Italvolanti :), je hebt wel de bijpassende naaf nodig, die is heel anders als bij 'normale' sportsturen.
|
Quote:
Dank je wel. deze sturen zijn speciaal gemaakt voor ......?? De naaf die er bij mij opzit is passend voor een golf 2. Gr |
Helaas vertrek ik vanavond voor 2 weken naar Munchen dus het project valt nu even stil.
Zodra ik terug ben dan gaan we er weer volle bak tegen aan , want eigenlijk had de wagen al klaar moeten zijn. Gr |
Gister alle benodigde delen besteld om hem weer op zijn wielen te kunnen zetten.
Nieuwe wiellagers nieuwe schijven nieuwe blokken nieuwe schokbrekers De wiellager huizen en de draagarmen liggen bij de straler en die hoop ik volgende week terug te krijgen zodat die een nieuw laagje verf krijgen en dan alles weer in elkaar zetten. Daarna gaat de wagen weer de garage in en worden de laatste items vast gezet en de kabels weggewerkt. genoeg te doen , te weinig tijd. Gr |
Weet niet of je toevallig met de spoorstangen bezig bent geweest? Heb nog wel een tip voor je voor de rechter spoorstang. Zoals je waarschijnlijk ook mee te maken zult krijgen is dat deze spoorstang (de rechter dus) 1 geheel is (zonder losse kogel). Complete "originele" spoorstang is niet meer te krijgen, nee ook niet bij classicparts :)
Ik heb nu op deze spoorstand een gewone demontabele spoorstangkop gemaakt (die ook aan de linkerkant zit). Zo kun je em makkelijk vervangen en ook nog eens verstellen! Btw: alle (lees ALLE) rubbers voor de ophanging zijn nog origineel te krijgen. Er is wel BEHOORLIJK geschoven met de nummers maar ik heb het ondertussen allemaal uitgezocht. Als je wat zoekt, hoor ik het wel |
Quote:
Kun je mij wat meer vertellen over hoe je die spoorstang gemaakt hebt? Gr |
zoek de verschillen ;)
Nog niet helemaal klaar eigenlijk, moet nog conisch gemaakt worden om de boel vast te zetten. Als dat klaar is post ik nog wel n foto. Kogel die er op de 2e foto in zit is dus van de linkerkant, moeten nog 2 nieuwe in. Rubbers voor aan de binnenkant zijn ook nog te krijgen. |
Quote:
Als je het klaar heb dan zie ik graag de foto's. Gr |
Eindelijk druppelen de onderdelen binnen.
Vandaag de schokbrekers, En dit is de ring waar ik eerder over vertelde waardoor de schokbrekers van oudelut niet passen. deze ring zat bij de nieuwe schokbreker. Gr |
haal je het patroon hier uit? Of wat is precies je bedoeling met deze demper?
|
Quote:
Deze demper zou gewoon in de huls van het huis moeten passen de grijze zou de achter demper moeten zijn. Aangezien ik de wiellager huizen nu niet hier heb (zijn nog bij de straler) kan ik de dempers van voor niet passen. ik was vandaag ook later thuis dus heb ook geen tijd gehad om de achter dempers te vergelijken. Gr |
Die achterdemper gaat niet passen hoor.... De veer achter zit naast de schokbreker en niet er overheen... Je hebt daar een schokbreker met 2 ogen nodig, boven en onder.
Bij een audi 80 zit wel bovenstaande schokbreker.. Dat is 1 van de verschillen tussen de audi 80 en de passat :) (ivm A80=sedan/ passat=hatchback) |
had even geen betere foto bij de hand..
|
Fijn fijn Robbert je hebt je ook zo "mottig" gezocht naar die delen, nu hoop ik dat je de juiste hebt.
Gr Ronnie |
ik heb me gister avond nog over bedacht en Marco heeft gewoon helemaal gelijk. (zeker nu ik de foto zie).
Dat word weer bellen en ergeren aan de telefoon. Gr |
oei da's jammer. Succes.
Gr Ronnie |
heb net met VPC gebeld en nu blijkt het een compleet verkeerde levering te zijn. De schokbrekers voor zijn ook verkeerde. Dit schijnt fout te zijn gegaan bij de leverancier. Nu moet ik een oude schokbreker van achter afgeven en dan moeten ze gaan kijken wat vergelijkbaar is omdat de achter schokbrekers niet meer leverbaar zijn.
Kut dus aangezien dit weer veel tijd gaat kosten. Gr |
fuck je had volgens mij beter afgeweest bij de dealer.. Misschien hadden die je sneller kunnen helpen. Gr Ronnie
|
Sowieso wordt Monroe afgeraden door de Passat-liefhebbers: k*t-comfort en heel snel lek...
Ben je nou nog steeds overtuigd van het feit dat mijn schokkers niet passen? Dat doen ze wel, hoor?! Als je niet de juiste opsluitringen hebt (was er van uitgegaan dat je die van de vorige schokkers nog wel had, maar misschien waren het de originele schokkers en geen patronen?), dan heb ik die nog wel voor je?! |
Quote:
ik ga nu niks meer roepen voordat ik de huizen weer terug in mijn handen heb en eens fatsoenlijk de boel kan vergelijken. dadelijk doe ik een uitspraak die achteraf niet waar is. Bedankt voor je aanbod. Gr |
Net een achter schokbreker eronderuit gedraaid en die weggebracht naar VPC. Morgen gaan ze kijken en bestellen. Zaterdag zal het dan hopenlijk binnen zijn en anders dinsdag.
Gr |
tip: www.ebay.de (met verzenden nog geen 25e) "nieuw" setje sachs. Stond laatst weer n setje op, even zoeken op passat 32, als ze er nog op staan kom je ze wel tegen.
Dozen zaten zelfs nog dicht gelijmd. |
Quote:
Jammer dat ik dat niet eerder heb gezien. Och ja het belangerijkste is dat ik nu de goeie schokbrekers krijg. Gr |
Kun je van die foto niet het nummer halen. Dan heb je het onderdelennummer van sachs. Via dat nummer kun je dan je achterste schokdempers bestellen bij sachs.
Gr Ronnie |
Quote:
VPC had de nieuwe besteld. afwachten dus. Gr |
Quote:
Kun je ook gewoon vragen :) iets makkelijker denk ik ... :D |
Eindelijk weer wat vooruitgang.
Schokbrekers zijn binnen en de fusee huizen zijn terug van de poedercoater. Nieuwe lagers zitten er ook al in. Nu snel alles er onder schroeven. maar aangezien het geen sleutel weer wordt komend weekend zal het nog even moeten wachten. Gr |
Ziet er mooi uit Coontje..
Gr Ronnie |
Quote:
Het is een k*t foto , is voor het idee. Gr |
Ziet er weer netjes uit inderdaad.
|
Gister kon er bij mij thuis de elfsteden tocht gereden worden , in de Passat.
Na een aantal weken het zeil eens verwijderd en er stand gewoon 10 a 15 cm ijs in de wagen.1 grote doffe ellende. wat materiaal en stekkers zijn volledig ingevroren. Ik heb foto's gemaakt en die post ik vanvond even. Gr |
Hier 2 iimpressie foto's van de elfsteden tocht in een Passat
Dan wens je dat je of een grotere garage hebt of een carport. Gr |
Waar blijft de rest van de foto"s ??
Gr Ronnie |
ik heb bij jouw net een hoopje foto's gezet. morgen maak ik foto's van de Passat.
Gr |
Oh oke..
|
gister avond even naar Zwolle getaffeld samen met De Limburger. Onder het genot van de cd : hakkuh op zijn hollands :screwy: hebben we 5 velgen van Mercedes Brabus in de golf geladen.
Vanavond foto's. Gr |
Zo er is weer veel gedaan
Under construction! De velgen die eronder komen: De thuiskomst. Degene die achter mij reedt zal wel raar hebben opgekeken. :screwy: Een echte diesel! :D En vandaag maar eens begonnen met het schoonmaken. Ik heb het geluk dat mijn oprit 3 meter breed is en er staat dus nu een partytent van 3x6 meter die dienst doet als tijdelijke garage. ideaal! :thumbup: En zo stta hij er nu bij. Nu mis ik links voor de strip op de deur. Mocht iemand er nog 1 hebben liggen dan hoor ik het graag. Maar zonder strippen ziet het er ook niet verkeerd uit. Wat nog te doen? heel veel. vanavond vanacht gaan we de lichtboom van achter omsolderen. daarna moet er nog wat kaal gemaakt worden. (deuren en ramen aan de rechterkant. En onder de motorkap moet ook nog een hoop detail werk gebeuren. Gr |
Zo de voorkant van de wagen is voorzien van verlichting. het interieur gedeelte wordt wat lastiger ivm de nieuwe aansluitingen van het motorblok op de oude aansluitingen van de auto zelf ( verwarming , verlichting en alarm verlichting).
morgen weer verder samen met Eddyvw en De Limburger. Gr |
Langzaam maar zeker gaat het de goede kant op hé Cloontje..
Het gaat helemaal goed komen. Gr Ronnie |
Jullie waren nog laat bezig op een zaterdagavond. Maar heel eind gekomen zie ik alweer
gr mark |
All times are GMT +1. The time now is 02:42. |