Quote:
Heb je een artikel nummer van die tankdop? En/of is deze gewoon bij de dealer te bestellen? :) |
Quote:
Het geluid is nog steeds origineel, alleen als de motor warm gelopen is, is het geluid heel iets harder geworden. Tegendruk heeft geen invloed op deze auto, want de motor is niet opgefokt en aan het uitlaatsysteem is niks veranderd (orig. 1 demper, nu ook). |
Quote:
8XY 004 727-001 staat op de hella verpakking. Hella PT13 |
Quote:
Heb ik waarschijnlijk mis gelezen dan :redface: Ik dacht dat je een open systeem had gemonteerd :screwy: |
dit is best wel een leerrijke thread
ik heb der al veel van bij geleert zal ik ok is gan doen met mijne golf mssn wel een gênante vraag maar hoeveel kostte al die producten zoals bitumen ,zinkspray,strijkkit, enzo zow ge me da in een pb kunne sturen thnx grtz klenne |
Quote:
Ik heb 1 ding geleerd voor de volgende keer: gebruik epoxyprimer over het kale metaal en vervolgens bitumen. Dit is bij de achterste twee wielkuipen gebeurt. En niet zinkspray over kale metaal, primer erover en dan bitumen. Dit is bij de voorste twee wielkuipen gebeurt. Hoeveel het ongeveer gekost heeft moet ik boven in de map even nakijken, heb het geluk dat ik alles voor een prikkie kon kopen (garage korting). Mooi dat je er nog wat aan hebt gehad! |
Quote:
Maakt niet uit, je bent ook maar eens mens. Het was geen persoonlijke aanval van mij naar jou gericht hoor. Origineel: Bestaande situatie: Dus onderdeel VAG7-31 en VAG3-3 is vervangen door 1 RVS-buis (onderste op bovenstaande foto). Dezelfde kromming als origneel zit in de nieuwe pijp. |
zo vandaag en gisteren nog twee dingen voor het binnenste van de remtrommels aangeleverd gekregen:
- 4 remschoenen voor de 2 remtrommels achter, van Delphi Lockheed; - 2 wiellagersetjes voor de 2 remtrommels achter, van SKF; En nog even een foto van de remblokken, van ABS (All Brake Systems): Dus met deze twee dingen extra en het het totale pakketje dat ik al aangeleverd heb gekregen, wordt er dit aan de remmerij vervangen: Voor: - 2 remschijven, door Delphi Lockheed; - 2 remklauwen, door org. vw; - 4 remblokken, door ABS (All Brake Systems); - 2 remleidingen, door BB; Achter: - 2 remtrommels, door Delphi Lockheed; - 4 remschoenen voor remtrommels, door Delphi Lockheed; - 2 wiellagersetjes voor remtrommels, door SKF; - 2 remleidingen, door BB; In de remtrommels hadden we al iets vervangen, maar wat weet ik al niet eens meer :confused: En hier het hele zooitje bijelkaar :icon_spin : Binnenkort wordt de auto weer gestript, en gereed gemaakt voor de spuiter, die het aanvankelijk verneukt heeft. Het tufje gaat er dan ook uit, en wordt aangepakt :) |
Misschien nog wel geinig om te laten zien, de plaatjes van waaruit ik het wagentje aangeschaft heb.
Wel leuk om de verandering die hij heeft ondergaan te zien. Toen nog met het leuke appeltje op de achterklep :tongue:: |
Toch heeft het helemaal origineel ook wel wat:D, maar laag en breed is toch wat mooier;).
|
Ben er inmiddels ook achter wat we al in de trommels vervangen hadden en waarom.
De trommels zaten enorm vast, en dus hebben we de wielremcillinders vervangen. |
Gisteren het een compleet setje remschoenen van TRW binnen gekregen:
Pakketje bestaat uit: - 2 remschoenen: - 2 wielremcillinders (al vervangen): - veertjes en grei: Verder zag ik nog in het desboard contact punten liggen, dat achter de verdelerkap aangebracht moet worden: |
Wat heeft de spuiter verneukt aan de lak dan?
Veel werk, om hem eerst helemaal op te bouwen, om later alles weer uit elkaar te halen! Maar leuk topic hoor!! |
Quote:
Ja idd, wij hebben er alleen maar meer werk mee te verzetten. We konden de auto achteraf gezien wel langer bij de spuiter laten staan, en telkens controleren of het wel goed gebeurt is. Maar je weet natuurlijk nooit wanneer een nieuwe kentekenreeks aanbreekt, omdat we graag blauwe platen willen voeren. Zal een ander keertje een opsomming maken van wat er aan de lak scheelt. |
Zoooh, donderdag 7 feb de auto naar de beruchte schuur verreden en alvast een beetje begonnen met het strippen van de wagen.
Na vrijdagavond en zaterdag lang bezig te zijn geweest stond de auto zaterdagavond er zo bij: |
|
opzichter/ projectleider 'Doris' :hug: zoals je kunt zien is er nog niet aan het interieur gestipt. |
En zo staat de auto er momenteel bij op zondagavond 10 februari:
heel lang bezig geweest met het verwijderen van de deurrubbers. lijm was zo 1,2,3 niet te verwijderen, zelfs niet met thinner. toch vond ik de kilometerstand ook wel een leuke, alleen maar even getallen. |
|
zoals je kunt zien is alles er zo een beetje eruit en eraf. alleen rest de vloerkleed, dashboard en stuurhuis nog. dan mag hij van mij part door de spuiter opgehaald worden. de auto is al in recordtijd uit elkaar gehaald: 2 dagen ploeteren tegen iets meer dan 1 week vorig jaar rond dezelfde tijd. |
Dit wordt echt grondig aangepakt. Mooi hoor!
|
weet iemand nog een adresje voor nieuwe hemels ? :confused:
|
volkswarenhaus heeft nieuwe en leveren wel netjes op tijd.
er staat ook nog een zwarte te koop hier of op marktplaat voor niet teveel. succes met de werken verder echt een dikke einser |
Quote:
ze leveren niet bepaald volgens schema. ik wacht al sinds vorig jaar juni ondanks veelvuldig aandringen op de voorste stootlijst in de chromen voorbumper. nee voor mij geen volkswarenhaus meer. na het internet afgestruind te hebben, kom je ineens een website tegen die originele nieuwe chromen onderdelen verkoopt. :redface: mja, kan het in een later stadium altijd nog vervangen door wat beter spul. net als deze week toen ik 2 chromen klinken van een 74 op de kop heb weten te tikken :D |
hele mooie golf1 en veel succes met je project
|
gisterenavond was de golf compleet gestript, muv van uitlaat, assen, ophanging, velgen en benzinetank e.d.
nu alleen nog een beetje reinigen en laat de spuiter het beestje maar ophalen. zal vanavond zodra ik thuis ben, wat foto's posten. :) als het koekblikje opgehaald is, maken we de motor in orde. gisteren packingsset voor een gg-motor besteld, waar in nederland nauwelijks aan te komen is. de carburateur is ook niet meer zo fris, ondanks we de packingen enz. vervangen hebben. misschien webers ipv carburateur of een nieuwe zoeken, wat weer een uitdaging is :screwy:. de wisserarmen en tussenstijl bij de 2 ruiten in de portieren worden bij een bedrijfje verchroomd :). |
Quote:
Motorfietscarubrateurs erop en flinke kopbewerking met spagetti :) |
zoals beloofd de fotos die ik gisterenavond 13 feb gemaakt heb van het compleet gestripte golfke:
|
|
nieuw stukje uitlaat op de achtergrond tussen de gereedschapkist en de kast. :) |
|
woehoew!!
dit ziet er al goed uit allemaal! succes bij de spuiter Richard!! |
de volgende twee foto's wil ik jullie niet laten ontgaan :D.
mn broer is al een aantal keer in beeld geweest, nu vond het ik gisteren leuk om mezelf erop te zetten met de zelfontspanner functie, zie het resultaat( :rock: ): |
En gaf het een beetje het gevoel dat je aan het rijden was:D?
Je Golf ziet er verder goed uit! |
Quote:
dank je wel hoor! beetje dubbel op allemaal, maar als je het voor de tweede keer moet laten doen, moet je het goed doen!! nu laat ik gelijk alles spuiten :D |
Quote:
ja, vond het wel lol het erop te zetten :thumbup: |
Quote:
Goed bezig!! ja idd, laat nu ook maar alles spuiten. De auto ligt nu toch helemaal uit elkaar..!! groeten!! |
nog even wat in een lowerpose:
^^mooi werk van de spuiter hé, rode primer op de binnenkant van de achterklep dat ook gespoten had moeten worden :mad:^^ nog even wat in een higherpose: |
Quote:
nu kan hij eveneens niet met de rode primer verspuiten, wat hij tijdens het vorige spuitklusje wel gedaan heeft. en als hij plaatdelen alleen had moeten overspuiten, had hij nog moeten uitspuiten. nu kan hij alles schuren en spuiten, is voor m makkelijker denk ik, en ik heb er meer baad bij. mja, straks zit hij goed in de lak en kan hij nog jarenlang met mooi weer er tegen aan :) misschien is het koekblikje bij de eerst volgende volksforum meeting, nadat hij klaar is vertegenwoordigd :tongue: |
Ik heb verdomt veel geluk gehad met de auto, realiseer ik mij nu.
Gisteren is een autoschadeherstelbedrijf in Albergen tot de grond toe afgebrand. M´n broer heeft er gisteren voor ****** fotos gemaakt: http://www.******news.net/special/2.../20080215-1.htm De spuiter had een schuur afgehuurd in Albergen, waar hij de auto´s strak maakte (schuren, plamuren en lassen). Hij spoot tot voorheen de auto´s in een in het weekend afgehuurde spuitcabine bij z´n oude werkgever, dat gisteren afgebrand is. Geluk bij een ongeluk zit de spuiter net in Tubbergen in een eigen nieuwe hal. Hij heeft de auto deze week niet opgehaald. Wat als de spuiter z´n nieuwe hal nog niet had, en de auto afgelopen week opgehaald had ? Weg onverzekerde bolide. Maar goed, gelukje :D |
All times are GMT +1. The time now is 09:52. |