Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

Vains 05-07-2009 16:45

Veel beter Ronnie, de 13ers waren leuk maar ik ben toch meer een voorstander van de 15ers.
Gaan jullie zondag mee naar MIVW?

Gr.Nigel

knedel16vweber 05-07-2009 17:27

hey ronnie, ik mis 2 deuren :D
ziet er top uit!
ik ga de classics nu even op de audi plaatsen en zal wel even een fototje plaatsen als ze er onder zitten!

groet frank.

knedel16vweber 05-07-2009 17:33

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Velgen zijn leuk, maar die 165mm brede fietsbandjes vind ik nog steeds niks onder een mk2, zeker niet achteraan.

ik moet zeggen dat het reuze mee valt hoor.
ik had er eerst ook een hard hoofd in maar eenmaal ervaren en geen moment spijt van. loopt prima en je kan toch nog flink door de bocht. en dat met de 16v (zwaardere motor)

groet frank

breadfan83 05-07-2009 18:51

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ik moet zeggen dat het reuze mee valt hoor.
ik had er eerst ook een hard hoofd in maar eenmaal ervaren en geen moment spijt van. loopt prima en je kan toch nog flink door de bocht. en dat met de 16v (zwaardere motor)

groet frank

Gaat me ook niet direct om de wegligging, ik rij zelf met Pangpangs. ;)
Vind het er gewoon niet echt mooi uitzien, die iele bandjes.

Hoe dan ook, Ronnie's auto, dus ook zijn keus. :)

De Limburger 05-07-2009 19:52

:goodpost:
Nigel ik denk niet dat ik mee ga zondag ivm de vakantie, wil deze maand eigenlijk geen treffens pakken maar MIVW is wel echt een mooie, zal eens kijken wat ik kan doen misschien een uitzondering.
Ik laat je wat weten.

@Frank: bedankt hé voor de wielen, ik hoop dat die van mij je bevallen en dat je ze goed onderhoud want ze zijn als nieuw hé.
Gr Ronnie

chris 05-07-2009 20:00

Staat vele malen beter dan die (te kleine) ATS-en! Vind dit mooi zo...originele look,maar dan toch op zn buik.

De Limburger 05-07-2009 20:08

tnx

knedel16vweber 05-07-2009 20:32

Quote:
Originally Posted by De Limburger

@Frank: bedankt hé voor de wielen, ik hoop dat die van mij je bevallen en dat je ze goed onderhoud want ze zijn als nieuw hé.
Gr Ronnie

ze zijn al weer gepoetst :D
die remstof van jou :screwy:

kan er alleen nog niet mee rijden, de golf is er te laag voor (vaste set achter)
en de audi kan ik alleen maar lager schroeven en nog niet hoger maar heb al andere schroefpoten voor de audi dus die loopt deze week op VEEL TE BREDE classic`s :D

ach ja, waarom niet :D
je broertje!

De Limburger 05-07-2009 21:22

Had de wielen nog gepoetst voor ik naar jou kwam, maar die blokken van mijn remmen geven erg veel stof af, even met een doekje en ze zijn weer schoon.
Gr Ronnie

classic-edition 05-07-2009 21:28

Quote:
Originally Posted by chris
Staat vele malen beter dan die (te kleine) ATS-en! Vind dit mooi zo...originele look,maar dan toch op zn buik.

:iamwithst

knedel16vweber 05-07-2009 21:29

Quote:
Had de wielen nog gepoetst voor ik naar jou kwam, maar die blokken van mijn remmen geven erg veel stof af, even met een doekje en ze zijn weer schoon.
Gr Ronnie

das niet so fijn met de sebrings, zijn erg veel vakjes :D
dat te bedenken dat er rm`s op komen :D
zou even kijken voor greenstuff blokken ofzo scheelt een hoop poetsen ;)

Mister Cool 05-07-2009 21:32

veel beter ronnie, staat 'm keurig! :thumbup:

Edition-Blue 05-07-2009 21:33

Idd staat inderdaad goed, vind het mooier als de ats !

De Limburger 05-07-2009 22:47

Ja ben zelf ook wel tevreden met het resultaat, en dan te bedenken dat ze alleen gebruikt gaan worden voor de rit naar Kroatië, ik hoop daarna direct de BBS RM`s te kunnen ophalen en eraan te kunnen beginnen, dan haal ik van deze de banden af en worden die Sebrings waarschijnlijk hoogglans zwart, wat ik met die banden doe weet ik niet misschien lekker strechie op de 7,5J RM`s zetten voor en achter NangKang 185-45-15 op de 8,5J leggen.
We zullen zien.
Gr Ronnie

egon 06-07-2009 08:31

ze liggen al op je te wachten ronnie
als ik nog wat tijd over heb zal ik ze nog ff een goeie poets beurt geven
gr,egon

De Limburger 06-07-2009 19:11

Hahaha oke tnx Egon.
Gr Ronnie

De Limburger 07-07-2009 18:05

Zo vandaag de veerpootbrug van Kiwi-Gti ontvangen, Bedankt daarvoor, morgen ofzo even monteren en foto's maken, ben benieuwd of je ook echt iets merkt, hij is van OMP en je monteert hem op de achterste schokbrekers.
Iemand ervaring met deze brug?
Gr Ronnie

Misha 07-07-2009 18:10

Volgens mij heeft Arend ooit is zo'n ding gehad, misschien is aan hem vragen :D

De Limburger 07-07-2009 18:40

Hahaha daar komt hij vanaf, van hem heb ik hem overgekocht.
Gr Ronnie

Misha 07-07-2009 19:11

Ja dat was een beetje de grap ;)

De Limburger 07-07-2009 19:26

Oh oke hahahah..Grapjas :thumbup: :thumbup:

De Limburger 09-07-2009 20:27

Zo vandaag eindelijk eens tijd gevonden om die veerpoot brug voor achter te monteren, nu moet alleen nog voor en dan is de wagen compleet stijf.
Moet wel zeggen dat ik merk dat de auto met stangen fijner rijdt, het is net of de auto sneller reageert op het sturen misschien doordat er nu bijna geen rol en torsie meer in het chassis zit.
Zaterdag of zo maak ik nog eens wat foto`s.
Gr Ronnie

jellehier 20-07-2009 11:40

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik rij 7" velgen met 185mm brede "banden", en hier loopt niks aan. ;)

jullie zijn allemaal zo aan het zeuren he :wink:

ik reed met mijn witte g60 gewoon op 195/45 15 bandjes om een 8J velg met de schroefset op maximaal laag.. en met de sebrings eronder had ik 195/50ers en dat ging ook prima zonder aanlopen.. dus 165ers of 185 ers is allemaal niet nodig.. en hoe meer rubber aan de weg hoe leuker het is toch?? kan me niet voorstellen dat het leuk is om rond de 100 pk op maar een 165 band te zetten..

knedel16vweber 20-07-2009 16:06

en toch met 140 pk heb ik er geen problemen mee gehad ;)

Vains 20-07-2009 18:11

Quote:
Originally Posted by jellehier
jullie zijn allemaal zo aan het zeuren he :wink:

ik reed met mijn witte g60 gewoon op 195/45 15 bandjes om een 8J velg met de schroefset op maximaal laag.. en met de sebrings eronder had ik 195/50ers en dat ging ook prima zonder aanlopen.. dus 165ers of 185 ers is allemaal niet nodig.. en hoe meer rubber aan de weg hoe leuker het is toch?? kan me niet voorstellen dat het leuk is om rond de 100 pk op maar een 165 band te zetten..

Ik heb met 185ers gereden met 200 pk op mijn g60, ook hier geen problemen :D

De Limburger 20-07-2009 19:27

Snap eigenlijk niet waar dit vandaan komt, het maakt toch werkelijk geen hol uit op wat voor een maat banden ik rijd.
Het gaat mij er nu om dat ik gewoon 15" velgen onder heb en dat daar toevallig 165 45 15 banden op zitten daar kan ik ook niets aan doen.
Maar nu weer ontopic graag.
Gr Ronnie

Vains 20-07-2009 19:35

Quote:
Snap eigenlijk niet waar dit vandaan komt, het maakt toch werkelijk geen hol uit op wat voor een maat banden ik rijd.
Het gaat mij er nu om dat ik gewoon 15" velgen onder heb en dat daar toevallig 165 45 15 banden op zitten daar kan ik ook niets aan doen.
Maar nu weer ontopic graag.
Gr Ronnie

Ik vind het in elk geval vet staan met die 165ers :thumbup: Ik had ze destijds namelijk ook toen op de BBS (dan kun je tenminste lekker laag)

Gaan jullie nog mee naar VAGfest?

Gr.Nigel

De Limburger 20-07-2009 19:38

Ja als alles goed gaat in Kroatie dan gaan we met beide wagens naar Vagfest, meegaan doen we zowiezo.
Dus we zien ons na mijn vakantie, ik vertrek vrijdag avond, met de auto naar Kroatie toe. Een dikke 1800km rijden enkel hahaha kijken of het golfje daar tegen kan.
En als ik terug kom dan krijg ze een revisie.
Gr Ronnie

Vains 20-07-2009 19:43

Quote:
Ja als alles goed gaat in Kroatie dan gaan we met beide wagens naar Vagfest, meegaan doen we zowiezo.
Dus we zien ons na mijn vakantie, ik vertrek vrijdag avond, met de auto naar Kroatie toe. Een dikke 1800km rijden enkel hahaha kijken of het golfje daar tegen kan.
En als ik terug kom dan krijg ze een revisie.
Gr Ronnie

Ik wens je in elk geval veel succes met de reis en natuurlijk ook veel plezier in Kroatie :thumbup:
Ben benieuwd hoe het wagentje loopt op de lange trip...

De Limburger 20-07-2009 19:47

Quote:
Originally Posted by Vains
Ik wens je in elk geval veel succes met de reis en natuurlijk ook veel plezier in Kroatie :thumbup:
Ben benieuwd hoe het wagentje loopt op de lange trip...

Gaat we goed komen, Tot op Vagfest dan he.. :thumbup:

T.C.Z.L 21-07-2009 08:04

Hey Ron,

Goede reis en veel plezier in kroatië! :thumbup:

De Limburger 08-08-2009 21:36

Hallo mensen, hier een berichtje, wij zijn net thuis uit Kroatie na twee heerlijke weken.

De auto is heel maar niet zonder schade thuis gekomen.
Op de heenweg hadden we en benzine lekkage, door een rotte benzine leiding, maar dit is gelukkig makkelijk door de anwb in oostenrijk gemaakt geworden.
In Kroatie aangekomen na ongeveer 24uur rijden en heel veel files.
Ook in Kroatie 619km op 1 tank benzine gereden lekker zuinig dus.
Geen echte problemen gehad, maar op de terugweg van bijna 20uur en ruim 2000km begon het geneuzel.

Wiellager begon te rammelen
Homokineet ook rammelen en waarschijnlijk stuk net als de aandrijfashoesrubber
Olielampje gaat bij 2000 toeren knipperen en zoemen bij meer gas is het weg???
Ik denk waarschijnlijk ook de koppakking slecht aangezien het koelwater donkerbruin was toen het aan het koken was en uit het reservoir liep langs de kant van de weg.
En ook hebben we de ventilator maar doorverbonden ivm de warmte onderweg.
Maar verder heerlijke vakantie gehad en heerlijk getoert al bij al hebben we meer als 4700km gereden met de auto.

Maar aan al die slechte zit ook iets goeds...
Ik heb een rede voor een goede en degelijke revisie en een kleine tuning.
Gr Ronnie

breadfan83 08-08-2009 21:48

Weet nou niet of ik moet zeggen dat ik 't vervelend voor je vind of dat ik blij voor je moet zijn zoals je 't brengt. :D

Anyways... als je er achter bent wat dat oliesignaal veroorzaakt, hoor ik het gerne. Heb in de gti hetzelfde probleem gehad, en gezien ik daarvan het blok nu gebruik zal dat waarschijnlijk ook in een andere auto niet opeens over zijn. :tongue:

Ben in ieder geval benieuwd wat de plannen met het blok gaan worden. Heb voor m''n reserve-blok ook nog wel wat gepland staan, dus misschien dat we het een en ander eens kunnen bespreken. ;)

De Limburger 08-08-2009 21:57

@Breadfan: Ik heb wel een 8v geen 16v onder het kapje liggen hé Chris.

Hier drie foto`s uit Kroatie..

Gr Ronnie

René 08-08-2009 21:59

altijd mooi..."je auto op vakantie foto`s "

breadfan83 08-08-2009 22:01

Quote:
@Breadfan: Ik heb wel een 8v geen 16v onder het kapje liggen hé Chris.

I know, maar die sensoren zullen door dezelfde fout worden geactiveerd, en als het niet zo is, kan het geen kwaad toch even na te kijken. ;) Bij mij begint de boel namelijk ook te zoemen bij zo'n 2k toeren, en stopt als je gas geeft.

En wie een goede 8v revisie kan doen, is waarschijnlijk ook niet slecht voor een 16v. Andersom naturlijk idem ditto.

Waar ben je trouwens ergens geweest in Kroatië? Verdomd mooi land is dat hè! :thumbup:

De Limburger 08-08-2009 22:03

Indd,, Vakantie was heerlijk, ik ga nog even een andere foto plaatsen van waar wij gezwommen hebben..
Echt heerlijk..en vooral mooi.

De Limburger 08-08-2009 22:05

Tadaa..
Een van onze badplaatsen, Nationaal park Krka.
En dit is het uitzicht dan.

Een van mijn zelf geschoten foto`s van de 500stuks.
Gr Ronnie

knedel16vweber 08-08-2009 22:24

welkom terug!

golfje zich goed gedragen onderweg?
nog stukken gehad?

ziet er goed uit man daar zo.

groet frank

De Limburger 10-08-2009 21:00

Motor revisie gaat er dus aan komen, deze week even kijken om de BBS velgen op te halen, velgranden en boutjes staan in bestelling ik haal toch alles nieuw het worden 2J randen en 2,5J randen, en 120 RVS nieuwe boutjes.
En de harten worden in de kleur van de auto gecoat.

Dan krijg je dus:

Antrasietkleurige harten met wel de gouden logo`s van BBS
8J velgen voor
8,5J achter.

En eigenlijk wil ik proberen om voor 165-45-15 erop te trekken en achter 185-45-15.
Maar dat wordt nog een probeersel.
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 19:37.