Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   R.ick's Mk.II G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91049)

R.icky 17-11-2012 18:47

Zit idd nog wel wat werk aan maar hij was nog te redden in mijn ogen :D Volgend jaar nieuwe lak erover :D

Kga zo mn achterlichten rood spuiten maar ben er nog niet helemaal 100% eruit wat ik wil, welke van de 2

Zo had ik het op mn oude G60

En zo ziet het eruit op een kanarie

Meningen aub :O

Audi1981 17-11-2012 20:01

Quote:
Originally Posted by R.icky
kwam uit dat deze van Vento Vice is geweest

Eerste wat me te binnen schoot toen ik een gele Corrie zag...:thumbup:

Reneeeeeeeeeeeee! je Corrie leeft nog!

Edit; geel laten!

Vento Vice 17-11-2012 22:53

ff wat history...

:( OMG! Zie ik idd m'n oude, vertrouwde G60 weer terug... en goed terecht gekomen, zie ik! :thumbup:
[je hebt mijn topic toch wel goed doorgelezen, om te weten wat ik allemaal heb gedaan om hem een beetje netter en terug origineel te maken?!]

De ('nieuwe') gele kleur schijnt er al heel lang op te zitten; al toen-ie net is ingevoerd geloof ik.
Ik vond de lak nog best wel goed glimmen toen ik hem had in 2008... (afgezien natuurlijk van die roestplek op de achterklep)
Mss kan je eerst nog eens proberen te polijsten na die 2 jaar stilstand(!) ?

Dat roestige van je (oude) achterklep was toen al; goed dat je een andere erbij kreeg; was dat excact dezelfde kleur geel?
De Corrado is nl. van oorsprong rood (zie kentekenbewijs) en ik heb me laten vertellen dat-ie wel in een originele VW Corrado-kleur is overgespoten, nl. 'nugget-yellow'; ik ben benieuwd ;)

Dorpel werd voor mij gelast bij de aankoop; het leek wel of er een heftruck in was gereden; twee gaten zo'n meter uit elkaar...

Rode achterlichten staan wel erg mooi, maar mijn ervaring is (na het 3X te hebben gedaan...) dat het te snel weer verbleekt naar oranje...
Ik zou zeggen: maak ook het Corrado-logo achterop weer rood, zoals het hoort:

Voor de rest: ik volg dit topic en heb je nog vragen, dan zal ik die (waar mogelijk) beantwoorden.

Oh ja: laat die 'Volksforum'-stickers wel zitten, hè?!; dit zijn nl. de oude en dus niet meer te krijgen... leuk voor de old-school-look :D

R.icky 19-11-2012 16:59

Volksforum sticker zit nog aan mijn kant, andere kant istie eraf ): En ik keek in je topic en die stamt uit 2008 en in die bijna 5 jaar tijd istie wel gaan rotten ja :P maar hij is verder nog netjes en wel te doen (:

Kleur lijkt idd veel op Nugget Yellow en ik laat m volgend jaar nog wel overspuiten en de motorruimte ook, tis zo zwart en duister dat ik niet eens rustig ken kijken :P.

Ik ga m verder zo standaard mogelijk houwe, geen verlaging, wil nog n grijs leder interieur erin, blok en lader opfrissen, en dan lekker cruizen ermee :D

Vento Vice 19-11-2012 18:50

oké! veel plezier ermee!

...en oh ja: maak de achterlichten maar helemaal rood; voor dat bouwjaar zijn achteruitrijlampen tòch niet verplicht ;)

Vains 19-11-2012 19:38

Leuke corrado heb je. Gave kleur ook :thumbup:

R.icky 19-11-2012 21:48

Dan worden de achterlichten helemaal rood :D Eerst maar es de drukgroep, druklager en koppeling vervangen want das niks meer.

Audi1981 19-11-2012 21:58

Misschien heeft het VF-team nog wat ouwe-steil stickahs voor juh :cool:

R.icky 25-11-2012 16:11

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
oké! veel plezier ermee!

...en oh ja: maak de achterlichten maar helemaal rood; voor dat bouwjaar zijn achteruitrijlampen tòch niet verplicht ;)

Wel nog even een vraagje :P Op de lader zit ene soort verzegeling maar geen ingeslagen datum's of merkje, weet jij wanneer die gereviseerd is en bij welke km stand?

Vento Vice 25-11-2012 17:33

nee... da's zelfs nog voor mijn tijd, ben ik bang voor...
De dag dat ik hem kocht, klokte ik 215 km/h (op de nav): lader zal wel goed zijn, dacht ik toen...;)

R.icky 25-11-2012 17:54

Vandaag ook nog boven de 200 gezeten en voor me gevoel trekt ie best door mja, laatste APK was 2 jaar geleden dus wat er is gebeurt is al die tijd. Dus denk dat die verzegeling erop is gekomen nadat jij m hebt weggedaan en dat is alweer bijna 5 jaar geleden en de km stand is nu 198xxx dusja, moeilijk :D

Vento Vice 25-11-2012 22:31

Ik heb hem zelf in juli 2008 verkocht met km-stand 185.xxx...
13.000 erbij in ruim 5 jaar is niet echt veel...

vdWal. 25-11-2012 22:39

13000 is niet echt veel nee in 5 jaar :tongue:

R.icky 29-11-2012 18:14

Ik heb wel de eerste eigenaar gevonden, man uit Gelderland die m had geimporteerd in 93/94 met een kapotte lader, vondie wel mooi :D.

Heb ik van het weekend opengemaakt, verdringer is nog goed, geen kapotte keeringen of dichtlijstjes e.d dus weer mooi dichtgemaakt :P Blokje verbruikt haast geen olie of kvs sinds ik m heb heb ik 1x de kvs en olie afgetopt en t peil is nog tzelfde dus een revisie is ook niet nodig op dit moment :D

@meeting Oosterwellingwerfofzoiets

T.C.Z.L 29-11-2012 18:25

Quote:
Originally Posted by R.icky
Ik heb wel de eerste eigenaar gevonden, man uit Gelderland die m had geimporteerd in 93/94 met een kapotte lader, vondie wel mooi :D.

Heb ik van het weekend opengemaakt, verdringer is nog goed, geen kapotte keeringen of dichtlijstjes e.d dus weer mooi dichtgemaakt :P Blokje verbruikt haast geen olie of kvs sinds ik m heb heb ik 1x de kvs en olie afgetopt en t peil is nog tzelfde dus een revisie is ook niet nodig op dit moment :D

Druk al eens gemeten via de MFA??
Leuke Corrado :thumbup:

Edit, een kopie van internet:
Drukmeting van de G-lader

Dit kan op twee manieren t.w; laderdrukmeter maar ook met de MFA die standaard in de auto zit.
Als je de volgende handelingen met de MFA uitvoert krijg je de druk ervoor.

Motor uit
MFA keuzeschakelaar op 2 zetten
MFA knopje indrukken en vasthouden, contact aan/uit, dan knopje loslaten
MFA knopje weer indrukken, motor starten, knopje loslaten
MFA knopje één keer indrukken en de druk staat er
De druk kun je nu onder volle belasting testen. Het beste is in de derde versnelling door trekken tot 6000 toeren (bij originele chip) en dan heb je de maximale druk. Op dat moment goed kijken wat de MFA aangeeft.

1200 - 0,2 bar
1300 - 0,3 bar
1400 - 0,4 bar
1500 - 0,5 bar
1600 - 0,6 bar
1700 - 0,7 bar
1800 - 0,8 bar
1900 - 0,9 bar
2000 - 1,0 bar
2100 - 1,1 bar
2200 - 1,2 bar
p.s. wel eerst de auto goed warm rijden. Olie moet zeker 90 graden zijn.

Bij een goede motor en lader moet de druk in de buurt van de 0,6 - 0,7 bar liggen. Hoe meer druk hoe beter natuurlijk. (met originele poelie en chip). Als dit minder is dan 0,6 bar druk, dan dien je de G-lader zo snel mogelijk te (laten) reviceren.

Toerentallen die de G-lader haalt met de volgende poelie's bij 6000 toeren:

Poelie

87 mm - 9,100 omwentelingen per min.
75 mm - 10,560 omwentelingen per min.
72 mm - 10,980 omwentelingen per min.
70 mm - 11,280 omwentelingen per min.
68 mm - 11,640 omwentelingen per min.
65 mm - 12,180 omwentelingen per min.
62 mm - 12,720 omwentelingen per min.
60 mm - 13,200 omwentelingen per min.

R.icky 30-11-2012 17:20

Er zat een drukmeter in maar die hek eruit gerukt, bij ong 4500 toere op snelheid zat ik voorbij de 0.6bar, heb m toen open gemaakt om zeker te zijn dat hij niet is ingesleten oid.

Dat mfa trucje had ik al s ergens gelezen, was vergeten hoe t weer moes xD, dankje wel, vant weekend ben ik onderhoud aant plegen en zal ik het ook nog via de MFA controleren.

R.icky 01-12-2012 14:14

Nieuwe versterkte Sachs koppelingset, olie-, benzine- en luchtfilter, distributieriemsetje, nieuwe kachelmotor en nieuwe weerstand, niks was zowat als n goeie imitatie te halen, bij keverparts alles maar gehaald, scheelt weer rijden en besteldatums.

Oud n nieuw filter

Verder de nieuwe kachelmotor en weerstand erin gedraaid, fluitje van niks eigk :P Verder ben ik niet gekomen omdat t begon te regenen ):

De motorruimte ziet er idd niet uit, schutbord is nog rood/olie en de flanken zijn zwart en smerig :P Plan is om het schutbord zwart te spuiten en de flanken geel, dat het er ong zo uit komt te zien.

R.icky 08-12-2012 11:40

Vanochtend van werk naar huis de koppeling kapot getrapt, kon me dus weer mooi laten slepen door me collega naar huis en blijft daar lekker staan tot ik n adresje heb die m kan komen ophalen en maken

Tot die tijd in winterslaap

R.icky 22-12-2012 00:01

Koppeling is onderhand vervangen samen met nieuwe lucht/olie en benzine filter, spanrol en riem, kachelmotor en weerstand, gele pitten in de kop- en mistlampen.

Ben begonnen de motorruimte op te schonen en div. delen schoon gemaakt zoals de inlaat, gasklep, luchtfilterbox, olievaatjes etc, alle aangeslagen olie en stof zijn al grotendeels weg.

Volgend weekend beginnen met de motorruimte, spoiler en logo's weer geel spuiten, zit wat schade op en je ziet de originele rode lak erdoorheen komen ):

Niet zoveel boeiende foto's :D

En mn ouwe Golf 2 Vr6 die binnekort naar de pers gaat :D

rondekker1983 22-12-2012 19:15

Zonde van de golf .....
Maar je hebt er een mooie auto voor terug :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 22:59.