter wordt en dat o.a. de versnellingsbak eraan moet geloven. |
Je doet het goed Yoan,maar wat gaat men bij Carrec met je bak doen?
|
Dat is nog niet precies duidelijk. Ze gaan uitzoeken of we deze bak langer kunnen maken, of dat een zesbak een betere optie is.
|
Heb je een bak code voor mij?
|
Meerijden met vrachtwagens is wel een beetje flauw... :D Als je nou met 60km/h naar Oostenrijk zou gaan rijden haal je de 1:30 wel.
Ik zie je doelstelling, bewonder het ook zeker, maar ga je nu niet (deels) de verkeerde kant op qua methode? Technische aanpassingen aan de auto zodat deze steeds zuiniger wordt en efficienter met de diesel omgaat zijn super, steeds langzamer gaan rijden vind ik niet de manier. Btw. weet je al iets meer over de effecten van de afzonderlijke verbeteringen? Vooral dat apparaat wat in je brandstoftank/leiding gemonteerd is en een enorme besparing zou moeten opleveren ben ik erg benieuwd naar! EDIT: Aerofinn bedoel ik :D De langere bak zal vast helpen, zie de Polo Blue motion, die zou ook de 1:30 moeten kunnen halen (op papier). |
Quote:
DSG erin joh! is toch niet zo moeilijk... :D Wanneer ben je weer bij Carrec?, kom ik wel weer even buurten :thumbup: |
@martiepartie, de auto zit nog steeds rond de 1 op 26 maar ik wilde weten wat op dit moment maximaal haalbaar is met mijn auto. Dan ga je dus maximaal op de rechterbaan rijden :)
@Jan-Jelle, weet ik nog niet, duurt nog wel een paar weken voor ik er weer ben! Vandaag weer een roetmeting laten doen: http://www.mijnbluemotion.nl/roetme...ig-en-schoon-60 Dankzij de aanpassingen van afgelopen maanden stoot de auto nu heel weinig roet uit: k-waarde van 0.36. Vorige keer was dat 2.90. De maximaal toelaatbare waarde is 3.00. Dat is dus een hele verbetering! |
Quote:
Hoe denk je dat er getest is met bv. de Lupo 3L of, meer tegenwoordige tijd, de Polo Bluemotion voordat met die astronomische verbruikscijfers naar buiten gekomen werd? :) |
Idd, zo'n ding staat op een rollerbankje te pruttelen en heeft geen last van hellingen, bergen, wind, ander verkeer.
|
mooi project yoan,
een klasgenoot van me wees mij op jou topic op cleaned.be paar dagen later zag ik dat je hier ook een topic hebt. ben benieuwd of en hoe je het gaat halen. en wat ik me afvraag: hoe zuinig loopt deze golf als je hem echt flink op zn staart trapt. scheeld het dan ook? die klasgenoot van me woont ook ergens in Zeeland en had je laatst nog gespot zei hij. |
Quote:
Als je ermee gaat trappen kan hij ook gewoon 1 op 5 lopen.. ;) naast de zuinigste is dit ook de snelste Tdi waarin ik heb mee gereden! Aangezien Joan nu al met de standaard bak bijna 1 op 29 heeft gehaald moet de 1 op 30 zeker gaan lukken hoor! :thumbup: |
Wat ik me afvraag is of je wel echt plezier hebt in het autorijden als je zo met het verbruik bezig bent. Heb je nooit eens zin gewoon eens plankgas te scheuren?
En als je zo traag over de weg kruipt, krijg je dan nooit eens getoeter of vingertjes van andere weggebruikers? Niet aanvallend bedoeld trouwens, ben gewoon eens benieuwd wat dit met jezelf en met andere automobilisten doet. Wat het voor 't verbruik doet weet ik nu wel. :tongue: |
@Joost: als ik echt flink doortrap dan zit ik rond de 1 op 19, 20. 1 op 5 is niet haalbaar, hoe hard je ook trapt (over een hele tank dan he).
@breadfan: ik kruip niet traag over de weg hoor. Alleen op de snelweg zit ik onder de max snelheid, daar heeft niemand last van want ze kunnen je gewoon inhalen. Op provinciale wegen houd ik me gewoon aan de snelheid. Als ik niemand achter me heb op 100 km/u wegen dan zak ik wel eens terug naar 90. Gisteren heb ik een andere carbon motorkap opgehaald, deze is wel van goede kwaliteit en heeft een goede pasvorm: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon...p-herkansing-61 Beter nog, hij is lichter dan de andere. Hij weegt 8,6 kg, de originele 16,9 (andere carbon kap 10,6). |
Hej Joan,
Deze motorkap staat erg dik! Met 1:5 rijden bedoelde ik meer 't hard wegrijden.. wat jouw auto ook erg goed kan! :D Groeten! |
Hij komt idd goed van z'n plek (als z'n baasje dat wil).
Kijk maar eens naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=etSQ7G7Qrng |
Ik heb me van het weekend druk gemaakt en de auto is 44,6 kilo lichter: http://www.mijnbluemotion.nl/eerste...4-kilo-kwijt-62
Allereerst de carbon kap 8,3 kg Hoedenplank 2,4 kg Achterbank 27 kg (!) Gordels achter 2,3 kg Isolatie 1 kg Speakers achter 2,4 kg diversen 1,3 kg Weg ermee: Niet veel maar iedere kilo telt: Achterin zit toch niemand meer dus weg die speakers :) Meneer achterbank blijft voortaan thuis Ik had nog flink wat gewicht kunnen besparen als ik de goede onderstellen had gehad voor deze Porsche replica stoelen: Ze wegen 6,4 kg per stuk (excl onderstel), de originele stoelen 23,2 kg! Zo ziet het er nu uit: |
Cool hoor!!
Super mooie stoelen ook, zitten echt goed en zeker voor een replica. ;) |
Cool project, alleen wordt het er niet gezelliger op in je auto..
|
Er kunnen er nu juist meer in zonder bank :D
|
Het moet niet gezellig, maar zuinig!! :D
|
Je bent zelf natuurlijk ONWIJS gezellig :D
Als je nou ook nog goed kan zingen kan je radio er ook wel uit :D Goed bezig hoor, erg interessant project om te volgen. |
Ik kom er niet vaak meer, maar gisteren heb ik weer eens getankt
Heb een aantal persoonlijke records gebroken: 1411,5 km op één tank, 52,24 liter getank = 1 op 27,02. http://www.mijnbluemotion.nl/tankbe...-mei-1-op-27-63 De 1 op 27 met woon-werkverkeer had ik nog niet gehaald. |
Rij je nog wel ontspannen in deze auto??? Of zit je constant op je verbruiksmeter te letten.
Respect voor wat je doet maar zie het nut er niet van in. Had dan een lupo 3L gekocht. Was je gelijk klaar. ;) |
Dat is niet de uitdaging hè.. 't is de bedoeling om met een fatsoenlijke auto een goed verbruik te halen ;)
|
Ik rijd zeer ontspannen, zuinig rijden is voor mij een sport geworden, en inmiddels ook een gewoonte. Maar af en toe trap ik ook even door hoor.
Het gaat er mij niet om om de zuinigste auto te maken, dan ben je met een Lupo 3L idd beter af. Het gaat om de technische uitdaging voor mij. Hetzelfde als je Golf 4 sneller willen maken. Had dan een R32 gekocht. was je gelijk klaar :) |
Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally
Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn. |
Quote:
Even tot 2500rpm ipv 2000rpm :D |
Vrijdag heb ik samen met Joep van Carrec Technocenter de ecomobiel rally gereden: http://www.mijnbluemotion.nl/in-de-...mobiel-rally-65
Op een haar na de rally gewonnen, het team met de VW Passat Groengas was ons net te slim af. Maar we hebben wel de originaliteitsprijs gewonnen! Ben ik uiteraard heel blij mee! Nog wat foto's: Meer foto's op mijn Flickr-account: http://www.flickr.com/photos/mijnbl...57624090018911/ |
Ik heb zo'n beetje alle pagina's doorgenomen, maar ik kan niet echt een "REDEN" vinden waarom je eigenlijk met dit project begonnen bent.
OF ik heb het natuurlijk niet gezien. Wou je de uitdaging aan gaan wat op papier onmogelijk zou zijn? Of was je gemotiveerd door filmpjes op youtube ofsow? Ik ben er heel erg benieuwd naar datgene wat jou gemotiveerd heeft. Rij namelijk zelf ook een Golf IV TDI 110 pk gechipt naar 140 pk, en ben erg indruk van de zuinigheid van je auto. Ik ben blij als ik 1 op 18 haal :D Gr. Erdem |
Quote:
die replica's zitten voor geen meter in vergelijking met de orginele.. ook 4,9 kg ipv de 6,4 van de replica's |
Mag ik vragen van welk merk je carbonnen kap is? En was die aardig pas, of moest je die extreem aanpassen?
|
leuk project dit, rij met m'n seat TDI toch ook bijna 1 op 30... maar dan rij je wel tussen de vrachtwagens, dat doe ik dus zelden;)
|
Quote:
Zonder aanpassingen? zoals tuning etc... en rij je ook maar maximaal 100km per uur?:D |
zonder aanpassingen idd en tussen de vrachtwagens, zal wel keer foto'tje maken van de mfa
|
Erg mooi project, leuk dat je er zoveel uithaalt! Zag pas je artikel in de Autoweek, gaaf dat ze er zoveel aandacht aan besteden! En een race tegen een nieuwe Golf Bluemotion klinkt als een uitdaging;)! Succes verder!
|
@urdum: ik doe dit project om eens wat anders te doen. Omdat het kan.
@Joentje: deze is van VIS Racing, past goed, hoeft niets aan aangepast te worden. @bobby-digital: jij rijdt niet bijna 1 op 30 over een hele tank, dat weet ik zeker. ;) @de rest, bedankt voor de reacties! De wagen is terug van de spuiter: http://www.mijnbluemotion.nl/nieuwe...jnde-bumpers-67 De schade aan het achterscherm is gerepareerd en ik heb tegelijkertijd twee gecleanede bumpers mee laten spuiten en dit is het resultaat: De stootstrips zijn dus weggewerkt, de koplampsproeiers (afdekkapjes) bovenop de bumper zijn weg en er zit weer een originele strakkere onderlip aan de voorbumper die tevens eraan vastgelast is dmv kunststoflassen. Lekker glad en strak voor weer wat minder luchtweerstand! |
1 op 30 op een tank ga ik idd niet halen denk ik, heb er ook niet het geduld voor(respect voor jouw) en geen zin om te proberen, maatje 48,5 is niet gemaakt voor zuinig rijden;)
maar tussen de vrachtwagens beetje slipstreamen kun je met iedere auto zuinig rijden |
All times are GMT +1. The time now is 20:25. |