Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   1969 Karmann Ghia Resto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83045)

de Rooij 13-09-2011 16:41

Het interieur is binnen :thumbup:
Ff snel wat fotos met de telefoon

lowghia 13-09-2011 18:54

Quote:
Originally Posted by de Rooij
Het interieur is binnen :thumbup:
Ff snel wat fotos met de telefoon

:eek: Ziet er echt goed uit!
Bekleding zit mooi strak om de stoelen :thumbup:

Ik geloof dat we aardig de zelfde smaak hebben, dit zijn mijn deurpanelen:

Ook mijn stoelen worden de zelfde kleur maar dan met baskedwave in het midden.

Dit word echt een hele mooie karmann de Rooij!!

(Edit, Goed dat je de echte "69 only" achterbumper gebruikt! :thumbup: )

de Rooij 13-09-2011 20:55

We hebben idd een beetje de zelfde smaak.. Denk dat het wel mooi gaat staan met dat rood..

Haha ik heb goed naar je geluisterd johan met de achterbumper ;-)

Grtz Thomas

kb2 14-09-2011 12:29

Ziet er allemaal goed uit zeg. Zal er straks wel goed uitspringen dat witte interieur tegen de rode lak. Ook ik zeg goed bezig jongen. :thumbup: :D Grt Michel

classic line 14-09-2011 21:03

ziet er toppie uit tho

al opgelost met je remmen ??

en haal nou wel effe die motor er uit al tie naar de spuitert gaat
dan is dat ook helemaal af

is een uurtje werk anders krijg je er spijt van

de Rooij 15-09-2011 11:38

Thnx!

Heb de motorruimte zwart gemaakt en meteen die beplating erin gezet die er origineel in hoort.. Had idd beter de motorruimte mee kunnen laten spuiten.. Misschien doe ik t als nog idd ;-)

Remmen waren geen probleem alleen de trommels achter. Als ik die centerbout met een luchttol vast draai, draait de trommel niet meer.. Ik kan de bout er ook erg ver opdraaien. De splitpen heeft nog net functie.. Snap er helemaal niets van! Heb alle lagers en afstandringen enz. Allemaal via de tekening terug geplaatst en dit allemaal goed nagekeken..

sixpack 15-09-2011 11:41

Quote:
Originally Posted by de Rooij
Thnx!

Heb de motorruimte zwart gemaakt en meteen die beplating erin gezet die er origineel in hoort.. Had idd beter de motorruimte mee kunnen laten spuiten.. Misschien doe ik t als nog idd ;-)

Remmen waren geen probleem alleen de trommels achter. Als ik die centerbout met een luchttol vast draai, kan ik het wiel niet meer bewegen.. Ik kan de bout er ook erg ver opdraaien. De splitpen heeft nog net functie.. Snap er helemaal niets van! Heb alle lagers en afstandringen enz. Allemaal via de tekening terug geplaatst en dit allemaal goed nagekeken..

denk dat de voering niet goed gecentreerd zit, zonder bout is hij wel rond te draaien ? (handren er nog op ? :D )

bij mij zit splitpen ook maar net erin

de Rooij 15-09-2011 11:47

Ja als ik de bout wat losser zet draait hij prima!.. En hoe centreer ik dat wel op de juiste manier? Ik heb hier niet echt verstand van eerlijk gezegd..

Melvin 15-09-2011 16:01

Span je daarmee niet het wiellager op, net als bij een Golf 1? Zoja, dan moet die handvast, dat je de ring erachter nog net op en neer kan schuiven/frotten met een platte schroevendraaier. Dan je splitpen ertussen.

Hoe ik het begrijp, draai je de bout er veel en veel te ver op waardoor ook de splitpen de bout niet meer kan vasthouden...

sixpack 15-09-2011 16:09

Nee dat werkt net eff anders ;) moet met iets van 200 nm aan worden getrokken

Je heb straigtaxle? Maar zit lager wel goed?
Aantikken met buis/brons etc

de Rooij 15-09-2011 18:26

Hoi.

Nee ik heb IRS.. Ik snap er echt niets van.. Kan het zo zijn dat het gewoon te vast zit? omdat ik het met een luchttol heb vastgezet?

Ik heb even een fototje gemaakt hoe de bout nu zit..

lowghia 15-09-2011 19:56

Dat is inderdaad wel heel ver!,die van mij steekt ongeveer zo'n 3mm uit.
Ik heb even snel twee fototjes gemaakt uit mijn werkplaatsboek, het boek is wel van 1965 (dus met oude as) maar meschien schept dat wat duidelijkheid
verder staat er bij dat de kroonmoer aangetrokken moet worden met 30mkg.

Succes,
Johan.

de Rooij 15-09-2011 20:11

Thnx Johan..

Ik heb dus deze plaatjes ook gebruikt om alles terug in elkaar te zetten. Ik vind het daarom dus heel erg vreemd..
Ik hoop dat iemand die er echt verstand van heeft er maar eens naar moet kijken want mn pa en ik hebben ze aan allebei de kanten nu al 3 keer open gehaald en alles via de tekeningen terug gezet. Of we kijken ergens gigantisch overheen of er klopt iets niet, maar je snapt wel dat je daar best gefrustreerd van wordt :screwy:

Wel heb ik inmiddels de deuren, voor en achterklep en nog wat kleine spullen bij de spuiter afgegeven..

sixpack 16-09-2011 06:25

hmm vreemd idd... wel de goede remtrommel/parts?

classic line 16-09-2011 11:42

misschien zit daat het probleem tho dit is een tekening met straight axle en jij hebt irs

het kan gewoon niet anders dat je iets mist of verkeerd gemonteerdt is
of wat ik al zei dat er iets met de trommels is (verkeerd type)maar dat lijkt me niet

zoek effe een tekening van een irs draagarm
en ik wil ook wel een keer kijken hoor

de Rooij 16-09-2011 11:58

Volgens mij heb ik een tekening gebruikt met IRS.. Maar wat je zegt er moet iets missen of verkeerd zijn.
Als je een keertje zou willen kijken zou dat top zijn ;)

sixpack 20-09-2011 14:48

a.busser 20-09-2011 15:50

Ik denk dat je trommels te smal zijn...
Waar komt de bak onder vandaan?

classic line 20-09-2011 21:14

Quote:
Originally Posted by a.busser
Ik denk dat je trommels te smal zijn...
Waar komt de bak onder vandaan?

het heeft helemaal niks met de bak te maken

er zit gewoon iets fout met de afstandbussen of de trommel

a.busser 20-09-2011 21:34

Quote:
Originally Posted by classic line
het heeft helemaal niks met de bak te maken

er zit gewoon iets fout met de afstandbussen of de trommel

de remschoenen van een 1302 zijn wel degelijk breder dan die van een 1300.
lijkt me niet meer dan normaal dat dan de remtrommels ook breder zijn, anders passen de schoenen er niet in.
Kan daardoor dus ook zijn dat, als je de bak en assen van een 1302 gebruikt je standaard trommels dieper over je assen vallen, omdat je as net iets langer is...

All times are GMT +1. The time now is 08:38.