Quote:
Nee, als je altijd met schrik moet rondrijden met de gedachte dat daar ondertussen van alles aan het gebeuren is rond dat probleem en dan heb je achteraf meer werk en meer kosten. Dan is het wel een kratje jupiler é :D |
Je kunt ook de scheur weg frezen dan zetel in zetel frezenen
En grotere kleppen erin mits de scheur niet te diep zit |
Dat is de beste optie. Je vind bijna geen kop van die bouwjaren zonder (haar)scheurtjes tussen de zetels.
|
Of bijv een aba kop van een 2liter erop g60 kleppen en geleiders erin olie retour deels dicht lassen werkt perfect
|
Of gewoon zoals het hier gebeurt, perfectie nastreven en zorgvuldig de tofste OEM route kiezen. Er is nog zat goed materiaal beschikbaar IMHO :thumbup:
Ik had al 100 euro ingezet op een andere kop toen die helicoil voorbij kwam ;) |
Quote:
Precies die route die ik ga bewandelen, heb een volledig gereviseerde cilinderkop in Duitsland gekocht :thumbup: (dus OEM zónder scheuren ;) ) Ach we weten allemaal dat jij helderziend bent Nando :D |
Goed bezig :thumbup:
|
Afgelopen zaterdag een compleet gereviseerde Cilinderkop uit Duitsland mogen ontvangen. (Voor de geïnteresseerden : Mand! )
Deze meteen maar even een voorkeursbehandeling gegeven: Evenals het gros van de aanbouwdelen: Ook even geshopped over de grens: Dus zo goed als alles liggen om het onderblok direct dicht te bouwen wanneer deze terugkomt van Emming! :thumbup: |
Tempo!!!
Quote:
Ok nog eentje dan. Ik voorspel dat je bij het controleren van die doosjes ziet dat je schrick spul te kort komt. :rolleyes: |
Quote:
Shhh.. Niet alles verklappen hé ;) |
Verlaat kerstcadeautje ontvangen :D
|
Je laat er geen gras over groeien! Goed bezig :thumbup:
|
Vandaag weer wat speelgoed uit Duitsland ontvangen: Schrick 268/272, nieuwe klepstoters en een verstelbaar nokkenastandwiel :D
Begonnen met het meten van de axiale speling. Slijtgrens ligt op 0,15 [mm]. Ik meet tussen de 0.05 & 0.06 dus mooi binnen specificatie. Vervolgens nokkenas weer uitgebouwd en de nieuwe hydro's met een lekkere klodder montagevet geplaatst. Alle lagerkappen nog eens goed schoongemaakt en ingevet met assemblage vet. Daarna alles volgens het boekje ingebouwd. Nu is het wachten geblazen tot Emming klaar is met de revisie van het onderblok! :thumbup: |
Goede keuze, die asymmetrische as! Zeer geschikt voor de G60! :thumbup:
|
Heerlijke updates!
|
Quote:
Leek mij voor dagelijks gebruik ook een prima as inderdaad! Moet er alleen nog wel even het een en ander aan meten, want volgens de specificaties zou deze in TDC een Kleplift van 1,3 op de Inlaat en 1,8 op de Uitlaat hebben. Als ik 'm een paar keer rond draai zie ik niet echt een duidelijk overlap van de kleppen. Kan natuurlijk liggen aan de nieuwe stoters of het feit dat je dit met het blote oog niet direct ziet :D |
Volgens mij heeft deze as ook niet tot nauwelijks overlap. Anders zou je je drukopbouw rechtstreeks de uitlaat in spoelen. Dat maakt deze as bijzonder geschikt voor de G60.
|
Quote:
Je hebt inderdaad gelijk! Ik had aan de hand van de OT waarden van de in- en uitlaat verwacht dat deze as wat meer spoelde. Maar de overlap is precies 4 graden dus het is niet gek dat ik amper overlap zag :D :rolleyes: |
Net bericht gekregen van Emming, onderblok is af en staat klaar om opgehaald te worden :icon_spin
Was wel kantje boord met de stootrand, zit net 300ste binnen specificatie omdat ie al zover ingelopen was. Afijn, morgen weer die kant opjagen en de boel afhalen! :D |
Lekker hoor, super benieuwd hoe hij straks rijdt!!!
|
Quote:
Maar zit hij na een half jaar rijden niet buiten de slijtage toleranties? Je ontkomt normaliter echt niet aan overmaten bij de G60... Overigens geen twijfel aan de kundigheid van Emming ;) |
Quote:
Misschien heb ik het er wat krom neergezet :rolleyes: 300ste vóór de 2e overmaat (met boren) was de cilinder pas ‘glad’. Na het honen zat hij echter precies aan de 2e overmaat ;) |
Duidelijk :D :thumbup:
|
Halve tor weer terug van Emming! - 2e overmaat geboord en nieuwe 2e overmaat zuigers (Mahle) - Nieuwe Zuigerveren - Nieuwe Balansas Lagers - Blok schoongemaakt & alle oliekanalen nagekeken en schoongemaakt - Krukas nagemeten, gepolijst en gebalanceerd. - Nieuwe Hoofdlagers - Nieuwe drijfstanglagers (Sputter) - Alles met de correcte lagerspelingen gemonteerd = Ik zo blij als een kleuter & een heel vers blok terug! Meteen het geheel ontvet en in de POR15 Rust prevention en POR15 engine Enamel gezet. Da's ook donders mooi spul trouwens! p.s. Mocht een Mod dit lezen, hadden donateurs geen recht op 1,5 Gb foto ruimte? Mijne begint een beetje krap te worden onderhand :rolleyes: |
Hier ook lekker bezig zie ik ;)
Ik had bij mn 16v ook alles zwart, blijft mooi vind ik. |
Quote:
Idem, de OEM uitstraling met het zilver vind ik ook zeker niet misstaan. Toch spreekt alles zwart mij iets meer aan! |
Netjes!
Quote:
Ik denk dat een berichtje in donatiethread het beste werkt :thumbup: |
Ik heb er nu zo’n extra plaat tegen het schuimen van de olie door de krukas bij in, maar nu vervalt de plastic plaat die normaal over de pickup van de oliepomp zit. Nu vervalt dus ook de plastic dam die het links-rechts slingeren van de olie in het carter in de bocht voorkomt. Deze lijkt mij wel vrij noodzakelijk, toch? Geloof dat er hier ook een versie van is welke alleen deze dam heeft, iemand zoiets liggen bij toeval? (Of een andere oplossing, buiten een Schrick pan dan :D ) |
De enige oplossing hiervoor is een schrick pan, maar zoals je het nu hebt is het prima. Geeft geen problemen in de bochten.
|
Een schrick pan heeft ook een groter risico op scheuren omdat hij van aluminium is. Je raakt al snel wat met een Golf 2 wat met die stalen pan minder risico oplevert op schade.
|
Fijn dat jij het zegt Roy, ik mocht al geen schrick meer roepen :D
|
Quote:
:lmao: |
Quote:
Check Incl bijbehorende usertitel ;) |
Quote:
Dat was inderdaad ook mijn beleving met die pannen. Voordeel is dat er wel 750 ml meer ingaat, en het geheel beter zou koelen. Maar dat is de +- 200 ekkies niet waard voor een scheurende pan :D |
Quote:
Vroeger leefden mijn Auto en Portemonnee in vrede samen. Dit alles veranderde toen meneer EnVeeZee aanviel :D :D ;) |
Quote:
Geweldig :D Thanks! |
Bij de 1600 GTI zit die er wel nog op. Herinner me iets dat de montage volgorde niet heel normaal was...
|
Quote:
Die bedoelde ik inderdaad! Eerst moest inderdaad die plaat erop, en dan kan pas de oliepomp gemonteerd worden. Liep ik ook tegenaan toen ik de pomp al gemonteerd had .. EDIT: Na even zoeken gevonden 055115221B |
Quote:
Heb bijna 10 jaar met een Schrick pan gereden en nog nooit een centje pijn. Hangt ook een beetje van je rijstijl af. Koelt de olie bijna 10 graden terug wat erggg welkom is bij een G60. De G60 is instaat om de olie temperatuur goed op te jagen, maar niet instaat om goed terug te koelen. (door de olie/water koeler). Ik reed met externe oliekoeler, Schrick pan en de mogelijkheid om de ventilatoren (2x spal) handmatig te bedienen. Dan was het redelijk te doen en bij goed door trappen werd de olie max 110-120 graden. Nu was mijn G60 wel extreem aangepakt. |
Hier gewoon standaard carter met externe oliekoeler. En een achterlijke rijstijl waarbij je soms twijfelt of de temperatuur sensor niet gewoon kapot is :rolleyes:
|
All times are GMT +1. The time now is 23:08. |