Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Shon's Golf Mk1 G60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86883)

german_golf 22-11-2012 01:45

DIK golfke 1 man :thumbup:
van radiator zouek als ik van u was een van een golfke 2 of corrado nemen, passen der zo in, en is stukske groter en beter voor koeling van je motor.
moet er volgens mij dat ik zo zie op foto met de intercooler er zeker tussen kunnen.

ken een adres voor radiators nieuwe aan +- 40e per stuk :D

verder veel succes met je project!!

Edward 22-11-2012 07:23

Super!

jeroensv 22-11-2012 08:57

Super project dik, net hele topic rustig eens doorgelezen. Echt netjes hoe je alles aanpakt, respect! Rabbit plaat vind ik ook erg gaaf op het kontje zo, alleen wel jammer dat er straks nog een nummerplaat bij komt!

Shon 22-11-2012 17:16

Quote:
Originally Posted by german_golf
DIK golfke 1 man :thumbup:
van radiator zouek als ik van u was een van een golfke 2 of corrado nemen, passen der zo in, en is stukske groter en beter voor koeling van je motor.
moet er volgens mij dat ik zo zie op foto met de intercooler er zeker tussen kunnen.

ken een adres voor radiators nieuwe aan +- 40e per stuk :D

verder veel succes met je project!!

40€ oeeh, dit onthoud ik ;)
Ik zal idd voor een grotere moeten gaan om alles koel te houden..
Ik zal maar gwn wijze raad volgen hehe

Shon 22-11-2012 17:18

Quote:
Originally Posted by jeroensv
Super project dik, net hele topic rustig eens doorgelezen. Echt netjes hoe je alles aanpakt, respect! Rabbit plaat vind ik ook erg gaaf op het kontje zo, alleen wel jammer dat er straks nog een nummerplaat bij komt!

Tjah die nummerplaten tis spijtig dat ze erop moeten :D
Ik ga er wel een deftige plaats voor vinden. er komt trouwens ook geen achterbumper op, dus ik heb wel wat plaats :)

german_golf 22-11-2012 17:37

Quote:
Originally Posted by Shon
40€ oeeh, dit onthoud ik ;)
Ik zal idd voor een grotere moeten gaan om alles koel te houden..
Ik zal maar gwn wijze raad volgen hehe

héhé :)
ik zal hier eens nen foto plaatsen vanaf ik weet goe dit moet.
is een foto van mn vorig golfke 1 met z'n radiator en opvang pot van ne corrado + opzet beugel gemonteerd.

wrm ga je geen bumpers monteren?

Shon 22-11-2012 17:47

Quote:
héhé :)
ik zal hier eens nen foto plaatsen vanaf ik weet goe dit moet.
is een foto van mn vorig golfke 1 met z'n radiator en opvang pot van ne corrado + opzet beugel gemonteerd.

wrm ga je geen bumpers monteren?

Goed, dan kan ik eens kijken hoeveel plaats er is en hoe alles zit :thumbup:

Zonder bumper is gewoon beter naar mijn mening. Het heeft dan iets meer een racy look. Maar anderen vinden het dan weer juist nix hebben :D

german_golf 22-11-2012 18:15

ier sé ;)

Shon 22-11-2012 18:44

Quote:
ier sé ;)

Aah oke. In een 16v MK1, maar weet je wel hoe ver een G-lader tegen de voorkant komt bij een g60 in een mk1 :)
Volgens dat ik gemeten heb lukt het niet met een grote radiator. daarom heb ik voor een klein type radiator van een 1.1mk1 gekozen.. Deze komt tot net voor de g-lader.
Het blijft allemaal puzzelen :tongue:

Jelle-Mk1G60 22-11-2012 20:34

Zo ziet het er bij mij uit, slotplaat moet er wel nog terug in... dus daar verwijnt dan de sprinter intercooler onder

Shon 23-11-2012 08:17

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60

Zo ziet het er bij mij uit, slotplaat moet er wel nog terug in... dus daar verwijnt dan de sprinter intercooler onder

En dat is met een corrado radiator? Netjes.

markg60 23-12-2012 13:57

ik heb een originele golf g60 intercooler in het front zitten dan past alles zoals het origineel zit.

Jelle-Mk1G60 23-12-2012 14:20

Quote:
Originally Posted by markg60

ik heb een originele golf g60 intercooler in het front zitten dan past alles zoals het origineel zit.

En hoe staat het dan met de temperatuur in de zomer bv?
Dat gaat toch iets ten kostevan de power?

Shon 23-12-2012 17:47

Je zou bijna zeggen dat het zo uit het fabriek komt. Zelfs de batterij zit nog op zijn plaats. Zo heb ik al verschillende voorbeelden. Thx!

velden9 23-12-2012 18:34

Leuk om te zien dat mijn oude versnellingsbak weer gebruikt word.
Verder ziet het er allemaal top uit!!

markg60 23-12-2012 18:40

Quote:
En hoe staat het dan met de temperatuur in de zomer bv?
Dat gaat toch iets ten kostevan de power?
ik heb een radiateur van corrado en een koelere thermostaat en dat de vin sneller aanslaat. ik rij niet veel maar heb nooit last van een te warme motor.

Jelle-Mk1G60 23-12-2012 19:47

Quote:
Originally Posted by velden9
Leuk om te zien dat mijn oude versnellingsbak weer gebruikt word.
Verder ziet het er allemaal top uit!!

Dat is jou volledige 1.9 blok velden9, gwn wat opgefrist!

samuman 30-12-2012 15:15

Heb daarstraks is naar het zwarte monster staan kijken en dat komt dik in orde :own:

Shon 30-12-2012 15:34

:thumbup:

Bedankt! Het was een prachtig om eens met een g60 mk1 mee te rijden ook.
Ik was onder den indruk, zalige sleeper heb jij ;)

samuman 03-01-2013 00:28

Quote:
:thumbup:

Bedankt! Het was een prachtig om eens met een g60 mk1 mee te rijden ook.
Ik was onder den indruk, zalige sleeper heb jij ;)

was graag gedaan maar er is nog werk aan hoor :redface:

Jelle-Mk1G60 24-03-2013 17:36

hoe staat het hier?

Shon 26-03-2013 20:37

Quote:
hoe staat het hier?

Ik heb veel ideeën en nog meer goesting om te beginnen bij de eerste zonnestralen :D Ik heb ondertussen als dialy een Impreza Gt Turbo gekocht en daar heb ik me ook al goed mee geamuseerd, en ook het één en anders aan veranderen. En nu heb ik vorige week gehoord dat ik uit mijn werkplaats moet die ik altijd heb gehuurd. Alles wat ik in de 4 jaar heb gehamsterd moet ik nu verhuizen :rolleyes:

Bij jouw gaat het allemaal veel beter :thumbup:

Shon 20-07-2013 19:45

Tijd voor een update, in mijn nieuwe 10x kleinere werkplaats :)
Er moet weer gewerkt worden aan de Golf. Nu mijn Impreza weg is en ik terug met een daily diesel rijd mis ik pk's.
Dus verder gedaan met de voorfront. De Golf op de aanhangwagen en richting vw garage.
Bij het inpassen van de front kwam men erachter dat de draagarmen wat uit de haak stonden. ( Ik had het chassis in de tijd gekocht zonder voorfront, deze had een klein accidentje gehad dan waarschijnlijk :s )
Gelukkig hebben ze alles redelijk makkelijk recht gekregen en zit de front weer net op zijn plaats.

De volgende stap was dan om de intercooler en radiator op hun plaats te bevestigen.
Al snel kwam ik tot vaststelling dat de intercooler er langs geen kanten in kon, de glader zit in de weg.. Dus maar begonnen met het uitbouwen van de G-lader. Dan kan ik deze ook ineens laten nakijken en er een nieuw riempje opleggen. Nu lees ik over een bredere riem van 12mm in plaats van 9mm, ik denk dat het deze dus zal worden.

Ondertussen heb ik de lader er bijna uit, dus snel meer...

Shon 27-07-2013 15:09

Na lang zoeken dan toch de G-lader er af gekregen. Met hoeveel beugels en bouten staat dat ding vast :s Nu heb ik wat meer plaats vooraan om de intercooler en radiator te plaatsen.
Eigenlijk was het plan om de motor later aan te pakken, maar nu ligt er toch de helft uit.
Dus ga ik hem maar ineens wat opfrissen en de G-lader nakijken.

En dan komt m'n vriendin binnen en zegt; " het enige wat nog in elkaar zat, ligt nu ook uitéén. Als dat allemaal maar goed komt " :D

Aan de kant van riem lekt de lader wat olie. Het riempje is ook wat nat, dus best vervangen.
Er blijkt al wel een 12mm riempje op te liggen als ik het zo kan zien.

Shon 25-08-2013 09:21

Tijd voor een kleine update:

Omdat het geld weer wat op was hebben we het motorruim maar wat opgefrist, om toch wat bezig te blijven.

De Glader onder handen genomen; gestraald, gelakt en het riempje er al af gehaald.

En dan kwam ik dit tegen, de poelie van de hulpas is op twee plaatsen beschadigd.. Best vervangen.

De starter net zoals de rembekrachtiger in krimplak gezet

De lader steunen zijn ook opnieuw gestaald en de stappenmotor mag ook blinken :)

Er komt snel meer, ik verwacht een pakket waar ik heel :D van ga worden.

markg60 25-08-2013 09:27

Quote:
Tijd voor een kleine update:

Omdat het geld weer wat op was hebben we het motorruim maar wat opgefrist, om toch wat bezig te blijven.

De Glader onder handen genomen; gestraald, gelakt en het riempje er al af gehaald.

En dan kwam ik dit tegen, de poelie van de hulpas is op twee plaatsen beschadigd.. Best vervangen.

De starter net zoals de rembekrachtiger in krimplak gezet

De lader steunen zijn ook opnieuw gestaald en de stappenmotor mag ook blinken :)

Er komt snel meer, ik verwacht een pakket waar ik heel :D van ga worden.
Ik ben benieuwd!!! :thumbup:

Shon 31-08-2013 17:05

Ongeduldig wachten op de courrier, tot eindelijk.. ding dong :D

Nu zoek ik nog goede bougies, iemand tips ?
En natuurlijk al bezig met monteren, ik wacht nu alleen nog op een nieuwe poelie voor de Glader, die ik heb van ruud16vg60 :thumbup:

Jelle-Mk1G60 31-08-2013 17:33

Bougies==> WR6DP0
heeft een extra ontstoring

Shon 07-09-2013 15:43

Quote:
Bougies==> WR6DP0
heeft een extra ontstoring

Thx, deze worden het.

Shon 07-09-2013 15:45

Update:
De vriendin werken, dus een ideaale dag om in de garage te kruipen :)
Wat we vandaag hebben gedaan:

- de waterdarmen op maat gemaakt voor de kleinere radiator
- de nieuwe bougiekabels geplaatst
- de intercoolerleidingen op maat gemaakt en gepast
- de binnenkant van de front bijgespoten, door het laswerk aan de voorfront

De samco slangen nog een klein beetje moeten aanpassen.
De slangklem er rond en dan met een scherp mes erlangs gesneden.

De eerste startpoging komt nu heel dichtbij :D :
Glader poelie nog aankrijgen, dan inbouwen en aansluiten, de waterdarmen installeren, intercooler aansluiten, bezine er in en hopelijk komt er wat leven in.

1800 16v kr 07-09-2013 17:47

super dik
respect voor al het werk ziet er echt goed uit.

(zie ik het goed dat de achter banden verkeerd om zitten ?)

VW Johs 07-09-2013 18:53

Leuk project , goed bezig

Spike 07-09-2013 19:19

Zo echt super goed bezig!

Shon 07-09-2013 19:49

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
super dik
respect voor al het werk ziet er echt goed uit.

(zie ik het goed dat de achter banden verkeerd om zitten ?)

Scherp oog. Ik heb de velgen er ooit snel snel op gezet. Ik had er niet op gelet. De remmen moeten nog geplaatst worden, dus deze komen zeker nog juist te liggen. Thx :thumbup:

tim 16v 07-09-2013 21:40

mooi intercooler set :thumbup:

R.icky 07-09-2013 22:08

Nice man (:

Shon 15-09-2013 19:35

Vandaag was het plan om een goeie manier te vinden om de radiator te bevestigen in de front. Ik heb hier al even een compacte radiator liggen met de aansluitingen van de waterdarmen zowel boven als onder aan de bestuurderskant.

Nu heeft deze radiator een intern reservoir met dop, en net daardoor is deze iets te breed en raakt dus de glader met de vuldop :( Hopelijk krijg ik er nog iets op gevonden..

Heeft iemand mss nog een smal type radiator met de aansluitingen aan bestuurderszijde zoals op foto ?
( max 550mm in de lengte )

Ik heb echt geen idee of deze radiator uit een model van de vw familie komt, met een kleine kans bestaat deze ook zonder vuldop.

Verder heb ik nog een thermoschakelaar besteld voor de koelfan, schakelt tussen 87° en 91°. En een nieuwe bobine, de vorige was wat versmolten.

GJ007 16-09-2013 12:43

Quote:

Heeft iemand mss nog een smal type radiator met de aansluitingen aan bestuurderszijde zoals op foto ?
( max 550mm in de lengte )

verkooptopic

Johan1982MK1 16-09-2013 12:47

ziet er goed uit allemaal. :thumbup:
Heb je die dynamo helemaal uitelkaar gehad of zo compleet in de lak gezet en afgebakken? :D

Shon 16-09-2013 19:14

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
ziet er goed uit allemaal. :thumbup:
Heb je die dynamo helemaal uitelkaar gehad of zo compleet in de lak gezet en afgebakken? :D

Ik heb de dynamo deels uit elkaar gehad, de borstels vervangen.
Gespoten met krimplak, maar niet in de oven gebakken :tongue:
Zou niet al te best zijn voor de wikkelingen idd.
Ik ga er gewoon even over met de warme lucht blazer, dan krijg je ook hetzelfde effect.

THx !

All times are GMT +1. The time now is 07:12.