Miss past een radiateur van een polo g40 of polo gt van 90-94 wel
Die zijn redelijk smal en hebben een externe kvs pot. En kunnen een motor van 200pk ook koel houden. |
Hoi Shon,
Zeer goed bezig. Als je de voorste motorsteun lost (en mogelijk ook de achterste). Dan kun je de motor wat kantelen en dan kun je de Sprinter IC er langs zij inschuiven zonder dat de Glader los hoeft. Maar ik vind het ook makkelijker om de Glader te lossen is makkelijker werken. Hoe zet je nu de IC nu vast alleen onder of ook boven? Qua radiator heb ik diep in de buidel getast en die gekocht van HRT met spal. Die past echte perfect maar je hebt wel extern reservoir. |
Quote:
Dan ga ik hier een naar kijken, goeie tip :thumbup: |
Quote:
Goed om weten, dat kan nog van pas komen. altijd alles uitbouwen is ook maar nix. Maar zo heb je idd veel meer werkruimte. Ik ben van plan de intercooler enkel onderaan vast te zetten. Je kan op een paar post's terug zien dat ik een L heb geplooid waar de intercooler op hangt met de 4 bevestigingspunten. Hopelijk werkt het zoals ik wil.. Ik volg je topic. Heb je radiator gezien, daar ben ik jaloers op :D |
Quote:
Weet iemand met een golf1g40 en de originele past iig wel. Maar dat is zonder expansievat |
Netjes! Het einde is in zicht! :D
Ik sta weer lekker in panne :( |
Gefeliciteerd !
|
super, hopelijk binnenkort bij mij ook de eerste klanken :D
|
Gaaf als hij weer loopt!
Mooi ding man! |
Nice! Ziet er echt al goed uit!
|
Goed bezig!
|
Quote:
Wat heb je nu voor ? nog steeds je versnellingsbak ? |
Bedankt allemaal :thumbup:
|
Na het starten ben ik erbij uitgekomen dat ik een bezine lek had aan de fuel rial.
Ik had een lek vooraan aan de bezine toevoer en achteraan aan de rial naar de bezinepomp naloop sensor. Mijn eerste gedacht.. de fuelrial ergens gebartsten ( teveel druk ?? ) Dan eens gaan googlen. Ik kwam er achter dat de leidingen bij een g60 allemaal beginnen lekken verloop en dat het een veel voorkomend probleem zou zijn? Dan ben ik dat eerst gaan nakijken, de leidingen waren allemaal wel verduurd onder de slangklemmen. Morgen nieuwe leidingen halen en dan hopen dat het lekken stopt. En anders een nieuwe fuel rial waarschijnlijk :rolleyes: Snel meer :) |
Er zitten toch ook wel nieuwe o-ringen bij je injectoren en regelaar mag ik hopen?
Als die ook 3 jaar droog gestaan hebben kan je die wel vervangen... |
Quote:
Nee, ik heb nog niets vervangen van o-ringen. Het idee was om gewoon al ééns te starten. Ik had ook nooit gedacht dat de motor direct ging aanslaan van de eerste poging. Bedankt voor de tip, dan haal ik de fuel rail er wel eens tussenuit. Wat kan ik zo al aan een g60 rail aanpassen, upgrade tips ? |
eens wat pagina's terug gebladerd! ziet er allemaal netjes uit :cool:
is er uit eindelijk nog gekeken naar de lader verder? omdat je aangaf dat deze olie lekte aan de riem zijde |
Quote:
Bedankt. De lader was wel wat vettig op één plaats, waarschijnlijk een keerring die wat olie doorlaat. Het was de bedoeling om eerst eens te starten. Ik wou zeker zijn dat ik alles na al het werk ook aan de praat kreeg voor ik verder ga. De lader had wel genoeg druk bij het demonteren vroeger. Ik heb voor de zekerheid wel al een nieuw riempje gestoken. Als de wagen nu echt klaar is om op de weg te gaan dan gaat de lader binnen voor revisie. Nu wil ik eerst nog wat andere dingen in orde maken. |
Ziet er goed uit.
Al heel wat verder dan toen ik bij je was voor de bmw e30 wielen op te halen. Als de lader er straks weer uit gaat dan wel nieuwe boutjes in de ladersteun zetten. Kijk zo. |
[QUOTE=Spijky]Ziet er goed uit.
Al heel wat verder dan toen ik bij je was voor de bmw e30 wielen op te halen. Als de lader er straks weer uit gaat dan wel nieuwe boutjes in de ladersteun zetten. Kijk zo. Misschien doe ik dat wel, ik ben nu niet van plan alle bouten te vervangen :) het moet gewoon zijn ding doen bij mij en er een beetje goed uit zien. Heb je die bouten bij de vw dealer vandaan ? |
Jazeker. De originele bouten. :thumbup:
|
Voor je fuelrail kun je bij de dealer halen:
- 4 revisie setjes voor je injectoren - 4 o-ringen voor je injectoren op de fuelrail - 1 revisie setje voor je drukregelaar bovenstaande kost niet zoveel. De benzine leidingen van de dealer van de PG moet je maar is over nadenken, je wil denk ik niet weten wat deze origineel kosten... Daaraan tegen de originele benzine leidingen van VW zijn wel het beste vergeleken met bijv. 8mm gates gaan veel langer mee... |
Quote:
Hey bedankt! Zo hoef ik weer geen zoekwerk te doen. Ik had het meer op een andere fuel rail van bar tek bijvoorbeeld en andere injectoren.. Maar ik zet het idee al een de kant. Ik ga het maar bij de originele onderdelen houden voor nu. Eerst de rest maar eens in orde maken :) Dan weet ik weer wat doen dit weekend, uitlaat monteren en fuel rail uitbouwen |
Gisteren nog wat aan de Golf kunnen doen.
- Nieuwe bezineleidingen gestoken aan de fuel rail voor en achter. - De uitlaat gestoken; zo hebben de buren wat minder hinder als ik de Golf start :) Golf klinkt goed nu met de uitlaat, veel stiller als ik had verwacht. Ideaal! De hitteband rond de uitlaatcollector lijkt wel wat te roken bij de eerste keren starten, dat lijkt me normaal? Verder is de bezine lek weg nu, Ik ga wel de raad opvolgen om ook de o-ringen van de injectoren en bezinedruk regelaar te vervangen na 3 jaar stilstaan. uitlaat van onder het stof. De einddemper is wel een enorm zwaar ding en ik weet nog dat de uitlaat niet makkelijk te monteren was. En al die uitlaatklemmen die soms na een paar km's rijden al lossen en dan bye bye einddemper :s Ik heb het ondertussen ook helemaal opgegeven met de radiator die ik had. Hij past er gewoon echt niet tussen :) Er is ondertussen één van een vw polo g40 onderweg naar mij. De afmetingen zitten normaal goed en de aansluitingen zijn hetzelfde als voordien. we shall see ! Ondertussen samen met mijn vriendin een huis gekocht dus waarschijnlijk gaat het project weer even wat stil staan. Wel een veel grotere werkplaats. Dus even doorbijten :D |
mooie update weer :cool:
voor een huis met een fijne werkplaats aan huis zou ik mijn project hier zo stil gooien die komt daarna wel weer als alles op orde is :thumbup: |
Quote:
inderdaad. Stoppen zal zeker nooit gebeuren. Maar nu ik de motor al hoor draaien kriebelt het wel erg. Thx trouwens :) |
Quote:
Hier nog 1 :D |
De afmetingen van de g40 radiateur kun je op internet vinden.
Ik kan hem ook opmeten voor je. |
waarom gebruik je geen corrado radiateur? die past prima
|
Quote:
In de g60 Corrado zit ook een kleine radiator dan waarschijnlijk ? Uhu een goede vraag, een mens maakt het zich soms moeilijker dan nodig. Dan had ik waarschijnlijk niet zitten kl**en met de waterdarmen. Ik ben er wel vrij gerust in dat ik nu ook een goed model heb, en mijn waterdarmen zitten al goed voor het type dat nu onderweg is hopelijk. |
Quote:
Ik heb de maten teruggevonden. Het zijn wel binnenmaten maar ik heb er goede hoop in :thumbup: |
Ik hoop het voor je.
Wanneer krijg je hem? |
Quote:
normaal morgen :rolleyes: Als er water op zit maak ik een eerste filmpje :D |
Ben zeker benieuwd hoe de motor gaat klinken.
|
Quote:
past prima voor de intercooler, gebruik zelf ook sprinter intercooler en past prima :D |
Toch even in de garage gedoken vandaag :)
De radiator is nog niet binnen, waarschijnlijk door de feestdag van afgelopen vrijdag. Dus ben ik maar eens wat dozen gaan doorzoeken naar onderdelen die in de front komen te zitten ; lampen, gril , ... Allen nog een betere midden gril vinden, maar zo kan het wel even. De fenders er ook opgezet : De intercooler leiding met de luchtmassameter nog wat aangepast. Er zat nog teveel spanning op de Samco slangen. Elke bocht met een goede 6cm ingekort en nu komt alles veel beter uit. De aansluiting voor de luchtsensor zat ook te ver naar boven, de bekabeling zat de gespannen. |
:thumbup:
Komt slim! |
ik zit ff goed naar je foto s te kijken, en ik lees ook dat je de benzine door het filter ziet!! stromen. dus neem aan dat je er een kunstof/plastic benzine filter er tussen hebt zitten, 1 tip als je lang van je golf wilt genieten, als hij straks klaar is, vervang het kunstof filter voor een metalen! een kunstof filter word hard door warmte/ de weekmakers trekken uit het kunstof met gevolg dat hij openscheurt of kapot ploft. benzine en een kokend heet spruitstuk zijn geen goed combinatie.
|
Ik heb ook een metalen filter gemonteerd om die reden.
Kan je bij de automaterialen zo ophalen. Mercedes gebruikt ook vaak metalen filters. Dat kan misschien helpen bij het zoeken naar 1. |
All times are GMT +1. The time now is 17:38. |