Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   MauSeRs Audi 80 1983 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53701)

MauSeR35 22-01-2010 19:42

Kijk dat zijn de betere tips!
Is er nog gereedschap dat ik mee moet brengen? Of een extra krik ofzo?

Lateralus 23-01-2010 13:11

als het goed is of je niks mee te nemen... Nog wat extra info van jurie:

hai punt 5 kan wellicht beter naar 3,omdat je met gereedschap aan de boutjes van de as zit,zou je sluiting kunnen maken bij de starter,en daardoor de auto in beweging zetten terwijl je eronder ligt!
bij het loshalen van de grote moer is wellicht eenverlengstukje op je ratel nodig
mogelijk zit de moer zo vast dat je je ratel met een lange pijp moet verlengen
[als je veel kracht moet zetten pas dan op dat je je ratel niet vernield]
als het voorwiel tijdens het losdraaien doorslipt,laat een helper de rem flink intrappen
heb je geen hulp,zet je rempedaal dan vast met een stuk hout of zo

nu nog even naar de onderzijde,erzit ook nog een blikken plaatje onder/tussen de motor en de bak.,
zit waarschijnlijk vast met 3 m 10 boutjes,ook even loshalen,ook onder de auto terhoogte van de pook
moet je het schakelmechanisme loshalen
als je er zo naar kijkt denk je, oh jadat ronde pijpje moet uit de klem en dan heb ik m,das waar,maar die methode betekend veel afstelwerk bij montage op de andere auto
je kunt eea ook op een andere manier loshalen,is een beetje moeilijk uit te leggen maar je moet zelf maar even kijken,

je kunt eigenlijk alles zonder gevaar los halen behalve de ene moer die ongeveer halverwege de bak recht omhoog in een rubberen steun gaat.
als je deze als laatste los haalt gaat de bak zakken
als alles los is en er gebeurt niets,voorzichtig met flinke schroevedraaier tussen bak en motor wrikken

pas dan op dat de bak niet ineens komt en valt!!!
goed ondersteunen met krik,blokken of oude autoband
als hij op de grond valt,breekt er gauw een stuk af
als er geen ruimte komt tussen bak en motor zit er mogelijk nog iets vast.

als alles los is moet je proberen de bak ongeveer 10 cm naar achteren te krijgen en dan te laten zakken
[lukt mij ook niet altijd hoor,maar is het veiligst voor de price as vd bak]

nou,dit schoot me nog even te binnen
groet,jurie

Lateralus 23-01-2010 19:29

ik heb nu 1 oprijbok klaar :-) ik dacht er wel even 2 in een middagje te maken maar dat valt tegen ;-) Zeer zwaar uitgevoerd en 28cm hoog :-) ik hoop dat de auto er fatsoenlijk opgereden kan worden, kan net denk ik :-)

jurie 23-01-2010 22:22

ziet er stevig en strak uit!

joostvw 24-01-2010 13:34

ik had die ook gewoon nog staan :S
maar zeker nice work. ik zie weinig verschil met de mijne

Lateralus 24-01-2010 18:09

maar nu heb ik ze zelf ook ;-)

MauSeR35 25-01-2010 08:07

Die zien er lekker stevig uit iig!

Lateralus 30-01-2010 21:21

zo hij is er onder uit... toch wel een halve dag werk, zo zonder brug etc...!

MauSeR35 01-02-2010 10:33

Zeg dat wel, was ff werk maar het is ons toch goed gelukt! Ik zal morgen even wat foto's er bij zetten, heeft t topic ook weer eens wat extra aankleding ;)
Nu nog een leuk blokje vinden dan kan t feest van het monteren gaan beginnen :D

Lateralus 01-02-2010 13:20

ja, had ik nou goed begrepen dat t een 16v word in deze audi 80??

MauSeR35 01-02-2010 16:21

Ja idd, zelfde idee als Lieuwe ooit had volgens mij. Daar is nog wel een en ander van te vinden dacht ik hier op t forum..
http://www.volksforum.com/forum/sho...&highlight=audi

Lateralus 04-02-2010 00:40

wat is nou ongeveer t verbruik van zon 16 klepper? En zijn de blokken een beetje te krijgen en is t erg veel ombouw werk?

Marcski 04-02-2010 10:48

http://www.spritmonitor.de/

MauSeR35 04-02-2010 12:09

Komt idd redelijk overeen met wat ik heb. In ieder geval, de ABF in mijn Golf. Maar dat is met injectie... Ik ga nu 40er solexen er op zetten en het is niet precies een ABF, maar een 9A met een bewerkte KR kop met ABF nokken... in een heel andere auto..

edit, oja mijn verbruik in de golf is gemiddeld rond de 8.2 ltr per 100 km --> 1op12.2

MauSeR35 01-03-2010 12:42

Zo blok opgehaald van het weekend. Met nog wat andere spullen. Nu snel de klepsteelrubbers vervangen en beginnen met ombouwen.

MauSeR35 02-03-2010 12:34

Ok, ik ga beginnen, ik moet nog onderdelen bestellen. De klepsteelrubbers moeten vervangen worden en de kleppen zelf moeten ook gereinigd worden, dus de kop moet er af denk ik zo. Nu kom ik zelf aan de volgende pakkingen ed. die ik dan nog moet hebben:
-Koppakking
-Kleppendekselpakking
-Klepsteelrubbers
-Kopbouten (?)
-Inlaat en uitlaat pakking
De keerringen rond de ontsteking en nokkenassen zien er nog goed uit volgens mij.
Vergeet ik verder nog iets? :confused:

Typ 81 02-03-2010 13:10

Hey, mijn idee ;) Ik speel ook al een tijd met de gedachte: ABF, 9A, 6A of een KR op carburateurs in mijn 81, maar na wat meetwerk lijkt de stroomverdeler tegen het schutbord aan te komen. Heb je daar aan gedacht of heb je daar een oplossing voor?

Oscar

MauSeR35 02-03-2010 13:58

Nee, maar als je de accu verplaatst heb je toch wel genoeg plek? en anders verbouwen we de boel maar wat verder. Lieuwe heeft ook ooit een typ 81 met een ABF op webers gehad dus het moet pas te maken zijn op een of andere manier. Ik hou mijn ervaringen hier bij in ieder geval...

joostvw 02-03-2010 14:00

denk dat je zo alles hebt opgenoemd maus, behalve kvs en olie dan ;)
die kopbouten zou ik gewoon vervangen voor de zekerheid.

Matheo 02-03-2010 14:08

Wil je het blok nog thuis houden? Ik heb mijn werkplaats eens opgeruimd, cabrio kan er nu weer terug in. Ik kan eventueel nog wel een motor kwijt, naast de mijne. Maken we wel een mooi bankje waar er 2 op kunnen. Goed idee?

All times are GMT +1. The time now is 02:40.