Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   het ongelukken topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27080)

VwRitch 31-03-2010 22:54

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Heb jij die BMW in de poeier gereden die hier in dit topic staat??

nee joh.. mijn bmw staat er gwn nog heel bij.. :D

ik zag een page terug dat ze het over mijn auto hadden dus.. ;)

VwRitch 31-03-2010 23:04

@ breadfan83 & Black Devil

bedankt heren :D..

Dit gebeurde 1week voordat hij naar de spuiter ging de week daarop zou ik naar amerika gaan.. maar voordat ik op vakantie ging nog wel een nieuwe ruit gefixt en motorkap.. en als kadootje voor me zelf heb ik uit amerika een usa bumperstrip mee genomen :P
(hij werd toch later gespoten) haha

dus ja geluk bij een ongeluk om het maar even positief te zien ;)

breadfan83 01-04-2010 00:41

Quote:
Originally Posted by VwRitch
@ breadfan83 & Black Devil

bedankt heren :D..

Dit gebeurde 1week voordat hij naar de spuiter ging de week daarop zou ik naar amerika gaan.. maar voordat ik op vakantie ging nog wel een nieuwe ruit gefixt en motorkap.. en als kadootje voor me zelf heb ik uit amerika een usa bumperstrip mee genomen :P
(hij werd toch later gespoten) haha

dus ja geluk bij een ongeluk om het maar even positief te zien ;)

Wij hadden het eigenlijk meer over Erdem's blauwe mk1. :D

Maar de jouwe is er zeker niet op achteruit gegaan, heel dikke kar! Zeker die velgen en Golf 4 neus staan super!

Der Ghopmeister 07-04-2010 06:48

mk4 geroosterd door brandende lambo

mverh85 07-04-2010 07:49

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister

Wow zonde :eek:

Golf 4 staat er inderdaad voor ;)

hustler 07-04-2010 11:43

De Nederlandse politie kennende zal de eigenaar van de Lambo ook een bekeuring hebben gahad omdat hij daar langer dan 1 uur heeft gestaan!! :D

wobster 15-04-2010 14:45

dit zijn mijn ongelukjes

voor

na

en hier een zatlap op onze geparkeerde auto gereden

voor

na

breadfan83 15-04-2010 17:14

Die Golf zat goed in elkaar, hele stuurtje omgeklapt en al...

Zelf niks d'r aan overgehouden?

Vento Vice 15-04-2010 20:15

...ja, dacht ik ook meteen!

En jammer van die 'mooie' achterlichten van die BMW...

wobster 15-04-2010 22:51

5 dagen in coma gelegen

4 gebroken ribben waarvan 1 mijn long doorboord had
3 gekneusde
milt gescheurd
knie ontwricht
enkel op 4 plaatsen gebroken
pols gebroken
en heel mijn hoofd vol met glas van tegen de ruit op te gaan

het effect van frontaal op een volvo 740 te gaan tegen 90 kerel wou een vrachtwagen inhalen en had mij niet gezien :screwy: echt zonde van de golf was net paar maanden af.

tja de bmw was eigenlijk van mijn vriendin en had al eens een boom geraakt, met achteruit rijden en kon van een maat deze lichten en bumper krijgen .

Maar voor de rest prima wagen maarja 2 zatlappen hebben er anders over beslist heeft ons nog wel 3000 euro opgeleverd dus emotionele schade zijn we wel over :thumbup:

breadfan83 16-04-2010 07:05

Jezus, ook niet echt goed d'r vanaf gekomen dus. :eek:

Nja, als je dan bedenkt dat 't toch een klein en oud auto'tje is, dat frontaal op zo'n grote lobbes knalt, heeft ie z'n werk toch nog goed gedaan zonder airbags en zelfspannende riemen en al die zooi.

wobster 16-04-2010 20:56

moet wel zeggen had mijn gordel niet aan. :screwy:

sindsdien altijd :thumbup:

De Pul 16-04-2010 21:23

Quote:
Originally Posted by wobster

wat een oplazer heb jij (en de golf) gehad zeg :eek:

breadfan83 17-04-2010 01:42

Quote:
Originally Posted by wobster

Dacht al zoiets, aan het stuur te zien, en de beschadigde ribbenkast. ;)

Owja, en je hoofd in de voorruit. :D

wobster 10-05-2010 09:07

hier komt de uitdrukking door het oog van de naald gekropen echt wel van toepassing.

zoiets wil je niet meemaken in cabrio

Edition-Blue 10-05-2010 09:12

die zit goed in elkaar !

haagje2002 10-05-2010 11:47

Een minder moment met de auto voor ons?? Nou ik kan er best een paar bedenken hoor. We hadden eens een golf 2 waarvan de schokbreker er links achter af moest. Nou waar de achter as en schokbreker in elkaar zitten brak de kop van de bout af terwijl de bout er nog inzat. Probeer dat maar eens los te krijgen.... Heel wat gevloekt in ieder geval!

Wij met onze golf 2 van toedertijd ( ik dacht een gti) naar Duitsland. Essen om precies te zijn. Zitten we op de terugweg in het donker valt ineens alles uit. De verlichting buiten en binnen, maar we zaten midden op de snelweg. Eentje van onze groep had haast dus die was vooruit maar degene met wie wij samen reden kwam ons doodleuk voorbij en zwaaide nog. Daar stonden we dan, op het verdrijvingsvlak waar 2 snelwegen bij elkaar komen helemaal stil. Tot een Duitser !! ons een lijntje uitgooide en ons naar de volgende afrit sleepte. Letterlijk op die afrit moest hij weer door dus daar stonden we dan. Doordat niets werkte deed ook de vergrendeling en allarm het niet meer. Nou wij dat dorp in. 's Avonds alles dicht natuurlijk! Nou een behulpzame marokaanse kruidenier heeft ons laten bellen en wij weer terug naar de auto.( we hadden telefoon met prepaid en de batterij was leeg) Komen we terug die afrit op willen ze de auto net op gaan takelen. Dus wij rennen. Nou die man heeft ons om de hoek gezet en even gekeken. Leg dan maar eens in het Duits uit wat een SPANNINGSREGELAAR is. Iemand enig idee? Ik weet het gelukkig nu! Was best effe zweten hoor.

Toen ging ik met mijn 16v samen met een vriend in Utrecht naar een type 1 kijken. Op de terugweg begint de auto toch heet te lopen. Dus ik aan de kant. Kachel aan, ramen open, water erbij, en de vim doorverbonden ( kan ik allemaal zelf knap he?) vervolgens bleef het probleem gewoon dus de anwb erbij. Maar ja die wilde gaan takelen. Nou dat leek mij niet want daar was mijn auto veel te laag voor. Dus achter hem aan naar de pomp. Die wegenwacht liet ons daar achter. Daar hebben we de termostaat uit de waterpomp gehaald en toen ging het weer goed. Niet echt een supermoment!!!!

Oh ja of toen mijn vriend lief besloot dat zijn gtd een tdi met corradodaschboard moest worden en ik met ik weet niet hoeveel draadboom in huis zat en midden in de winter, het vroor dat het kraakte, alles met 2 kinderen op de fiets moest doen. Was ook SUPER!!

Oh en wat schade betreft: Toen mijn schat zijn 16v van edition one kleur naar de (toen) nieuwe golf 4 kleur zilvergrijs parelmoer had laten spuiten. 2 maanden genoten rijd een of andere zatte mongool hem van de weg. Total loss. Janken konden we! Gelukkig had ie zelf niks.

Verder niet echt ellende beleefd denk ik. ( of misschien graaf ik niet goed genoeg in mijn geheugen.)

Broer Konijn 10-05-2010 17:53

Quote:
Originally Posted by haagje2002
Oh ja of toen mijn vriend lief besloot dat zijn gtd een tdi met corradodaschboard moest worden en ik met ik weet niet hoeveel draadboom in huis zat en midden in de winter, het vroor dat het kraakte, alles met 2 kinderen op de fiets moest doen. Was ook SUPER!!

aahh das echt kut voor je :giggle:

Remko GTI 10-05-2010 18:30

Even een stukje toeren en dan uit moeten wijken voor iets dat van een vrachtwagen af viel...

Vento Vice 10-05-2010 19:01

ja, zo'n Golf in schaapskleren hoort achter de tralies! :D
(...best wel knap gedaan, maar zonde van die wagen, man!)

Domi 10-05-2010 19:02

Wat me opvalt is dat langs de snelweg heel vaak de verkeerdborden worden geraakt.
Heb je een tig kilometer lange weg en nog presteren ze het om juist dat ene verkeerbord te raken.
Zie dat regelmatig.

Remko GTI 10-05-2010 19:31

Quote:
Originally Posted by Domi
Wat me opvalt is dat langs de snelweg heel vaak de verkeerdborden worden geraakt.
Heb je een tig kilometer lange weg en nog presteren ze het om juist dat ene verkeerbord te raken.
Zie dat regelmatig.

Ik had nog redelijk geluk met dat bord, anders was ik de sloot ingevlogen :sly:
Maar iedereen die erbij kwam om te helpen (politie, sleepdienst, aannemer) zeiden precies hetzelfde.

De Pul 10-05-2010 19:45

misschien een beetje crú,maar had je niet beter over datgene wat viel heen kunnen rijden?

zippo123 10-05-2010 20:26

Eerste reactie denk ik, is altijd ontwijken zie je vaak bij ongelukken. Maar later blijkt weer vaak: Had ik hem maar geraakt of dat

Domi 10-05-2010 20:27

Quote:
Originally Posted by Remko GTI
Ik had nog redelijk geluk met dat bord, anders was ik de sloot ingevlogen :sly:
Maar iedereen die erbij kwam om te helpen (politie, sleepdienst, aannemer) zeiden precies hetzelfde.

Aan het slootje op de foto te zien stond ie zeker bijna droog :D

breadfan83 10-05-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by Domi
Zie dat regelmatig.

Dat komt omdat je het aan 't verkeersbord niet ziet als iemand het 250 keer gemist heeft, Domi, wel als het één keer geraakt wordt. ;)

zippo123 10-05-2010 20:33

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat komt omdat je het aan 't verkeersbord niet ziet als iemand het 250 keer gemist heeft, Domi, wel als het één keer geraakt wordt. ;)

Geniaal:D :D

Remko GTI 11-05-2010 10:12

Quote:
Originally Posted by De Pul
misschien een beetje crú,maar had je niet beter over datgene wat viel heen kunnen rijden?

Achteraf gezien was dat beter geweest ja. Maar ik had geen idee wat er precies op me af kwam vliegen, dus de eerste reactie was: niet raken!
Maar het gaat zo snel met 120km/h, er was te weinig tijd om het eerst even goed door te nemen.

Domi 11-05-2010 16:52

Quote:

Zucht :cool:

Teef 12-05-2010 21:13

In februari met dat slechte weer uit de bocht gegleden. Het was de boom of de sloot.. Zelf goed vanaf gekomen.

B-ram 12-05-2010 21:41

Quote:

schijnt te komen doordat je denkt...ik moet dat bord niet raken...en dan raak je erop gefocust...en raak je em juist!

MONDY 12-05-2010 21:46

polo 6n2 pas 5 jaar oud met 140 000 op teller ( diesel )
van:

naar:

Aquaplanning op de ring a10
de polo is toen verkocht aan een vriend van het forum, gerepareerd en doorverkocht
zag hem vorig jaar nog rijden :D
had hem in 2006 verkocht

Golf 3 TDI
maand geleden

2 dagen later gemaakt

grill, motorkap, voorfront, koplampen, bumperbalk, zijscherm, intercooler, radiateur, koelvin alles was kapot, gelukkig had ik nog heel veel over van me vorige auto :D

hij rijd nu nog rond in augustus word die gedemonteerd

breadfan83 12-05-2010 22:27

Quote:
Originally Posted by B-ram
schijnt te komen doordat je denkt...ik moet dat bord niet raken...en dan raak je erop gefocust...en raak je em juist!

Of doordat je meestal paralel aan de snelweg crashed. De borden staan erlangs, en als je enkele tientallen meters of zelfs honderd meter nodig hebt op tot stilstand te komen, is zo'n bord snel gevonden.

Maar inderdaad, mij is verteld dat je niet moet proberen iets te ontwijken, maar juist naar de / een uitweg te sturen.

Teef 13-05-2010 11:24

Quote:
Of doordat je meestal paralel aan de snelweg crashed. De borden staan erlangs, en als je enkele tientallen meters of zelfs honderd meter nodig hebt op tot stilstand te komen, is zo'n bord snel gevonden.

Maar inderdaad, mij is verteld dat je niet moet proberen iets te ontwijken, maar juist naar de / een uitweg te sturen.

Zoals je ziet op die foto van mijn golfje, zo breed was die boom niet. Maar ik raakte hem precies in het midden. 'Gelukkig' maar, anders had ik in een ijskoude sloot gelegen. Maar goed, dit was dan ook niet langs een snelweg. Moet er niet aan denken waar je terecht kan komen zonder vangrail of een groot verkeersbord. Tenzij je gelanceerd wordt.

sdi-tje 30-05-2010 09:52

dit is er omweg gegaan:

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/292...rsterloane.html

ben zine 30-05-2010 12:26

Quote:
Originally Posted by sdi-tje

Hij reed een tikkie harder dan zijn beschermengeltje kon vliegen

De Pul 30-05-2010 12:53

:wow: wat een optyft zal dat geweest zijn.....

Archiebald 01-06-2010 12:29

Hierbij mijn persoonlijke drama... Gebeurde 5 nov 2005...

Reed de oprit van de A2 op bij Vinkeveen richting Amsterdam, toen nog met die chicane, ik wilde de Saab 900 Turbo voor me inhalen, dat lukte prima, toen kwam de eerste bocht naar links, piepende banden en ik (met mn stomme kop!) laat het gas los..

Nou heeft een 206 niet de beste wegligging, dus hij ging om, tegensturen, hielp redelijk, knalde met rechts achter tegen de vangrail, daardoor schoot hij terug naar de linkerkant waar ik met linksvoor de vangrail raakte en zo mn hele linkerkant stuk reed.

Voor:

Tijdens:

Resultaat

EelcoB 01-06-2010 15:42

Zow die is mooi geworden! (voor een peugeot) :tongue:

B-ram 01-06-2010 16:09

Quote:
Originally Posted by sdi-tje

meen je die zin zoals jij em zegt nou echt?

dit is er omweg gegaan..ik d8 dat zoiets alleen in grapjes bestond:P

All times are GMT +1. The time now is 09:42.