Tijd voor een foto! Dit is de 1e velg die klaar is, op nog wat poetswerk na. De 2e heb ik zonet gespoten, dus die is morgen ook zo goed als klaar. Nu nog de andere 2 velgen bij Arnaud weghalen die als het goed is de banden eraf heeft!
|
Sweeeeeetttt ass wielen Benzi :rock:
Mag je mijn wielen straks ook wel doen :D |
netjes benji
|
Gave velgjes :thumbup:
|
Lijken vast heel mooi vooral dat wit hard is echt gaaf :D
|
Quote:
Dat witte is in ieder geval wel apart, moet wennen :cool: |
Ziet er goed uit. Kun je die laatste foto niet nog eens maken, maar dan met het wiel op een blok hout? Kijken hoe het de kas vult!
|
Quote:
Ik zal zien of er zo snel mogelijk een band omheen zit ;) Dit ziet er natuurlijk nog niet uit zo, dan is 17" nog steeds veel te klein :rolleyes: Maar het ging mij even om het idee hoe de kleur van het hart en de velg opzich zou gaan staan. Ben tot nu toe wel tevreden. |
Arnaud heeft als het goed is vandaag de banden om 2 velgen gelegt, misschien morgen. Dus binnenkort foto's! Heb jammer genoeg nog steeds geen tapeinden gevonden. Wél heb ik 10 wielbouten kunnen bemachtigen voor de voorste wielen, en dat ook nog voor een zacht prijsje :D Is namelijk moeilijk aan te komen in de maat M14x1,5 met een schroefdraad van minstens 35mm!
Vandaag wat Belgom gehaald voor het polijsten. Dat wil toch stukken beter dan met een lappenschijf van de Gamma! Ook vandaag een andere autoradio gekocht. Ik wou al een poos 1 met DVD, dus die vanavond maar opgehaald. Viel wel wat duur uit, maar dan heb je toch de nieuwste en meest uitgebreide op dit moment. Morgen de boel maar eens aansluiten! Verder heb ik eergisteren andere 10cm speakers geplaatst in de kast aan het plafond. Deze vond ik bij een klant in het plafond van haar pas gekochte huis, en ik mocht ze wel hebben! Dus de Marquants hebben plaats gemaakt voor Pioneers. Ik heb nog een set Pioneers in de Caddy, die komen denk ik ook in de Camper. Hopelijk is het zaterdag een beetje droog en zonnig, dan wil ik proberen de achterbumper opnieuw in de lak te zetten, ik baal namelijk als een stekker dat er beschadigingen op zitten! Dan zal ik ook meteen de achterste bumperhoeken wat verstevigen met polyestermatten o.i.d. Ze zijn door de jaren heen wat fragiel geworden. Tot zover deze update :D |
Kleine update.
2 velgen zijn zo goed als klaar. Eentje nog iets oppoetsen met Belgom, de andere heb ik zonet nog gedaan. Goed spul! Ook meteen maar 1 velg gepast. Bouten passen perfect! Gelukkig. Alleen zijn de velgen wel iets klein onder zo'n bus :D Maar goed, eerst het totaalplaatje maar eens bekijken. Dit weekend ook even de plaat onder de bank zwart geverft, moet nog een keer, maar dat komt nog wel. Ook de schakelpook zwart gemaakt, en de wisserarmen even behandeld. Tijdens het velg passen kom ik erachter dat de voorste remmen nogal vastzitten. Dus daar zéér binnenkort even naar kijken. Dat zal morgen wel worden! Hij moet namelijk deze week nog voor de keuring als het een beetje kan. Hier een fotootje van de velg onder de bus. ( hij mag inderdaad wel ietsje zakken ;)) |
uberrrrrrr! :woowoo:
|
staat hem goed benji, en ja zoals je al zei, beetje zakken is niet verkeerd.
goed bezig benji! |
mooi man zakke mei die handel
|
Komt nog wel Alberto ;)
Vandaag naar het 60jaartransporter festival geweest! Het was echt prachtig mooi, wat rijden hier veel bussen rond in Nederland! Het had niet meer tegen moeten zitten deze week, anders was het niet eens wat geworden. Mijn bus moest voor de APK woensdag, maar had nog 4 aandachtspunten. Dus die opgelost. Maar toen begon de hoofdremcilinder te ouwehoeren. Dus maar op de gok naar Minse toegereden met halve remmerij, maar hij is afgemeld! Gisteren de remmerij ontlucht, en de diesel retourleiding lekvrij gemaakt, dus de mijne was er klaar voor gistermiddag! Toen de bus van mijn vader nog, die had koppelingsproblemen. Hiervoor hebben we een nieuwe koppelingscilinder gehaald, en die moest er dus nieuw op. Maar bij het verwijderen van de oude, knapte de stalen leiding van de cilinder vóór, naar de cilinder achter. Dus gisteravond als de bliksem eerst naar wytze geweest voor wat spul, maar die kon ons niet verder helpen. Daarna naar de ASD gereden, en nieuwe koperslang gehaald me nipples. Dat hebben we dus gisteravond net voor 10en nog vervangen. En wonder boven wonder wou hij vanochtend weer koppelen! Dus die kon mee! Bij het festival waren gelukkig nog wat marktkraampjes, daar heb ik 2 nieuwe gootjes gekocht voor de voordeuren en 2 raamspoilers! Foto's volgen ;) |
Kleine update!
Achterlichten zijn rood en de voorbumper is kapot :D Vandaag een kei geraakt, zat nét in de dode hoek, dus dat wordt plamuren en polyesteren! Voordeel is dat ook meteen de rubberen stootstrips eraf en dichtgemaakt kunnen worden ;) Morgen misschien meer foto's. |
Jammer joh! En waar gaat het kenteken dan komen?
|
Kenteken komt weer in het midden heb ik besloten, alleen een paar cm lager ;)
|
Ah jammer man! Maar shit happens ;)
Die velgen staan wel goed man!! :rock: |
Vandaag dus even bezig geweest met de bumper. Voor de handigheid de bumper maar van de bus geschroefd en gesneden. Hij zit namelijk afgekit langs de wielkasten. Dus dat zal ook opnieuw geverfd moeten worden.
Ik heb de stukken polyester er weer ingeplakt, en samen met mijn vader van binnen sterk gemaakt met epoxyhars en matten. Dus het is weer een stevig geheel!! Ook meteen de gaten van de stootrubbers dichtgemaakt en een andere barst ook meteen ff. Morgen proberen de boel weer strak te krijgen met matten en plamuur! |
Vanavond heb ik de bumper er weer onder gehangen, en ben van plan hem morgen in de grondverf te zetten! Dan zal hier en daar nog wat plamuur moeten, maar dat kan je dan mooi bekijken. Hij is nu veel mooier dan hoe hij was! Vooral nu de stootlijsten eraf zijn, mooi wit geheel zo!
En ben vanavond ff wezen winkelen bij Cornelis van Emperor Audio, en daar een tft schermpje van Bullit gehaald en een composet van Ground Zero. Hier kan ik mooi mee aan de slag wanneer de bumper klaar is. Overigens vanavond nog ff een velg gepolijst. Dus dat schiet nu ook eindelijk eens op. |
Het houd ook nooit op hé :D
Goed bezig Benzi :rock: |
Klote van die bumper. Maar het komt wel weer goed zie 'k! Maar goed dattie nog niet verlaagd was, dan was 't nog raarder gegaan ;)
|
Ja, maar goed. na het ongelukje toch de kans om het helemaal strak te maken. De voorbumper zit in de grondverf en is nu vrijwel helemaal strak. En ik heb 1 van de bumperhoeken áchter eraf gehad, die stond op barsten en er zaten nogal wat scheuren in. Dus die verstevigt en ook strakgemaakt. Die zit er ook al weer op incl. de grondverf.
Voorbumper is ook afgekit, dus ff schuren nog en dan in de lak. Wat een klote werk dat kitten met carrosseriekit!! Alles zit eronder :D |
Hier 2 foto's:
|
Dude! Binnenkort even een fotootje van de scherminbouw? :)
Bumpertje is weer mooi geworden! :thumbup: |
Ja, zal z.s.m. wel even wat foto's van de audio maken. En natuurlijk de bus op de Benzen!! Deze week komen hopelijk de Studbolts binnen, dus kunnen we daarmee aan de slag.
De voorbumper heeft alweer schade, deze moet ook binnen 2 weken strak en geverfd zijn. We zijn momenteel ook druk bezig met de camper van mijn ouders. Die hebben een andere gekocht en die moet ook geverfd worden. Dit is een VanagonGL met een 2.1 WBX blok automaat. Inclusief Airco, cruise en stuurbekrachtiging. Is trouwens een Amerikaan!! Foto's komen nog. |
Quote:
:rock: Dat is een erg fijn apparaat zeg! Ken de verhalen van Split, hij had ook eens een 2.1 WBX. Lekker lux ook, te zien op 3 juni? |
We proberen de bus vóór de 3e van juni klaar te hebben ;)
|
Net ff foto's gemaakt met mijn nieuwe cameraatje:
Rode achterlichten: Nieuwe raamspoilers: Totaalplaatje van dit moment: De nieuwe radio incl. scherm in handgemaakt kastje :D En het project waar we nu mee bezig zijn. Hij staat er natuurlijk al weer heel anders voor, maar hier gaat het dus om. De Vanagon GL! |
de andere heeft ook een nieuwe eigenaar hoorde ik net..
|
Hele mooie camper!
|
Quote:
Dat klopt!! Ze hebben hem genomen :cool: De achterste velgen zitten er ook onder!! Was ff ploeteren met de tapeinden, maar het is gelukt. Heb er ook 4 nieuwe naafkapjes bij, zonder de Mercedes ster, 2 zitten er al op, straks de andere 2 nog even doen. En dan nog bedenken wat de kleur daar van wordt. |
:rock:
Staat hem erg goed Benzi! |
Wat een gaaf ding zeg! Ben nogsteeds zwaar onder de indruk van je rol-kunsten.
|
Hahah, het rollen is wel goed geslaagt op deze bus. Niet 100% even mooi overal natuurlijk, maar op de grote stukken wél super strak!!
|
Niet te laag over jezelf, hij is super gerold! :thumbup:
Maarre; gelukt dus met de draadeinden! Het resultaat mag er zijn, sterker nog: staat prachtig! Velgen passen er helemaal bij i.m.o. helemaal met het witte hart! :cool: |
Resultaat mag er zeker zijn. Bedankt voor je peptalk :D
De naakdopjes worden ook wit, en er komt een logootje in ;) |
Ik heb nog 2 foto's van 2week geleden. staat er netjes bij zo hoor..
|
Fijn Porschegehalte op de parkeerplaats.
|
Mooi zo, gelukt dus! Niet zo heel moeilijk die dingen vervangen he. Staat hem erg goed Benji, bietsje sakje en hy is hielendal Gers!
|
All times are GMT +1. The time now is 20:32. |