Als ik APK heb haha:D Foto's lopen wat achter geloof ik.
Alle APK punten zijn bijna allemaal in orde, moet alleen de benzineleiding nog fixen. Verder wil ik voor de keuring nog: -Zijschermen uitslijpen ivm aanlopen van de voorwielen. -Toeter nog maken, die maakt slecht contact ofzo. (is ook APK trouwens) |
Over dat uitlijnen, draai je fuseebouten bij de veerpoot even los en til je wiel aan de onderkant op. Deze komt dan maximaal naar binnen te staan. Zorg er daarnaast voor dat je fuseekogel op de draagarm maximaal naar binnen staat.
Op deze manier staan je voorwielen ook maximaal naar binnen. Dit zorgt voor meer ruimte bij sturen. Uitlijnen is dan echter wel nodig. Maar laat ze de camberhoek dan op 1,5 negatief zetten. Dan moet dat wel goedkomen... Wielen zijn overigens te koop, had hier wel de randjes omgeslagen. Wielkastraden moeten er nog steeds op gezet worden... |
Quote:
Tnx voor de tip! Dat zal inderdaad al het een en ander oplossen. Nieuwe velgen staan eigenlijk op de aller laagste prioriteit. Eerst maar eens sparen om het blok te reviseren... ;) Toch bedankt.. :D |
tip: slijp niet de hele rand er uit, alleen het deel waar hij aanloopt, en laat een klein randje zitten, dit is voor de stevigheid. (tussen de popnagels van de verbrders)
Bij de schermen van mijn GTI was het ook zo gedaan. |
Is al te laat, Luuk heeft al geslepen. :D
|
Datzelfde probleem had ik ook met mijn oude Golf.
Kwestie van smallere banden monteren :tongue: Verhelpt ook veel |
Quote:
Gelukkig had ik dat zelf ook al bedacht :D Heb inderdaad alleen het bovenste randje eruit geslepen, ik kon aan de verbreders zien hoeveel er weg moest, want dat zijn nog wel de originele ;) Morgen even de 2e rand doen en het benzine lek vinden. Vanmiddag nog even op de sloop geweest: -Hoedenplank zwart zonder speakergaten -Contactslot behuizing (bij mij was 1 van die boutgaatjes voor de knipperlichten dolgedraait) -Knipperlicht hendel + MFA hendel. (MFA hendel had ik niet nodig, maar kreeg ik er zo maar bij :cool: Dus die is voor reserve) -Origineel VW stuur (weet niet of die origineel in de GTI zit..) Nieuwe knipperlicht hendel ivm versleten sleepcontact voor de toeter en een nieuw stuur omdat dat sportstuur voor geen meter paste, liep aan, en na het randje afslijpen maakte de messing ring van het sleepcontact kortsluiting. Als ik stuurde begon ie te toeteren :screwy: Kachelprobleem is zo goed als verholpen, na 2 uur stationair draaien was de rook zo goed als weg :screwy: :thumbup: |
Netjes! Even over die kachel. Je had het schuim vervangen voor gele doekjes toch? en deze gingen roken, of heb die er al uitgehaald? Is dit ook een optie voor mijn kachel?
Of is het verstandig om een ander materiaal te gebruiken? Gr. |
Ik heb die er al uit gedaan en er nieuwe in gezet.. Heb nu afzuigkap foam van de blokker gebruikt en toen rooktie die nog steeds. Maar na 2 uur was dat weg. Ik heb er 3 mogelijke verklaringen voor de rook, maar weet niet welke de juiste is:
-De restjes van dat gele spul die er nog op zaten. -De restjes van de lijm, Bison Tix zaten er nog op. -Misschien is er olie gebruikt bij het produceren van die kachel rad. en rookte die daardoor.. Hoop dat je er iets aan hebt, maar die sponsdoekjes zou ik voor de zekerheid niet gebruiken.;) |
okee, dan zal ik dat zeker niet gebruiken:P Stonk de rook ook? Want dan zal het wel de lijm zijn geweest, Bison Tix is van de bruine stink spul...
|
Kutgolf. :screwy: Kom er vandaag eventjes achter dat ik een lekke remleiding heb, midden onder mijn auto...
Wat een klote ding... :mad: Mag in de bingo tegen elk aannemelijk bod.. Ik zie het niet meer zitten :tongue: Vanmiddag nog wel even de moed op kunnen brengen om de wielkasten uit te slijpen en in de tectyl te zetten. Ook heb ik het lekje in de benzineleiding gevonden. Klein stukkie slang op het filter. Kun je het benzinefilter (die pot ter grote van een oliefilter) loshalen zonder dat je hele tank leeg stroomt? Houdoe. |
Kerel, heb je heel die Golf opnieuw opgebouwd, ga je nou vallen over een remleiding?
Gewoon maken, en de meetings af gaan dit seizoen samen met een klapper met foto's. Respect! |
zou idd erg zonde zijn, net even terug zitte bladeren en als ik al het verrichte werk ziet zou ik van een remleiding niet eens meer moeilijk doen..
|
idd zou erg zonde zijn van al het werk, en bezinefilter kun je gewoon eraf halen, je verliest dan alleen een beetje bezine wat nog in de slangen zit en uit het filter!
hee maar maak die remleiding ff, dat is het werk niet! :thumbup: |
Ja ik geef niet zo maar op, maar was het vandaag goed zat. Vanmorgen zou ik om 6uur beginnen op het werk zodat ik smiddags aan de golf kon, sta ik voor een dichte deur, alle lichten uit... Lag mijn baas nog in bed... Nouja kan gebeuren. Ik om 1 uur naar huis op de fiets, word ik aangehouden door een paar blauwbekken in de politie auto. Vraagt ie doodleuk of ik een auto ben! Ik himmel buiten adem, van geen kwaad bewust, gesprek gevoerd. Zegt ie dat ik niet op de weg mag omdat ik fietser ben! En dat dat stukje afsnijden heel duur kon worden! en als ie het nog eens zag schreef ie er 2uit, maar nu alleen een waarschuwing. Ik laaiend en vloekend door gefietst. Thuis gskomen ligt er een boete voor 10 te hard! Kleren aangetrokken en onder de auto gaan liggen zie ik een plasje olie liggen onder de remleiding. Dus trek hem uit het klemmetje en stap op de rem. PFFFFFT FLOP. Alle remvloeistof op de stoep. Toen was het helemaal gebeurt. Alles door de garage geflikkerd en uit protest wat verloren slaap ingehaald. >zucht< En nu sta ik tot 2 uur snachts te werken achter de bar bij de dansschool... Dat was dus mijn dag, ik was het effe goed zat.
Maandag maar effefiltert en remleiding regelen, dan kan ik het misschien smiddags nog monteren... |
Tnx voor jullie aanmoedigingen trouwens, dat kon ik wel effe gebruiken...;-)
|
Quote:
je laat dan ook wel erg snel de moed in de schoenen zakken hoor :tongue: kom op,fix die laatste dingetjes en have fun :thumbup: |
haha en toch herken ik zo'n uitbarsting wel zo heel af en toe heb je die wel eens..
toch goed om te horen dat je door gaat :thumbup: |
Quote:
Haha, had je echt gedacht dat ik me liet kisten door een lekker remleiding? ;) Nooooooo way. :D Maargoed, leuk weekend gehad, en morgen even de puntjes op de i. Dan kan ik binnenkort weer lekker rondscheuren in de GTÏ :tongue: |
dus we zien hem binnenkort op een meeting?
|
Quote:
Ongetwijfeld... :thumbup: Maarja, dat zal nog wel even duren.. Want om met een ongepolijste auto en half ondergespoten velgen op een meeting te verschijnen is nou ook niet bepaald stijlvol. :tongue: Morgen ochtend om 8 uur staat ie voor de APK mannen. Voor 2 uur krijg ik de uitslag! Keep your fingers crossed... :cowboy: |
Succes! :thumbup:
|
Neem aan dat tie nu wel af is, we zijn al weer 2 dagen verder. In twee dagen kun je een Golf makkelijk compleet demonteren, spuiten en weer opbouwen.
Dus een remleiding moet ook zat kunnen ;) :D |
ZUCHT. Krijg ik die gast aan de telefoon:
Ja ik moet zeggen dat alles heéél netjes is gerepareerd, je bent alleen vergeten de handremkabel te vervangen. Bleek dat dat ook op het lijstje stond.. En dat ze met "handrem zit vast icm handremkabel" ook bedoeld hadden dat de kabel vervangen moest worden.. Sukkels. Maargoed, nu dus opzoek naar een handremkabel......... /edit Handremkabel besteld bij de dealer, morgen om 9 uur binnen. En voor de APK hoef ik alleen maar langs te komen en hoeft ie alleen effe de brug op voor de kabel. Hoefde mooi niks te betalen voor de APK deze keer:D Omdat ik ze erop geattendeerd had dat ze die lekke remleiding over het hoofd hadden gezien. Meevallertje...;) |
Holy cow! Ik had dit project al even niet bekeken, maar je hebt echt niet stil gezeten! Ik heb alleen ff de foto's bekeken omdat ik zo weg moet, zal het later nog eens door gaan lezen. Spuitwerk ziet er erg netjes uit! :thumbup:
|
Zijn hier woorden voor nodig...? :rolleyes: Jullie allemaal bedankt voor de steun, tips en het volgen van mijn thread! :D
|
Ziet er super uit!
Respect voor al 't werk wat je erin gestoken hebt! :thumbup: Mvg Nol (je moet volgens mij alleen nog ff je onderlip onderin in elkaar schuiven) |
Quote:
Klopt, daar zit ik nog steeds mee te kloten. Die wilt dus niet blijven zitten en buigt automatisch naar voren... :shake: Maar hij is nog niet klaar hoor :D De druk is nu in elk geval van de ketel, en nu wacht ik gewoon tot het buiten weer een lekker temperatuurtje is zodat ik op m'n gemakje alles kan afmaken. Want in het donker met regen remmen ontluchten en remklauwen demonteren is geen pretje kan ik je vertellen! Nu eerst wat tijd voor m'n meiske vrijmaken want die heeft er onder moeten lijden... :redface: |
Quote:
Normaal stelt een apk niet veel voor, maar voor jouw is het toch echt een "bekroning" voor al je werk Proficiat :thumbup: |
Luuk jongen, gefeliciteerd met de APK!
Ik zal dalijk ook voor jou effe de prijs van die uitlaatlijn opzoeken, weet het zo uit ´t hoofd effe niet meer. Hoop je dit seizoen op een meeting ergens te treffen! :thumbup: |
Quote:
Klopt helemaal! De golf is hier in de buurt ook een waar begrip geworden omdat ik hier natuurlijk altijd op de oprit sleutel.. Iedereen komt dan langslopen en vragen hoe het is. :) Ze hebben die auto natuurlijk gezien als barrel vol deuken en roest, zonder achterkant, knalgeel van de primer, en uiteindelijk ook weer zoals ie nu is. Op veler verzoek van de buurt heb ik daarom ook de vlag uitgehangen haha, zelf zou ik daar niet zo snel opkomen.. :screwy: En @ broodjes jongen: Zal van het voorjaar inderdaad een aantal meetings bezoeken, maar daarvoor wil ik hem wel gepolijst hebben omdat de lak op sommige plaatsen nog dof is van de spuitnevel. Maargoed, ik ga effe de auto wassen! Dan kan ik hem vanmiddag effe aan Oma showen, want als ie apk had kreeg ik een volle tank benzine van haar! :thumbup: :D Toedeloe... :cowboy: |
Gave golf geworden hor! :thumbup:
|
idd een hele nette golf geworden!
|
Mooie golf! heb er echt respect voor :thumbup:
|
Mooi, gefeliciteerd.
Nog even een originele onderlip regelen, die knallen niet zo lelijk naar voren... En gelijk een open uitlaat er onder zetten, vind de buurt ook vast heel leuk ;) |
Hoezee Hoezee!:D
|
Knap werk :thumbup:
|
Quote:
Ik had al zo'n idee dat dit niet origineel was.. die er eerst op zat leek ook van veel harder materiaal zegmaar.. Dit leek vrij zacht. :wow: |
Knap stukje huisvlijt, op de goede manier!
|
Ongelofelijk mooi project! Alles in eigenbeheer gedaan. Erg mooi geworden.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:10. |