Ik heb net ff heel dit topic gelezen respect voor al de tijd die erin steekt en hebt gestoken ;) . Ik heb dat zelf ook gedaan bij mij auto veel roest helaaas door een constructie fout in de draagbalken. 140 cm balk moet lassen aan beide kanten zowel rechts en links :(. Daarna kwam ie zo door de apk heen met complimenten op het laswerk :D dat deed goed.
Ik zou hem niet wegdoen dat is allemaal te lassen gewoon mooie plaatjes knippen en flexen en inlassen. En dan kan ie weer een hele tijd ertegen aan. Gewoon ff doorzetten, begrijp je gedachte wel :redface: had ik ook ff namelijk. mvg Yuri |
sjezus man jij bent flink goed bezig, ga zo door.
ik ben zelf ook met een 89' edition one 16v bezig en de gaten zitten alleen aan de achterzijde van de auto voor de rest zijn er wel lichte roest plekjes maar niet ernstig. en die velgen he .................... die moeten er bij mij ook onder komen!!!!!!! :hug: doe de auto niet weg maar ga door de laatste loodjes wegen het zwaarst zullen we maar zeggen. |
Pijpjes staan indd een stuk netter op deze manier ! (H)
Vraag je jezelf nou nooit eens wanneer gaat die roest nou gewoon eens even lekker met vakantie ? :O |
Zo allemachtig wat een plekken allemaal op die golf van je. Mijn golfie 2 ben ik ook aan bezig, maar daar zitten alleen kleine roestplekjes op kleine schades op het plaatwerk. Dat is nog met fertan te bewerken :P
Maar wel respect dat je m nog probeert te redden. Je ben nou al zo ver nie opgeven hoor. |
niet te hoopen dat je op nieuw moet wegen voor de wegen belasting
hij word wel zwaar met al dat lassen |
Het lassen word over een kleine maand gedaan. De wielkast word geheel eruit gehaald en word een nieuwe ingezet...dus niks geen plaatjes etc.
als ik af en toe in het luchtgekoelde gedeelte kijk is wat ik heb eigenlijk helemaal niks daarom vind ik hun projecten ook zo super..die mannen leveren echt prachtwerk. De golf red het wel. vandaag bezig geweest de motertjes van de ramen in te bouwen. Oude kabelboom weggemikt en zelf een nieuwe in elkaar gedraait. motertje passagierskant (bestuurderskant zit precies hetzelfde) ik wist echt niet wat ik met de schakelaars ging doen...zat te denken om het middenconsole voor elektrische ramen ergens te zoeken maar ik wilde mijn huidige console niet kwijt die heb ik eindelijk zoals ik hem wilde hebben. Ik bedacht me na het leggen van de kabels dat ik nog 2 kunstof kapjes had liggen van de achterste recaro stoelen. na goed zoeken kwamen die boven water inclusief schakelaars. De schakelaars van de stoelen zijn niet goed om de ramen aan te sturen maar gelukkig had ik bij het setje motertjes ook kabelboom en schakelaars gekregen. Dus dat ging hem worden. De schakelaars van de ramen ging ik in de stoelen zetten :tongue: ..haha en het werkt. Nu hebben de stoelen zowel aan de buiten als de binnenkant een kunstof afwerkkap. Het ziet er stuk beter uit en het werkt ook nog eens super. Ik kan met gemak bij beide schakelaars dus een derde is overbodig en tsja wie verwacht nu uitgerekent daar de schakelaars. morgen de auto weer even goed schoonmaken en opruimen heb ook nieuw onder dashboard dus hij is kwa interieur weer tip top |
Da's wel creatief Henk! Ziet er goed uit!
|
Sow kijk daar is nog eens over nagedacht!! :eek:
|
thanx guys!
|
Heel mooi gedaan met die schakelaars!
|
ziet er vet uit man;) ga zo door!!
|
Nog wat eindresultaat pics:
ander onder dashboard: nu maar weer een keer de stofzuiger erdoorheen halen :rolleyes: |
nooit gedacht dat een Zweier zo zou kunnen roesten, van de Einser zijn we wel wat gewend, maar van dit model.....tot voor kort (heb hier ook al andere Zweier gezien met behoorlijke doorroestingen) eigenlijk alleen maar goeds over gehoord, zelf heb ik ook twee Golf´s 2 gehad, `n `84er en `n `88er, waren beide keihard. Maak er maar wat van!
|
Tsja, Golfjes 2 worden ook steeds ouder en gaan dus vanzelf ook een keer roesten jammergenoeg... Goed dat de wielkuip in z'n geheel wordt vervangen. Beter ineens goed aanpakken dan oplappen met wat stukjes :)
Met die electrische ramen heb je netjes gedaan. Even je deurpanelen een beetje schoonmaken zodat je die cirkels niet ziet :) Kzie trouwens nu pas dat je uit Nieuwkuijk komt! Daar ga ik morgen m'n auto ophalen. Woon je op de Nieuwkuijksestraat toevallig :tongue: ;) |
Quote:
Acaciastraat..is een straat die daar parralel aanloopt .. |
van welk merk zijn die elektische ramen?
passen de originele zwengels er ook nog op ipv die doppen? |
Quote:
Bij mijn weten origineel en nee... Netjes gedan Henk, erg origineel !! |
Inderdaad is het ook naar mijn weten orgineel. even een toelichting op het antwoord van marco:
orginele zwengels passen niet omdat het meganisme op het tandwiel word geschoven waar normaal de zwengel op zit. het witte is dat tandwiel |
zo weer een hoop leuke spulletjes gevonden op de sloop inclusief waar ik eigenlijk voor kwam, dat was namelijk de groen getinte ruit zonder de 3 gaatjes voor het spoilertje.
verder nog afdek kapje linker buitenspiegel voor nieuw type deur (heb er nu 2 :S) ook nog afdekdopjes voor de spiegel verstelling op de deurpanelen. als het goed is komen deze week mijn velgjes weer terug. En krijg ik van richard een setje klinken. Nieuwe beugels gemaakt voor de achterstoelen moet nog alleen in elkaar gelast worden. ben bezig met nog een setje elektrisch moters voor de zijramen en orginele elektrische spiegel verstelling. maar eerst weer roest vreten :rock: |
Zo eindelijk iets afgerond aan de bodem. Eerst heel de bodem met een borstel op de boormachine schoongeborsteld. Totdat alle zwarte but eraf was wat resulteerde is 3 roestplekjes deze direct behandeld...zaakje even laten drogen en de tectiel erover heen.
dit is wat er van de ene helft van de bodem is af gekomen probeer de andere helft zo snel mogelijk te doen. Ben blij dat ik een mond kapje op heb, dat spul gaat echt overal inzitten resultaat, bodem moet nu nog een klein uurtje drogen dan is ie weer klaar voor steenslag Morgen de andere kant ...ik heb er nu al zin in :eek: |
lekker bezig henkiepenkie :D
|
Jij bent echt goed bezig, ik ga eerst de APK punten doen en dan de wielkasranden nalopen. Dan blijft mij front en de bodem ook nog over.
Maar heel goed werk! Ik zal morgen, als dat Golfje er staat tenminste, eens foto's maken. Is ook een Mk2. Die staat in Oldenzaal. Nou zo rot heb ik er nog nooit eentje gezien. Kon er iig op 1 plek doorheen kijken... |
Mooi gedaan met die bodem...
ja wat kan dat rotspul zijn.. maareh goed bezig, keep up!! |
duurt even maar ze zijn eindelijk weer terug
|
gaat helemaal goed komen!
super velgen die turbooo`s |
helemaal goed henk die ronals! nu nog even platte bandjes erom trekken en KLAAR! ze hebben een goede plek bij jou gekregen, helemaal top!
|
Chrome klinken mk1 inbouwen op een mk2 heeft wat ombouw werk nodig om te zorgen dat de klinken juist passen.
links het oude mechanisme en rechts deze uit mijn golf 2. Uit het mechanisme van de golf 2 heb ik het palletje nodig wat door de hendel word gekanteld welke vervolgens op het mechanisme in de deur zelf drukt. Dit drukt bij een golf 2 omlaag. Dus tussen de 2 zwarte lijntjes heb ik het eruit geslepen en vervolgens in de juiste lengte (zie gele lijn) gepast zodat hij ook bij de chrome klink op 1 lijn zit met het asjes van de hendel. (zie blauwe lijn) Waardoor uiteindelijk vier van bovenstaande overblijft. Waarvan er in twee het palletje met asje komt en de andere twee als geleider werken net als in de orginele golf 2 klinken. De stukjes erin gezet en vast gelijmd. ik laat het nog een paar uur drogen en dan kan ik alles weer in elkaar zetten en de klinken eindelijk plaatsen Links kun je het palletje liggen welke met het asje over de pasgemaakte beugeltjes gaat. eindresultaat 2 drogende klinken |
eerste klink in elkaar gezet en hij werkt!:D:D en even getest of de deur daadwerkelijk opengaat...en ook dat deed hij als vanouds. Morgen definitief plaatsen en ik moet nog wat rubber en ik denk niet dat het verstandig is als ik de doorplates terug plaats ben bang dat dat helemaal geen gezicht meer is. :redface: |
ik heb de 10001ste view... viel me net toevallig op :tongue:
En wat is trouwens nu het volgende mini-project aan deze frikandel speciaal? ;) :D |
klinken is maar om mezelf een beetje bezig te houden...echte werk moet nog beginnen en dat is de lak van de auto |
hee henk, heb je die door-plates nou gepolijst? handig trouwens die beschrijving van de ombouw! ik had al een duitse versie, maar zo moet het bij ook helemaal gaan lukken, bedankt en succes met je frikandel! Sander
|
Quote:
ja heb ze idd gepolijst...vond het wel geinig, was benieuwd hoe het stond...mijn auto staat regelmatig in de stad en hou niet zo van schroevendraaiers onder de klink! Ombouw is super simpel alleen voordat je alles vastlijmd goed aftekenen waar de 2 stukjes moeten komen en ze precies recht zetten..anders loopt de klink niet soepel en heb je kans dat zodra je hem indrukt hij blijft hangen en dit weer dus voor onnodig extra werk zorgt. |
:kenny: Goed bezig geweest Prullebak
|
Best een handige Henk ;)
|
Gti lijstjes geplaatst..vind het wel aardig staan |
Pffff...druk bezig de auto apk klaar te maken.
Stuurhuis was helemaal naar zijn grootje..bleek er veel vocht in te zijn gekomen en daardoor binnenin roest te zijn gaan zitten. Het stuurde dus heel kl*te en deze is gelukkig vervangen. Wiellager achter ALWEER...in 3 jaar tijd zijn de achterwiel lagers beide 2 keer vervangen. Deze keer moest er 1tje versteld worden en de andere vervangen. Verder word de tank vanavond vervangen omdat deze lekt en bij een volle tank voor een benzine lucht in de auto zorgt (dan liever ambipuur). Ook een setje 60mm verlagings veren eronder zodat de auto voor en achter 60 mm verlaagd is. De ronals liggen bij Sixpack die er hopelijk nog iets van kan maken en als winter velgjes komen er rials onder in dezelfde maat (15"-7J) hopelijk kan de ik die vanavond ook monteren. Ook is de achterklep eindelijk strak en is de tape die rond het achterraam liep vervangen door matzwart. Dus nu is het gat van de wisser en sproeier weg. Ook heb ik de armored doorplates eraf gehaald welke ik had gepolijst..ach het stond niet dus weg. Zodra de rials en verlaging er onder zitten gaat hij op de foto. Auto is verder al uitgelijnd dus kan ik hem naar de apk brengen die op 9 okt. verloopt. En dan?...dan de wielkast achter. |
Klinkt goed kerel!! Ben erg benieuwd naar de foto's!!!
|
je bent nog heel wat van plan met je auto suc6 er mee.
ik ben benieuwd hoe je ronals worden. keep up the good work. mzzl |
banden waren verkeerd versleten en moesten vervangen worden. Hier in de buurt kwam ik met geluk dit setje tegen. Digicam is even onvindbaar, dan maar een slechte telefoon foto |
morgen ga ik dit installeren en de auto eens van binnen en van buiten wassen als het weer het toelaat |
All times are GMT +1. The time now is 09:57. |