Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 club Nederland? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34397)

Berserker 13-09-2007 11:09

Quote:
Originally Posted by silbergti
De Golf 1 :thumbup: staat centraal;

ik heb het idee dat de eigenaren van verbouwde Golfs :rolleyes: zich eerder bij al bestaande clubs zullen aansluiten die veelal optisch en motorisch tunen; en als ze willen kunnen ze steunend lid worden...
Ik prefereer ook origineel, maar subtiele ;) aanpassingen moeten kunnen vind ik.
Met subtiel bedoel ik bv;
-witte knipperlichten
-lichtmetalen wielen
-verlaging
-originele spoilers

En wat dan ivm met motorische tuning, want dat is toch net t leukste?? Een g60 /vr6 of gti op carbs, als je in duitsland kijkt is er meestal niet alleen optisch maar daadwerkelijk ook motorisch getuned. Zoiets zou dan niet lid mogen worden???

Der Typ Siebzehn 13-09-2007 11:16

Het is niet mijn club, maar een Golf 1 met VR6 blok drijft téveel af van het origineel, met een 6 cilinderblok is de Einser oorspronkelijk nooit geleverd, hier zou ik dus wel op letten, net zoals op voor een Einser vreemde dashboards (uit Golf 2, Golf 3, 4, Corrado, BMW, enz.), maar zoals Peter al zegt, over witte knippers, andere velgen + verlaging of andere stoelen ( he Rinus66 :D :tongue: ) zou ik niet vallen, hoofdzaak de Einser staat centraal!

Marcski 13-09-2007 11:45

Quote:
Originally Posted by Type 17
Het is niet mijn club, maar een Golf 1 met VR6 blok drijft téveel af van het origineel, met een 6 cilinderblok is de Einser oorspronkelijk nooit geleverd, hier zou ik dus wel op letten, net zoals op voor een Einser vreemde dashboards (uit Golf 2, Golf 3, 4, Corrado, BMW, enz.), maar zoals Peter al zegt, over witte knippers, andere velgen + verlaging of andere stoelen ( he Rinus66 :D :tongue: ) zou ik niet vallen, hoofdzaak de Einser staat centraal!

dit zou voor mij een reden zijn om niet lid te worden, waarom een "disciriminerende" grens trekken?
Friesland wil toch onafhankheid, mogen die wel lid worden van de golf club nederland? ;)

**edit**typo**

René 13-09-2007 11:46

Quote:
Originally Posted by Berserker
En wat dan ivm met motorische tuning, want dat is toch net t leukste?? Een g60 /vr6 of gti op carbs, als je in duitsland kijkt is er meestal niet alleen optisch maar daadwerkelijk ook motorisch getuned. Zoiets zou dan niet lid mogen worden???

:iamwithst

Een 6 cilinder motorblok in een golf 1...die is nooit geleverd in een golf 1 zoals Type 1 zegt....maar vervolgens mag je wel een compleet ander interieur?

De grens vastleggen voor dit lijkt me te moeilijk....of juist heel makkelijk:

"origineel wordt alleen toegelaten...de rest niet..."

Maar dan wordt het weer een redelijk klein clubje denk ik, want welke golf in Nederland is tegenwoordig niet een beetje verbouwd?

Mijn idee zou zijn om gewoon een golf 1 club op te richten die voor alle golfjes 1 is, verbouwd of origineel. Zo heb je tijdens een meeting lekker veel afwisseling in de auto`s die er staan zoals Berserker eerder zei...

Der Typ Siebzehn 13-09-2007 12:08

kort samengevat, zoals Peter (silbergti) al zegt: subtiele veranderingen (zodat een auto ook weer makkelijk in 100% ori toestand is terug te brengen) moeten altijd mogelijk zijn, maar het is jullie clubje... ;)

René 13-09-2007 12:26

Dat bedoel ik juist met de grens leggen...dat die zo moeilijk is;

De auto moet makkelijk in 100% originele toestand terug te brengen zijn. Een Golf 1 GTI is redelijk eenvoudig om te bouwen naar een 16V en weer eenvoudig terug te bouwen naar de oorspronkelijke motor.

Hoe zit het dan met deze golfjes? Ik ken kerels die sneller een motor verwisselen dan anderen een interieur wisselen....

Der Typ Siebzehn 13-09-2007 12:37

Quote:
Originally Posted by René

De auto moet makkelijk in 100% originele toestand terug te brengen zijn. Een Golf 1 GTI is redelijk eenvoudig om te bouwen naar een 16V en weer eenvoudig terug te bouwen naar de oorspronkelijke motor.

:rolleyes: dat klopt, een 16V (en G60) is overigens gebaseerd op de 827 serie, waartoe b.v. ook de JB´s en DX´en + alle Dieselblokken, die oorspronkelijk in de Golf 1 zaten, horen, ik zou dus met een 16 klepper in tegenstelling tot een VR6 een oogje dichtknijpen.

Een tip nog aan Sjoes: probeer of je ergens in het land (voor het faire in het midden van het land, b.v. omgeving Utrecht/Amersfoort) op een zaterdag of zondagmiddag voor de (aspirant) leden een vergadering kan organiseren, begin b.v. 14.00u of 15.00u, einde...? :beer2:, zodat jullie onder elkaar de regels kunnen bepalen onder ? ogen, want zo op afstand via een forum schiet het niet echt op...

silbergti 13-09-2007 12:37

Quote:

Hoe zit het dan met deze golfjes? Ik ken kerels die sneller een motor verwisselen dan anderen een interieur wisselen....

Als het zodanig is gemaakt zodat het niet direct opvalt( Een treser ombouw valt aardig op... :eek: ) en de auto niet uit zijn voegen barst :screwy: , kan ik er wel lol :D aan beleven.
Een Golf 1 met VR6 blok is niet echt een Golf 1 meer, met een G60 gaat het al veel beter(lichter, minder aanpassingen).
Maar we moeten er niet te moeilijk over doen. Een Golf 1 club lijkt me al heel wat. :thumbup:

Der Typ Siebzehn 13-09-2007 12:45

Quote:
Originally Posted by silbergti
Een Golf 1 met VR6 blok is niet echt een Golf 1 meer

:iamwithst :goodpost:

René 13-09-2007 12:49

ik weet `t niet....ik vind het maar een beetje krom zo hoe de grens wordt gesteld.

Dus als ik aankom met een HOK van een golf waar een 16V in is gelepeld waar de bedrading half van bloot ligt wordt ik wel toegelaten, maar iemand zoals Ron Huijzer met z`n golf wordt afgewezen?

Mijn mening over de grens van toelaten:

Of volledig, 100% origineel...
Of alle golfjes 1 toelaten...hoe meer ziel, des te meer vreugd toch?

silbergti 13-09-2007 15:15

Quote:
ik weet `t niet....ik vind het maar een beetje krom zo hoe de grens wordt gesteld.

Dus als ik aankom met een HOK van een golf waar een 16V in is gelepeld waar de bedrading half van bloot ligt wordt ik wel toegelaten, maar iemand zoals Ron Huijzer met z`n golf wordt afgewezen?

Mijn mening over de grens van toelaten:

Of volledig, 100% origineel...
Of alle golfjes 1 toelaten...hoe meer ziel, des te meer vreugd toch?

Volgens mij moeten we er niet te moeilijk ;) over doen; Er zijn al voldoende clubs voor echt getunede Golfs (of VW's iha), wellicht kristalliseert dit initiatief tot een club voor meer "normalere" Golfs. :) :thumbup:

Sponze® 13-09-2007 17:03

Nou ja, bekijk maar hoe jullie t doen...

Schrijf mij voorlopig maar uit als
aspirant lid ;) Ik wacht eerst wel af
hoe het uiteindelijk wordt.

Beetje fout idee om dit via een forum te regelen,
want iedereen heeft en geeft zn mening ;)
Zorg dat je eerst de mannetjes hebt voor
binnen de organisatie en kijk dan pas verder!

Succes verder :)

Sjoes 85 13-09-2007 17:45

Fijn dat jullie allemaal meedenken, allemaal bedankt;) :thumbup:

Wat jullie inmiddels allemaal concluderen: de grens ergens leggen doet pijn. Je benadeelt altijd een bepaalde groep auto's die erbuiten of op de grens liggen.

Subtiele details heb ik geen moeite mee (zoals Peter ze al noemde), evenmin met aangepaste techniek onder de kap. Een VR6 gaat dan weer iets te ver, maar een 16V motor weer niet. Zo gauw het aanverwant is aan de Golf 1, kan het best meedoen.
En origineel uitgebrachte tuningspakketten van de Golf 1 zijn ook zonder meer toelaatbaar (zitten wel echt heel foute pakketten bij :tongue:, maar dat terzijde)

Maar van tuningsclubs en dergelijke zijn er meer dan genoeg in NL. Een club, specifiek gericht op de originele Golf 1, is er momenteel nog niet. En ik vind het wenselijk om dit gat op te vullen. (ook al zijn er bijna geen originele Golfjes 1 meer, dat maakt het wel des te unieker!)

@Sponzer: ik zal je uitschrijven. Thanks voor je feedback. Maar van de andere kant: als er meteen ontzettend veel leden bij de club komen (heel positief), is de kans groot dat niemand elkaar echt kent. Dat maakt het moeilijk voor het voortbestaan van de club.

twee jaar geleden is er schijnbaar een VW club geweest, die binnen 2 jaar 80 leden had. Maar omdat niemand elkaar echt kon, is dat weer snel doodgebloed. En daar wil ik voor waken, die tip om het rustig aan te doen en klein te beginnen heb ik mij ter harte genomen.

Groeten!

René 13-09-2007 22:10

je mag mij dan op zich ook wel weer uitschrijven. ik schrijf me wel eventueel weer in als het een clubje wordt waar ik me ook een beetje in ga "thuis" voelen....

in ieder geval succes met het oprichten..ik hoop dat het je lukt :)

Sjoes 85 14-09-2007 19:00

Quote:
je mag mij dan op zich ook wel weer uitschrijven. ik schrijf me wel eventueel weer in als het een clubje wordt waar ik me ook een beetje in ga "thuis" voelen....

in ieder geval succes met het oprichten..ik hoop dat het je lukt :)

:(..in welk opzicht voel je je niet thuis dan??

Ik denk dat het tijd is binnenkort ergens in het land in een gezellig café een bijeenkomst te organiseren om elkaar eens te leren kennen en van gedachten te wisselen.
Beter dan discussieren in een forum (thanks voor de tip Typ17 :thumbup:)

Wie heeft daar zin in? naar gelang de plekken waar iedereen vandaan komt kiezen we een geschikte locatie:D

groeten!

silbergti 14-09-2007 19:54

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
:(..in welk opzicht voel je je niet thuis dan??

Ik denk dat het tijd is binnenkort ergens in het land in een gezellig café een bijeenkomst te organiseren om elkaar eens te leren kennen en van gedachten te wisselen.
Beter dan discussieren in een forum (thanks voor de tip Typ17 :thumbup:)

Wie heeft daar zin in? naar gelang de plekken waar iedereen vandaan komt kiezen we een geschikte locatie:D

groeten!

Prima idee Sjoes!
Het lijkt me handig een locatie te kiezen waar ruimte is voor de auto's en waar we ook een beetje kunnen ontspannen cq hapje eten...
Beetje in het midden van het land? Arnhem?

mark041 14-09-2007 22:40

ik zit nu dit alles eens door te lezen...

als ik het goed begrijp ben ik straks wel welkom met mijn golf?? of is deze ook weer te afwijkend van het orgineel?

gr mark

René 14-09-2007 22:53

het is nu nog een beetje onbekend hoe de club word sjoes...of de auto`s helemaal origineel moeten zijn..of maar een paar kleine aanpassingen mogen hebben...ik wacht het gewoon nog eventjes af wat voor auto`s er bij de club mogen komen

Der Typ Siebzehn 15-09-2007 11:23

Quote:
het is nu nog een beetje onbekend hoe de club word sjoes...of de auto`s helemaal origineel moeten zijn..of maar een paar kleine aanpassingen mogen hebben...ik wacht het gewoon nog eventjes af wat voor auto`s er bij de club mogen komen

Beste naamgenoot uit het noorden met net zo een marsrooie Golf als de mijne,

zucht...waarom niet op het voorstel van Sjoes ingaan om ergens in het midden van het land een bijeenkomst voor de aspirant-leden te organiseren? Zo kunnen jullie dan tenminste onder elkaar, onder een x-aantal ogen overleggen, en vooral ook afstemmen (!) wat de koers van die nieuwe Golf 1 club wordt en wat wel en wat niet wordt getolereerd, zo kun jij ook tenminste de koers meebepalen, zodat jij er zich ook evt. bij kan thuisvoelen, of niet natuurlijk, het is maar waarvoor dan onder elkaar democratisch wordt gekozen...

En als dan onder elkaar wordt afgestemd dat b.v. ook een Golf 1 met VR6 blok is toegestaan, dan zal Sjoes zich daarbij moeten neerleggen...democratie is de dictatuur van de meerderheid ;)

René 15-09-2007 12:05

ik wacht het gewoon nog wel ff af rene :) mijn mening is al duidelijk neem ik aan? alles toelaten :)

All times are GMT +1. The time now is 05:03.