Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   VW Golf mk2 VWM GpA TFSI DSG trackday-car rebuild thread (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=87354)

Herm Schreurs 13-02-2012 20:37

Koelslangen-puzzel met alle soorten bochtjes en koppelingen die maar leverbaar zijn uit het VAG assortiment :D

De rallye-intercooler moest eraan geloven!

Voor het transport van het koelwater vanaf de radiateur naar de waterpomp kon ik mooi een stalen buis van de G60 passend maken, uiteraard ook origineel nieuw VAG

En op maat, afgelast en gespoten in mooi satijn zwart

Om plaats te besparen is de hulppomp verplaatst en de verbindingsbuis aangepast met een steuntje zo dicht mogelijk tegen het blok aan.

Through the peek-hole:
De intercooler verder ontdaan van zijn inlaat. Door plaatsgebrek an de andere zijde door de DSG bak gaat de luchtstroom door de intercooler helemaal veranderen.
De zijde waar normaal de lucht eruitkomt richting de motor gaat nu dicht en aan de andere zijde zal een in- en uitlaat gemaakt worden.

Het is nu ongeveer begin 2011

Herm Schreurs 13-02-2012 20:37

Quote:
Originally Posted by LRR
Wederom een diepe buiging voor het vakwerk !!!!

:thumbup:

Audi1981 13-02-2012 20:50

Prachtig Herm, wat mij verbaasd is dat die motor zo ruim tussen de balken hangt :thumbup:

vdWal. 13-02-2012 21:50

echt een top project!

Herm Schreurs 13-02-2012 22:12

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Prachtig Herm, wat mij verbaasd is dat die motor zo ruim tussen de balken hangt :thumbup:

Heb ik ook flink plaats voor gemaakt.

Quote:
Originally Posted by vdWal.
echt een top project!

:-)

vw roadwarrior 14-02-2012 08:13

Geweldige wagen Herm!

mkred 14-02-2012 14:12

mijn respect voor deze auto.

echt petje af
succes ermee en ik zal je blijven volgen;)

Herm Schreurs 14-02-2012 16:59

Quote:
Originally Posted by mkred
mijn respect voor deze auto.

echt petje af
succes ermee en ik zal je blijven volgen;)

Thanks!

Zal ook nog wel ff blijven posten, heb nog 50 foto's voordat we bij februari 2012 zijn :)

Dude46 14-02-2012 20:52

holy shit, zojuist gehele project doorgelezen vanaf de 1ste letter.

Heel veel respect voor dit soort mensen die zulk werk afleveren. Echt een super project!

redbull 15-02-2012 16:15

soww mooi project dit blijf het zeker volgen

Spijky 16-02-2012 00:45

Herm,

waar heb jij dat subframe laten stralen en coaten?
en hoelang was je het kwijt?
En wat voor een prijskaartje moet ik daarbij in gedachten hebben?

Gr, Rob

de clown 16-02-2012 01:56

Dit is echt gewoon vakwerk, overal ook een zeer nette oplossing voor, net alsof het zo hoort :thumbup:

Herm Schreurs 16-02-2012 06:47

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Rob:
Doe ik even per PM ;-)

EelcoB 16-02-2012 09:56

Quote:
Originally Posted by de clown
Dit is echt gewoon vakwerk, overal ook een zeer nette oplossing voor, net alsof het zo hoort :thumbup:

Idd, gewoon netjes en degelijk bouwen. Zijn er maar weinig die dat doen.

MipMip 16-02-2012 11:32

Wordt dat niet een inefficiƫnte oplossing zo met die intercooler?
Waarom niet zoiets:

jeroenbryan 16-02-2012 22:07

Super werk! :thumbup: Dit is een leuk project om te volgen.

Herm Schreurs 16-02-2012 22:29

Quote:
Originally Posted by MipMip
Wordt dat niet een inefficiƫnte oplossing zo met die intercooler?
Waarom niet zoiets:

Hard over nagedacht maar de lucht legt dezelfde weg af, gaat door evenveel intercooler oppervlak.

Rest van de foto's komt nog!

Herm Schreurs 16-02-2012 22:47

De uitlaat:
Hiervoor heb ik alle RVS delen van het duitse merk Fox gebruikt. Zeer goed en zuiver materiaal, heel flexibel qua leveringen, ook op maat. TOP!
Vanaf de turbo met een 76mm downpipe van een TTS / Golf mk5 in delen besteld en op maat gemaakt voor de Golf mk2, met een extra montagepunt voor de Lambdasensor, iets verder dan origineel ivm de warmte net na de turbo

Na de aangepaste mk5 downpipe net onde de tunnel het beweegbare deel geplaats, dit is een zogenaamde tulp-verbinding met een dichtring ertussen

De eerste demper na het flexibele gedeelte, dit alles is nog 76mm

Na de tunnel komt een op maat gemaakte 1e demper, vanaf hier is de uitlaat 70mm

Dan met 63,5 over de achteras en daar de laatste demper gemonteerd, de uitlaatbuis uiteindelijk is 63,5mm diameter.

De maten (diameters) van de uitlaat zijnmet JD uitvoerig besproken en op deze manier is een goede stroming mogelijk, en zeker verderop in het systeem is de temperatuur toch al flink gedaald.

Alle gebruikte ophangrubbers zijn van Powersprint en zijn van ee speciale sterke silikone gemaakt. Werken perfect! En zijn in alle mogelijke uitvoeringen te krijgen.

MartijnCR 16-02-2012 22:55

Die ophangrubbers voor de uitlaat smelten niet?

Herm Schreurs 16-02-2012 23:10

Nee deze niet!

Echte rubberen En de Powerflex willen nog wel smelten maar hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Ook qua sterkte zijn ze super!

All times are GMT +1. The time now is 00:36.