Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   old skool turbo project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20868)

Hight 01-11-2012 19:09

welke luchtweger gebruik je? 240turbo?
hoe komen je leidingen dan uit?
en welke warmdraairegelaar ga je gebruiken?

ik ben nog steeds onderdelen aan het verzamelen, blok moet nog steeds naar de tuner.

gr. Mike

callaway 02-11-2012 00:06

Hey Mike,

Ik dacht jij bent al lang klaar, :wow:
en dat mijn project duhhh nog steeds niet af is :redface:

Ik heb de 240 turbo luchtweger en de audi turbo warmloop,
post hier van het weekend even een schema met verschillen origineel en volvo.

Ga de 240 luchtweger nog niet monteren , heb al moeite genoeg om mijn sportline 2H om te bouwen incl kabelboom naar origineel JH
Als hij loopt ga ik eerst 0,3 of 0,5 bar draaien of alles goed is en ik tevreden ben ga ik de luchtweger vervangen, de extra injector aansturen enz en hoop ergens op de 1 bar uit te komen en een 180pk

stuur me nog eens wat foto's van jouw voortgang.kan ik mischien nog wat afkijken of leren :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Hight
welke luchtweger gebruik je? 240turbo?
hoe komen je leidingen dan uit?
en welke warmdraairegelaar ga je gebruiken?

ik ben nog steeds onderdelen aan het verzamelen, blok moet nog steeds naar de tuner.

gr. Mike

Hight 02-11-2012 19:23

mijn voortgang... voor zover zie me topic hier .

heb t eea op me toenmalige cabrio geplakt en mee gereden. met volvo luchtweger en WUR, t reed maar niet top.

nu dus nog opzoek naar ook een turbo WUR, en diverse andere dingen. beetje bij beetje alles verzamelen. :thumbup:

callaway 03-11-2012 08:19

Quote:
mijn voortgang... voor zover zie me topic hier .

heb t eea op me toenmalige cabrio geplakt en mee gereden. met volvo luchtweger en WUR, t reed maar niet top.

nu dus nog opzoek naar ook een turbo WUR, en diverse andere dingen. beetje bij beetje alles verzamelen. :thumbup:

Heb jij de luchtweger en wur van een gewone 240 gebruikt dan ?

wat haperde en hoe ?

Ik zal je topic eens gaan inlezen :D :thumbup:

Hight 04-11-2012 12:58

nee ook van een 240turbo. na kreeg ontsteking niet helmaal lekker, en de brandstof.

callaway 04-11-2012 13:05

Quote:
nee ook van een 240turbo. na kreeg ontsteking niet helmaal lekker, en de brandstof.

welke bougies ?
vacuum van de voorontsteking getest ?

werkt de plunjer van de kjet goed ? als er niet genoeg druk op het brandstofsysteem ( injectoren) staat loopt hij ook prut

je mag anders mijn kjet en JH-ontsteking wel komen uitproberen , ik ga toch eerst origineel alles uitproberen.

:thumbup:

Hight 04-11-2012 22:23

voordat het zover is contact ik je wel. Ben ook al een onsteking tegengekomen, die precies hetzelfde uitziet als origineel, maar via usb je eigen ontstekingscurve kan inladen. :thumbup:

callaway 04-11-2012 22:57

Quote:
Ben ook al een onsteking tegengekomen, die precies hetzelfde uitziet als origineel, maar via usb je eigen ontstekingscurve kan inladen. :thumbup:

is er ook een nieuwsgierig smiley :limey:

Hight 15-11-2012 23:33

filmpie

:D

superbeast 16-11-2012 12:15

burnout en doughnuts met een trekker :D :wow:

callaway 17-11-2012 12:45

geweldig :thumbup:

Turbo CIS :screwy:

Hight 30-09-2013 17:50

kunnen we al?

callaway 01-10-2013 18:24

Quote:
kunnen we al?

Ik heb toevallig gisteren de eerste keer gestart maar benzine vloog me om de oren dus moet nog wat ringetjes vervangen rondom spinnekop voordat hij hopelijk werkelijk loopt.

giuliettaevo 01-10-2013 19:02

Leuk oldschool setje. :thumbup:

Callaway begon overigens met een twin turbo set voor de Alfa GTV6 voor hij met de Corvette´s beroemd werd. Ook vandaag de dag nog een leuk pakket zo´n Callaway GTV6. :)

callaway 01-10-2013 20:43

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Leuk oldschool setje. :thumbup:

Callaway begon overigens met een twin turbo set voor de Alfa GTV6 voor hij met de Corvette´s beroemd werd. Ook vandaag de dag nog een leuk pakket zo´n Callaway GTV6. :)

De GTV was zeker niet de eerste twin turbo Callaway !

In 78 begonnen met turbosystemen voor BMW kort daarop volgden VW , Audi , mercedes en Porsche.

De eerste twin turbo ombouw kits waren de Porsche 928 en Toyota supra. :drive:

Vanavond helaas geen lopende motor, wel onregelmatig een pof te horen, dus denk aan ontsteking , heb hem dacht ik toch goed omgezet.

Kan de verdeelkap nog verkeerd omstaan ??

giuliettaevo 01-10-2013 22:20

Wat ik bedoel is dat de GTV6 de eerste auto was die echt door Callaway zo werd aangeboden, geheel omgebouwd en al. Dus niet een los setje dat men kocht.

Dankzij de Alfa GTV6 werd Callaway nog bekender en kwam Chevrolet informeren voor een turboset voor de Corvette.

callaway 01-10-2013 22:39

Quote:
Wat ik bedoel is dat de GTV6 de eerste auto was die echt door Callaway zo werd aangeboden, geheel omgebouwd en al. Dus niet een los setje dat men kocht.

Dankzij de Alfa GTV6 werd Callaway nog bekender en kwam Chevrolet informeren voor een turboset voor de Corvette.

Je weet er nogal veel van blijkbaar. Altijd leuk een mede enthousiast :thumbup:

De 928 en supra waren ook alleen verkrijgbaar als Callaway ombouw.
De 944 eva ook maar dat zijn geen twin turbo modellen
Er is een serie sciroccos gebouwd die via diverse vw dealers in USA paralel te koop waren.

De kits in DIY verkoop beperkten zich dus tot de Vw en Bmw.
Verder verkochten ze de zogenoemde bump-up reeks ,losse microfuelers en intercoolers voor oa Saab , Volvo zelfs de Ferrari met K-jet.

Ben pas 17 jaar informatie aan het opzoeken en verzamelen over de Callaway C1
Dus mocht je nog iets specifiek willen weten :D

giuliettaevo 02-10-2013 21:04

Valt wel mee hoor. Enkel het stukje van de GTV6 is mij echt iets van bekend aangezien ik wel een echte GTV liefhebber ben. ;)

Maar het werk van Callaway is wel top! :thumbup:

En het is ook kwalitatief allemaal goed gedaan met goede materialen e.d.

Hight 04-10-2013 15:48

:postpics:

callaway 04-10-2013 21:16

Quote:
Valt wel mee hoor. Enkel het stukje van de GTV6 is mij echt iets van bekend aangezien ik wel een echte GTV liefhebber ben. ;)

Maar het werk van Callaway is wel top! :thumbup:

En het is ook kwalitatief allemaal goed gedaan met goede materialen e.d.

Ik heb bijna 20 jaar geleden ook een stuk met de GTV van een vriend van me gereden.
Dat geluid is :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 12:02.