Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Caddy 1 pick-up (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9577)

Caddy_Sander 31-01-2007 19:15

carrosserievijl was weer iets van 57 euri meen ik, vond dat een beetje prijzig. Met een gewone vijl zal het ook wel goed gaan, en het laatste gedeelte met een lappenschijf of schuurblok. (Eigenlijk mag dat niet ivm de looddampen en mag je het alleen met een vijl weghalen. Ik duw de caddy gewoon ff naar buiten en stofmaskertje op.)

Caddy_Sander 01-02-2007 15:25

Morgen de plamuur halen in rotterdam. Ik zat eerst in dubio; debrasel of gapol.

De heren van cleaned zijn zeer te spreken over gapol en tevens ook de bewerkbaarheid was voor mij een doorslag.

Dus gapol gaat het worden :)

DeNB3rt 01-02-2007 23:47

wow, mooi filmpje,thx!

Caddy_Sander 03-02-2007 15:20

ff een klein proefstukje vertint. Is zeker niet moeilijk.

Eerst een deuk in de plaat geslagen en schoongemaakt met lappenschijf, daarna pasta erop en inbranden (gaat er weer smerig bruin uitzien). Dan de tinstaaf verhitten en en druppelgewijs aanbrengen. Uitstrijken met een spatel als het vloeibaar is. Het loopt gelukkig ook niet uit en blijft een massa.

Morgen het grote werk :) de caddy... foto's volgen snel

Caddy_Sander 05-02-2007 00:25

Vertinnen ging best redelijk, in het begin wel even lastig maar na ff proberen lukt het wel

Daarna met de slijptol in mn vinger gezeten, zeker niet tof... :-\ :-X Werd er even niet lekker van
Altijd handschoenen aan maar nu even iets te vlot..

Foto's van vandaag:

Caddy_Sander 06-02-2007 17:04

Even weer wat klein spul opgefrist:

Caddy_Sander 08-02-2007 20:16

Startmotortje ook klaar

PJVL_G60 08-02-2007 21:15

Goed bezig !

Ga zo door, blijf hem volgen :thumbup:

Ronin 08-02-2007 22:48

netjes hoor;)
is dat gewoon met zwarte lak en aluminium kleur verf? nog primertje eronder ofzow?

goed bezig Sander

Caddy_Sander 09-02-2007 10:44

Klopt, heb alu wheel paint zilver gebruikt. Die kun je zonder primer aanbrengen. Met primer is ook lelijk en krijg je een grijze kleur die er doorheen komt waardoor het erg geverfd lijkt. Die alu paint is gewoon blanke lak met metallic-deeltjes zilver. Daarna aflakken met blanke lak voor bescherming.

Bij het zwart heb ik idd een primer gebruikt en dan ook met blanke lak als afwerking

Ronin 09-02-2007 16:08

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander
Klopt, heb alu wheel paint zilver gebruikt. Die kun je zonder primer aanbrengen. Met primer is ook lelijk en krijg je een grijze kleur die er doorheen komt waardoor het erg geverfd lijkt. Die alu paint is gewoon blanke lak met metallic-deeltjes zilver. Daarna aflakken met blanke lak voor bescherming.

Bij het zwart heb ik idd een primer gebruikt en dan ook met blanke lak als afwerking

alu wheel paint he, is dat ook geschikt voor:

versnellingsbak
onderblok (hitte enzo)

klinkt wel goed, en ziet er leuk uit :)

Caddy_Sander 10-02-2007 21:32

Paul, ik zou voor het onderblok die lak niet gebruiken. Denk niet dat het op gietijzer zal hechten. Ook de temperatuur zal parten spelen.

De versnellingsbak is wel een aanrader:

De lak kan tot 110 graden verdragen

Ronin 11-02-2007 02:32

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander
Paul, ik zou voor het onderblok die lak niet gebruiken. Denk niet dat het op gietijzer zal hechten. Ook de temperatuur zal parten spelen.

De versnellingsbak is wel een aanrader:

De lak kan tot 110 graden verdragen

kijk aan, dan hoop ik dat ik mijn versnellingsbak er net zo mooi kan laten uitzien als de jouwe ;)
misschien tips om het onderblok mee te behandelen? o.i.d.

Caddy_Sander 11-02-2007 18:13

Op dat punt zit ik nu ook. Heb zelf enginepaint van motip, maar weet niet of ik het ga gebruiken.

Even iets heel anders.. ik had een radiateur aangeschaft met ingebouwd reservoir, dus met vuldop. De bedoeling was om hiermee het expansievat te laten vervallen.

Ik zie nu pas dat het expansievat aansluit op de kachelbuis. Wat moet ik hier dan op aansluiten als het expansievat mist? En is het eigenlijk wel mogelijk wat ik in mijn hoofd had?

sikke aant 11-02-2007 19:24

hey meede caddy rijder :thumbup:

expansievat zit toch met een t-stuk op de slang van de waterpomp naar de kachel radiateur, dus gewoon t-stuk verwijderen en klaar.

en ik ga alles in de 2k lak zetten, dus motor, versnellings bak enz.
ik heb nu van verschillenden gehoord dat dat toch het beste is.

vwbullit 11-02-2007 19:47

beste sander gapol is die zwarte plamuur speciaal voor kunststof bumpers
abrasel moet je hebben
of gewoon polysoft van sikkens.

Caddy_Sander 12-02-2007 16:52

@vwbullit:

Kwaliteitsplamuur voor algemeen gebruik met hechting op zowat alle soorten metaal, hout en kunststoffen.

Gapol hecht zonder problemen op: aluminium, koper, gegalvaniseerd metaal, ijzer, magnesium, platinum, lood, tin, titanium, vanadium, zink (alle ferro en non-ferrometalen)

Gapol hecht op alle thermo-harders en op de meeste thermo-plasten.

Caddy_Sander 22-03-2007 17:12

Zo, het is een tijdje stil geweest rond het projectje.

De laatste tijd wat druk gehad, weekje wintersport en afgelopen 2 weekenden bezig geweest met de zeilboot die er 1 april weer in moet:

Onderwaterschip schuren, en weer de lagen weer opnieuw aanbrengen. De onderliggende laag Heavy Coat was gelukkig nog perfect. Maar is nu weer voorzien van 2 nieuwe lagen chloorrubber anti-fouling (speciale verf tegen aangroei onderwater)

Mooi smurfenblauw ;)

-------------------------------------------------------------------------------

Even on-topic, nu de boot weer even laten varen ;)

De caddy, hele domme vraag misschien, maar welke ontvetter kan ik het beste gebruiken om de carrosserie te ontvetten voordat ik begin met schuren??

Alvast bedankt

Ronin 26-03-2007 19:12

leuk hoor een zeilboot erbij;) tja een goede ontvetter, ik gebruik daarvoor gewoon thinner, voor spuitwerk dan he, das volgens mij meer dan genoeg

TomKraft 26-03-2007 22:34

Best koop je carrosserie-ontvetter, kost niet meer dan thinner maar is stukken beter, te verkrijgen in elke autoshop waar ze ook autolakken verkopen ...

grtz

Caddy_Sander 27-03-2007 11:58

Zou DEB-ontvetter goed zijn? deze hebben ze namelijk bij Velba automaterialen

Caddy_Sander 02-04-2007 21:44

Op zolder 2 paar oldschool ski's gevonden en een imperiaal uit de 70's :D

Kijken of we daar wat mee kunnen

Maarten 02-04-2007 21:45

Dat soort dingen horen op een bus sander ;)

Caddy_Sander 02-04-2007 21:47

Weet ik Maarten ;) maar ik doe het ns anders :)

Caddy_Sander 18-04-2007 11:35

Klein beetje nieuws, waarschijnlijk gaat de laadbak gezandstraald worden. Wacht nog even de reactie af van het bedrijf. Ze moesten eerst foto's zien om een prijs te kunnen maken. Het vertinnen zal ik dan toch weer even opnieuw moeten doen, maar dat valt wel mee.

Hoop dat de kosten een beetje mee zullen vallen.

Caddy_Sander 06-05-2007 12:18

Kleine update,

gister de buitenkant geschuurd.

Caddy is vrijdag weggebracht naar de straler en komt volgende week weer terug met een mooi laagje primer in de laadbak:

DeNB3rt 06-05-2007 13:14

komt goed, benje er tenminste zeker van dat het roestvrij is :)

Caddy_Sander 18-05-2007 08:53

Vanmiddag ga ik de caddy weer ophalen, ik ben benieuwd.

foto's komen vanavond :)

Caddy_Sander 19-05-2007 00:10

Zo, dan hier het resultaat van de bak:

Vond het aardig meevallen, er zitten hier en daar wel deukjes, maar geen echte diepe dallen en verzakte stukken. Dat gaan we dus nu strak proberen te krijgen.

De basis is in ieder geval weer goed... :D

jetta mk1 '82 19-05-2007 09:17

ziet er een heel stuk beter uit zo ;) !!

gaat zo door :thumbup: !!

gr. Martijn

Caddy_Sander 05-06-2007 17:40

Golf is door de APK.

Heb het helemaal gehad met die gasten, komen ze ineens weer met een ander afkeurpunt. Het lichtbeeld was niet goed. De koplampen, nog geen jaar oud, moesten vervangen worden. Dus ik hele discussie met die kerel dat ze het de vorige keer niet op het afkeurrapport gezet hadden (hij was 2 weken terug afgekeurd). Ze gingen het eerst proberen met nieuwe lampjes. Nieuwe lampjes erin en het was goed.

Komt het volgende probleem, de CO meting. Ik had gevraagd het juist af te stellen. Bellen ze op met de mededeling dat ze er niks aan kunnen doen en dat het de computer is die kapot is. Er moest een nieuwe computer in komen.
Wat een gelul was dat, het is een carb en geen injectie, enige dat er misschien kan zitten is een eenheid van de lambdasonde.
Dus ik die gasten weer aan het werk gezet, bellen ze nog geen 5 min later op dat het gelukt is!!!!!! Ongelofelijk! >:(

Toch nog 1 lichtpuntje vandaag. Die APK-meester bleek ook een golfje 1 achter hebben staan. Ik gaf aan nog wat chroom spul te moeten hebben. Bleek dat er nog een chromen voorbumper op zat, en dat liet ik me geen 2 keer zeggen :)

Auto was helemaal gestript behalve die bumper, en zat flink onder het stof.
Heb de bumper helemaal compleet gekocht voor een prikkie ::) heb 'm voor 70 euri mee kunnen krijgen, dacht dat die man een grapje maakte, waarschijnlijk kende hij absoluut de waarde niet.

PJVL_G60 05-06-2007 17:52

Sow, die bak is erg netjes geworden zeg !! :eek:

DeNB3rt 06-06-2007 14:54

die bumper is een koopje!!
dat was wel een groot lichtpunt dus :D

Caddy_Sander 19-09-2007 11:32

Tussentijds ook wat gefilmd.

Voor de liefhebbers:

Caddy projectje

Filmpje duurt 10 min.

DÁ-BRT 05-11-2007 12:15

Hey sanderz! Ben je al weer bezig geweest met de caddy?

FF over de v-snaar poelies. We hebben het er nog op de meeting over gehad. Misschien is het iets om een paar tientjes in nieuwe poelies te gaan steken voor de Caddy. Dan weet je zeker dat de stuurbekrachtiging straks goed werkt en blijft werken.

SpiderClass 06-11-2007 19:33

Ik zie dat het helemaal goed gaat komen met die caddy, goed bezig :thumbup:

Siem 07-11-2007 13:38

begint er goed uit te zien,
Veel succes nog:rock:

Caddy_Sander 10-11-2007 01:15

Thnx :)

@Bert: Ben niet meer bezig geweest aan de Caddy. Eerst druk bezig met een baan. Had vandaag gesprek bij Philips Medical, maar helaas was het niet wat ik zocht.

De Caddy had tot het moment van demonteren geen last van slippende snaar. Helaas zal de cabrio wel aan je raad moeten geloven. Nieuwe poelies zijn daar geen overbodige luxe. Het gepiep begint me toch echt te irriteren.
Zal ze voor de zekerheid van de Caddy ook ff nakijken. De stuurbekrachtiging moet ik ook nog (laten) reviseren.

Caddy_Sander 15-05-2008 14:43

Update:

Inmiddels ruim een half jaar niets aan de caddy gedaan, maar is nog steeds in mijn bezit ;). Ben vorige week gaan kijken, en hij staat er nog.
Geld is er inmiddels wel weer... dus hoop er binnenkort weer mee te kunnen starten.

Emiel 15-05-2008 18:03

heb je nu wel een baan die je aanstaat?

All times are GMT +1. The time now is 07:37.