Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   kroeps MK2 G60 Edition One Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=129870)

jk vento 19-04-2016 18:09

zeer mooie mk2 maarten! was inderdaad gezellig 2weken terug dat je ff kwam buurten :thumbup:

jappie86 17-05-2016 19:23

Even je topic opgezocht nadat ik je zaterdag even gesproken heb op het feestje van Bas. echt een mooie wagen, zoals een MK2 moet zijn!

kroeps 18-05-2016 08:07

Quote:
Originally Posted by jappie86
Even je topic opgezocht nadat ik je zaterdag even gesproken heb op het feestje van Bas. echt een mooie wagen, zoals een MK2 moet zijn!

Thanks was inderdaad even gezellig!

kroeps 18-05-2016 08:13

Vorige week vol goede moed vertrokken naar Oostenrijk met de MK2. De heenreis ging voorspoedig en binnen 1030 uur waren we aangekomen in Velden. Wij zijn op maandag aangekomen en hebben een paar leuke dagen gehad. Het weer was niet echt denderend maar we hebben veel lol gehad. Ook al was het de week na het evenement was het nog redelijk druk en mooie dingen gezien.

Hierbij wat plaatjes van de golf in oostenrijk. We hebben ook een bergrit gemaakt naar de Kolbreinsperre en daarna het porsche museum in Gemund bezocht, klein museum maar zeker een aanrader met uniek spul.

Beetje vies na de bergrit. Hier heb ik de auto ook echt een beetje aan de tand kunnen voelen en weer wat dingen die ik verder moet gaan uitzoeken. De auto moet meer koeling hebben en wil het rem systeem even volledig nalopen.

Mark_MK1 18-05-2016 12:07

Gaaf man! :thumbup: hoe reageert air in scherpe bochten?

kroeps 18-05-2016 15:14

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
Gaaf man! :thumbup: hoe reageert air in scherpe bochten?

Ik vond het super rijden met airlift en de V2. Strak in de bochten.

kroeps 30-05-2016 07:48

Na de bergrit in Oostenrijk bleef het knagen dat de remmen wel wat aandacht konden gebruiken. Op zoek gegaan naar een goede upgrade in remkracht en uitgekomen bij een setje Porsche Boxster remmen. Deze zijn met een set Epytec te gebruiken in combinatie met de G60 remschijven die ik toch al nieuw had. Adapters zijn besteld en hopelijk van het weekend even passen met de BBS velgen die ik nu heb. Eerst even alles passen en daarna zullen de klauwen netjes worden gemaakt. Ik ben nog wel op zoek naar informatie over welke remblokken hiermee het beste passen voor goede remprestaties? Iemand ideeën?

Daarnaast ben ik via Facebook in contact gekomen met iemand in Spanje Renewart - art & engine die unieke plaatjes maakt voor een MK2. Ik heb daar een badge laten maken ipv G60 nu 20VT. Vind dit wel een gaaf design, hij maakt ze op bestelling. Betaling via paypal en binnen 2 weken binnen. Ook gelijk 1tje voor een maat :thumbup:

magnetron 30-05-2016 07:55

Vette foto's, en toffe remmen. Die badge is ook nice. Ben benieuwd hoe het staat!

NielsDub 30-05-2016 08:00

Mooie upgrades weer, gaaf die badges!

Rutger 30-05-2016 10:46

Super wagen geworden zeg... Bedankt voor je reactie in mn repro bumper topic, bumpers zien er inderdaad erg netjes uit!

RamonDrenthe. 30-05-2016 17:16

Wat een wagen!

magik17 31-05-2016 13:09

Heerlijk ding, hopelijk zien we die 26 juni!

kroeps 01-06-2016 08:45

Quote:
Originally Posted by magik17
Heerlijk ding, hopelijk zien we die 26 juni!

Dat is wel de bedoeling. Ben aangemeld :thumbup:

kroeps 06-06-2016 09:01

Zaterdag de Porsche remmen gepast icm met de Epytec adapters en de BBS velgen. Epytec adapters passen perfect op de remmen en op de naaf. Ik heb gekozen voor de set waarbij ik mijn G60 remschijven kan blijven gebruiken. Dit past zoals ik verwachtte, zie de foto's. Nu probeerde ik de BBS velgen te monteren, dit pastte niet. De klauw komt toch wel bijna 12 mm verder naar buiten als de Girling 54. Er lag nog een spacer van 12 mm in de buurt en dan paste het perfect.

Aangezien ik eigenlijk geen ruimte heb om 12 mm verder naar buiten te komen met de velg zal ik hier wat voor moeten verzinnen. Na wat bedenken en meten ben ik erop uit gekomen dat ik de velgen aan kan passen. Andere binnen en buiten randen erop en het zou moeten werken. Ik heb op dit moment 5,5j binnen rand 0,5j hart en 2j buitenrand. Om een spacer te kunnen plaatsen van 12mm zal het hart 0,5j op moeten schuiven naar buiten. Dus ik zal een 6j binnen rand nodig hebben 0,5j hart en dan 1,5j buiten rand. Dan blijft de velg 8j in totaal, kan ik mijn band blijven gebruiken. Geometrie volgens mij allemaal hetzelfde, als iemand hier andere ideeën over heeft hoor ik dat graag.

Het plaatje 20vt gemonteerd :thumbup:

En nog compleet plaatje

jeffelz 06-06-2016 09:57

Ziet er allemaal weer zeer goed uit! :thumbup:
Is het geen idee aangezien je de velgen wilt aanpassen om de harten frontmounted te maken, dit scheelt toch ook weer iets aan ruimte bij de remklauwen?

kroeps 06-06-2016 10:06

Quote:
Originally Posted by jeffelz
Ziet er allemaal weer zeer goed uit! :thumbup:
Is het geen idee aangezien je de velgen wilt aanpassen om de harten frontmounted te maken, dit scheelt toch ook weer iets aan ruimte bij de remklauwen?

Als ik ze frontmounted maak, worden de velgen smaller. Maar moet ik achter ook frontmounted maken, dat kost ook weer extra. Dus dan moet ik nieuwe banden en 4 velgen verbouwen. Nu hoef ik er maar 2 te verbouwen en blijft de rest allemaal behouden.

jeffelz 06-06-2016 10:11

Quote:
Originally Posted by kroeps
Als ik ze frontmounted maak, worden de velgen smaller. Maar moet ik achter ook frontmounted maken, dat kost ook weer extra. Dus dan moet ik nieuwe banden en 4 velgen verbouwen. Nu hoef ik er maar 2 te verbouwen en blijft de rest allemaal behouden.

Ja dat is dan ook weer zo, dat scheelt aanzienlijk! :thumbup:

jeffelz 06-06-2016 14:31

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost met de kentekenplaat aan de bumper, zonder te schroeven in de bumper?

kroeps 06-06-2016 15:53

Quote:
Originally Posted by jeffelz
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost met de kentekenplaat aan de bumper, zonder te schroeven in de bumper?

Kreeg dat niet opgelost. Hij zit nu gewoon geschroefd. Ik had magneten achter de bumper bevestigd en in de kentekenplaathouder, maar ik vond dit niet sterk genoeg. Met nog grotere magneten zou dit wel kunnen werken, maar vond ik het niet waard. Kenteken hoort nou eenmaal op een auto.

Scully 06-06-2016 17:33

Quote:

Maar voor de 2 velgen voor ben je 4 nieuwe randen nodig begrijp ik? En als je alle 4 front mounted maakt, ben je 4 nieuwe banden nodig. De velg wordt dan een half inch smaller. Dezelfde band zou moeten kunnen, maar dat moet jij uitmaken. Hoe dan ook, 4 nieuwe banden zullen niet veel verschillen van 4 nieuwe randen denk ik, zo niet goedkoper zijn? Enkel de prijs van 2 velgen extra ombouwen komt er dan bij.

René 06-06-2016 20:50

Gave rem setup zo! Eentje om te onthouden iig :)
Maar die 12mm verder naar buiten is als ik deze foto bekijk niet echt een probleem toch?

http://myalbum.com/photo/qXMYbQKx5973/720.jpg

kroeps 07-06-2016 12:57

Quote:
Originally Posted by Scully
Maar voor de 2 velgen voor ben je 4 nieuwe randen nodig begrijp ik? En als je alle 4 front mounted maakt, ben je 4 nieuwe banden nodig. De velg wordt dan een half inch smaller. Dezelfde band zou moeten kunnen, maar dat moet jij uitmaken. Hoe dan ook, 4 nieuwe banden zullen niet veel verschillen van 4 nieuwe randen denk ik, zo niet goedkoper zijn? Enkel de prijs van 2 velgen extra ombouwen komt er dan bij.

Maat van mij heeft nog 2x 1,5j buitenranden liggen. Dus hoef enkel 2 binnen randen te kopen. Die zijn ongeveer 150 euro per stuk. Banden maat vind ik nu perfect. Dus denk dat dit de optie is die ik ga doen.

Quote:
Originally Posted by René
Gave rem setup zo! Eentje om te onthouden iig :)
Maar die 12mm verder naar buiten is als ik deze foto bekijk niet echt een probleem toch?

http://myalbum.com/photo/qXMYbQKx5973/720.jpg

Ik wil eerst spacers bestellen van 12mm om inderdaad zeker te weten of het niet zo ook al past. Zoals ik nu heb gemeten gaat het niet passen, tijdens het rijden loopt er nu niks aan, met scherp sturen of hard rijden niets wat aanloopt. Dat zou wel eens anders kunnen worden op het moment dat de band verder naar buiten komt.

Daarnaast wordt ook de geometrie van je stuurinrichting aangepast. De wielen komen verder naar buiten en daardoor wordt je stuurslag anders. Dat is waar ik me het meeste zorgen om maak.

kroeps 16-06-2016 08:25

Hierbij filmpje van ons avontuur Worthersee 2016!

https://vimeo.com/170852677

Shon 16-06-2016 08:32

Mooi filmpje.
Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me machtig :thumbup:

kroeps 28-06-2016 07:28

Aftermovie van VAG Nation in België.

https://vimeo.com/172461216

Extremy 28-06-2016 07:45

Gaaf gedaan!!

kroeps 28-06-2016 07:48

Quote:
Originally Posted by Extremy
Gaaf gedaan!!

Doet een maatje van mij. Maar inderdaad weer gaaf filmpje

kroeps 02-08-2016 08:25

Zo de auto weer uit de stalling gehaald aankomend weekend is MIVW. De auto had met een lege accu gestaan(lichten aan laten staan) dus moest het gasklephuis opnieuw inleren. Dit gedaan en de auto reed weer als een zonnetje.

Deze week staat de auto bij RPA autotechniek waar deze zal worden gedetailleerd. Zelf zal ik vooral de velgen weer onder handen nemen met polijsten en klaar maken. En dan is het zaterdag ochtend vroeg naar MIVW, de golf staat op de stand van Streetcustoms.

De zoektocht naar 6j binnenranden voor de BBS RS is nog steeds niet ten einde. Wil graag alle spullen verzamelen zodat ik van de winter kan gaan bouwen aan de remmensetup en de velgen. Er zijn nog meer plannen voor de winter om iets meer PK's te krijgen maar daar kan ik nog niet teveel over delen.

Wat plaatjes:

Mark_MK1 02-08-2016 08:39

Dik dik dik! :D

The Skinnmeister 02-08-2016 11:56

Ziet er weer goed uit :thumbup:

kroeps 04-08-2016 07:37

Dank dank! Zal na MIVW wel weer update plaatsen

kroeps 08-08-2016 08:00

Afgelopen weekend naar MIVW geweest wat weer een zeer geslaagd evenement is geweest. Vrijdag avond de auto nog poetsen en alles netjes maken. Ik had nog nieuwe rode BBS logo's gekocht en vind dat erg geslaagd.

Ik was door StreetCustoms uitgenodigd of ik bij hun op de stand wilde komen staan, en dat was echt heel gaaf. Moest om 8 uur aanwezig zijn en toen was het al druk. Auto daar neer zetten en laatste puntjes op de i gezet. Daarna even langs alle standjes gelopen en toch weer wat spullen gevonden die ik nog nodig had. Speaker kapjes, spiegelkapje, rs sleutel en nette achterlichten. De rest van de dag lekker rond gelopen en alles bekeken. Het weer was super. Heerlijke dag gehad.

kroeps 10-08-2016 08:43

Nog wat spots op MIVW:

Mark_MK1 10-08-2016 15:35

Dikke poep! Staat er uber netjes bij :thumbup:

tuninggek 14-08-2016 15:31

Erg mooi geworden.....

vdWal. 14-08-2016 20:45

dikke verschijning :thumbup:

kroeps 12-09-2016 08:26

Tijd voor een update. Er was na MIVW interesse gekomen van een oud eigenaar die de golf terug wilde kopen. Hij is toen langs geweest en we hebben een aantal weken onderhandeld, maar we zijn er niet uit gekomen.

Na dit alles is het weer tijd om verder te gaan aan de golf, heb namelijk nog genoeg dingen die ik aan wil pakken en verbeteren. Moest de onderste en bovenste sierlijst van de voorruit nog plaatsen aan de binnenkant van de auto. Deze onderste lijst heb ik ook nog nieuw te koop had er namelijk een aantal kunnen kopen, bij interesse hoor ik het graag.

Ook had ik nog een 2e hands ruit rubber(onderste lijst aan de buitenkant) over kunnen nemen van EddieA voor het rechter portier. Ik had daar een imitatie versie van Werk34 maar vond deze echt niet netjes. Ook de porsche remmen alvast geschuurd zodat deze klaar zijn voor nieuwe laag verf. Worden gewoon zwart met witte letters.

kroeps 29-12-2016 09:15

Afgelopen periode vooral weer onderdelen verzameld om de velgen om te kunnen bouwen en de remmen te plaatsen. De binnenbedden worden geschuurd en gespoten, buitenranden weer polijsten.

Heb de velgen als volgt omgebouwd, oude situatie:
Binnenbed van 5,5 j
Hart van 0,5j
Buitenrand van 2j

Nieuwe situatie
Binnenbed van 6j
Hart van 0,5j
Buitenrand van 1,5j

Dit geeft me als het goed is precies genoeg ruimte om een spacer te plaatsen en de porsche klauwen te monteren. Heb via MelvinUS de spacers overgenomen. Daarnaast van VdWal nog wat spullen overgenomen om de golf weer te verfraaien; lijstenset, dorpels en speakers voor de hoedenplank dragers. Hieronder wat plaatjes van de voortgang:

Hieronder de velgen uit elkaar gehaald

Links de nieuwe setup, rechts de oude setup

En even een foto van de opgeknapte remmen, stickers moeten er nog op en nog een laag blanke lak.

Erik Baas 29-12-2016 12:38

Quote:
Binnenbed van 5,5 j

5,5 INCH, niet 5,5 j. J is de VORMfactor van de velg.

EnVeeZee 29-12-2016 16:55

Erik wil graag aandacht (of tissues) denk ik :gives:

All times are GMT +1. The time now is 08:42.