hey kerel heb net je topic even gelezen en zie dat het niet zo goed ging bij de spuiter
ken er over mee praten ook een keer gehad met een auto van me bij mij ging het juist wel snel maar een beetje te snel ja, hij had hele stukken over geslagen, dakgootje niet en de onderkant (zijkant onder deuren) niet. maar ja is goed gekomen (bij een andere spuiter hahah) maar even over je velgen mooie dingen man dacht dat ik ze nog niet eerder had gezien maar jij was ook met het idee gekomen zie ik hahha lijkt geweldig straks met die kleine bandjes ik heb 7 en 8 j en zelfde maat banden alleen jokohama's. |
Na 12 dagen in de avonduren de auto weer op te bouwen, stond de auto erop 26 augustus jl. er zo bij:
|
erg mooi, deze kleur icm. de chroombumpers en de bruine binnenkant!
Wordt een hele nette golf! |
De achterklep kunnen we morgen (woensdag 28 augustus) ophalen, en de velgen zijn medio volgende week gereed.
Zodra als de auto weer in elkaar zit, met uitzondering van de stootlijst chromenvoorbumper en de chromensierlijsten rondom, gaat de auto op voor de kentekenkeuring. Zodra als de kenteken goedkeuring snor zit, wordt hij deels weer uit elkaar geraffeld om de spuiter koekjes van eigen deeg te geven. Duurt allemaal lang, maar het wordt wel wat :thumbup:. De spuiter bezorgt voor zichzelf als maar meer werk doordat de auto er gewoon veelste lang doelloos heeft gestaan :(. |
Quote:
Smaken verschillen, de ene vind het wat en de andere ligt het niet. Ik vind het nog altijd een verstandige keuze is geweest om chromenbumpers te nemen i.c.m. brede achterlichten en de originele inarisilber kleur te behouden. Bedankt voor je begrip :cool: |
Quote:
Zoals ik in het vorige post bericht heb is de oorzaak van het vergeten van dingen duidelijk. Te snel is niet goed, en te langzaam afhandelen van het spuitwerk is niet goed. Mijn verbrede stalenvelgen zijn rondom 7,5j, met de gedachten om de velgen nog eens van voor naar achter te gooien. Ook vondt ik 8j bij René's vorige auto aan de te brede kant, en de 7j vondt ik iets te iehl. De verbrede stalenvelgen worden iets lichter dan blackchroom. Het wordt wel wat, alleen de rompslomp die je ermee hebt :confused:. Ik wacht al ruim 2 maand op de sierlijst voor in de voorbumper. Voor een paar weken terug nog gebeld waar ze bleven: zat nog een levertijd van 2 weken op, maar het is inmiddels alweer een maand verder. Nogmaar een keer achteraan vangen dan :redface:. |
Ziet er super uit!
Ik ben ook helemaal fan van die kleur; zou de mijne ook wel zo willen maar dan moet ie binnen en buiten opnieuw gespoten worden en dat gaat me dan weer net te ver... Chrome bumpers e.d. staan hem goed! |
Quote:
Dank je wel :thumbup:. Zie mij er dit jaar niet meer in rijden :redface:, het is nou eenmaal een 'mooiweers-auto'. |
Wat ik ooit nog heb vergeten te plaatsen is de kilometerstand:
Wat heb je nodig om bumperhoeken te monteren: |
Ziet er goed uit!
Gr. Roy |
Ziet er goed uit! Maar waar maak je die bumperhoeken mee vast dan? 2 componenten ruitenkit is droog binnen een paar seconden....was dat niet makkelijker geweest?
|
Quote:
Voor het bevestigen van de bumperhoeken, en inmiddels ook de sierlijst achter hebben we Womi Techno Bond gebruikt. Heb mij laten vertellen dat Womi zelf geen producten ontwikkeld, maar producten voor de ruimtevaart test ofzo. Kan best zijn dat er spul van 3m of wat dan ook in de tube zit. Toen de verkoper mij het product toonde, zei ik aanvankelijk dat ik het niet wou hebben omdat we met de Womi Technoplast nare ervaringen hebben gehad. Dat is de strijkkit die we voor in de wielkuipen hebben gebruikt, maar op de ene of andere manier niet goed hechte. |
Dan zou ik niet nog eens Womi hebben gepakt maar wie ben ik... met gewone bisonkit blijft ie ook prima zitten...
|
Woensdag 29 augustus jl. hebben we de achterbumper gereed gemaakt:
Met een dag later dit als resultaat: Woensdag 29 augustus hebben we eveneens de schroefveren afgesteld. Alleen moet de auto eerst op blokken gereden worden, altevorens deze opgekrikt kan worden. Donderdag 30 augustus hebben we de achterklep opgehaald, en gemonteerd. Zo staat de auto er momenteel erbij: |
Het einde is al in zicht, is het niet:D?
ziet er goed uit! |
is die plastiekreep achteraan niet te breed? ie overlapt de hoeken, of is dat normaal?
|
gaat er al leuk uitzien jo
ben benieuwd hoe het gaat lijken met de velgen heb je de banden er al omheen? ik nog niet laat ze eerst poedercoaten. |
Quote:
Dit is normaal. Bij de originele chromenbumpers is de zwarte strook in de voor en achterbumper in rubber uitgevoerd, omdat dit replica is is dit in polyester uitgevoerd. |
Gisterenavond 3 september heb ik de auto nog even met een kwaliteitscamera voor de mede volksforumers op de gevoelige plaat vast gelegd.
Zoals je ziet is de auto bijna klaar, met uitzondering van het aanbrengen van wat sierlijsten. |
Nadat ik de foto's geschoten had en erop terug keek zag ik pas dat de achterbumper er scheef opzit. Achja een kwestie van het bijbuigen van een steun. :) |
All times are GMT +1. The time now is 10:34. |