@Gizmo: Hey je kent me toch, uiteraard word deze dan in mijn titten teller gefabriceerd ;)
@Mice: volgens mijn heeft staande golf gelijk dat het met een magneet werkt. Dus dan heb je niets aan het worm wieltje veranderen. En om zo'n veer te spannen luistert ook heel nauw. Mij lijkt zo'n gps kmteller toch wel een goed alternatief. |
ja dat luistert inderdaad aardig nou ;) . Ik zit me net te bedenken, het moet wel met een dergelijk systeem werken, anders zou je teller bij een 'vaste' overbrengen kapot draaien als de auto bijvoorbeeld achteruit word gedrukt in de versnelling ;)
|
En nu snel weer een update Branko. :thumbup: :thumbup:
|
Nette swallowtail heb je . Volgens mij heb ik je vorige week maandagavond 2 mei gespot in zenderen met je golf ik reed in een grijze vw passat 3bg
|
niet slecht, maar jou auto is ook super geworden :thumbup:
heb ik al meer over gehoord ..Pander wat kost dat taxeren? ik ga volgende week naar de rdw om in te voeren en daarna apk en dan taxeren laten. :) |
Sow geen verkeerde taxatie zo te zien.
Nu veel veilige km met de auto maken. |
@ Gerrit TDI: kan kloppen ik liet mijn vriendin voor het eerst proefrijden zodat ze naar haar werk toe kon rijden :D
@Golf1Gti83: Normaal kost taxeren ongeveer 110 euro. Maar ik had dit toevallig op marktplaats gevonden, dat er een taxatie dag was bij aircooled in Deventer. Het taxeren was toen voor een spotprijs omdat er dan heel veel mensen op af komen. Ik was daardoor maar 55 euro kwijt voor de taxatie. Toch nog een meevaller na al de kosten die ik gemaakt heb met de auto ;) |
lekker gevoel denk ik,zo'n [verzekerings]waarde;)
echt een mooi ding geworden:thumbup: |
Graag gedaan Branko, volgende keer weer bij jou in het café. :D :D
|
is de auto nu verder helemaal klaar?
ik ben maandag nog de hele dag bezig geweest met kleine dingen (binnenverlichting brande niet, achteruitrijlampen brande niet, kachel wou niet uit enz.) groetjes peter |
vooruit branden dat dat ding afgelopen zaterdag deed :eek:
1.1 was er niets bij, stond ik nog bij het eerste stoplicht van de drie, zat branko al fijn op de snelweg. tot binnenkort taxatie kost normaal rond de 100 euro, heb 3 jaar terug 115 betaald voor iemand die uit het westen moest komen overwaaien. vond het fijn dat wij afgelopen zaterdag drie auto's tegelijk konden peilen. |
@ De Pul: Idd fijn gevoel dat ie in ieder geval goed verzekerd is.
@ René: Tot snel in de kroeg ja :thumbup: @ Golf1Gti83: Nog niet helemaal klaar maar wel rijdbaar. Daarom is ie ook al vast getaxeerd, het zou je maar gebeuren dat je hem in de poeier rijd! @Golfr32: Hey Richard was idd leuk om met zijn drieen naar Deventer te rijden. Snel is ie met vlagen, ga binnenkort met je broer eens een rijdende log maken. Want hij heeft af en toe wel eens kuren dat ie net iets anders reageert dan normaal. |
En hoeveel heb je ongeveer uitgegeven aan het project, als je het niet wilt zeggen ook goed ;). want een taxatie van 18000 euro wil zeggen ook een redelijke kostenstaat... :)
|
Exact weet ik het niet meer maar ben voor een tijdje geleden al gestopt met tellen.
Ik had toen al tienduizend euro uitgegeven. Maar als ik een schatting mag maken ongeveer 13000 euro :rolleyes: Ik had zelf verwacht met 8000 euro wel klaar te zijn maar het werd helaas wat duurder :cool: Maar als je dan eenmaal bezig bent wil je het ook zo goed mogelijk hebben. Jullie weten allemaal dat het die kleine rot dingetjes zijn die het zo duur maken. En het erge is ik moet nog andere velgen, rvs uitlaat en een achterbank die opnieuw bekleed gaat worden hebben. Achterbank bekleden kost ook weer 475 euro :eek: Maar hoeveel je er ook aan uit geeft er is altijd wel iets te vinden wat je niet aanstaat. Vooral omdat je hem helemaal zelf opbouwt zijn er gewoon kleine dingen die je ziet en beter hadden gekund. Maar ja dat is achteraf en omdat ik al zoveel uit heb gegeven moet het ook maar een keer goed zijn. Probleem is ook altijd met het spuiten ik heb verscheidene auto's laten spuiten bij verschillende bedrijven maar je vind altijd wat. Het zijn maar hele kleine dingen maar toch. :redface: En daarbij het is een auto van 36 jaar oud dus daar mag ook wel iets aan mankeren. |
volg t topic al n tijdje, erg mooie auto geworden :thumbup: :thumbup:
die sticker, is die ergens te bestellen ? EDIT: zie ze ook op marktplaats staan |
Allereerst een heel groot compliment voor je werk, ik volg je al een tijdje maar ik heb mij pas aangemeld op dit forum. Wat betreft je teller, ik denk dat je helemaal gelijk hebt ik weet alleen niet of je de ruimte in de bak hebt voor een groter tandwiel. Ik denk dat het "probleem" in de omtrek van de banden ligt. Deze zou ongeveer 1750mm moeten zijn (195/50 15 / 185/60 14 of 175/70 13). Het is heel makkelijk om te meten een krijtje op de ondekant van de band en op staat, rollen tot het streepje rond is en weer meten.
|
Quote:
Bedankt voor je meedenken Richard, Het heeft idd met de banden omtrek te maken. Er is op internet ook een handige tool te vinden waarbij je het kunt uitrekenen ;) Ik heb ook besloten om mijn velgen te verkopen. Er komen straks 16 inch velgen onder met banden die 50 hoog zijn. Dan moet als het goed is de afwijking als stukken minder zijn :thumbup: Mocht het dan toch nog niet goed zijn schaf ik mijn zo'n analoge gps kmteller aan. |
heb vanochtend alle even zitten lezen (kwam ogen te kort) Jezus wat een werk, respect !!
had zelf een golf 4 op het oog, 6 bak 96kw 130PK en deze in te bouwen in me Golf diesel 1982, maar zie dat het wel ongelovenlijk veel werk is om de "zooi" in te bouwen, vooral het electra gedeelte .................. ;) wat is jou het meeste tegen gevallen tot nu toe ? groet Serge |
Quote:
Wat mij het meest is tegen gevallen is (je raad het nooit) de ruitenwisser hendel werkend krijgen op de golf 4 kabel boom. Daar heb ik toch wel heel veel werk mee gehad. De motor er met de bijbehorende bak inbouwen is niet zomaar even gedaan. Heb daar ook veel werk mee gehad maar het is mij niet tegengevallen. Ben zelf erg technisch aangelegd (al zeg ik het zelf ;) )maar als je dat niet bent zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn. Heb de aandrijfassen ook zelf moeten maken, niet moeilijk als je het juiste gereedschap hebt! Ik heb al een aantal mensen gesproken die het niet aangedurfd hadden. Ik denk dat je voor je zelf moet bepalen of je het er voor over hebt om er zo lang mee bezig te zijn, en of je het voor elkaar krijgt. Succes :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 14:07. |