Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   De restauratie van mijn 75'er Swallowtail. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69243)

Erik_vw 11-06-2010 14:47

Precies, dat lijkt mij dus ook...geen rocketscience ;)

bprijs 12-06-2010 19:26

Als alles maar zo makkelijk was.
Zie hier de foto's van de stekkers.
Er zitten wel meer dan zomaar een paar draadjes aan.
Ik wil dus weten welke twee draden ik kan gebruiken voor de stoelverwarming.
En moet ik weten welke voor de spanning zijn om de elektrische bediening te laten werken.

de foto's:

breadfan83 13-06-2010 18:56

Volgens mij kun je die grote zwarte achterin de radio prikken, gaan de stoelen mee op de muziek. :thumbup:

Staan er naast de gaten in de stekker, waar de kabel ingaat, geen nummertjes? 30, 31, 15, etc.

Ron mk1 13-06-2010 20:07

Die geel stekker is van de airbag/gordelspanner, dus niet echt nodig lijkt mij.

Scheelt weer een paar draadjes...;)

bprijs 13-06-2010 21:30

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Volgens mij kun je die grote zwarte achterin de radio prikken, gaan de stoelen mee op de muziek. :thumbup:

Staan er naast de gaten in de stekker, waar de kabel ingaat, geen nummertjes? 30, 31, 15, etc.

Er staan nummers op de stekker maar gewoon 1 tot en met 10.

Erik_vw 14-06-2010 08:14

De + en - zijn meestal de dikkere draden en verder kan je toch gewoon 12v prik op de draadjes zetten en kijken (voelen) wat er gebeurd.

bprijs 14-06-2010 19:55

Ik heb al prik op de twee dikke draden gezet maar er gebeurt dan niets.
Ben toen ook maar gestopt want straks maak ik iets kapot.
Ik heb wel Etka 7.2 op mijn computer staan maar ik weet niet of ik daar de schema's uit kan halen.
Ik heb ook al geprobeerd autodata te installeren maar dat lukt me niet.
Het zou o zo fijn zijn om een programma op mijn laptop te hebben waarmee ik alle schema's zo te voorschijn kan halen.
Ik zit nog steeds zonder een schema van de clima van een golf 4 en van deze stoelen. :screwy:

Pewi Vwteam 14-06-2010 21:30

wat voor een bouwjaar heeft de golf4? en uit wat voor een scirocco [bouwjaar] komen de stoelen? als ik dit weet kan ik je er wel aan helpen mijn maat werkt bij pouw zwolle dus dat is geen probleem. maar je kun ook zelf rustig naar de dealer gaan als je beetje netjes vraagt printen ze het zo ff voor je uit.

bprijs 15-06-2010 17:24

Ben vandaag bij de VW dealer hier in Almelo geweest.
Ze zeiden dat ik maar op erwin.volkswagen.de moest kijken.
Heb hier gekeken maar moet ik voor betalen voordat ik ook maar iets heb gezien.
Dus hier gaan we maar even niet op in.
De VW dealer zei me dat ze me niet konden helpen want printen was ook niet mogelijk.
Alles was tegenwoordig digitaal (ja en dan kun je dus niet printen :screwy: )
Huiskes Kokkeler is dus een VW dealer waar ze mij niet weer zullen zien.
Heb nu Elsawin in de download staan hoop dat ik hier iets mee kan.

Het is trouwens een Golf4 tdi AGR van augustus 99.
En de stoelen komen uit een Scirocco MK3 van 2010.

Van de stoelen heb ik de elektrische verstelling inmiddels werkend.
Nu alleen de verwarming nog!

Groet

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
wat voor een bouwjaar heeft de golf4? en uit wat voor een scirocco [bouwjaar] komen de stoelen? als ik dit weet kan ik je er wel aan helpen mijn maat werkt bij pouw zwolle dus dat is geen probleem. maar je kun ook zelf rustig naar de dealer gaan als je beetje netjes vraagt printen ze het zo ff voor je uit.

breadfan83 15-06-2010 17:28

Quote:
Originally Posted by bprijs
Huiskes Kokkeler

Oud klasgenoot van me liep stage bij Huiskes, en die voelde zich daar prima op z'n gemak.

Het feit dat hij de grootste bal is die ik ooit gekend heb, zegt denk ik ook gelijk wat over die dealer. :D Huwrr huwrrr...

bprijs 15-06-2010 21:17

:D :D :D :D

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Oud klasgenoot van me liep stage bij Huiskes, en die voelde zich daar prima op z'n gemak.

Het feit dat hij de grootste bal is die ik ooit gekend heb, zegt denk ik ook gelijk wat over die dealer. :D Huwrr huwrrr...

Audilimburg 15-06-2010 21:22

Zier er heel goed uit met die Scirocco stoelen. Dat had ik in eerste instantie niet gedacht. Maar knap dat je het aangedurfd heb om het anders te doen, het resultaat mag er wezen, ondanks dat het nog niet helemaal af is.

bprijs 15-06-2010 23:20

Bedankt voor de leuke reactie :)

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Zier er heel goed uit met die Scirocco stoelen. Dat had ik in eerste instantie niet gedacht. Maar knap dat je het aangedurfd heb om het anders te doen, het resultaat mag er wezen, ondanks dat het nog niet helemaal af is.

Mice 16-06-2010 07:24

Mooi project, die stoelen zijn eigenlijk stiekum apegaaf :thumbup:

Ik heb hier wel autodata geinstalleerd, kan je de schema's van de airco zo ff mailen. Moet dan alleen even je email hebben. Er zit trouwens verschil in de schema's <--04-99 en 05-99-->, weet je van welke maand de jouwe is?

bprijs 17-06-2010 22:33

Bedankt voor de schema's.
Ik heb ze eens goed bekeken maar ik krijg het niet voor elkaar om beeld in het display te krijgen.
Dit door simpel op twee plekken een + en een - draad aan te sluiten.
Ik ben bang dat ik toch moet wachten op de omgeprogrammeerde motor computer. :(
En dan de gehele kabelboom op 12 volt stroom zetten en dan daar ook het kachelhuis op aan te sluiten.

De plannen voor de komende dagen zijn.
Morgen nog een gat in het schutbord maken waar de airco leiding door heen gaat.
En wat kleine puntjes op de i zetten.
Aankomende maandag gaat ie naar de plaatwerker.
En die week daar op gaat ie naar de spuiter.
Hij word hier ook deels gestraald, en nee niet op de grote vlakken van het plaatwerk.
Dus kan dan de eerste tijd niet zo veel meer doen.
De auto krijg ik 6 augustus weer van de spuiter.
Dan kan het afbouwen beginnen.

In de tijd dat de auto weg is ga ik deurpanelen strak maken, achteras reviseren, aandrijfassen voorzien van nieuwe sokken.
De motor helemaal schoon maken en een groot onderhoud geven zoals distributie set, olie en filters.
En vast nog meer kleine dingen die kunnen zonder dat ik de auto heb staan.

Sjeesbeest 18-06-2010 18:28

als je een airco van na 2000 heb moet je een can-bus verbinding hebben, anders zal ie waarschijnlijk niets doen. Een airco van een golf mk3 werkt simpeler.

bprijs 19-06-2010 08:35

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
als je een airco van na 2000 heb moet je een can-bus verbinding hebben, anders zal ie waarschijnlijk niets doen. Een airco van een golf mk3 werkt simpeler.

Auto is begin mei 1999 op naam gezet dus hij is niet van na 2000.
In het schema kan ik ook niets over canbus lezen dus dan zal het er wel niet in zitten. :)

bprijs 26-06-2010 19:21

Dag iedereen hier weer een update.
Vandaag is de auto naar de V8-shop gegaan in Emmen.
Hier word de auto gezandstraald en krijgt dan een epoxie lak behandeling.
Daarna word hij in de kleur gespoten die hij ook had toen ie in 1975 de fabriek verliet.
De auto krijg ik pas 6 augustus terug dus heb nog genoeg tijd om de rest van de onderdelen op te kuisen.
Moet nog flink wat bestellingen de deur uit doen.
Hier de foto's van toen ie vandaag op de aanhanger stond voor ie naar Emmen toe ging.
En twee foto's bij Harry van de V8 shop toen ie daar in de hal stond.
De rest van de onderdelen had ik in de bus liggen dus die staan daarom niet op de foto.

Tot de volgende update :)

De Pul 26-06-2010 19:24

mooi!ik ben benieuwd...

Christiaan 26-06-2010 19:52

Deze had ik even gemist :eek:

Wat een geweldig project! :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 00:00.