Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf Rallye - 5-cil met Sequentiele 6-bak, 4MOTION en veel Carbon (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106900)

Erik Baas 06-07-2013 23:27

Quote:
Originally Posted by sander_beer
je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind
Dit in tegenstelling tot de elektrotechniek, waar lange draden onvermijdelijk tot spanningsverlies leiden. ;)

ar1g3 07-07-2013 00:15

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik ben bang dat de werkelijkheid wat tegen valt :D

Af en toe gaat er eens een hamer door de lucht als het niet wil, en over mijn humeur nog niet gesproken dan ;)

Ook van het vloekende type? :D

Ziet er echt mooi uit al dat laswerk, ik wou dat ik de kennis en mogelijkheid had om dat ook te kunnen doen...

DutchWilco 07-07-2013 00:58

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Ook van het vloekende type? :D

Ziet er echt mooi uit al dat laswerk, ik wou dat ik de kennis en mogelijkheid had om dat ook te kunnen doen...

Ik moet je zeggen dat ik door de jaren heen een stuk geduldiger geworden ben gelukkig :)

Vloeken doe ik zelden, maar ik kan flink kwaad worden als het echt niet wil. Dit komt vooral omdat ik niet snel tevreden ben en de lat nog wel eens wat te hoog leg :rolleyes:

Ik vind mijn werk echt super, maar veel mensen denken al snel dat ik de hele dag bezig ben met hobby, maar als er 4 of 5 grote projecten staan en zo'n 10 mail per dag moet beantwoorden, de telefoon die steeds gaat, en dan nog de ontwikkeling van diversen nieuwe producten waardoor ik vaak slapeloze nachten heb. Nachts slaap ik niet meer dan zo'n 5 uur en heb bijna geen tijd voor een normaal sociaal leven. Dit is ook de reden dat ik veel te weinig op meetings enz ben en dat vind ik best wel jammer al heb ik mij nu al wel ingeschreven voor Volksdub, Dumpd en ik wil nog naar Edition38 waar ik zal zijn met mijn blauwe Golf die dan ook de verkoop in gaat.

Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid werk die ik heb, maar ik heb momenteel best wel wat moeite om alles goed te laten verlopen en om iedereen tevreden te houden.
Naast deze Rallye ben ik ook bezig met een Ibiza R36 en een Corrado R32 en staat er nog een Golf G60 te wachten die gespoten is en waar een R32 bi-turbo met 4MOTION in komt en er staat nog een mk3 Cabrio die gelukkig bijna af is. Voor hierna staat er nog een mk2 in de rij die ik compleet moet bouwen van chassis naar 4MOTION t/m een dikke turbo-motor en speciale bak wat nog even een verassing blijft.
Ik zeg momenteel veel werk af omdat ik het niet aan kan. Eigenlijk moet ik beginnen aan vast personeel, maar dat zou een omschakeling zijn naar het commercieel worden wat ik niet wil. Veel auto's zijn nog niet af en ik hoop dat er volgend jaar een paar auto's meer op de meetings mogen staan waar ik aan heb mogen werken zodat ook iedereen kan zien hoe het eindresultaat is.

Hoe het verder zal gaan met DutchBuild weet ik nog niet goed, maar ik hoop hier mee door te kunnen gaan zonder (te) commercieel te worden en waardoor alles dan alleen nog maar om het geld draait gaat ipv het werk goed te kunnen en mogen doen met een goede service en contact naar de mensen toe wat bij mij toch echt voorop staat.

DutchWilco 07-07-2013 01:11

Quote:
Originally Posted by sander_beer
je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind

Gelukkig maar, want ik ben nog wel een half jaartje aan het lassen alvorens de koets het dompelbad in kan :)

Herm Schreurs 07-07-2013 11:29

Quote:
Klopt helemaal :)

Deze gaten zitten er in om deze nieuwe delen goed vast te kunnen zetten aan de bestaande binnendorpel.

Alles is zo gemaakt dat de kooi het dragende gedeelte wordt en de rest van het blik er tussen zit om droog te blijven :)

Ik weet dat het een onoverzichtelijk project is en nog langdradig ook, maar ik moet ergens naar toe werken en daar is dit alles voor nodig. In principe zou een space-frame veel makkelijker zijn voor mij en veel tijd schelen, maar dit mag nu eenmaal niet voor op de weg. We zoeken een beetje de grenzen op voor wat de mogelijkheden om deze straat-legaal te houden. Deze man wil een auto zonder compromis, maar links of rechtsom zit je toch aan bepaalde regels vast.
Nu is het langdradig, maar later bij het opbouwen van alles zullen de vorderingen er beter uit gaan zien en ook zal het beter te begrijpen zijn waarom ik bepaalde dingen maak of aanpas.

Ik denk dat niemand het hier als langdradig ervaart, misschien zoude we vaker een update willen zien :D maar als er weer een komt is het ook meteen een kwalitatief hoogwaardige update met meesterlijk werk!

Ga zo door! :thumbup:

DutchWilco 07-07-2013 12:41

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Ik denk dat niemand het hier als langdradig ervaart, misschien zoude we vaker een update willen zien :D maar als er weer een komt is het ook meteen een kwalitatief hoogwaardige update met meesterlijk werk!

Ga zo door! :thumbup:

Dank je wel Herm, leuk om van je te horen :thumbup:

Polo1w 07-07-2013 22:32

Aha. Eigenlijk is t heeeel simpel.
1. Koop een auto
2. Slijp m in stukken
3. Las m weer in elkaar
Eitje :D
Ff serieus, mooi werk man, ben wel onder de indruk, en ben van mening dat je beter minder projecten kan doen, maar die voor de 120% maakt, dan een enorme bult werk aannemen, en het door tijdsdruk uiteindelijk af moet raffelen. Je lijkt me niet echt t type dat daar gelukkig van word.
Wens je het beste met de geweldige projecten!

DutchWilco 07-07-2013 23:30

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Aha. Eigenlijk is t heeeel simpel.
1. Koop een auto
2. Slijp m in stukken
3. Las m weer in elkaar
Eitje :D
Ff serieus, mooi werk man, ben wel onder de indruk, en ben van mening dat je beter minder projecten kan doen, maar die voor de 120% maakt, dan een enorme bult werk aannemen, en het door tijdsdruk uiteindelijk af moet raffelen. Je lijkt me niet echt t type dat daar gelukkig van word.
Wens je het beste met de geweldige projecten!

Ik heb nog zo mijn best gedaan om deze 3 punten geheim te houden, maar je had me al weer door :D

Afraffelen zal nooit gebeuren omdat ik dit simpelweg niet kan :shake:

Het is idd wel lastig dat er zoveel werk/projecten door elkaar lopen, maar als je 2 of 3 klussen vooruit plant en er komt veel werk per klus bij omdat de klant toch nog meer wilt veranderen of verbeteren dan geplant is, loopt alles al snel op een hoop omdat ik het meeste werk alleen moet doen.
Daarnaast zijn er ook projecten die geen haast hebben of dat de klant het anders financieel niet voor kan blijven enz. Het blijft erg moeilijk om hier een balans in te vinden en is mij tot op heden nog steeds niet gelukt :shake:
Het was nooit mijn bedoeling om alleen project-auto's te bouwen en al helemaal niet om ook zelf de motoren enz zelf klaar te maken, maarja mijn werk verloopt voornamelijk zoals ik de aanvragen binnen krijg. Ik moet wel zeggen dat het wel heel erg leuk is om iemand zijn droom-auto te mogen bouwen waar veel meer waarde aan wordt gehecht dan 1 uit de showroom.
Ik ben in elk geval wel erg blij dat ik zoveel werk heb, want het blijft toch wel de hobby van mensen en daar blijft steeds minder van over als ze zo doorgaan met alles duurder maken en bezuinigen :rolleyes:

ar1g3 11-07-2013 01:04

Quote:
Ik moet je zeggen dat ik door de jaren heen een stuk geduldiger geworden ben gelukkig :)

Vloeken doe ik zelden, maar ik kan flink kwaad worden als het echt niet wil. Dit komt vooral omdat ik niet snel tevreden ben en de lat nog wel eens wat te hoog leg :rolleyes:

Ik vind mijn werk echt super, maar veel mensen denken al snel dat ik de hele dag bezig ben met hobby, maar als er 4 of 5 grote projecten staan en zo'n 10 mail per dag moet beantwoorden, de telefoon die steeds gaat, en dan nog de ontwikkeling van diversen nieuwe producten waardoor ik vaak slapeloze nachten heb. Nachts slaap ik niet meer dan zo'n 5 uur en heb bijna geen tijd voor een normaal sociaal leven. Dit is ook de reden dat ik veel te weinig op meetings enz ben en dat vind ik best wel jammer al heb ik mij nu al wel ingeschreven voor Volksdub, Dumpd en ik wil nog naar Edition38 waar ik zal zijn met mijn blauwe Golf die dan ook de verkoop in gaat.

Ik ben erg blij met de grote hoeveelheid werk die ik heb, maar ik heb momenteel best wel wat moeite om alles goed te laten verlopen en om iedereen tevreden te houden.
Naast deze Rallye ben ik ook bezig met een Ibiza R36 en een Corrado R32 en staat er nog een Golf G60 te wachten die gespoten is en waar een R32 bi-turbo met 4MOTION in komt en er staat nog een mk3 Cabrio die gelukkig bijna af is. Voor hierna staat er nog een mk2 in de rij die ik compleet moet bouwen van chassis naar 4MOTION t/m een dikke turbo-motor en speciale bak wat nog even een verassing blijft.
Ik zeg momenteel veel werk af omdat ik het niet aan kan. Eigenlijk moet ik beginnen aan vast personeel, maar dat zou een omschakeling zijn naar het commercieel worden wat ik niet wil. Veel auto's zijn nog niet af en ik hoop dat er volgend jaar een paar auto's meer op de meetings mogen staan waar ik aan heb mogen werken zodat ook iedereen kan zien hoe het eindresultaat is.

Hoe het verder zal gaan met DutchBuild weet ik nog niet goed, maar ik hoop hier mee door te kunnen gaan zonder (te) commercieel te worden en waardoor alles dan alleen nog maar om het geld draait gaat ipv het werk goed te kunnen en mogen doen met een goede service en contact naar de mensen toe wat bij mij toch echt voorop staat.

Ik snap wat je bedoelt met het niet te commercieel willen maken van je bedrijfje. Werk je echt helemaal alleen aan deze projecten? Want misschien zou het wel goed zijn om twee of drie mensen aan te nemen, mensen die je blindelings vertrouwt dat het werk dat ze doen goed gedaan wordt. En dan gewoon een limiet aan projecten die je aanneemt, en de rest komt op een wachtlijst. Zo wordt je een beetje een elite-tuning bedrijf, al ben je dat eigenlijk al. Zo een beetje zoals die kleine tuning bedrijfjes in Duitsland, een handvol vrienden die samen auto's strippen en verbeteren.

Wel echt knap dat je dat allemaal zo op je eentje weet te handhaven, zoveel projecten en dan nog het ontwikkelen van onderdelen enz!!

DutchWilco 16-10-2013 12:42

Deze auto heeft even in de hoek gestaan en ik ben er inmiddels weer aan begonnen.

Helaas moet ik eerst een stap terug alvorens ik weer verder kan, want de vloer is erg rot. Bij het loshalen is meteen weer goed te zien dat er echt overal roest tussen de naden zit terwijl dit in eerste instantie helemaal niet opvalt.

René 16-10-2013 13:32

Poeh, wat een werk zeg....was een zuurbadje met KTL behandeling geen makkelijkere oplossing geweest?

DutchWilco 16-10-2013 13:41

Quote:
Originally Posted by René
Poeh, wat een werk zeg....was een zuurbadje met KTL behandeling geen makkelijkere oplossing geweest?

Daar waar rot tussen de naden zit, gaat het ook niet weg in een zuurbad. Na het verwijderen van de tunnel, zat daar ook veel roest tussen en is bij eigenlijk elke mk2 wel zo. Dit valt pas op bij het los halen helaas, maar ik vond er te te veel reparatiewerk aan zitten waar het niet mooier op word en heb samen met de klant besloten om alles in zijn geheel te vervangen.

René 16-10-2013 13:59

okee, had verwacht dat met zo`n zuurbad alle roest wel weg zou gaan namelijk :)

Joan 17-10-2013 15:29

Respect Wilco!

Sven-GTI 17-10-2013 15:53

Kunnen we niet een keer bij jou een minimeet organiseren :D

Ben weleens benieuwd om al dat spul en je werkplaats in het echt te bewonderen :thumbup:

skywalker38 17-10-2013 20:03

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

Ben weleens benieuwd om al dat spul en je werkplaats in het echt te bewonderen :thumbup:

Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar heb het idee al bij hem geopperd,wellicht volgend voorjaar hij staat er in ieder geval positiev tegenover
Maar laat ik het maar aan hem over dit uit te leggen

DutchWilco 17-10-2013 20:28

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Ik wil niet voor mijn beurt praten,maar heb het idee al bij hem geopperd,wellicht volgend voorjaar hij staat er in ieder geval positiev tegenover
Maar laat ik het maar aan hem over dit uit te leggen

Daar hebben we het al eens over gehad idd. Het is toch zo dat jij de hamburgers zou gaan bakken :thumbup: :D

skywalker38 17-10-2013 20:33

Quote:
Daar hebben we het al eens over gehad idd. Het is toch zo dat jij de hamburgers zou gaan bakken :thumbup: :D

Hahaha inderdaad,en ik nog een heel goed recept voor een pistoletje hete kip,oh en deze prijzen zullen een stuk betaalbaarder zijn :thumbup: ,ik moet je zeggen het lijkt me erg leuk om dit door te zetten Wlky

Jetta-GTI-16v 17-10-2013 20:36

Dikke respect (Y)
Ga deze volgen

ewcaddymk1 17-10-2013 20:36

Quote:
Hahaha inderdaad,en ik nog een heel goed recept voor een pistoletje hete kip,oh en deze prijzen zullen een stuk betaalbaarder zijn :thumbup: ,ik moet je zeggen het lijkt me erg leuk om dit door te zetten Wlky

meneer skaywalker krijgt het nog druk dus met zijn ideen.want wilco moet rustig aan doen de komende tijd :thumbup:

DutchWilco 17-10-2013 20:37

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

Ik heb hier idd al wel eens over gedacht en ook over gesproken met Michel.

Zoals sommige al weten, is dat ik niet op een industrie-terrein zit, maar in het buitengebied. Dit heeft nog wel eens wat nadelen, maar geeft wel het voordeel dat we in het bezit zijn van (2 kleine maar groot genoeg) weilanden waar wel wel genoeg ruimte is :)
Werkplaats open, barbecue aan en zo zou het best wel wat kunnen worden als hier animo voor is tenminste :rolleyes:

DutchWilco 17-10-2013 20:40

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
meneer skaywalker krijgt het nog druk dus met zijn ideen.want wilco moet rustig aan doen de komende tijd :thumbup:

Das wel een goeie idd. Ik sta sowieso niet graag op de voorgrond, maar ik weet zeker dat Michel het goed zal doen als stand-in :rolleyes: :thumbup: :D

ewcaddymk1 17-10-2013 20:49

Quote:
Das wel een goeie idd. Ik sta sowieso niet graag op de voorgrond, maar ik weet zeker dat Michel het goed zal doen als stand-in :rolleyes: :thumbup: :D

en dan met blonde pruik , geschoren benen en strak rokje en kort topje :D

kun je er al een voorstelling van maken :cool:

skywalker38 17-10-2013 20:55

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
en dan met blonde pruik , geschoren benen en strak rokje en kort topje :D

kun je er al een voorstelling van maken :cool:

Je moest eens weten hoe strak mijn benen zijn,maak ik alle vrouwen jaloers die meekomen :D :thumbup:

ewcaddymk1 17-10-2013 21:04

Quote:
Je moest eens weten hoe strak mijn benen zijn,maak ik alle vrouwen jaloers die meekomen :D :thumbup:

TOP!!! :D

Herm Schreurs 17-10-2013 21:38

hahaha!

Tof idee heren!
Misschien kunnen we nog iets als Volksforum betekenen hierin?

pibbe 17-10-2013 21:53

goed idee, zal zeker langskomen als dit wat word om de werkplaats en projecten te kunnen bewonderen

skywalker38 17-10-2013 21:57

Waar Wilco en ik wel op hopen is dat er met name mensen op af willen komen met motorsport gerelateerde auto's,dit omdat, ik durf dat wel openlijk toe te geven,
dat ik meetings zoals mivw een beetje moe ben,ik zou het daarom erg gaaf vinden als er een meeting zou komen in Nederland vergelijkbaar als gti international

DutchWilco 18-10-2013 00:11

Quote:
Waar Wilco en ik wel op hopen is dat er met name mensen op af willen komen met motorsport gerelateerde auto's,dit omdat, ik durf dat wel openlijk toe te geven,
dat ik meetings zoals mivw een beetje moe ben,ik zou het daarom erg gaaf vinden als er een meeting zou komen in Nederland vergelijkbaar als gti international

Hee Michel, ik weet dat je dit hoog heb zitten, maar zo groot is het helemaal niet bedoeld.

Dit is echter bedoeld als een soort van kennismaking-meetinkje, gezellig met een hapje en een drankje. Het is dan voornamelijk voor de mensen die bv onze projecten volgen en het leuk zouden vinden om eens te komen kijken.

Ik zou ook graag een meeting zien zoals jij, Michel, maar dat zal er voorlopig niet in zitten en daar heb ik ook alle begrip voor aangezien de economie er voorlopig nog niet beter op word. De 2e hands auto's zijn beter betaalbaar geworden, en alle arbeid, spuiten en onderdelen zijn alleen nog maar duurder geworden waardoor het vaak ook een logische keuze is om het zo te doen zoals bijna iedereen het nu doet of wij dat leuk vinden of niet :)

EelcoB 21-10-2013 09:39

Helemaal mee eens! Alle dikke wielen etc. is leuk, maar voor mij persoonlijk ligt de passie en de uitdaging/interesse voornamelijk ik het autosport gedeeldte! Lijkt me zeker gaaf om een keer te kunnen kijken/praten met mensen die de zelfde passie delen! :thumbup:

obimaster 21-10-2013 17:34

in belgie is het nog allemaal veel moeilijker i.v.M de keuring
anders deel ik jullie mening

mvg

skywalker38 21-10-2013 19:28

Quote:
Originally Posted by obimaster
in belgie is het nog allemaal veel moeilijker i.v.M de keuring
anders deel ik jullie mening

mvg

Ik was ook een beetje te enthousiast met mijn mening,laat men mij niet verkeerd begrijpen en wil dan ook mensen met een andere stijl/mening niet uitsluiten om niet te komen mits het allemaal doorgang zal krijgen,in ieder geval kan Wilco op mij en mijn vrouw rekenen mbt helpen van het een en ander

tim 16v 22-10-2013 18:36

Quote:
Hee Michel, ik weet dat je dit hoog heb zitten, maar zo groot is het helemaal niet bedoeld.

Dit is echter bedoeld als een soort van kennismaking-meetinkje, gezellig met een hapje en een drankje. Het is dan voornamelijk voor de mensen die bv onze projecten volgen en het leuk zouden vinden om eens te komen kijken.

Ik zou ook graag een meeting zien zoals jij, Michel, maar dat zal er voorlopig niet in zitten en daar heb ik ook alle begrip voor aangezien de economie er voorlopig nog niet beter op word. De 2e hands auto's zijn beter betaalbaar geworden, en alle arbeid, spuiten en onderdelen zijn alleen nog maar duurder geworden waardoor het vaak ook een logische keuze is om het zo te doen zoals bijna iedereen het nu doet of wij dat leuk vinden of niet :)

Weet niet of de economie de schuldige is. Denk ook dat de groep mensen die een golf 2 wil, waar zoveel tijd en geld in zit erg klein is. En dat er dan door die reden ook bijna niet mee gereden word. Heb zelf een golf 2 20vt als 2e auto. Dit jaar al 10.000 fun km gemaakt :D . Maar een erg leuk idee die meeting. Zal ook zkr komen kijken.

Bontje 23-10-2013 14:53

Gaat hier goed zo te lezen, zag en hoorde ook dat je een ander las apperaat had gekocht uit Delden? :thumbup:

Keep up the good work!

jellehier 23-10-2013 17:14

Quote:
Originally Posted by tim 16v
Weet niet of de economie de schuldige is. Denk ook dat de groep mensen die een golf 2 wil, waar zoveel tijd en geld in zit erg klein is. En dat er dan door die reden ook bijna niet mee gereden word. Heb zelf een golf 2 20vt als 2e auto. Dit jaar al 10.000 fun km gemaakt :D . Maar een erg leuk idee die meeting. Zal ook zkr komen kijken.

Ik denk dat meneer dutchbuild ook prima uit de voeten kan met nieuwer dan golf 2, en dat het ook zijn insteek is om alles welkom te heten en zijn voorkeur gewoon uit gaat naar motorsport/performance georiënteerde auto's

DutchWilco 23-10-2013 17:52

Quote:
Originally Posted by Bontje
Gaat hier goed zo te lezen, zag en hoorde ook dat je een ander las apperaat had gekocht uit Delden? :thumbup:

Keep up the good work!

LOL, Klopt als een bus :) Is een mooi apparaat en ik hoop er veel plezier van te hebben. Aardige man trouwens waar hij vandaan komt :)

Dit het puntlasapparaat wat ik er heb bijgekocht:

DutchWilco 23-10-2013 18:01

Ik ben druk bezig om de vloer er netjes uit te halen en alles daar onder netjes te maken zoals op de foto's te zien is:

Tjaap 23-10-2013 18:20

Where no man has gone before....

René 23-10-2013 18:23

pfoee....doet me een beetje denken aan dat spijlbus project wat jaaaren geleden hier op het forum stond...daar ging ook al het plaatwerk bijna van elkaar.....volgens mij had die man ook een toepasselijke forumnaam. wat een werk! :)

Bontje 23-10-2013 19:02

[QUOTE=DutchBuild]LOL, Klopt als een bus :) Is een mooi apparaat en ik hoop er veel plezier van te hebben. Aardige man trouwens waar hij vandaan komt :) QUOTE]

Is m'n collega en woont paar straten verder op, vroeg me hoe dutchbuild in de oren klonk, 1 antwoord mogelijk, zeer bekend en ken z'n werk :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 09:09.