Quote:
Bedankt voor je leuke reactie :) |
De laatste dagen heb ik niet veel meer gedaan wegens de warmte.
Maar vandaag ben ik weer iets verder gekomen. Ik heb de kabelboom aan de praat zoals te zien op de foto's. Alle servomotoren zijn van het kachelhuis af gehaald. Ik moet nu proberen deze op de juiste manier te monteren op het kachelhuis van mijn golf 1. Op de foto zie je links van het clima paneel de servomotoren liggen. Het is een beetje een wirwar van draden dus moeilijk te zien. De stekkers van de koplampen heb ik van de kabelboom afgeknipt en elke draad apart gemerkt. Hier komen straks weer stekkers van de golf 1 op. Natuurlijk krijg ik nu enkele storingen op de tacho doordat heel veel nog niet is aangesloten. Tot mijn verbazing werkt wel heel veel nu al zonder de motorcomputer er aan te hebben. Alle verlichting behalve achteruit en remlicht heb ik al gemarkeerd. Hier twee foto's: |
Prachtig project, dit gaat wel goedkomen! :thumbup:
|
best of both worlds
|
lekker bezig, echt n cool project! Weet je al een beetje op wat voor sloffen je rond gaat rijden?
|
Quote:
Ik wil graag een setje bbs rm velgen er onder hebben. Heb hier nu Ats cup velgen liggen maar die lijken er niet mooi onder. Dus ga ik die verkopen en op zoek naar een setje BBS'en. Maar zoek wel een opknap setje omdat ik de komende weken toch niet veel te doen heb, omdat de auto nog bij de spuiter staat tot 6 augustus. Zo kan ik weer wat geld besparen door ze zelf te polijsten. Ik heb alle middelen om dat zelf te doen dus vandaar. Dus als iemand nog eens setje voor een scherpe prijs heeft PM me maar ;) |
Goed bezig, echt een vet project.
Heb zelf ook een mk1 van '76 (helaas geen swallow tail) met een 1.9 TD Ik blijf dit volgen:) |
goed bezig man! :cool:
|
oja dat abs lampje kun je zo uitzetten naja uitzetten. haal de wijzer van je tellerklok er af, haal de km tellerplaat naar boven. haal zwarte stof tape [brezan] maak een klein rolletje hier van, en druk dit in het gat van de abs lampje en spul weer monteren en klaar ben je. je kunt het ook bij je olie druk sensor op doen gaat ie ook wel uit, maar krijg je gezeur bij de rdw of apk keuring. omdat ie eerst brand!
|
voor airbag lampje geld het zelfde deze zijn namelijk niet uit tecoderen. ik heb zelf een s3 teller in mijn mk1 en dit heb ik ook zo opgelost werkt perfect!
|
Respect voor het werk aan de kabelboom, ik durf het bij de mk2 al niet aan.
:thumbup: Mooie vloer trouwens. :D |
golf2 steld echt niks voor, gewoon aan beginnen wijst zich vanzelf. ik heb voor mijn eigen golf1 een complete audi a3 1.8t kabelboom ontleedt en alles er uitgehaald wat niet nodig was. een vuilniszak vol wat overbodig was voor in een golf1.
|
Airbag en abs lampje kan je gewoon uitcoderen hoor.
Mits het canway ecu is. Mocht het je niet lukken , mag je altijd langs rijden. Doe ik het voor je voor niks. |
Ik zit met die Digifiz... Het aantal uren die ik vrij moet nemen om het zelf te doen kost me meer dan wat 't me kost om het te laten doen, dus ik neem maar eens de veilige route. Heb voor de rest alles in m'n eentje gedaan aan de auto, een beetje hulp hoef ik me niet voor te schamen denk ik.
Maar daarom ook respect voor iemand die een klus die wat meer in zich heeft wèl zelf doet. :thumbup: |
Quote:
Lees net dat het een golf mk4 draadboom is, die heeft geen canbus zover ik weet. Jammer , helaas. |
Quote:
Jazeker weten heeft ie canbus, alleen heb je 2 soorten :screwy: als je een kabelboom neemt van 2001 of nieuwer is je teller ook canbus gestuurd. Je moet dan ff letten op het type, de cijfers 920 moeten erin zitten dan heeft je dash ook canbus. Ik heb m wel eens losgehaalt omzo via het oliedruklampje (dat na het starten uitgaat) de andere lampjes eraan te hangen zodat ze na het starten ook gewoon uitgaan. Even de sporen doorhalen waar de orginele spanning op komt en daar dan de voeding van het oliedruklampie opzetten. |
Iedereen bedankt voor de reacties
Zal even een paar antwoorden geven. Betreft het abs lampje laat eerst nog maar even branden. Ik zit er aan te denken om de abs in de toekomst nog weer werkend te maken. Maar omdat dit heel veel werk is wacht ik er nog even mee. Heb al werk genoeg :D Het airbag lampje is inmiddels uit en die gaat ook nooit meer aan. Deze heb ik van de print af gesoldeerd :thumbup: De golf 4 die ik heb gesloopt heeft gelukkig geen canbus hij was van 99. De teller van de golf 4 word waarschijnlijk niet weer gebruikt. Want ik wil graag de tietenteller gaan gebruiken. Ik moet nog het elektrische schema van de teller hebben want ik moet de signaal draden van de teller hebben om de tietenteller te laten werken. En ja wat voor de ene weer een onmogelijk lijkt is voor de andere een peulenschil. Ik heb er ook best veel werk mee hoor tis niet dat ik het zomaar even doe. Maar tot nu toe gaat het allemaal nog redelijk. @Breadfan83: Dat je mijn vloer leuk vind :tongue: Ik heb hier een hele grote verwarmde hobby ruimte die in het geheel een houten vloer heeft. Ik heb hier allemaal speelautomaten staan en een Cafe gemaakt voor de gezellige dagen. En natuurlijk nu in deze tijd voetbal met de beamer kijken :thumbup: Ik vind een cafe hoort een houten vloer te hebben. |
netjes man,fotootje van je privekroeg?;)
|
Bij deze de foto's van de kroeg met de rest van de meuk.
Beetje off topic maar voor deze keer dan ;) Ik heb nog geen 360 graden camera maar het cafe is nog wel wat groter. En hier mijn andere hobby: En uiteraard de houten vloer ;) |
W T F ?........ leuke hobbie !! Ziet er goed uit man.. je kunt zo een bruin cafe beginnen :)
|
All times are GMT +1. The time now is 00:10. |