En hoe is ie nou met de wagen???
|
Van de week maar es afhalen denk ik... ken ik eindelijk vlammen ;)
|
zou ook een keer tijd worden vlammen met dat ding
daar is die toch voor :biggrin: |
maar Hoogglans, je tweede zuiger was toch stuk? In ieder geval was der iets mee toch?
|
had een oorzaak kunnen zijn, maar na compressietest was het dus niet zo... gelukkig :)
Cilinder 1 3 en 4 hadden 11,5 bar en 2 10,5. Oorzaak, een klep die niet goed genoeg afsluit. |
hehe werd ook een keer tijd dat we dat ding eensz gaan vlammen bennie. bel maar en we gaan hem ophalen.
groetjes basjuh |
Laat me raden: klepzetting verkoold door mega rijk mengsel?
|
Quote:
zijn ze ook niet goed ingeslepen |
en ?
rijd dat apparaat nu of liggen de "nulletjes en eentjes" nog steeds door elkaar :confused: |
bennie, nog steeds niet rijden?
|
vast een golf met een hex - binaire storing
webers hebben dat probleem niet |
bennie is een weekendje weg... ;)
|
bierboot slopen ?
|
hadden een clubweekend :)
Apparaat rijd :D moet hem alleen nog halen maar er zijn wat dingen tussen gekomen dus is er nog niet van gekomen. Ik heb het voor deze week in de planning staan. |
Filmpjes maken ! .. en meer foto`s van de Throttle Bodies :biggrin:
|
Hoe is het uiteindelijk met dit project afgelopen, weet iemand dat?
|
loopt nu goed dacht ik met 180 paardjes in het vooronder
|
project wat klaar is, is niet leuk... volgens mij is ie nog bezig met keerringen e.d... auto rijdt momenteel niet geloof ik(zowieso niet omdat het winter is... maar goed)
|
Het motorblok is zo goed als eruit. Zaterdag gaat hij naar degene die de keerring zal vervangen en er komt nu uiteindelijk DTA op dat kreng. Hij loopt momenteel niet lekker.
|
veel suc6 dan
|
dat hebben ze in Nijkerk nodig ;) hoop eigenlijk binnen een maand weer te kachelen dus hopelijk precies met mooi weer. Bouties van de BBS ff vervangen en knallen met dat stuk schroot.
|
Maar het is dus niet gelukt om hem op digifant van een G60 lekker te laten lopen? Kan ik hieruit concluderen dat dat niet mogelijk is en je perse naar een stand alone management toe moet?
|
het werkt wel maar het is gewoon niet optimaal, maw digifant 1 is een te traag systeem en niet ideaal in te stellen zoals dta.
|
En nu staat het ook nog te koop? http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...H6dPQBs%3D&df=1
|
of je neemt carbs en je hebt niet een jaar gezeik :D
|
Quote:
Idd, heb net nog even met Chris aan de foon gehangen en we kwamen eigenlijk ook tot de volgende conclusie... vliegwiel afdraaien ;) Nu maakt dat niet uit want ik krijg nu een afgedraaid vliegwiel erop enz enz maar toch.... het is mogelijk de oplossing waardoor hij met digifant 1 ook onderin beter gaat lopen. |
Ik vind het een heel mooi project en zou het eigenlijk weleens in het echt willen bekijken :). Ik ben ook een beetje aan het rondkijken om zoiets te bouwen, maar weet eigenlijk niet goed wat ik allemaal nodig heb. Kun je mij vertellen wat ik buiten een kr blok, de Jenvey throttle bodies (zijn deze incl. kelken en injectierail?) en G60 injectiesysteem nog allemaal nodig heb?
Daarom heb ik misschien wel interesse in de chip en kabelboom (als deze veel aangepast is, anders alleen in de chip), maar dan moet het wel goed werken op een kr blok met jenvey throttlebodies en G60 injectoren. Heb je een rollenbankuitdraai met deze chip toevallig? |
@ leusdenees, ook al es aan een alu vliegwiel gedacht?
|
Ad, mijn basis is een PL maar daar is dus niets meer van over omdat er een uitlaatnokkenas als inlaat in zit en de kop is volledig bewerkt. Verder is de kabelboom zo pas gemaakt dat hij plug&play is op een oud type zekeringenkast (aansturing en voeding.. heeft Ron21 gefixed), verder is hij hetzelfde gebleven als een standaard G60 boompje. Ik heb geen uitdraai ervan helaas... is nu ook niet meer mogelijk.
ik heb de itb's samen met injectierail gekocht maar ik weet niet of ieder bedrijf het zo verkoopt. Verder moet je de kelken, filters, aanzuigbrug en alles los kopen. Ook moet het gasmechaniek nog met elkaar verbonden worden en moet je een andere gaskabel plaatsen. Ik weet niet of je er zondag ben? |
Alvast bedankt voor de info tot zover! Ik ben van plan om zondag naar Bunnink te komen, maar als het heel slecht weer is kom ik niet denk. Ben jij er ook? Iig kan ik je er wel het een en ander over vragen dan! Ik rijd met die blauwe corrado op paraboolvelgen, dus als je me ziet spreek me maar aan :).
|
Ik ben er zondag ook, tis maar een klein stukje voor mij maar kom dus niet met de gti maar met de daily.
|
Kabelboom is klaar :) hopelijk gaat hij dan komende week de testbank op en dan kennen ze hem afstellen en dan wil ik hem uitaard eind mei lopend hebben als dat lukt naast het andere project :)
|
He Rex,
Ik hoop ook dat die zo snel mogelijk loopt, dan stoot ik teminsten niet iedere keer me poten tegen die zooi van je die in de schuur ligt. (wiel, onderblok, versnellingsbak enz....) |
Zuigerveren zijn op. Je ziet onder de 2de zuigerveer dat ie wat bruin is, dat mag dus niet. Hier kwamen ze achter tijdens de testbank, 30% lekverlies met lektest. Oorzaak kan zijn geweest dat hij iets te rijk heeft gelopen en dat een injector niet mee wou werken. Cilinderbussen zijn nog goed, hulpaslagers van de oliepomp zijn nog wel redelijk goed maar worden toch vervangen. De lagerschalen hoeven niet maar doen we toch. Hier zie je de DIS ontsteking van een Peugeot, dit omdat hier de bougiekabels van een Golf 16V op passen. Hier zitten weer even kort de injectoren in van een C G60 met 280cc maar die worden vervangen voor 320cc injectoren. Krukassensor geplaatst voor de DTA. Ook dat tandwiel is achter de pully geplaatst voor die sensor alleen wil dit niet echt passen ivm die zwarte kap van de distributieriem... ik ga nog kijken of een nieuwe iets beter uitkomt. |
Zo, zien we weer waar meneer mee bezig is, lekkerrrrr
|
Vandaag worden de onderdelen besteld, maandag word hij hopelijk gehoond en in elkaar gezet :) dan moet de motor terug naar de testbank en dan kunnen ze de mapping schrijven in de DTA. Dan is het alleen nog kwestie van inbouwen en de auto afbouwen.
VW Mania moet ik gewoon redden, het liefst doe ik nog wat testritjes maar als het niet kan... dan niet. |
hoe lang ben je nu al bezig Bennie?
|
Bennie is pas een jaartje of anderhalf bezig, voor zijn doen nog best snel......
|
ben ff aan het rondneuzen om mijn kr blok wat sneller te maken, maar als ik dit allemaal zo zie..
pfff.. suc6 verder en zie m wel op mania |
Mania gaat hij niet redden, injectoren zijn te klein (280cc p/min onder 3 bar). Heb nu 325cc/3bar injectoren besteld maar die komen komende week binnen.
|
All times are GMT +1. The time now is 17:26. |