Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   = hobby mk2 vr6 = (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33908)

oakgreen20vt 01-07-2011 22:33

cool man, ben beniewd hoe het wordt

jettaracing 01-07-2011 22:57

Alvast een kleine preview............ :rock:

GerardMkIIVR6 01-07-2011 23:01

Netjes heel mooi Ron :thumbup:
He Wytze wat kost dat als je een stel harten spuit in je home made spuitcabine ;)

Alberto 02-07-2011 13:12

zaterdag avond actie

vdWal. 02-07-2011 14:26

mooie wagen! velgen zullen super staan zo in het rood :cool:

variant110 02-07-2011 22:00

Zoooooooooooooooooo hey de wielen zitten er onder en moet eerlijk zeggen geweldig wat lijkt het mooi......

de auto is voor 1,5cm en achter 1cm gezakt en alles draait nu vrij en ken nog wel meer hebben alleen kom ik dan erg dicht met het katter bij de grond :shake: eerst zo maar even rijden.

Was het setje al haast kwijt meneer jettaracing had er ook even 1 onder de witte jetta gestoken om te zien hoe dat leek......... en hij zei doen ze me allemaal maar hahaha :rolleyes:

Foto's komen hier snel die heeft Wietze gemaakt en die zal ze zo wel plaatsen hahahh :D

Ik ben zeer tevreden tot nu toe en we gaan weer verder met de remmen.

jettaracing 02-07-2011 22:25

Computer was niet zo snel met resizen van de foto's , maar hier zijn vast een paar binnenkort maar even een mooie zonnige dag uitzoeken voor betere foto's. :thumbup:

Het staat iid wel erg mooi !!!!!!!!!!!

En ze staan wel lekker onder de witte jetta :D

De Pul 02-07-2011 23:02

:spankit:

Lieuwe 03-07-2011 09:54

Lekker hoor :thumbup:

siepgti1978 03-07-2011 16:21

:thumbup: Keurig staat erg mooi!

Roy-16VT 03-07-2011 16:32

Dit ziet er goed uit hoor (Y)

HannoverEdition 03-07-2011 16:43

mooie combi.Keurig :thumbup:
en zie ik het nou goed dat het spoilertje van het open dakje dezelfde kleur rood als de velgen is.... :cool:

variant110 04-07-2011 20:21

bedankt voor de goeie reacties jongens ben er zelf ook erg over te spreken.

En ja het spoilertje zit ook in de marsrood ja was roestig dus meteen maar meegespoten in het rood.

Vandaag de kids naar school gebracht met de vr alleen moest ik wel een endje omrijden omdat ik niet over die vervelende drempels heen kan......... niet omdat hij zo laag maar men katkitelaar komt op de grond, aangezien ik die er niet onder hoef voor men leeftijd van de auto en het niet op het kenteken staat gaat die er mooi onderweg.

vdWal. 04-07-2011 21:38

nicee :cool: staat mooi bij het blauw

variant110 07-07-2011 21:27

Gister avond even met de golf bezig geweest, onderdelen voor de remmerij waren binnen gekomen (10meter koper leiding 25 nippels 1liter gulf remolie en men goodridge remslangen)

dus we konden los

Omdat ik zelf niet een grote garage heb ben ik toch weer bij wietze terecht gekomen en we zijn los gegaan, wietze moest nog wel een setje hoepels klaar maken voor een spuitbeurt maar ik kon alvast los.

Ik ben begonnen met de voorkant want dat leek me het lastigste plekje ivm de abspomp en een dikke vr6 :screwy: maar na de tijd viel viel het mee, is wel even pielen om de originele leidingen er heel uit te krijgen maar het is gelukt :rolleyes: ik heb ze mooi nagemaakt volgens de oude leidingen en er een mooi kraagje opgemaakt en ze weer te plek gezet met de nieuwe rvs leidingen.

Wietze en ik hebben hem na de tijd ontlucht en ik ben een proefstukje wezen rijden en hij remt weer geweldig en hij lekt niet, nu gaan we volgende week beginnen aan de achterkant want daar konden we zonder brug/smeerput niet bij.

Foto's ben ik vergeten te maken :redface: die volgen nog

Jetta MaNiA 08-07-2011 07:14

Goed bezig Ron! Die wielen staan wel erg stoer zo!
Hoe rijd het eigenlijk? VR6 op nankang?

Ron mk1 08-07-2011 07:21

Ziet er lekker uit zo met die wielen , enkelt vind ik het dakraam spoilertje net even iets minder in die kleur .

Ieder zijn ding natuurlijk ...

Altijd leuk klusje nieuwe leidingen maken , maar als het eenmaal gedaan is dan ben je er weer voor jaren vanaf.

Misschien met de tijd er eens een setje tt remmen onder knallen , dan weet je niet wat je overkomt .

variant110 08-07-2011 07:38

Johan bedankt voor je reactie jonge...

En ja het is een mooi klusje ron maar dan hoef je nooit weer, en die tt remmen gaan niet passen in 15inch denk?

Ron mk1 09-07-2011 06:37

Klopt , maar een man van jou caliber koopt dan toch gewoon even een setje 17 inch rs?!

;)

variant110 09-07-2011 08:03

Is dat zo dan een! setje 16inch ken ik eerst wel eens om kijken dat past ook.

variant110 11-07-2011 20:58

Vanmiddag met de vr6 begonnen aan de achterrem leidingen, ik heb de auto achteromhoog gedaan en op bokjes gezet de gehele achteras heb ik er onderweg gehaald omdat ik er dan veel mooier bij kan, wat ook weer veel werk gaf :shake:

Had ik alles los van de achteras kon ik de bouten van de schroefset er niet uit krijgen omdat deze tegen de tank en achterdemper aan kwamen dus ook de schroefset er maar onder vandaan gehaald. :eek:

Alle oude nippels wouden draaien waardoor de leidingen heel konden blijven en ik ze weer mooi na kon maken op de nieuwe koperen leidingen, ik had het trompsetje niet bij de hand ben dus gestopt vandaag en gaan morgen weer verder.

Hoop hem morgen weer klaar te hebben want ja wil er toch het liefst in rijden want zoals hij er nu bij staat is ook niks. :screwy:

jettaracing 11-07-2011 21:31

Ach , je moet maar zo denken ,je hebt er even werk van nu ,maar straks heb je er jaren geen omkijken meer naar !

Ik kom morgenavond wel even geestelijke ondersteuning bieden :tongue:

variant110 11-07-2011 21:40

ja doen maar dan weten we zeker dat het goed komt..... en een handje extra is nooit weg nou want die achteras is niet een kleine jonge

Ibibi 11-07-2011 21:57

Ouwe knutsel smurf hahahaha

Mooi wagentsje kerel.....

variant110 11-07-2011 21:58

ach ja het oog wil ook wat weet je het geluid was al leuk.......... :thumbup:

variant110 13-07-2011 19:35

Gister avond verder gegaan met de remleidingen van de vr6 ik had alle leidingen al op maat en in vorm gebogen maandagavond

Alleen moesten overal nog nippels en eindstukjes op gemaakt worden

Dat was ook zo klaar en alles kon weer op zijn plak

Ik heb de leiding onder de auto door er onder gemonteerd en toen gewacht op jettaracing want de achteras moest weer te plak en dat gaat net even makkelijker met 2man :thumbup:

We hebben alles vast gedraait en toen ontlucht en gekeken of er ook nog ergens wat lekte maar hij was helemaal dicht :cool: we hebben de nieuwe leidingen ingespoten met ml zodat ze eerst weer even mooi blijven

Ik ben even wezen rijden en hij remt 2keer beter als eerst ik denk dat er lucht in heeft gezeten want moest eerst goed trappen en nu hoef ik het rempedaal maar net aan te raken en hij staat al stil.

Hij staat weer thuis in het hok en is weer even klaar even een paar plaatjes ipv praatjes

Ja ja ik weet het de grill moet origineel ik ben al druk bezig met 1 :thumbup:

Vrijdag morgen moet ik weer bij de apk zijn en dan kijken of hij het mooi vindt ken haast niet anders maar ja :D

3gnr48 13-07-2011 20:24

He Kerel.
Ziet er allemaal top uit.
En de wielen zijn helemaal super.
Mooie combi. :thumbup:

variant110 13-07-2011 20:26

het hugo ben zelf ook wel tevreden over hoe het is geworden.

nu eerst maar een paar meters rijden en dan weer wat klussen heb nog van alles in men hoofd...................

variant110 17-07-2011 20:07

Afgelopen vrijdag morgen weer naar de apk geweest en hij is goed gekeurd de keurmeester was aardig te spreken over ons geleverde werk.

dus nu kan hij weer een jaartje mee

variant110 16-08-2011 20:10

Ik heb nog een weekje vakantie en ja weinig om handen dus dan de garage maar eens goed op ruimen :thumbup: hij is niet groot maar de vr kan er droog in staan.

altijd vond ik het al mooi om er een zwart witte vloer in te leggen en vanmorgen waren we bij de leenbakker en ja hoor een mooi vloer ;)
meteen begonnen met leggen en ik vind het zelf geweldig lijken

Tijdens het opruimen kwam ik ook nog een setje rooie achterlichten tegen had ze er al eerder eens bij gehad maar leek niet mooi zijn geheel rood, ik heb randen mat zwart gespoten en nu lijkt het wel mooi vind uk zelf :thumbup:

Ja ja de originele die blijven op de plak liggen voordat ik weer anders wil.

We gaan zien wat deze week vakantie nog meer gaat brengen :cool:

Alberto 16-08-2011 20:14

netjes Ron .. vloertje ook :D

MM Designs MK1 17-08-2011 15:59

mooie auto hoor en gruwelijke velgen. :thumbup:
ik had ook nog even een vraagje wat moest je allemaal aanpassen om die corrado achterbank in die rode golf 1 te krijgen?

;)

variant110 17-08-2011 16:06

Dank voor je reactie en velgen ben ik ook zeer wijs mee. Ik heb het schuim van de corrado bank op een golf 1 frame gemaakt en bij gewerkt. Daarna stof ook opnieuw benaaid.

MM Designs MK1 17-08-2011 17:55

ok dankje zal het ook eens gaan proberen

variant110 17-08-2011 19:22

Vandaag weer even met de golf bezig geweest ik hab hem al een paar keer in de was gezet maar er bleef een laag overheen zitten :mad: nu had schoonvader een poets machine liggen en die kon ik wel even lenen, zo gezegt zo gedaan....... nou niet dus das echt geen werk voor mij de hele auto zat er onder maar hij was niet beter :D toch maar naar de echte auto poetser ja ja wietze dus jonge maak je maar klaar :D

en net kwam ik thuis na een mooi ritje en daar stond een originele grill voor de golf met dubbele lampen, een maat van me had er nog 1 staan en die mocht ik wel over nemen.

Ik natuurlijk meteen dat embleemloze ding eruit en de nieuwe erin er was maar 1 nokje afgebroken maar verder nog helemaal heel en origineel :cool:

Zelf vind ik het veel beter staan maar genoeg geluld foto'ssss

Sorry voor slechte foto's ondanks dat het een htc is maakt hij niet geweldige foto's ben al druk met een spiegelreflex bezig maar duurrrr :eek:

Ben benieuwd wat ik nu nog tegen kom :thumbup:

De Pul 17-08-2011 19:25

niks meer aan doen zo;)hij is nu echt af,grille staat 286.588.869,76x beter!

Alberto 17-08-2011 19:38

eindelijk .. :D
nu de knippers nog even orgineel witte Hella Ron

variant110 17-08-2011 19:56

ja das ook nog iets Alberto wat ik wil ja ben niet zo van het heldere maar deze waren voor handen

jettaracing 17-08-2011 20:15

Dat staat echt stukken beter die grille Ron ! Die knippers lijken in real life trouwens mooier dan originele witte hoor ,deze zijn in daglicht hetzelfde als de koplampen ,en dan zijn ori witte veel te wit ( met zo'n lelijke oranje gloed).
Maar eens een paar foto's maken met mijn camera , op een mooie locatie , komt de grille (en knippers veel beter uit ).
Vloertje lijkt trouwens vet ! (misschien toch maar eens met betonverf in mijn schuurtje aan de gang :D )

Jettameister 17-08-2011 21:54

De grille, achterlichten zijn beter, maar ik zou er mss zwarte knippers in doen
nee geen heldere :tongue:
verders leuk golfje ! :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 20:34.