Ik rij nu ook met kabel, en ik ben al aan het kijken om om te bpuwennaar hydrolisch. De koppeling is echt wel erg stroef. Ik heb dus de t4 mechanische hendel met kabel en een versterkte koppeling/drukgroep. En file rojden is echt geen plezier!
|
Oke goed om te weten, aangezien ik regelmatig op en neer pendel naar rotterdam (altijd wel af remmen en optrekken daar).
|
Echt probeer dan maar een hydrolische koppeming te plaatsen!
|
Bedankt voor je info, zal mijn reserve pedalenset van een golf 1 is gaan opzoeken en alvast wat gaan voorbereiden.
|
Vandaag de koppelingscilinder gedemonteerd, gaat een busje met draad laten maken die krap over de stang valt van de koppelingscilinder.
Dan het busje warm stoken en erover schuiven. Hierin een gaatje boren en een veerpinnetje erin schuiven. dan kan de groete bus met draad hierop en aan de andere zijde die uniball erin schroeven. Dan nog het busje draaien om de uniball vat te zetten aan het pendaal. Zal eerst een de uniball gaan halen bij het mechanisatie bedrijf, hopelijk hebben ze deze liggen op voorraad. |
uniball was niet op voorraad,zo morgen moeten binnenkomen.
Dus moet even wachten, net nog even bij de corrado het carbonfilter weggehaald ivm rotte vacuum slangen weer een vacuum lek minder |
uniball is binnen
Plaatje voor de koppelingscilinder moet ik nog haaks omzetten, even een grote bankschroef opzoeken of iemand met een zetbankje. Van de week heeft de buurman tijd om de klembus te draaien en de spanner. |
het bovenste asje word in het pendaal gelast.
de onderste as word op de koppelingscilinders bevestigd dmv gat en daarin een veerbusje geklemd. Kwam tijdens het opmeten van de stelbus nog een verrassing tegen, de ventilatie koker voor de bestuurderskant zijraam. Deze weggehaald, daar moet ik een ander plekje voor verzinnen. Maar er is ruimte genoeg gelukkig om hem anders te laten lopen |
Mooi project :)
|
mooi project, maar start hij al?? ik heb het idee dat je er dicht tegen aan zit.
|
Starten doet hij nog niet, moet me radiateur nog omwissellen voor een niet lekke en de slangenboel aansluiten.
En de koppeling en stangenstelsel afmaken voor de bak. Tevens ook nog een corrado aan het strippen, deze gaat zsm naar de stort als alles eruit is. Dus redelijk druk, ga morgen een weekje werken en dan bij thuiskomst heb ik 2 weken vrij ga dan weer verder met de scirocco. |
Als je het hydraulisch maakt hou er dan rekening mee dat je het plaatwerk verstevigt over een flinke oppervlakte anders zal het na verloop van tijd uitbreken. Spreek uit ervaring.
|
niet zoals superbeast hem gaat maken, hij komt boven de stuurkolom te zitten. dus geen last van. kijk maar eens in mijn topic ik heb hem ook hydrolisch boven de stuurkolom.http://www.volksforum.com/forum/sho...47&page=4&pp=20
|
Vandaag de koelwaterslangen voor de kachel aangesloten, nog een verloop laten maken door de buurman van 20 naar 16mm.
Helaas vergeten een fototje te maken van het verloopje. ook nog om slangklemmen geweest omdat ik die maat die ik nodig had niet had liggen. |
na een tijdje strontverkouden te zijn geweest en geen weer om onder een auto te liggen op straat, gister toch weer wat gedaan.
De luchtslangen voorzien van slangklemmen. Ook nog een setje 15 inch MSW gevonden en opgehaald voor de scirocco ivm de g60 remombouw. Kan ik de originele remkrachtbegrenzers gebruiken (3/15) of moet het speciaal de 3/20 versie zijn. Kwam ergens tegen dat je die ook van een opel kon gebruiken maar op welke types zit die 3/20 remkrachtbegrenzer gemonteerd. Nu wil ik de zwarte temp sensor gebruiken die op het g60 blok zit, nu heeft de originele temp sensor van de jh maar een draad (geel/rood) die zat op een bronzen sensor die weer in het aluminium koelwatermondje geschroeft zat. vraag 1 staat hier nu een spanning op de geel/rode draad vraag 2 hoe sluit ik dit aan op de connector die origineel op het g60 zwarte temp sensor zit. Als je voor de motorruimte staat is dan de linkse draad de plus of de rechtse draad op de connector de plus. |
Dat verhaal over je remdrukbegrenzers klopt. alleen origineel trommelrem is 3/35 ;)
Ik heb nog wel 1 scirocco 3/15 over. Mag je voor een klein prijsje hebben, maar dan nog eentje bijzoeken ;) Er zijn ook vw imitaite begrenzers van een scirocco kosten€100,-. en staan op http://www.volkswagen-classic-parts.de/ opel begrenzers kun je hier vinden; http://www.opel-tuning.nl/?View=pag...d=&lvid=&mid=69 |
my 2 cents, ik rij in men golf 1 met kabels op een 02A boite, en rijd heel soepel. tis wel een kwestie van de kabels in een mooi vloeiend traject te leggen. in mijn golf 1 gaan ze de door de gaten waar vroeger de darmen van de verwarming door liepen.
|
getver, de velgen zijngeen4x100. vanavond terug om te ruilen.
was ik blij dat ik nog 2 velgen van de schade corrado had, heb nu aan een kant g60 remmerij. Ben bezig met de schakel stangen af te stellen, dit gaat klote mocht het helemaal niet willen dan maar kabelschakeling. verder nog wat soldeer werk gedaan ivm kabel verlengen en vernieuwen |
De schuldige is gevonden, schakelhevel met kunstofkogel
het kunstof bolletje is 2 mm afgesleten waardoor ik nu niet in zen vier kan komen. Ook is het vierkante gat uitgelubberd in het stukje staal http://www.clausvonessen.de/pi38/index.html de rest van de versnellingen heb ik gevonden :D |
Inmiddels is de g60 remmerij gemonteerd, 22mm hoofdremcilinder zit er ook op.
Alleen de remleidingen van de achterwielen waren rot, ben nu bezig om dit van voor tot achter te vernieuwen. Ook nog de handremkabels vernieuwd voor 16v kabels. |
All times are GMT +1. The time now is 12:51. |