![]() |
Quote:
Daar heeft Thijs al heel mooi een blok van 'n Golf 3 in gefabriceerd. Had niet verwacht dat ie het zo snel aan het lopen en rijden zou krijgen, maar hij heeft goed doorgewerkt. De Audi is sinds deze of afgelopen week weer de weg op. :thumbup: |
Zeker we zijn gisteren al eens het eerst stukje wezen scheuren richting echt en dat ging helemaal super:D
het probleem was dat de motor eerst een veel te hoge benzinedruk kreeg bij de injector en dus alles vol bleef pompen. Nu hebben we de retour vergroot van 4 naar 8mm en hij loopt als een zonnetje. Nog 1 klein vacuumlekje en dan is het klaar;) De ombouw was dus van 1,6 carb naar 1,8 injectie en was een hel van een karwei en veel ergernis later maar het loopt als een trein:D nu weer verder met de corrado:P morgen stralen met breadfan en volgende week de laatste spullen bestellen voor het blokje en dan opbouwen;) |
Goed om te horen dat ie weer loopt! hoe heb je het trouwens met de bak voor elkaar gekregen. die van een 1.8 golf3 is toch compleet anders dan die van de audi? (aandrijfassen)
(sorry voor de offtopic trouwens) |
Quote:
Audi-bak uiteraard. ;) |
dus wel gewoon de 4bak gehouden? of is er een ander (audi) 5 bakkie achter gehangen?
|
Quote:
Audi 5-bak, geloof dat ie er eentje van 'n 100 onder heeft. Het "voordeel" van het feit dat de boel in de soep was gelopen, was dat ie nou tenminste een excuus had voor 'n 5-bak namelijk. :D |
Dus mijn tip van die retour had geholpen Thijs? Mooi om te zien dat het gelukt is.
Gr Ronnie |
Quote:
En wederom klopt je onderschrift... Je hebt weer eens gelijk :D |
Quote:
Jep nog thanx daarvoor :thumbup: Hij loopt gelukkig als een torretje nu :D @ franky b hier is inderdaad een 5bak achter gekomen van een audi 100;) en zoals breadfan al zei was dit eigenlijk al langer de planning maar liep heel toevallig toch het blokje kapot en dan moest dat er ook maar meteen aan geloven :screwy: |
Quote:
:D |
Quote:
Als ik de 80 had gehouden had ik het ook graag willen doen. 4bak is wel oké maar voor op de snelweg is een 5bak wel zo relaxt. ding zal iig weer lekker lopen met dat 1800tje! |
betekend dat nou dat je nog een g-lader over hebt? ik heb nog een compleet blok zonder lader, vandaar de intresse vraag.
en heb je al foto`s van de motor nu? |
Nee de glader was niet goed meer dus die is al weggegaan;)
Nee nog geen foto's maar ik hoop morgen de kop terug te krijgen van vpc dan kan ik morgen nog even flink schroeven en vanaf morgen slaapt het blokje ook weer in jouw schuur knedel:D |
Zal ik morgen even kijken of ik je die kop even in elkaar zet, maar het is erg druk op het werk. Bas zal je wel bellen als die klaar is.
Gr Ronnie |
Quote:
ow dan laat die foto`s maar zitten :D |
Zo het heeft weer even geduurd voor er een update is dus bij deze:D
er is inmiddels weer een hoop gebeurt: Onderdelen stralen met behulp van mr Breadfan :thumbup: ![]() ![]() Het resultaat van het stralen: ![]() Dit is allemaal meteen in de lak gezet. Hiervan zal ik ook spoedig foto's leveren. Toen gingen we het blokje in elkaar zetten en dat liep allemaal zeer voorspoedig totdat we opeens bij de kop kwamen :mad: de kop zat erop en we wilden beginnen aan de aanzuigbrug en toen bleek dat de kop helemaal niet van een g60 was maar van een 2,0L 8v dus ik kom mijn injectoren helemaal niet kwijt. Hier wat foto's van de verkeerde kop: ![]() ![]() De kop zoals het eigenlijk moet zitten ![]() Dus ik had toevallig nog een andere g60 kop binnengekregen met grijze injectoren. Deze is nu naar Donkers voor de revisie en kan ik morgen "leeg" ophalen voor naar clean chrom om helemaal te laten polijsten en daarna weer terug naar Donkers voor de revisie. Dan komt er pas een vervolg op het blokje. Het lassen is wel een start mee gemaakt en begint ook op te schieten :D Plaatjes op maat slijpen:D ![]() Accubakje eruit geslepen ![]() Accubakje erin gelast ![]() Bakken en braden :thumbup: ![]() De platen vast aan de zijkant, Nu nog netjes passend maken en dan dinsdag weer doorbakken:D ![]() |
Nou is dat even een domper! Ik moet zeggen ik vond het al een rare G60 Cilinderkop, maar heb er helemaal niet bij stil gestaan. Maar even over dat las werk, Thijs ik kan je zeggen hier ga je nog heel heel veel werk aan hebben, sorry dat ik het zeg en wil je niet demotiveren maar dit is echt niet top gelast he.
Maar goed veel succes ermee en ik hoop dat het probleem met de cilinderkop nog goed komt maar dat zal wel. Gr Ronnie |
zo we hebben weer flink tempo gemaakt en flink doorgewerkt en hier is het resultaat:D
![]() ![]() ![]() De 1e laag aluplamuur is geschuurd en op de foto's zit de 2e laag erop om nog bij te werken en we gaan weer vrolijk door dit weekend :D |
:thumbup:
|
Zo vandaag nog een met me 2 broertjes ons uitgesloofd om te schuren en vervolgens eindelijk de eerste laag epoxyprimer erop gegooid:D
De home made spuitcabine :screwy: ![]() ![]() En het resultaat tot nu toe: ![]() ![]() ![]() ![]() |
:)
|
netjes hoor! goed bezig, ik vind het wel handig bedacht die home made spuitcabine.
|
dankjewel;) en ja je moet soms creatief zijn he:D
|
Zow weer eens tijd voor een update want het was weer een tijdje veels te stil maar we hebben wel flink doorgewerkt:D
Het goede kopje net terug van het vlakken en zuiveren, ![]() Toen begonnen met het opbouwen van het blokje, zo staat het er momenteel bij :D ![]() ![]() ![]() ![]() De g65-lader wordt deze week gespoten als het goed is dus deze wordt ook eindelijk snel verwacht :eek: En aan de motorruimte wordt ook hard doorgewerkt. Vandaag de spuitplamuur gaan schuren en dit zijn de foto's halverwege: ![]() ![]() ![]() ![]() En zo gaan we lekker door tot het af is, maar eerst even de vingertoppen laten helen :screwy: |
Ziet er echt al geweldig uit Thijs,echt heel gaaf allemaal..
|
Netjes Thijs, lekker opgeschoten.
|
Quote:
Thanx man en zo hoort het ook he :D Als je eens tijd hebt om mee te komen beunen gwn ff belle;) @ R.C. G60: Thanx, het is ook de bedoeling dat het heel erg gaaf gaat worden en hopen dat alles goed uitpakt samen strax ;) |
ziet er allemaal erg goed uit, vind die wielen ook geslaagd met het hart in de kleur!
succes |
Quote:
Dankjewel :thumbup: Ja was toen lang twijfelen om de harten in kleur te spuiten, maar ben erover aan het denken om de vlakke gedeeltes te laten afdraaien. Bij bbs rm 001 kan dit namelijk makkelijk door de vlakke harten ondanks dat het niet zoveel mensen opvalt :rolleyes: |
Zo het was dit weekje even hard doorwerken maar vandaag toch met een flinke portie zweet en tranen de kleur er eindelijk opgekregen :D
en ik moet zeggen met een best goed resultaat, nog 2 kleine zakkertjes die eruit gehaald moeten worden maar dat komt ook alweer weer goed :) Eerst nog even een schuurkleurtje aanbrengen voor de final touch: ![]() ![]() En als dat helemaal eraf is dan nog even de spuitcabine onder water zetten opwarmen en dan kan de kleur erop;) Hierbij het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Helaas zijn niet alle foto's van even goede kwaliteit dus het lijkt soms wat vertekend :) |
ziet er goed uit,kan die mooi weer in elkaar;)
succes verder. |
Zit daar ook al blanke lak op?
|
Jep zit ook al blanke lak op,
Je zou bijna denken van niet, maar komt ook door de tent die heel veel verduisterd en polijstbeurtje kan ook geen kwaad;) en telefoon foto kwaliteit is nou ook niet echt briljant dus volgende week ff goede camera meeneemen Ja nu nog even verder aan het blokje en dan kunnen we alles weer erin gaan lepelen ja:D |
Die sinasappelhuid komt je aan het wetsanden denk ik Thijs!
Ben benieuwd naar foto's van hogere kwaliteit :tongue: |
Ja die probeer ik komende week nog te maken en ja sinasappelhuidje moeten we nog even bewerken;)maar ook dat komt wel helemaal goed:D
|
Had je beter kunnen gladschuren voor je de pot blanke lak d'r overheen gemieterd had. :D
Ben benieuwd, maak er maar wat van! ;) |
ik denk dat de sinaasappelhuid juist ontstaan is door de blanke lak[te lage temperatuur>geen mooie vloeiing]
|
Ik denk ook dat het door de blanke lak is gekomen, maar volgende week gaan we het proberen te wetsanden om te kijken hoever we het nog eruit kunnen krijgen:D
Vandaag ook goed nieuws gekregen van Roettele Racing :D De g65-lader is klaar en wordt vrijdag op de post gedaan dus volgende week is die ook binnen;) Hierbij al wat foto's door hem gemaakt, kwaliteit is niet echt goed en is klein, ik zie ook net toevallig dat roettele foto's van mijn g65 heeft gebruikt voor op zijn site als voorbeeld;) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:thumbup:
|
Waarom maak je je motorruimte niet gewoon oranje. Met wat licht groene accenten?
Dan valt die sinaasappelhuid niet zo 1,2,3 op en je kunt zeggen dat het zo hoort. Hoef je niets meer te schuren en polijsten ben je nog sneller klaar. Gr Ronnie ;) :D |
All times are GMT +1. The time now is 15:55. |